ez az a film, ami az emberek többségénél 10/10-es.
kevéssé ismert, de egyre többen ismerik meg.
azt pedig asszem nokomment, hogy az IMDB öröktoplistáján 2. a keresztapa mögött és ez a film kapta a 2. legtöbb szavazatot a gyûrûk ura 1 után:
1. 9.0 A Keresztapa (1972) 123,053 2. 9.0 A remény rabjai (1994) 149,837 3. 8.9 A Gyûrûk Ura: A Király Visszatér (2003) 104,008
nagyon jó ez a film, egyik kedvenc filmem, viszont elég szerencsétlen, ha azt nézzük, hogy semmilyen fontosabb dijat nem nyert, vagy hasonlo... nemtom mi volt 1994-ben, hogy mindenki ennyire lemaradt rola.. viszont ahogy winnie mondja, télleg egyre több ember említi meg, ha a jó filmekrõl van szo. 10/10
Ezen film megnézése után kezdtem el gy'u'jteni a (jó) filmeket. A remény rabjai volt a gy'u'jteményem els'o' darabja :)
Talán nem árt tudni azt sem, hogy az eredetijét Stephen King írta, még novellaként. :)
Nekem a "Jövõ kezdete" utána pedig K-pax most legalább egy tucat van ilyenekbõl
A poén, hogy én ezt már láttam baromira tetszett, de nem emlékeztem a nevére:) MOst hogy rákerestem és láttam a címlapot jutott az eszembe... Nagyon jó kis film volt:) nemrég asszem TV2-n adták le??? egy 3-4 hónapja...
Én háromszor láttam - megúnhatatlan, de komolyan. Olyan nüansznyi dolgokra is felfigyel az ember egy idõ után, amire elsõ alkalommal ugyebár nem, s ez az a film, ahol a "nyál", nem is nyál... igazi férfi barátság! Stephen King novella volt, még az elsõ idõszakában íródott, s hál' Istennek van még néhány a tarsolyában, ami nem horror és megfilmesítésre várna... Kedvesem nem rajong SK-ért (fõképp az Álomcsapda miatt, szerinte az übergyenge), de ezt a filmet - komoly uncszolásra! - megnézte, és elismerõen bólogatott. Kár, hogy Tim Robbins + Morgan Freeman nem kapott érte semmit...
=============================== .:i2k:. melóból: Munkahelyi gép: Hewlett-Packard HP Compaq dc 7100 CMT .:|:. Intel® 915 G chipset .:|:. Intel Pentium 4 540 (3200 MHz, FSB 800) .:|:. 512 DDR (400 MHz) RAM .:|:. 80 GB SATA .:|:. Intel® Graphics Media Accelerator 900 (integrált) .:|:. Intel Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet for HP (integrált) .:|:. 340W-os táp - Aktív PFC .:|:. Windows XP HUN SP2 .:|:. HP 1730 LCD (17", 25ms, 1280*1024/75Hz, analóg/DVI, Pivot-képes).
Szerintem is alapmû. Többször is láttam, és a mai napig a kedvenceim között szerepel. Mindeképp érdemes megnézni. 10/10 :)
Én most néztem meg.Nagyon-nagyon jó film életem talán legjobb filme. A közepe fele azt hittem,hogy nem lesz happy end, de szerencsére lett :)
Azért nem kapott 1 oscart se mert a forest gump vitt el elõle mindent :( Szerintem is egy fantasztikus film
a Forest Gump is nagyon jó film,de ez sokkal-sokkal jobb.
Ez a film a kedvencem ez 1 remek alkotás remek színészekkel nem tom de én elgondolkoztma sokmindenen a film láttán mindekinek ajánlom ja és 10/10 es film ha nem jobb:D
Dehogynem kaptak! Jó nagy lóvét, mert elvállalták a szerepet! :-)
Kár hogy csak ennyi hozzá szólás iródott eddig mert ez a film többet érdemel jóval!!!!
Túl sokat nem érdemes róla mondani, mert az aléggé spoiler lenne, ezt látni kell. De azt mindenképp. Kötelezõ darab. Nálam a Vissza a jövõbe és a Forest Gump mellett a kedvenc filmem. Más klasszikust nem is tudnék mondani. Felháborító, hogy nem kapott elismerést.
