Sõt szerintem túl könnyû lett vele a játék. A berserk healt elszarta funcom most. Persze ez volt az egyik elsõ free class lehet azért lett ilyen. De azt tudom nagyon nehezen ölték meg a mobok a barbomat anno pár hónapja low szinten.
Solo pveben guardian dt conq (az összes frenzyben) igazából a healerek is tudnak nagy DPSek lenni. Másrészrõl hox az legjobb solo pvere, mert ha futsz akkor semmi nem tud megütni és közben köpöd a tüzet. (amúgy meg 1 raklap szar)
Szerintem akkor a barbár lesz a legjobb neked. Nem hal meg olyan könnyen mint az assissin, ugyanakkor elég erõs damage-e van, hogy jól lehessen haladni vele.
Assa, barbár, hox de az félig mage, szóval hybrid de jó. Ez a választék akkor. Persze lehet a bear shaman is az félig healer-harcos class. Kb ennyi szerintem. De az elsõ kettõ a tökéletes. A necrot és demot ne válaszd akkor. :)
Úgy látom mindenki szereti a pvp-t az ide írok közül többé kevésbé. Szerintem ez egy szûkebb réteg azért kárt ezt nagyon elemezni. a pve szerver minijei egyre nagyon jók voltak nekem, a játékosok többségének lemérésére. És azt kell mondanom a legtöbb játékos, az elsõ vereség után már nem is nagyon jelölt a következõre, még egy miniben sem. Az emberek többsége ide tartozik szerintem. Ezért se erõlteti szerintem a területenkénti, két megaszervert a zenimax. A pvp akárhogy is nézzük kihaltabb lenne sokkal-sokkal mint a pve szerver.
Mindegyik jó mindnek van taktikája. Ugyanazok a tulajdonságok mint amik a groupokban vannak. Van a dps class és a tank, valamint a healer classok, úgy ahogy egy régi rpg játékban illik. A dpsnél a gyorsaság számít. a tanknál sokat bírsz de lassabban haladsz bár a dps tank az gyorsabb kicsit. Mindegyik jó lehet. Mondjuk régebben élesebb volt a különbség. Neked kell tudni mit preferálsz.
Verdij rendszer miatt evek ota konyorognek szinte minden masszivabb mmoban, ahol engedelyezett a free kill pvp. Ritka kiveteltol eltekintve, suket fuleket talalnak csak az ilyen ohajok. Pedig lenne benne moka s kacagas, de ugyanugy okozhato unfair lepeseket is. Bonyolultabb ez annal, mint sem azt mi gondoljuk.
A b&g ugy tokeletes ahogy van pvpsek szamara.. nem veletlen adtam el erte a regi accom.. pedig AAval kb mostanra sikerult utolerni az uj hoxommal amit bg-n kezdtem. Az mas kerdes hogy iszonyat mod bugos lett az uj szerver es akkor jott az f2p is es a sok uj jatekos azt se tudta mi az a conan modi pvp nemhogy eselyuk legyen veteranok ellen igy aztan ragequit lett es kb magunkra maradtunk.
A world PvP szerintem is az ahol nincsenek "védett zónák", no-pvp mapok. Az általam sokat emlegetett kriminal rendszer kell, hogy megvédje a játékosokat a városokban és kisebb falvakban, küldi adó helyeken egyaránt. A védett zóna az legyen ahol az õr rád lát.
Írok már valamit errõl nagy vonalakban hogyan képzelem el az alapelveit; Úgy kell az õröket be állítani, hogy a jelenlétükben kezdeményezett PvP támadás eleve kudarcra legyen ítélve. Mert minek áll ott ha mellett is kinyírhat bárki bárkit? A másik hogy legyen valódi következménye a player killnek. Pl; a killer ne mehessen vissza az örök közelébe egy hosszabb ideig. Meglehetne indítani egy PvP RP szállat azzal, a killer fejére vérdíjat tûznek ki, némi ezüst vagy arany, és mondjuk pvp xp bonusz képében. Ezt ki lehetne hirdetni egy server messege-el, és megindulhatnának az egymással is versengõ fejvadászok.
Aminek meg az ész nélküli deathmatch kell annak ott van bori meg a mini
Blood and glory egy halva született ötlet. Írtam róla korábban. Az hogy nincs ott senki bizonyítja. Több szót nem is érdemel. Bori és minigames arra van hogy kitombolják maguk akiknek az kell. Ha jobban játszanak az el kell ismerni, de legalábbis nem kell kárhoztatni õket érte. Ahogy azért sem, hogy eleve nagyobb nyelvi közösséget képeznek könnyebben alakítanak nagyobb csapatot.
