háj. én ugyan nem a Pendorral játsom de talán tudtok segíteni. A Brytenwalda római verziójával játszom. Római oldalra léptem be.Van ugye a király és csak 3 lordja van.Mindegyikkel jóban vagyok. Az lenne a tervem hogy a vezér helyét átvegyem mert nincs kedvem elszakadni és saját frakciót létrehozni.Különben akkor gondolom a többi római frakció( 3) egybõl nekem esne. Tehát hogyan lehetnék király az induló frakciómban? köszi a segítséget( és bocs ha kicsit magyartalanul írtam)
Bocs ha elvettem a kedved az ide való írogatástól, néha megesik :)
Amúgy elég idõigényes ha fullos felszerelést, meg fullos karaktert akarsz. De Coop-ba meg PvP-be is lehetsz hasznos a csapatba alacsony szinten is. LV 20 felett már teljesen jó, az pár óra alatt megvan, csakm ondjuk nem lesz jó a K/D. Amogy meg vagy 15-ször el kell fejlödni 30. szintig, és folyton visszavonulni a bónuszok miatt, szóval túlnyomó rész alacsony szintûek a lpayerek.
Srácok! A multi része hallott már a játéknak? Szóval ez amolyan "only single?"
Hát de fél óra alatt meg bele se melegszek :D Ha jól emlékszek, akkor úgy 100-ig arénáztam ezzel a karakterrel. Native-ban ennyi bõven elég induláshoz, és ezt úgy mondom, hogy lóháton eddig csak tornán ültem, az összes csatámat gyalogosan vívtam. Lovasként még a 100 se kéne, annyira gyengék az alap banditák. Nem lehet, hogy kicsit agyadra ment a PoP mod, és csak beidegzõdésbõl játszol így? :)
A POP-ban sajnos kell az 5 minimum, hogy tudjál training field-et építeni. 3-4 WM nekem elég volt a Warbandhoz hasonló játékokban, és nekem is felment ilyen szintre a WPF, sõt még tovább is 40 szint felett. Mondjuk nekem azért, mert én türelmes vagyok, és rengeteget arénázok az elején. Minden M&B-t úgy kezdek, hogy addig nyomom az arénát amíg bele nem csömörödök. Ez úgy néz ki hogy hetekig, ha leülök egy-egy órára, arénán kívül semmi, és csak aztán kezdõdik a játék (200-250 wpf)
Nagyon nem mindegy ám hogy szintlépés nélkül kapod-e a wpf-et. Az aréna azért jó, mert nem fejlõdik szinte csak a wpf, így ami elõnyt ott szerzel, "végig megmarad". Legalábbis hatékonyabban fejlõdsz, mert azért kicsit exponenciális a fejlõdéshez szükséges találatok száma.
A forrást még mindig nem találom, ahol ezt olvastam, de csináltam egy gyors tesztelést. Egyik hõsömmel verekedtem picit training field-en. Az elsõ részében a tesztnek 21-es szintû volt az ellenfél, nem is növekedett egyik proficiency értékem se. Aztán cheattel felhúztam a hõst valami 2000-es szintre (62 után ugrik egy marhanagyot). Nem osztottam se skillpontot, se mást, csak hagytam úgy. Utána megint bunyóztunk, és simán +4 +5-öket ugrott ütésenként a fegyveres jártasságom. Ezután felhúztam a saját karakterem is ilyen szintre, és ugyanúgy kaptam a +4 +5 pontokat, tehát nem a szintkülönbségtõl függ a dolog. Jó, ez a 2000-es szint kicsit extrém, de így legalább tisztán látszik a különbség.
Ellenfél szintje valójában nem számít, illetve nem a szintje ami a lényeg. Ami fontos a célpontból az a HP-ja, ami ha sok akkor többet elvisel és így többet lehet rajta "gyakorolni". Tehát nem a szintje hanem a Str és IF skill számít amik együtt a HP-t adják. Ja és a páncélja, mert hiába a magas HP ha egy kisbicskával lecsapják mert nincs rajta páncél.