Végülis 7 Oscarra jelölték. Az is valami... De tényleg nagyon jó mind a könyv, mind a film.
egyetértek minden elõttem szólóval.. ma kaptam meg dvd-n mondták nézzem meg.. és ejj, nagyon nagyon nagyon jó film... jó alapból lett csinálva :) aki tudja hol lehet venni még könyvben akkor az sikítson pls, mert Stephen King fan vagyok :P
Ritka jó film az amerikai termésbõl. Én az ilyen Gyûrûk urát féle kommersz szarokat nem hasonlítanám hozzá. Ugyan nem 10/10-es hanem mondjuk 8/10-es de télleg jó. Ja és mindenki csak Freemant szajkózta, de nagyon jól játszik benne Tim Robbins is és Nigel Harthrowe is!!
Életed egyik legnagyobb hibáját követed el ha nem nézed meg! Én elötte Tim Robins-t csak a Nekem 8 ban láttam! A remény rabjait ezután néztem meg és baromi jó volt a film fõleg hogy a fõszereplõt elötte egy idióta vígjátékban láttam!
Szabi84: A Jákob lajtorjáját láttad? Mert ha ebben tetszett Tim Robbins alakítása, akkor azt is meg kell nézned. Csak sajnos azt még ennél is kevesebben ismerik, pedig az aztán tényleg az egyik legelgondolkoztatóbb film. Látta valaki? Nálam a K-PAX-szal együtt benne van az elsõ 5-ben. Szóval Tim Robbins-nak van jópár remek alakítása, csak a legtöbben a Nekem 8-ból ismerik (bár én azon is el tudtam röhörészni).
Szegény öreg.. most akasztotta fel magát :S Nem tudom ki õ (a színész) de piszok meghatóan játszotta szerencsétlen öreget, ki életének 3/4-éd börtönben élte le. Ezek után tényleg mihez tudna kezdeni odakint?
MOst néztem meg, láttam TV-ben és megvolt dvd-n gondoltam bedobom... 10/10 no comment.
Nem igazán értem, hogy egy ilyen jó filmet hogy rakhattak be egy kis könnyû délutáni mozinak ( ami szerintem azt szokta jelenteni, hogy nem látjuk többször)...ráadásul nemrég volt...
Ha belegondolok, más jó film is szokott lenni délelõtt. Végülis, ami a durva jeleneteket illeti, ilyen szintûekkel találkozhatunk egyes történelmi filmekben is. Annak örülök, hogy nem vágták meg, mint ahogy szerintem a hülye retekklub csinálná.
Stephen King esetében az esetek döntõ többségében a regények a jobbak, és a filmek nem hozzák azt színvonalat. Itt kivételes eset forog fent. Nekem a film jobban tetszik, mint a regény, ami amúgy csak kisregény, az azonos címû kötet még tartalmaz vagy négy másik elbeszélést. Az egyetlen, amit sajnálok, hogy a filmbõl nem derül ki, hogy Red miféle gyilkosságért került sittre.
Megnéztem a filmet és egyszerûen nem értem mitõl vannak tõle úgy oda az emberek. Méghogy a világtörénelem legjobb filmje? Tök átlagos, hatásvadász, alig bírtam végigülni. Egy jelenet volt benne, ami kicsit megható volt, mégpedig amikor az öreg szabadl és nem tud mihez kezdeni. Nem azért mondom, de A halálsoron máig a kedvencem, azután fél órát bõgtem is. De ebben nem találtam semmi jó filmre utaló nyomot. Szerintem.
Hát erre én is kíváncsi lennék mit ért ez alatt O.o Én a minap néztem meg és totál letaglózott. Minden percét élveztem. Nagyon isten egy film. Nemhiába lett imdb top 2. :)
De tényleg magyarázza el már vki hogy miért 10/10 ez a film? Morgan F. fejét meg amilyen hülyén játszik pl alapból nem bírom elviselni. A sztori meg miért jó? Tele van olyan jelenetekkel az egész film, amit már 50x láttunk máshol. Egy cseppet sem izgultam rajta, tök kiszámítható az egész. Persze ez az én véleményem, nem akarok meggyõzni senkit. Csak zavar, hogy mindenki istenítette a filmet, erre leülök megnézem és...