Jó úgy értem, egy igazi open world pvpben nincsenek védett zónák legfeljebb a városokban vagy biztonságban, koncepció kérdése. Az egy másik kérdés hogy a TEs nagyon nagynak ígérkezik összességében. Ezért mondtam ez egy warzones vagy mint a conanba borderes megoldás, pve környezetben ágyazva. Pozitív ha nem választják szét a cuccokat. A conan nem olyan nagyon nagy inkább pont elégnek mondanám a tes nagy lesz úgy tûnnik. De védet zónákban tudok fejlõdni. Egyenlõre így áll, késõbb mi lesz az a jövõ. Egy igazi pvp szerveren vagy megaszerveren nincs olyan hogy bemegyek valahová és nem tudnak megtámadni. Valahogy így értem.
Nem az en allaspontom. En szeretem az open world pvpt, ugyanugy raulok barki hullajara (tudom, az en k*rva anyamat), ahogy az enyemre is raulnek utana.
Cyrodiil tartomanyaban ugyanugy fejlodhetsz lvl10 es 50 kozott kuldetsekkel, mint a masik harom frakcio zonaiban. Csak itt kozben nyilt pvp van, barki barmikor nekedeshet.
Nincs az ESO-ban pvp es pve cucc. Egy cucc lesz, azt hasznalod mindkettore, pvpre es pvere is.
Hogy melyik terulet a nagyobb, ezt mondjuk konkretan lesz*rom, ha valakinek ettol all fel, hat akkor legyen, hasonlitgassa :) Nekem eleg annyi, hogy k*rva nagy... Conanban is ez tetszett a legjobban, a hatalmas bejarhato vilag, meg akkor is, ha a premier napjan elegge kihalt volt a masodik fele...
Tudod kevés olyan cég van aki annyit próbált tenni ezekért mint a Funcom. Kitalálták a blood and glory szervert is ahol szabályok sincsenek. és mi történt, mit láttunk. Ehelyett megjelentek a Cromon a border kingdomsokba és letarolták a mi pvpnket is. Ma már 200-300 ismerõs közül senki nem jár még az ostromokra se a cromon. Ezek mindent tönkretesznek amit lehet. És többségük orosz, vitathatatlan. És ez nem a funcom hibája.
Így értettem én is. Ettõl még az nem open pvp lesz. Vagy azt jelenti ez teljesen szét lesz választva a kettõ? Tehát aki csak pvpzni akar nem kell pve cuccokat gyûjtsön? Bár az eredet sztori az meg pve tartalom. Értem én hogy véded az álláspontod. De ez szerintem még nem igazi open world pvp. Ha teljesen szeparálva lenne belépésileg akkor azt mondom oké. Másrészt azért a conanba és más játékba is ha összeadjuk a zónákat azok azért nagyobbak összességében mint a Birodalmi tartomány. De mondom nekem tetszik ez a koncepció és remélem nem lesz engedés abban hogy kiengedjék a pvp-t a cyrodilból. Az necces lenne.
Arányaiban ez a két nép az elsõ. A német mondjuk szerintem nem annyira gázos. Van még a spanyol ahol nagyszámban vannak. Nemigen találsz a svédek, finnek, norvégok, dánok, de talán az angolok között sem. Fõleg az említettek azok akik hordákba járva üres pvp-t csináltak a conanból. És erre Abe is emlékszik meg mások is, én is. Dettó Aquilonia. Van egy gyanúm, te akkor még nem voltál. Bár talán a németek azok a védekezõ oldal voltak. De már rég volt és nem mindenre emlékszek. Meg nem is akarok.
Szerintem Khesh nem erre való. Lehet hogy te nem, de sokan azért mennek oda mert fragolnak az 72-79 közötti noobokon. Amit messzemenõen elítélek. Most már free is mehet boriba ott kellene õrültködni, de nyilván elõtte is lehetett volna máshova menni ha nem a kisebbek gyilkolászása lett volna a szempont... hogy mást ne mondjak pl epic Kheshbe, normal helyett.
Abban meg tévedsz, hogy tudom miért ölöd válogatás nélkül a ruszkikat és a németeket. Te tudsz angolul, képes vagy kommunikálni más nemzetek tagjaival, játszottál is velük, guildban, groupban, raidben. Be kéne látnod mindenhol vannak normális emberek ahogy seggfejek is és még arányban sem másképp mint itthon.