Távharcnál a lövés nehézsége és a weapon master skill a fontos, közelharcban meg a bevitt sebzés és a WM. A WM skill szerepe, hogy csökkenti a potya weapon profiency növekedéshez (tehát amit nem szintlépéskor növel az ember a kapott pontokból) szükséges értéket így tényleg megéri hamar felpörgetni ezt az értéket a Native esetében.
Sokkal gyorsabban fejlõdik így a fegyveres tudásom... ennél magasabb szintû karakterekkel volt jóval alacsonyabb weapon proficiency értékem fõfegyverre. Bár tény, hogy azok nem warband-es karakterek voltak, de nem hiszem, hogy a két játék között túl sok különbség lenne ebbõl a szempontból. Ilyen 300 körüli értéket talán csak lovasíjászokkal értem el íjra, mivel éjjel-nappal azt használtam, de azt meg a közelharci fegyverrel szívtam meg olyan 100-150-es értékkel. Valahol olvastam, hogy nagyjából három dologtól függ a fegyveres jártasság növekedésének a mértéke: 1. a weapon master értékétõl, 2. a bevitt találat sikerességének mértékétõl, és 3. az ellenfeled szintjétõl. Na most a 3. pont miatt lehet, hogy PoP-ban elég a 3-4-es szint, mivel úton-útfélen magas szintû ellenfelek jönnek szembe, de ugye native-ban ez nem teljesül. Szóval nem azt mondom, hogy feltétlenül szükséges a 10-es szint, de érezhetõ a különbség a 3-4-hez képest, és nem érzem elpazaroltnak azt a 6-7 pontot, amit erre költöttem. Meg különben is, már az elején így volt kitalálva a karakterem :)
Attól függ mivel nyomod. Pendorba ki lehet maxolni a karaktert, csak nehéz. A Warband-hoz közelebb álló modokba meg általába az INT meg a CHA fontosabb mint a harci tudás. AGI-ból pl elég ha fel tudsz ülni a kiszemelt lóra, és 15-18 STR-el is el lehet lenni.
A cRPG mod nagyon népszerû. Minden nap vannak 50-80 fõs szerverek, de néha befigyelnek 200 fõs csaták is.
Elsõre nem látszik, de ez egy nagyon összetett MP mod. Sok játék mód van benne? ostrom, csata, és cooperative játékmód, még focizni is lehet. Ha csak ezt a részét játszod ki akkor is érdekes vele foglalkozni, hosszútávú karakter tápolás, fejlesztett fegyverek, mindig van miért játszani. De akkor válik igazán érdekessé ha elkezdesz klánozni, mert a játék Strategous része az ami igazán különleges. Nem is kezdem el leírni, mert kibaszott bonyolult.
Ööö... szóval szinte mindent érdemes fejleszteni, de azért egy fõ irányt érdemes tartani.
Native-vel nyomom Single-ben, és pont egy lovas íjászt akarok összehozni, de a mostani build-em elég gyenge közelharcban, ami ostromnál nagy hátrány. De ezek szerint ezt az elején be kell nyelnem.