Konkrétan elmondanád milyen filmekben láthattuk a sztorit? Engem úgysem fogsz tudni meggyõzni ez tény. Maga az egész film letaglózó. Tim Robins szereplése meg lehengerlõ volt véleményem szerint.
Azért 10/10 a film, mert bár külsõre átlagosnak tûnik, a sztori, a remek történetvezetés, a film mondanivalója, mind magasan az 'átlagos' mûfaj felé emelik. Ráadásul olyan atmoszféra lengi körül, amely teljesen eredetivé teszi. Azonkívül a produceri tisztet betöltõ Frank Darabont nagyon alapos munkát végzett a film rendezésekor, mert õt is megérintette a történet alapját szolgáló novella. Ezért igyekezett azt tökéletes pontossággal vászonra vinni, még látszólag apró részleteket sem hagyva ki, amit talán más rendezõ kisallangolt volna. És a sztori mellett ez teszi annyira életszerûvé a filmet. Ja meg nem tudom, hogy észrevetted-e, de ez a film 20(!) évnyi börtönélet történetét, viszontagságait dolgozza fel. Nem úgy van, mint más filmekben, ahol a jófijú a sittre kerül igazságtalanul, majd alig fél óra múlva már kint van, és lengõ fekete bõrdzsekiben meg napszemüvegben üldöz egy komplett bûnbandát, hogy a film végére rájöjjenek a szerencsétlenek, hogy a bûn nem kifizetõdõ... Õszintén, ennek mennyi tényalapja van szerinted? A Remény rabjai nem olyan, mint egy Sztívön Szegál-os akció-ökörködés, amelyben olyan szétzuhant lények szerepelnek, mint a Cartoon Network figurái, olyanok, akiknek nincs is egyéniségük és minden 2 mondat után, valamilyen láthatatlan kényszertõl vezérelve, el kell lõniük egy egész tárat. Szinte minden ilyen filmben ugyanaz az elcsépelt sztori van, amit ideggondozásra szoruló lelki sérültek találtak ki: jönnek a 2 dimenziós, papírmasé rosszfiúk, akiknek a pisztoly hozzá van nõve a kezükhöz, és a térdmagasságú IQ miatt csak tõmondatokban beszélnek, s olyan keményen néznek, hogy hullik a falról a vakolat. Meg természetesen szinte mindig kábítószerrel üzletelnek. Ez ki se maradhatna. És alig hogy megjelennek, rögötn elkezdenek rosszban sántikálni, míg fel nem buknak. De hirtelen feltûnik Szegál ezredes és õ buktatja fel õket úgy, hogy új járdát kell utánuk csinálni. Az ilyen sztorikat próbálják aztán ellensúlyozni néhány TNT elpazarlásával meg pár rakéta kilövésével, ami valamilyen oknál fogva mindig a rosszfiúk arcában köt ki. Még akkor is, ha menetiránnyal ellentétesen helyezkednek el. Az ilyen filmekben hol van az ötlet? Hol van a koncepció? Ammennyit ezeken a filmeken gondolkodni kell... ehhez képest a szünidei matiné ismeretterjesztõ film.
Másik: lehet, hogy neked unalmasnak tûnik a Remény rabjai, de ezt a filmet nem úgy kell nézni, mint a többit. Ráadásul ezen nem izgulni kell, (bár erre is van lehetõség) hanem meg kell érteni. Vagyis meg kell érteni a szereplõk jellemét, egyéniségét, a másokkal való kapcsolatukat, céljaikat, a környezeti hatásokra való reakcióikat, hogy mit miért tesznek és miért gondolkodnak úgy, ahogy. A zseniális történet mellett, itt nagy szerepet kap a jellemábrázolás is, ami aprólékosan ki van dolgozva. Egy példa a sok közül: Red csak azért nem jutott oda, mint az elsõ szereplõ - az öreg, aki hamarabb szabadult a börtönbõl - mert neki reményt adott Andy barátsága. Hiszen amikor Red kiszabadult, õ is arra a helyre került, mint az öreg, ugyanazt a munkát kapta, és ugyanazok az érzései voltak és ugyanazok a gondolatok jártak a fejében mint neki. De neki volt reménye, hogy kint majd újra láthatja a barátját, és célja is volt, mert még a börtönben megbeszélték, hogy ha kiszabadulnak beindítanak egy vállalkozást, amit ketten fognak vezetni. Vagyis volt reménye és célja, és ez megakadályozta Red-et, hogy õ is a nyakára tegye a kötelet, mint az öreg, aki semmi célt sem látott az életében.