Nem volna jó az a rendszer amit mondasz.. én ha kimegyek kheshbe kb 2perc alatt kriminal leszek, mert ölöm az összes ruszkit és németet.. okot nem magyarázok mert tudod, de ha mindig vissza kene rohanjak dragonból lehet lepipàznàm magam
"Hogy a TESO-ban hogy lesz arról meg két dolgot mondanék. Egyik az nagyon helyes ha a kriminal rendszer lényegi eleme az hogy megvédje a gyengébb képességû játékosokat legalább attól hogy resspad gankolják öket. Fontos hogy a rendszer mûködése átlátható legyen anélkül, hogy valaki utána olvasna."
Nem errol van szo. Az ESO-t "2 in 1" rendszerben kapod meg.
Lesz egy PVE jatek (kvazi a kovetkezo The Elder Scrolls resz), es legy egy PVP jatek. Az elobbi PVE jatek egy multiplayer TES lesz, kozel 400 oras (3x140 oras) tartalommal, amelyet vagy szolozol, vagy multiban jatszol haverokkal, ahogy jol esik. Semmi PVP nem lesz, mert az nem resze a mindenkori singleplayer TES jateknak. Nem azert, mert oroszok genkelnek, vagy mert "orultek" vannak korulotted, akik utnek mindenkit, akit meglatnak. Mas jateknal lehet, hogy ez szempont (bar kizart, foleg ott, ahol van pve es pvp server is, ott a jatekos magara vessen), itt koze nincs a donteshez. Hagyomanyos TES jatekstilusnak nem eleme a pvp. Pont.
DE!
"Soha se mondd, hogy soha" elv alapjan a 2in1 masodik reszekent kapsz egy akkora teruletet, amely meretet tekintve a TES IV Oblivionban latott jatekterrel fog megegyezni. Ide belepve lvl10 utan felskalazodik a jatekos 50-es max szintre (lasd gw2), es mehet a pvp, a haboru. A teruleten ugyanugy meglesznek a kuldetesek, banyaszkodas, stb, vagyis tekintsd ugy, mint egy alternativ pvp servert, ahol szabad preda vagy. Mert van, akit ez hoz lazba. Aki ide belep, az vallalja azt, hogy barmikor nekimehet barki, aki ellenseg, levaghatjak kuldetes kozben.
Mindenki el tudja donteni, melyiket szereti, es azt valasztja. TES PVE vagy TES PVP jatek? On dont.
Szintén kimaradt az, hogy ha valaki criminal flagot visel akkor is simán járkálhat az õrök között rá se bagóznak. Azt hiszem az eredendõ bûn itt van. Ez teljesen érthetetlen, az õröknek azonnal le kéne lõni amikor meglátják hogy aztán az outlaw resspad-on kelhessen fel. Már ezzel az apró változtatással nagyot lépnének az érthetõség és gyengébbek védelmének irányába.
Saját magamra kell reagálnom mert kimaradt egy fontos dolog amit bele akartam írni. Szóval a nagyon rövid intervallumok azok amik zavarossá teszik. A játékos ha van ideje megfigyelni a többi játékos viselkedését az örök reakcióját. Amikor azt hiszi hogy érti és talán már tényleg érti, akkor éppen lejár valami néhány perces vagy másodperces terminus, amire sokszor rá is játszanak akik be akarják húzni õket.
Elõször is a megoldást még nem ítam le csak, hogy hogy mûködik a jelenlegi. Rohadtul nem egyszerû mert funcom köztudottan nem fekteti írásba, hogy ha még is leírták valami eldugott helyre akkor egy új játékos biztos nem ezt bogarássza. Az kriminal flag jelezve van a játékos feje felett két keresztbe tett karddal de agressor flag-ot csak lent a target bar felett egy aprócska ikon jelzi. Amikor valaki elõször találkozik a PvPvel még nem biztos hogy a target bar tudatosult benne, nem hogy az felett lehet olyan is agresszor flag, ha még is akkor biztos nem figyeli úgy minden másodpercben kétszer mint te a miasmát hator-ká-nál. Ezek mind jó eséllyel zavarják össze és amikor már azt hiszi hogy érti akkor rá jön hogy nem érti. Már megint miért öt ölte meg az õr amikor ö csak védekezik? Esze ágában sem volt ártatlanokat támadni. Nem gondolja azt, hogy aki néhány másodperce õt és másokat is válogatás nélkül megtámadott az már ártatlannak számít. Hogy a TESO-ban hogy lesz arról meg két dolgot mondanék. Egyik az nagyon helyes ha a kriminal rendszer lényegi eleme az hogy megvédje a gyengébb képességû játékosokat legalább attól hogy resspad gankolják öket. Fontos hogy a rendszer mûködése átlátható legyen anélkül, hogy valaki utána olvasna. És végezetül Nem vagyok jövõbe látó. Vagyis nyilván nem kezdek arról beszélni milyen lesz ez vagy az a játék. Hogy milyen most, milyen volt, milyen kéne legyen arról lehet beszélni. A program fejlesztõk mindenfélét ígérnek és ezek nyomokban igazságot is tartalmazhatnak.