Illetve itt egy kép a jelenlegi karakteremrõl. Amolyan próba karakterként indítottam, aztán egész jól sült el a dolog. Így is lehet játszani, tökéletesen boldogulok ilyen értékekkel is. Gyalogosan harcolok vele, az összes pontomat most már str-re fogom rakni, illetve ha elérném a 30-at (amit nem fogok), akkor agi-ra. Ha abból is megvan a 30, akkor nem tudom, de 50-es szintig tuti nem fogok eljutni, szóval felesleges ezen gondolkoznom :) Skillek közül már csak iron flesh-t, power strike-ot, shield-et és athletics-et fogom növelni. Könyveket már mindet elolvastam, amint látható a könyves party skillek vannak kettes szinten (a plusz egy bónusz miatt), a többi nulla. Ami felszerelést látsz nála az kicsit csalóka, a számszeríjat csak ostromhoz használom, harcban egy military cleaver és egy war cleaver van nálam (a pajzs meg a kalapács mellé). Fegyverjártasságokon is látszik, hogy ezeket a fegyvereket használom, szintlépésnél a pontokat nem is ezekre osztom, harcban nagyon jól fejlõdnek maguktól is a 10-es weapon master-nek köszönhetõen. Akkor most a hátrányok. Az alacsony leadership miatt hamar leesik a morál, ha a maximum környékén tartom a sereg létszámát. Az alacsony inventory management miatt viszonylag gyakran kell kaját vennem, és a harc utáni zsákmányból is hagynom kell általában. Prisoner managementet is elviselném magasabb szinten, bár azért 20 katonából is szép summát lehet már kapni. Az alacsony horse archery, riding, power draw/throw miatt meg néha a lovagi tornákon szívok, de azért semmi teljesíthetetlen. Gyógyító skillek hiánya miatt nagyjából egy emberen múlik a sereg épsége, ezért õt a listában legalul tartom, hogy csak végsõ esetben kerüljön harcba. Hát nagyjából ennyit mondhatok róla... képet csak spoilerben, mert kicsit nagy:
Ha alapjátékkal játszol, akkor általánosságban elmondható, hogy str-bõl és agi-ból is elég olyan 15-18 körül. 15-ös str-el kb az összes közelharci fegyvert tudod forgatni, és ha nem akarsz íjakat használni, akkor ennyi elég is. A legnehezebb íjhoz 24 str kell, de ha nem kifejezetten íjász karaktert akarsz, akkor szerintem felesleges. Ha nehézlovast akarsz csinálni, akkor agi-t úgy 18-ig ajánlom, hogy ha véletlenül belebotlanál egy champion chargerbe, vagy valami hasonlóba, akkor fel tudj ülni rá (ugye 6-os riding). Int-re azt mondom, hogy minimum 12 pont (11+1 könyvbõl), hogy az összes könyvet el tudd olvasni, de pár skill miatt (inventory management, training, esetleg persuation) nem árt magasabbra húzni, olyan 18-ig. Maradék mehet cha-ra. Úgy számolj, hogy alapjátékban olyan 41-2-3 az a szint, amit még talán el lehet érni, tovább fejlõdni már nagyon nehézkes. 15 str, 18 agi és 18 int mellett így cha olyan 24-26-ig mehet
Ugyanúgy mint a többit. Legyen rá dohányod (20K pénz, bár a saját rend még igényel qualis gem-et is), legyen felépítve a várban a training field/ground (enélkül nem megy), azt beszélj az alapításról a helyi intézõddel a war room opciói között errõl.
A king helm-et meg mindenképp megkapod mindegy milyen kultúrát választasz.
Ha nem akarsz élharcost kreálni aki elöl rohangászik akkor nem kell túl magasra növelni a Strength-et sem, míg egy jól megválasztott fegyverrel, valamint egy jó pacival az Agility sem létkérdés, hogy óriási magasságokba szökkenjen.
Nem tudom moddal játszol vagy csak native-val, mert nagyon eltérõek a fejleszteni való megoldások. Native-ban eszement gyengék az ellenséges katonák és vezérek így oda nem létszükséglet a 30-as Strength és Agility, bõven elég 24-ig felvinni, azzal már mindent viselhet, egész gyorsan mozog a karaktered és a hozzájuk tartozó skill-ek is fel tudnak menni 8-ig. A többi pont inkább menjen intelligenciára, jól jönnek az általa generált extra skill pontok.