Szóval, ez a film nem az akcióhorror-on csámcsogó agymosott zombi nézõknek való, mert úgysem fogják érteni, és jobb is ha kihagyják. Én nem mondom azt, hogy te ilyen lennél, de nem értem miért kell ennyire lehúzni a filmet.
Ha még visszaolvasol ide, elmondhatnád, hogy mit értesz azalatt, hogy "tök kiszámítható"? Szerintem pedig éppolyan váratlan fordulatokkal teli alkotás, mint a Halálsoron, ami egy másik hasonló témájú kedvencem.
A halálsoron SOKKAL kiszámíthatóbb. Ennek ellenére jó film az is. A Remény Rabjai viszont teljesen kiszámíthatatlan. Én úgy ültem le nézni, hogy semmit azaz semmit nem tudtam róla csak azt, hogy az imdb-n 2. Még azt se tudtam, hogy milyen korban játszódik. Így viszont nagyon fordulatos volt. Nem is számítottam rá, hogy megszökik, de az még hagyján, hogy megszökött még az is kiderül, hogy azért csinált egy hamis személyazonosságot, hogy végül lenyúlja az igazgató pénzét. Ha te ezt elõre tudtad, akkor nagyon okos gyerek vagy.
Tényleg kiszámíthatatlan a film. Viszont annyit hozzátennék, hogy a hamis személyazonosságot nem azért csinálta, hogy lenyúlja az igazgató pénzét. Ezt a nem létezõ karaktert az igazgatóval együtt találták ki, hogyha a rendõrség mégis elkezdene nyomozni a mosott pénz ügyében, akkor ehhez az ún. Randall Stevens-höz jussanak el, (aki csak papíron létezik) s ne hozzájuk. Így nem derülhetett volna fény arra, hogy az igazgató a bûnös. Viszont mikor az igazgató elutasította, hogy az új haverja - aki tudta az igazat Andy ártatlanságáról - tanúskodjon, sõt meg is ölette, hogy Andy így sose kerülhessen szabadlábra, nos ekkor döntött õ a szökés mellett (aminek a terve már kezdettõl fogva elõ volt készítve, vagyis mikor odakerült már az elsõ hónapokban észrevette, hogy könnyen bontható a fal...) és ekkor döntötte el azt is, hogy ezt a hamis személyazonosságot használja fel a kinti életben való boldoguláshoz, de még elõtte az igazgatóra ráborítja a vizes lepedõt, hogy megkapja, ami jár neki. Így mikor kijutott ki is tálalt a bizonyítékokkal az újságnak. Viszont minden másban igazad van.
Már a kezdetektõl meg akart szökni, és mindig is a hamis személyazonosságot akarta felhasználni, hogy eltûnhessen. Nem azért szökött meg mert az igazgató megölette a haverját. Amikor elmondta az új kölyök a történetét akkor látta Andy, hogy kijuthat legálisan is és még az eredeti személyazonosságát is tisztára moshatja, de az igazgató nem akarta elengedni ezért mégis a szökést választotta. De ha az az új arc fel se bukkant volna, akkor is megszökött volna valószínüleg ugyanazon a napon és ugyanúgy használta volna a hamis személyazonosságot, hogy új életet kezdhessen, csak nem tálalt volna ki az igazgató ügyeirõl.
1. Észrevette, hogy bontható a fal 2. Kér egy óriásposztert Redtõl 3. Az igazgató kegyeibe férkõzik, akinek eleinte csak az adóbevallását csinálja 4. Késõbb a pénzmosást is õ végzi, amihez szükség volt egy fantom személyre
Az összes lépéssel a szökését készíti elõ, és az a legszebb, hogy amiket csinált az akár normális is lehetne, de csak a végén derül ki, hogy mit miért tett.