Teljesen free lett játék max level ( L80) alatt. Utána meg be kell fizetni. Vagy abba hagyod. Hogy neked meddig tart arról gõzöm sincs. Nem csak egyéni képességektõl függ, hanem attól mennyi idõd van napi szinten játszani. A grindelni 60 alatt biztosan nem kell, mert egy gyönyörû és hatalmas világ járható be. A questek hangulatossak, ha szereted a dark fantasy-t. Egyébként meg olyan mint minden mmo vagy offline rpg; "menj el... öld meg... gyüjts össze... vezesd el.... hozd ide."
Szép hogy hiszel ebben hogy ilyen egyszerû a megoldás. Szerintem ez a criminal rendszer jó. Életszerû úgymond. Anno már az elsõ infoknál mikor kiderült le lesznek zárva a frakciók közötti átjárások a TESO-ban, ezzel világossá vált nekem, a Zenimax lehetõséget se akar adni hogy azon kelljen gondolkodni hogy lehet megvédeni a normális játékosokat. Persze kisírhatják az érintettek de nem valószínû ez menni fog. Európai játék és a népek különbözõsége is benne van. Szerencsétlen norvégok vagy most már amerikaiak sose leszek olyan leleményesek hogy egy igazi keleti nép ne járjon túl az eszükön mint a ruszkik akik ebben jók, kijátszani a szabályokat. És persze mások is vannak. Ha meg túl szigorú szabályokat csinálsz akkor meg elveszed az élményt ez a véleményem. Ezt nem szabályok kérdése. Egyszerûen az open world pvp ilyen. Csak erre nem sokan kíváncsiak hosszú távon.
Ki akarnám próbálni a gémet ahogy látom teljsen free lett - mejdnem teljesen - megéri? Úgy kérdezem inkáb meddig köti le az embert? Változatos a tartalom? Csak PVE érdekel.
Sokat emlegettem a szerintem rossz kriminál rendszert, de biztos vagyok benne senki nem tudja mint is értek ez alatt. Gondolom a PvE-n játszok azt sem tudják hogy mûködik jelenleg, nem hogy milyen lenne a jó.
Nos jelenleg úgy mûködik, hogy ha valaki megtámad valakit õr látó körében akkor az kap egy criminal flagot és az õr lelövi a támadót, sokszor lassabban mint a támadó végez a megtámadottal.
Szóval jó esetben lelövi az õr még a gyilkosság elõtt ekkor a PvE-ben szokásos -1%-ot kapja félórára. Amit törölni tud ha vissza megy a kövéért. Plusz ott van neki a criminal flag 5 percre.
Ha mindez az örök látókörén kívül történik akkor a támadó agressor flag-ot kap ami azt jelenti, hogy az õr nem védi meg. Az agressor flag csak az aktuális harc végéig tart. ( vagyis ha elszámította magát és futásnak ered akkor nehány másodperces futás és szerencsés lerejtõzés után megszabadul a agressor flag-tól.
Ha valaki criminal-t támad õr mellett akkor agressort kap és egyikük sem védett.
ezután jönnek az trükkös dolgok; õr mellé ugró kriminal vagy agressor, a védekezõ area damage-ét húzza az õrre. Zöld õröknél is jó trükk harmadik játékos mellé ugrani.
Szóval van lehetõség vidám visszaélésekre bõven, azok számára akiknek lét eleme mások játékának rombolása. Igazából elég primitív rendszer csak nehéz kiismerni. A legnagyobb baj vele hogy nem jelent védelmet senkinek, mindenkit csak bosszant mert a játék valódik agressorai akik már kiismerték a többieket beugratják, beszopatják vele, lefarmolják, legankolják. Számukra tétje semmi legrosszabb esetben 5 percig nem áll velük szóba a potion árus. A zaklatottak pedig általában mielõtt kitanulnák elõtte átigazolnak crom-ra vagy abba hagyják az egész játékot.
Ez elfogadhatónak hangzik... sõt ha több lesz az angol nyelvû, ha újra sokan miniznek majd az direkt jót tesz majd a játéknak.
Viszont mesélhetne valaki arról, hogy milyen harcrendszer lesz archageben és TESOban. Mind kettõre kíváncsi vagyok, de TES játékokat nagyon szeretem, de nekem az az érzésem, hogy ez a rész g.e.ba.sz lesz. a másik meg kóreai vagy mi, szóval ez már alapból rossz ponttal indul, valahogy még mindig nem érzek vágyat arra hogy szivárvány földön kis manókra vadásszak amik haláluk közben is nevetgélnek...