Harcnál meg azt döntsd el hogy közelharci vagy távharcász karakter legyen elsõsorban a manusod. Ha közelharcos, akkor power strike meg iron skin az elsõdleges, shield a másodlagos harci szakértelem a fejlesztési sorban. Power draw neki nem kell, mert nem fogsz lõdözni (vagy ha annyira akarsz akkor használj crossbow-t az nem igényel skill-t). Nem harciból kell a lovaglás (ha csak nem gyalogos hõst akarsz játszani), a tréning (ez minden felvett segédednek kötelezõen növelendõ skill), gyógyító skill-ek közül a first aid (ebbõl lehetõleg szintén több társadnak is legyen értékelhetõ mennyiségû pontja mert ha leverik a karaktered akkor a legnagyobb first aid skill fogja meghatározni mennyi Hp-val jön vissza) némi surgery/wound treatment rásegítéssel (elõbbi életben tartja a katonáidat és azért kell a fõ karakterednek is legalább pár pont rá, hogy bonuszt kapjon a gyógyító a csapatodban a skill-jére, utóbbi meg gyorsítja a katonáid és karaktereid gyógyulását plusz a lame-re vert pacikat ha inventoryban tartod akkor pár nap alatt normál változattá válhatnak ha jó a gyógyító tudása a karakterednek). Nagyon fontos a prisoner management is mert jó pénz szedhetõ össze a rabok elpasszolásából. Leadership csak a fenntartási költségek mérséklése miatt fontos, nem azért hogy több embered legyen (az amúgy is több lesz idõvel ahogy egyre több lesz a renown pontok száma a sikeresen lenyomott csaták eredményeként). A többit meg majd megoldod társakból.
Amennyiben íjászkodni akarsz akkor készülj fel rá, hogy nagyon sok skill pontra lesz szükség, mert egy jól használható íjásznak az iron skin mellé kell a power draw, a lovaglás és a horse archery is némi közelharci power strike mellé. A kisegítõ skilleknél meg ami fentebb le lett írva itt is igaz. Tréning kell, mert így gyorsabban képezhetõek a katonák és a karakterednél alacsonyabb szintû társak.
Valaki elmondana nekem hogyan kell sajat rendet alapitani a POP 3.61 verzioban? :) Van mar egy birodalmam ami meg csak 1 var 1 falubol all.A pendor kulturat valasztottam a king helm-ert :) Valaki esetleg ha tudja irja le elore is koszi.
Helló! Ha erõs harcost akarok, akkor mire gyúrjak, STR + AGY, és ezen belül a Power Strike/Draw-ra, illetve Shield-re, Weapon Master-re? Értem hogyan mûködik ez az egész karakterfejlesztés, csak nem akarok abba esni, hogy mindent jó lenne fejleszteni, aztán a végén mindenbõl gyenge lesz. Nyilván mindent nem akarok ténylegesen fejleszteni (Pathfinding, Trade, gyógyítást a hõsök felvételével pótolom), de ha ütõs, nagy csapatot akarok összehozni, akkor az STR, AGY mellé, még a CHA-t is húznom kellene (+Leadership), és az már szétaprózza a fejlesztést. Vagy nem?
Multit régóta nem toltam. Pár mod bejön,mint a vártámadás stb, csak kicsit irreális nekem. Összefutottam olyan nehéz páncélzatú lovaggal akik egy bazi nagy bárddal a kezükben ugráltak körbe mint a nyulak! :D El lehetett lenni vele.
A multizos reszerol nem tudok nyilatkozni,de SP-ben az egyik legjobb es legkomplexebb ilyen tipusu jatek. 5€-t a hulyenek is meger.
Hali! Érdeklõdni szeretnék,hogy sokan játszák még ezt a játékot neten? Anno a demójával játszottam,és nagyon megfogott. Most viszont a Steamen az egész pack elég jó áron van,így lehet megvásárolnám.. Megérné ?
Elõre is köszönöm a választ! Üdv!
Lenne meg egy kerdesem es peddig: Ki lehet kapcsolni valahogy azt, hogy ne jelezze mikor a kiralysagom falvait tamadjak?Nagyon bosszant mivel szinte 2-3 masodperc sem telik el es mar jon a jelentes hat falra maszok mikor mindig csak continue...Meg ha csak az en falvaimat jelentene de a lordjaim falvait ha valaki fosztja meg akkor is jelez. Van ra ''gyogymod'' mivel lehetetlenne teszi szamomra ,hogy jatszak igy. Koszi :)
1.154-es verzó csak a játék Steam változatából van (kimondottan csa ka steam-es játékhoz kell, egyfajta kompatibilitási folt, de midnenben tök ugyanaz mint a 1.153). A retain (dobozos) variáns aktuális verziószáma még mindig a 1.153 és a PoP 3.6.0.1-es (hotfix-el javított 3.6-os verzió) változatához is ez kell akár steam-es akár nem steam-es a játék.