Én sem állítottam, hogy azért szökött meg, mert lelõtték a lehetséges tanúját. De ekkor már egyértelmû volt, hogy nem juthat ki legális úton és így csak és kizárólag a szökés esélye maradt. Ráadásul, mikor elkezdte a szökést megtervezni, még nem tudhatta, hogy õ majd az igazgató több százezer dollárjával fog meglépni, mert akkor még az igazgató fel sem figyelt rá, következésképp még a pénzügyeit nem õ intézte, még csak beszélõ viszonyban sem álltak egymással. Akkor kezdõdött ez, mikor látszat razziát tartottak a cellájában, aminek nyilván az volt a célja, hogy az igazgató közelebbrõl is megismerje, és mások ne sejtsék meg, hogy mit akar tõle. Ha megfigyelted, mikor ez a razzia megkezdõdött, már ott volt a poszter a falon, ami azt jelenti, hogy az alagút már készült. A másik személyazonosságot pedig a pénzmosás kezdetén kellett megalkotnia, hogyha már korán lebuknának legyen "kire" (#smile]) fogni a dolgot... Hogyha pedig a kezdetén alkotta meg Stevens-t, akkor még nem lehetett a célja ezzel a személyazonossággal az, hogy lenyúlja a fõnök pénzét, mivel akkor még nem is volt 350 000 dollárja. Ezt az alatt a hosszú idõ alatt szerezte, míg Andy segített neki. Viszont amikor eljött a szökés ideje, már nyilvánvaló volt, hogy nem fogja otthagyni a "végkielégítést", ha "felmond".
Nem érted. A lényeg az, hogy teljesen természetes dolgokat csinált Andy és ezekkel leplezte a szökést. 1. Az érckalapács vagy mi. Aztmondta, hogy a kövekhez kell, de igazából az alagútásásra használta(na jó talán ez az egyetlen kivétel, mert eleinte tényleg nem a szökéshez kellett) 2. Poszter. Senki se gyanakodna rá, hogy egy híres színésznõnek a posztere miért van egy férfi cellájában. Valójában az alagutat takarta vele. 3. Segítség Hadleynek. Azthitték, hogy csak szívességbõl csinálja, de szerintem ez is része volt a tervének. Mondta is, hogy ez nem barátkozás ,de valamire még jók lehetnek. 4. Fantom személy. Mindenki azt hitte, hogy csak a pénzmosás miatt kell, de valójában azért kellett, hogy el tudjon tûnni. Szerinted megszökött volna pénz nélkül, úgy hogy mindenki õt keresné? Nyílván sejtette, hogy ~15 év alatt mennyi pénz lesz a számlán.
Tehát a lényeg az, hogy minden fontosabb cselekedetének 2 célja volt. Az egyik amit a külvilág felé mutatott, a másik meg amit csak õ tudott.
Most lehet azon filózni, hogy mi lett volna ha az igazgató nem kéri fel pénzmosásra, vagy ha az õröknek nem könyvel. Nyílván lett volna terve erre az esetre is, de ebben a filmben ezt a tervét láthattuk:)
Én csak azt az egyetlen dolgot cáfoltam, hogy kezdetben a pénz lenyúlása miatt kellett volna a másik személyazonosság. Ez késõbbtõl játszott közre. Ez a film nem sci-fi, tehát õ sem tudhatta, hogy mi lesz 10, vagy 15 év múlva. Mivel nem látott a jövõbe. Minthogy azt sem tudta, hogy majd találkozni fog egy olyan rabbal, aki tudja az igazat az ártatlanságáról. Sõt azt sem tudhatta, hogy nem-e hal meg a börtönben valamilyen betegségben, vagy a verésektõl amit a nõvérektõl kapott. Nem cáfolom, hogy az eltûnésre kellett neki a személyazonosság. De minden részlettel, vagy azzal, hogy mit fog tenni 10 év múlva, még egyáltalán nem volt tisztában, csak volt egy terve. Nyilván az idõközben történt események is alakították, módosították a tervét. Nagyobb vonalakban lehet érteni, mit miért tett, de mivel ez csak egy film, nem derül ki minden apró részletben, hogy mivel mi volt pontosan a célja. Lehet következtetni, ki így gondolja, ki úgy. De a rendezõ nem igyekszik mindenre pontos választ adni. Mert tudja, hogy erre ott van a nézõk fantáziája. És ez így korrekt.
ja meg a Ponyvaregény is akkor készült, az legalább kapott egy Oscart többit meg elivitte a Forrest Gump, pedig sztem mindkét film jobb nála, ha nem is sokkal de kicsivel...