Én is ebben reménykedtem, hogy összeboronálják valamilyen módon a pvp/pve szervereket, de nem ez lesz, ami elõnyös is a world pvp szempontjából. (habár volnának játékosok, akik pve szerverrõl át-át nézegetnének pvpre, de összességbem szerintem az lenne, hogy az olyan játékosok akik inkább kerülik a bajt átmennének pve mapokra és ezzel meghalt a world pvp.) Az usa és eu szervereket hozzák össze. 3 szerver lesz pvp pve b&g. Nemtudom, hogy milyen a TSWben ez a xserver dolog, de úgy gondolom, hogy itt abból fog állni, hogy Minikre és instákra betudsz menni bármelyik szerveren lévõ játékosokkal. Amúgy jónak tûnik az új mini, esélyt ad az új játékosoknak is arra h jót pvpzzenek akár veteránok ellen is.
A lényeg az ha az eddigiekbõl jól értettem nem lesz kicsi-nagy vadászat meg sok jó móka, aki oda belép egy szint lesz. Persze ez nem egyszerû még így se. De hidd nagyon jónak ígérkezik, mint Fred írta a vonatkozó oldalon, éesz influence, meg sok minden. Õrjáratok, lehet elfoglalni, megtartani. Mint a Conan borderek csak nagyobba és sokkal tartalmasabban. de ez így is van rendjén. És a vérpistiknek se lesz egyszerû opzni a normál játékosokat. Nekem így jön le. Ettõl persze ez még egy Tes rendszer lesz. És nekünk régi conanosoknak valószínû, nem lesz már ehhez hasonló. Úgy ahogy gondolom a DDOsok is így gondolják.
Nincs ra szukseg. Tiszta helyzet van, mindenki tudja mire szamitson, a jelenlegi hirek mellett a DAoC hagyatek eleg garancia.
TESO-ben nem lesz world pvp ha jól emlékszem ezt olvastam... talán valami miniszerû dolog ami engem sosem érdekelt. A Neverwinter egyszerûen ronda, egy csili-vili giccs parádé, kínai piacos dizájn. Ez a grafikai akkor is gáz lenne ha nem láttam volna AoC-t.
Nekem olybá tûnik mintha ezek is egy mega szerver akarnának csinálni. Csak azért a mapok nem akkorák. Ez akkor üthet vissza ha véletlenül túl sokan lennének megint. pl mint 2011-ben mikor kb 5e-n is voltak egy idõben. Mégha meg is oldják a laggot. Az emberek egymás elöl fogják lopni a questeket. Élvezhetetlen lesz. Persze szerintem inkább a TESO és neverwinter lesz a jövõ. Ha akkora idõzítik ez még nem is lesz rossz lépés ha elég lesz a pvp meg a pve külön akkor nem kell cross, ha meg nem, akkor meg úgyis mindegy. Ez a jövõ zenéje.
A második lépcsõig nem. A harmadiknál nem tudom de az nem holnap lesz. :) Kevés info még, vagy legalábbis nem tudom hogy gondolják lehet csak a dungeonokra vonatkozik. Az amerikai szerverek szarul állnak szóval érthetõ lépés. Európában az északi népek között és pár déli nép is, szereti azért a Conant. De az amerikaiak nagyon sírnak ha jól látom.
In addition, during the patch cycle which includes the Unchained updates, we will also make some changes to the guards in world PvP, to facilitate better battles in the open world.
Csak tudnám ezzen mit értenek... de mindegy mert ha mindenki legjobb felszerelésnél (t4) és maxolt perknél kezd PvPzni. ha folyamatosan ott a No-PvP map is. ABE lesz az egyetlen aki elõbb bemegy. Majd megkérdezem tõle milyen.
Jól értem hogy ezek össze akarják boronálni a PvP és PvE szervereket? ...oly módon, hogy amikor a mapra belép a nab, eldõntheti, hogy most ezen a mapon ki teszi-e magát annak, hogy le PvPzi valaki vagy nem? Vagyis hogy PvP-n vagy noPvP-n lép be a mapra. Ez így müködik TSWn? Ha ezt tényleg megcsinálják akkor megölik a world PvP-t.