Sziasztok.Regota nem jartam a forumon ez meg is latszik mivel most latom a hozzaszolasok elolvasasabol, hogy ti mar a 3.6 POP verzion gameltek :) En tort verzion jatszok crackelve es szeretnem megtudni, hogy esetleg ez az uj modot le lehet tolteni vagy csak a steamosoknak? Koszi elore is!
A sajátomban sajna csak honorary grandmaster-ré tudtam válni, így onnan kiléptem (ennek hozománya, hogy minden order-rel romlott a viszonyom 5 ponttal), beléptem az Eventide csapatba azt ott elértem én is hamar a kellõ rangot. Érdekes módon viszont az Eventide rendnél már a második rangnál lordly cuccot és champion pacit kaptam (talán mert 100-as volt a renddel a viszonyom), míg constable rangnál ahol a korábban megkapott lordly cumókat kellett volna kapnom, egy mastercraft arbalest-et adtak (Sigismund nagy örömére).
A ranglépések közben vettem észre, hogy a legtöbb pontot a rangban egy új rend alapítása hozza, fixen 40-et. Míg a többi feladat (tornát nyerni a nevükben, levadászni az ellenségeiket meg a sereggel mászkálni és hírnevet gyûjteni) 20 és 30 pont között hoz a konyhára attól függõen, mennyire van túlteljesítve a cél (ez értelemszerûen csak a vadászgatás és renown gyûjtés esetében érvényesül).
Szóval most van közel 150 jól feltápolt Eventide lovagom meg kicsivel több hozzájuk tartozó lovasíjászom (a nagyja a renown gyûjtésbõl maradt a maradék meg a kígyófészek kipucolása miatt jött velem és meg is maradt nálam). Õket egészíti ki a fõvárosom (Sarleon) védelmében 100 sergeant a saját rendembõl (melitine íjjal és nyílvesszõkkel, bastard sword-al, pajzzsal, jóféle dragon knight helm-ben, közepes páncélban) meg 80 saját rendi lovagom (náluk blunt tip lance, morningstar, ebony bastard sword, pajzs, silver páncél, dragon knight helm, silver lábbeli meg silver warhorse van). Õket ráadásul 2 karakterem is képezte 2 hónapon keresztül (lényegében mindegy, hogy többször megy egy jó kiképzõ 1 hetes turnusokra vagy egyszer egy négyhetesre, a végeredmény majdnem ugyanaz lesz).
ja és még valami (bocsi ez hülye kérdés lesz:) hogy játszhatok, akár veletek multit?
Sziasztok egy kis segítség kéne :) végre sikerült összeraknom egy mûködõ gépet, és letöltenem a Mount and Blade Napoleonic Wars-t vírus nélkül, de oroszul :( tud valaki linket magyarosításra, ami mûködik? nem tudom a verziószámot, szóval jöhet minden ezer köszi elõre is NYEREGBEEEEEE!!!!! :)
Haliho. Nem mostanában voltam. Kérdezném, hogy a bannerba tegyek bele / vegyek ki valamilyen linket?
Kedves fórumtársaim!
Már megoldottam a problémát! Bugos volt a weboldal és csak harmadjára engedett be a regisztrált jelszavammal és nickemmel. :)
Kedves fórumtársak!
Valaki tudna nekem a nexuson kívül bármilyen linket adni, ahonnan letölthetem a POP mod legfrissebb verzióját? Mert hiába regisztráltam nem tudom a modot egyáltalán letölteni.
A segítséget elõre is köszönöm!
Melyik rendnek lettél végül a nagymestere? Sajna a 3.6.1-esben a custom order (amit te szerelsz fel) nem alkalmas arra hogy ott elõjöjjön a grandmaster küldetés, a többi viszont igen. A sima 3.6-ban állítólag még lehetett a custom order-nél is nagymesterré válni de ez ki lett véve mert stabilitási problémákat tudott generálni (csak az esetek 25%-ában tudták reprodukálni a hibát, ami mindent tönkre vágott ha beütött).
