Nyilván nem a MS hibája, hogy gyenge lett a Redfall, nem is ezt mondják az emberek. De az már igenis a MS hibája, hogy nem igaz, hogy nem látták előre ezt a vásárláskori átvilágításkor, vagy a tavaly elhalasztáskor, mégis erre meg a Starfieldre építették az egész 2023-as (és 2022-es, meg 2021-es, meg lehet a 2024-es ...)exkluzív first party AAA kínálatukat. Ezek lett volna a konzol-seller játékok. Ezek indultak volna egy God of War Ragnarok egy Horizon egy Spiderman egy Naughty Dog, Sqaure Enix exkluzív játékkal vagy akár nemsokára megjelenő új Zeldával szemben.
Amikor az emberek gondolkodnak, hogy melyik platformot vegyék meg, akkor a játékok száma és minősége dönt. Az xboxon nincs egyetlen egy értelmes exkluzív sem jelenleg. Egy sem. Nulla. És kb ez a helyzet 10 éve fennáll, minden évben elmondják, hogy ez az év még picit gyenge, de jövőre, na akkor majd igazán f.sza lesz. Aztán meg jön egy Redfall és síri csend, kussolás van, Phil is hallgat, semmit se mond, nincs itt semmi látnivaló. Ez a baj a MS-tal. Ez egy óriási brand és elbszzák. 10 éve elbsszák folyamatosan. Semmi, de semmi érv nincs egy xbox vásárlása mellett. Ha game pass kell, ahhoz jó a pc-d is, ráadásul ott még a sony exkluzívokkal is tudsz játszani, még ha sz.rok is a portok egyelőre. Ki lehet a rossz portoka peccselni, de a rossz játékokat nem. Nincs az a patch, amitől a Redfall jó játék lesz. Playstationnel szemben meg nincs is verseny igazán, sorban a második generációt cseszték el, pedig - ellentétben az előzővel - most jó vassal és jó koncepcióval indultak, plusz ott volt a game pass is, mint remek ötlet. Csak ugye sz.rt se ér a konzol, ha nincs rá játék. És nincs.
Ha a Starfield 30 fps only lesz, az Redfall szintű földbeállás lesz a konzolnak. Az RDR2 játszható 30 fps-en (bár csilliószor jobb 60 fps-en pc-n, aki ott próbálta, sose megy már vissza), bár mondjuk az azért rossz példa, mert a Rockstar igénytelensége miatt 30 fps, az új konzolok simán tudnák a 60-at is, csak a Rockstar nem foglalkozik vele. De az RDR2 nem egy first person lövöldözős játék, az RDR2-ben van lock-on aiming, meg a deadeye lassító mód, amivel a célzás alacsony frame rate-en is megoldható. A 30 fps Starfieldet leginkább az előző generációs Fallout 4-hez lehetne mérni, aminél egy rakás pontot elvitt az, hogy szrul futott konzolon. Corvega gyár híres 12 fps-es folyosója például.
Ráadásul azt se felejtsük el, hogy abban a generációban sztenderd volt a 30 fps. Az U4 PS4-en szintén ennyin ment pl. Nem volt más összehasonlítás. De most ez nem így van. A Horizonnak, a GoW-nak meg a többi nagy PS5 exkluzívnak mind van 60 fps performance módja. A játékosok nem a Fallout 4-hez mérik majd, hanem a PS exkluzívokhoz. Hogy a MS egyetlen nagy AAA first party megjelenés 3 éven belül is csak annyit tud, mint a FO4 tudott 8-10 évvel ezelőtt, miközben a Sony tolja ki simán és gond nélkül a stabil 60 fpst.