Sose mondtam hogy azok, csak nem érdekli õket mivel játszanak. Egy részüket vonzza a conan rendszere, más részüknek ez egy hely, olyan mint a többi ahol lehet vérpistiként élni pár hétig, hónapig, esetleg egy évig. Miközben esetek többségében az emberek munka után hazaérve kicsit kikapcsolódnának, és belefutnak ezekbe. Nincs kedvem hozzájuk hidd el. Annál sokkal kevesebb idõ jut játékra általában hogy ezzel töltsem. szerintem ez az amit a Zenimax felismert a TESO-nál, az emberek többségének nincs kedve ehhez. Hogy késõbb mi lesz az másik történet.
A múlt sosem tér vissza. Sosem lesz ugyanaz... talán nem is kell ugyanaz legyen. Azért mert nem csak távolodni lehet az ideálistól hanem közelíteni is.
Crom számomra egy halott világ. Amikor tudom, hogy az ellenfelem hol fog állni és mit miután fog csinálni mert csak egy ostoba gépi ellenfél és mindig mindent ugyanúgy csinál, az nekem nem szórakozás.
Nekem a kedvenc szórakozásom a vadászat vérpistukára. Valaki orvul megtámad OP karakterrel én is átlogolok OP-re és megkeresem. Vérpistukákat egyáltalán nem könnyû megölni még akkor sem amikor nem õ támad ugyanis mielõtt nagyon bepistulnának kigyúrják magukat, felszerelkeznek alaposan. Sokszor jobb cuccuk van mint nekem de mivel senki sem látja így rá tudja fogni, hogy hát ö "csupán" egy született tehetség. Ebben van kihívás. Ilyesmi után elégedetten nyugtázom, hogy akkor most 1:1.
Ez egy eltûnõ világ. :) Mindig emlékszek rá mikor Odrhn haverommal az utolsó napokat éltük az aquilonián :) Épp mondtam neki, ezek a napok nem fognak visszajönni, máshol :) Nézd a cromon vannak még néhányan ilyenek mint te. Én csak kívülrõl figyelem õket. de tudom vannak. mondjuk az swtorba meglepõen sokan vannak még a tomb szerveren is. Bár tavaly augusztushoz képest jelentõsen esett a számuk ott is. Ez a mi életünk része volt és láttuk a végét :) ahogy lökött magyar barátom mondaná senki se veheti el tõlünk :)
Egyébként amíg azon keseregsz hogy nincs játékos addig azon is gondolkozhatsz hogy miért nincs. Nem mindenki akkora billentyû virtuóz mint te meg néhány cimborád a fury-n és annyi ideje és türelme is csak keveseknek van mint nekem. Õk értelemszerûen elmenekülnek fury-ról vagy az egész játékból minthogy negyedórát lapítsanak egy bokor mögött vagy lapos kuszásban elinduljanak chow-ból pin pin-be... amíg ABE bácsi ugrál az úton. Arra a játékstílusra amit te favorizálsz és játszol két válasz verzió létezik egyik, hogy kilép a szerencsétlen, ezzel aláírva azt, hogy gyõzött az esztelen erõszak és igazságtalanság. Ezt kiegészítve lehet siránkozni csak nincs semmi értelme mert a válasz aligha más mint hogy "dont cry, goto crom, nab". Vagyis itt van hogy mire irányul ez a játékstílus. Ezek után nem kell csodálkozni hogy miért vannak olyan kevesen. A másik, verzió ha megtámadott hív segítséget. Akkor meg az agresszor kezd el "gankert" kiabálni. Mert felborul a feléje lejtõ pálya, a T4 gear és maxolt AA perk tábla nyújtotta elõnyök elolvadnak... megindul a kitud hívni több havert verseny és a ki-kit szorít ki a szerverrõl játék, amit a technikai(gear) vagy a számbeli fölény fog eldönteni.
Mindezzel persze nem azt akarom mondani hogy az általad favorizált stílusnak nincs helye a játékban... dehogy nem. A miniben pont ez kell! Az meg már a funcom hibája, hogy a world PvP-t nem képes szabályozott keretbe foglalni ami nem feltétlenül jelent redukálást vagy korlátozást hanem csak azt jelenti hogy ne legyen játszhatatlan a játék azoknak se akik mérsékeltebben isszák a vért, és két áldozati szerep között kicsit szeretnének haladni is.
A leírásod alapján akkor is tudnám, hogy egy szerveren vagyunk ha sose talizunk volna. De még sem egy világban játszunk. Én úgy játszok hogy beleélem magam, ott vagyok a karakteremben, látom hegyek mögött lenyugvó napot ahogy vörösre festi a tájat, a fák lobjain átszûrõdõ holdfényt, a tücsök ciripelést, a ködbe burkolózó hajnalt, és persze az árnyékba búvó fenevadat. Ami nagy valószínûséggel az életemre tör... közben bármikor jöhet egy õrült(PvPer) aki kihasználja az alkalmat. Tehát nekem kell õket elõbb észre venni. Ez többnyire sikerül is. Kitanultam másokat elõbb észre venni. És ha nem sikerül még akkor is sokszor megnyerem a csatát megtámadott pozícióból is. Szóval nagyon másképpen játszunk. És Igen lehet folyamatosan RPben lenni. Bár nincs semmi ráhatásom arra, hogy mások hogyan játszanak, és értelmes magyarázat sincs arra hogy egy vadidegen aki még sosem látott miért akar azonnal megölni, én gyártottam magamnak RP magyarázatot. Aki se szó se beszéd megtámad észnélkül az õrült... õrült karaktert játszik legalábbis ott bent a világban nincs más magyarázat. Tudom én hogy az egy sima vérpistike aki nem is tudja, hogy a szerepjátékot eszik vagy iszák, és MMORPG-bõl nem érti az utolsó 3 betût. De más szerepjátékos értelmezést nem lehet adni a dolognak. Ezen kívül még van az, hogy hagyom az egészet.
Ott tudsz RPzni ahol erre lehetõség van, ha olyan közösségben vagy ahol nem lehet ott simán csak unreal tournamentet játszol. Amúgy összeegyeztethetetlen a grindelés, végeláthatatlan insta farmolás és stb a RPvel, arról nem is beszélve, hogyha az arra járók megölögetnek.. Clothban nem teheti meg az ember hogy kivárja amíg a másik támad, másfelõl nem biztos hogy RP szempontból harcos karaktered van, úgyhogy ölsz akit érsz.
Már nagyon régen megtanultam alkalmazkodni és nem idegesítem magam ezen, még a saját fantasy világomba is beillesztettem azokat akik quake-t nyomnak szerepjátékban. Muszáj volt mert én a világra komplex egységként tekintek, a PvE questek, a környezet, a másik játékosokkal való interakció együtt adják meg azt feeling-et ami kikapcsol, szórakoztat. Az interakció alatt elsõsorban kommunikációt értek, de nem kizárólag. És itt jön be az, hogy sokan meg sem kísérlik a kommunikációt hanem egybõl támadnak. Támadás után... rosszabb esetben meg gyilkosság után már nincs mirõl kommunikálni. Egyébként van egy dolog amit én is kiveszek a szerepjátékból. A mini game fizikailag elkülönülõ helyen, épített pályán van és így nem nehéz különkezelni a world game-tõl. Azt hiszem sokan pont nem ott húznak határt, mentálisan bentragadnak miniben és ugyanazt játsszák inworld.
Szerintem Artanisnak igaza van, az rp független attól hogy pve vagy pvp, vagy úgy fogod fel a játékot, vagy nem. Persze lehet mondani hogy idõnként rpzel de az nem biztos hogy ugyanaz. Ez egy gondolkodás mód. Sok rpst ismertem a conanba, és most az swtorba is, nagyrészt pont azt nem szerették amit Artanis is ír. Nekik ez feeling, gondolkodás és abba nem fér bele ha lehal a karakter mert ott elvileg megszakad a történet, pvp-be meg az idiotizmus.. :)Mert oké vannak olyan karakterek akik gyilokgépek de ez nem egy szerepjátékos figura alapvetõen. A másik ész nélküli megtámadása.
RP-t és PVP 2 külön dolog ritkán rakom csak össze..
Ugye azt írtad hogy RP guild-ban játszol. Én úgy gondolom, hogy a szerepjáték nem azzal kezdõdik, hogy teátrális monológokat teszünk közzé mondjuk a global-on. Hanem olyasmivel, hogy a karaktered beilleszkedik a játék kínálta világba és annak képzeletbeli realitásában él, létezik. Az hogy egy karakter minden élõnek ész nélkül neki megy, az az örült elmebeteg szerepe. Lehet ezt is játszani, de uncsi ha a populáció kétharmada ezt játssza. Még a velejéig romlott gonosztevõ sem öl meg mindenkit ész nélkül, racionális számításból, mivel "...élve még jó lehet valamire". Szóval nem értem, hogy jön össze a szerepjáték a deathmatch-al. Valahogy ez nekem inkoherens.
Hát én épp ezt utálom minden játékban, hogy maxlvrõl indul. itt nem! csak már kevés a lowlv, én is 24óra alatt felhúztam a necrómat 80ra, mert nincs vagy ritka akit ölni lehet kis szinten. A másik meg az hogy már nincs meg a random gank feelingje, mert ha sétálgatsz össze-vissza és látsz 1 újoncot esélye nincs hogy megöljön még akkor se ha 10-20 szinttel fölötted van..
Nem oltottuk le. De te is írtad korábban hogy réteg játék. Hardcore game. Azért mert ehhez kicsit több kitartás kell mint mondjuk egy wow-hoz. Amikor valaki felér L80-ra az még távolról sem a fejlõdés csúcsa, annyira nem, hogy szoktam is mondani hogy aoc L80-ról indul. Legalábbis onnan még nagyon sokat lehet(kell) fejlõdni és az átkozottul sok idõ. Az is benne van, hogy ami neked szét van nerfelve, az újaknak bitang nehéz. Nem véletlen hogy 100-ból egy talán lesz aki hosszabb idõt tölt az endgame-mel. Jó ha tudja elõre mire vállalkozik.
Nem volt semmi kitalálva rá, csak egyszerûen tortage nem pvpzóna sehol.. Archeronian ruinsba és WhiteSandsre pedig nem tudsz belépni ha nagyobb vagy mint 25.
Oké azért szerintem ennyire nem kellett volna leoltani a gyereket. Nem tudod belépni, ennyi. A cromon szerintem most is van 20-25 magyar általában összesen, egy ilyen játékban az nem rossz. Azok tudnak neki segíteni. Kettõ, sokan kezdték úgy a játékot hogy nem ment az angol, és megoldották. Nekem se volt jó, még annyira se mint most. Mégis megoldottam egyedül is míg találkoztam két magyarral még. Szóval nem kell ennyire leoltani az embereket. :)
Nem mondod?! És ha egy L80as oda megy akkor mi van? Nem tudja támadni a kicsiket? Azok sem tudják öt támadni? Vagy azok azért tudják? És a már ütik szétszedik a L80ast akkor szét szedik mint a hangyák a szarvasbogarat? Vagy akkor már az L80as is vissza üthet? Bocsi de el nem tudom képzelni mit agyaltak ki ezek ahelyett, hogy normális kriminal rendszert csináltak volna ami alatt együtt játszhatna az összes szerver populációja.
Mert fel sem tudnak nõni... Ha jól tudom ott nincs semmilyen criminal system és õr... vagyis nincs semmi következménye ha már tortage-ban lemészárolnak minden újonnan érkezõt(L5) a "szerver urai"(L80).
Voltam ott is Tribunallal ott is mindenkit megöltünk, de aztán kiürölt a szerver:/ ott már csak lowlv pvp van és abból se sok. 80on nincs elég ember 1 minihez, még akkor se ha mindenki bejelentkezik, mert van hogy nincs fennt egy idõben 12 80as..
Rajtad kívül nincs olyan aki feltud nõni 80ig úgy úgy ne ölnék le. Bár kétségtelenül más volt amikor én voltam új 2011-ben. Akkor minden mapon gankerek vártak... De a játék L80on kezdõdik ott meg már nem lehet elkerülni. Apropó Rage lenne neked kihívás. Próbáltad?
Hehe, ez már ott bukott ügy volt hogy: "Az a baj hogy nem tudok angolul,.." mivel aocban vajnyi kevés magyar van. Habár én is úgy kezdtem hogy nem tudtam semmit angolul, egy maroknyi magyar közt, de mire a végére értem addigra egy RP guildben leader lettem, szóval lehet megtanultam egy kicsit:) erre jók az MMOk^^
De amúgy valóban nem vesztett sokat szerintem.. rég nem voltam már fent, de elég szar hogy eltudsz fejlõdni furyn 1-80 anélkül hogy bárki megölne.. Vannak még olyan helyek ahol pvpznek pl: conall valley legeleje és a Yakhmar elõtti resspad környéke, de amúgy a lowlv teljes megvan halva, pedig az volt a játék legjobb része...
Biztos voltam benne, hogy így lesz. A játék "nehézségeit" ismerve mondom neked, ha sikerült volna belépned akkor sem lett volna másképp :)
Nagyon nem vág a földhöz hogy nem tudok vele játszani már találtam helyette mást.
Soha ne változtass jelszavat amíg nem volt sikeres belépésed. Ez nem csak AOCra vonatkozik. Nem is értem... bár az "ennyit errõl..." Elárulja, hogy neked ehhez úgy sem lenne elég türelmed.
Ja változtattak rajta, most nézem kb17.00-tól tudod elérni. Jellegzetes funcom gondolkodás nem elõre felé menekülnek hanem mindig visszafelé. Megszüntették a 24h-ást. Érthetõ végül is. Nem zártak jó évet tavaly. Mondjuk nem sok mmot tudok ahol van egyáltalán live support chat :)