Gondolom egyesével beadogatva, akár az összes hõs összes felszerelésébõl is lehetne lordly változat. De annyi ideig képtelenség elhúzni a játékot. Szerintem a sisak is elõször csak thick változat lesz, és adhatom oda még kétszer mire kész lesz.
Az egyik fószernél az erõdben meg a nem lordly cuccaidat tudod fejleszteni. Peadtam a királyi sisakot (58+6) fejlesztésra, 30 nap múlva kész, kíváncsi vagyok milyen lesz. A reinforced rune armoromból 80 nap alatt csinált volna lordly változatot.
Kicsit olvasgattam és a következõ a helyzet: Ez a küldetés csak akkor jön elõ, ha kellõen magas viszonnyal és ranggal rendelkezik a játékos karaktere egy olyan rendnél aminek tagja és nem a saját rendje. Minden ranghoz tartozik egy pontszám (ezt meg lehet nézni a karakter report-ban meg a viszony report-okban az adott rendnél az összesítõben). A tagsággal automatice jön az elsõ rang, ami a knight, ekkor megkapja a rend alap felszerelését a játékos. Utána jön a knight commander (a felszerelésbõl reinforced variánst kapsz és egy spirited pacit ha van a rendnek). Harmadik rang a constable (lordly armor set, champion paci). Utolsó a grandmaster. Ehhez tartozik a betámadós quest (automatán elindul ha az ember elérte a szükséges pontszámot ami a grandmaster ranghoz kell), ami végül ahhoz vezet, hogy a karakter grandmaster lesz. Ekkor kapja a rend a saját várát ahol olcsóbban lehet felszerelést fejleszteni, lehet betárolni egy halom kaját, õrjáratokat lehet onnan indítani.
Más. Az új zsoldos seregek (a felbérelhetõek) vezérei sajnos nem elfoghatóak, kódolva van náluk hogy mindig lelépnek, így õk nem lesznek forrásai qualis gem-nek.
Amire még tippelni tudok az a renown gyûjtõs köldi, azt is nem sokkal elõtte csináltam, akár az is unlockolhatja. De az is lehet hogy bizonyos számú renown, vagy honor hozza elõ. Aztán ott van még a prestige vagy mi a lovagrended felé ami még szóba jöhet. (ezt egyébként azt se tudom hol kell megnézni)
Nálam most a renown 8000 körül járhat, a honor meg vagy 700.
Lehet. Akkor várok, mert nálam is megtörtént már a full átfegyverzés mind a lovagok mind pedig a sergeant egységek terén, ám mindeddig még nem akaródzott senkinek megtámadni ilyen formában.
Egyébként épp akkor történt a bérgyilkos támadás, mikor a lovagok felszerelését teljesen lecserélem és visszaértem a fõvárosba, lehet hogy van összefüggés a kettõ közt.
Elõször megtámadtak a trónteremben a bérgyilkosok, akiket a lovagrendi õrök segítségével gyûrtünk le. Egy párbeszéd után a lovagrendem elküldött, hogy kutakodjak egy falu körül a Snake Cult aktivitás miatt. Azt nem tudom volt-e köze hozzá, de volt ott egy ~100 fõs csapat amit levertem. Mikor visszamentem a lovagrendhez, megint visszaküldtek hogy keressem meg az erõdöt és vegyem be. Kaptam vagy 100 lovagrendi egységet is segítségképpen.
A Snake Cult-os küldinek az lett a vége, hogy be kellett venni egy erõdöt amibe 1000 védõ volt. Az erõd a lovagrendemé lett. Gyakorlatilag keletkezet még egy vár a térképen, de nem jöttem rá mit lehet benne csinálni.
Ezt a küldit mindig megkapja a játékos? Meg mindig Snake Cult-os, vagy van másféle is? Mondjuk Heretic-eset azért nem szeretnék:)
Nehéz ügy mindent leírni, ezt inkább csinálni kell:)
A gem kell még a saját lovagrendhez is (vagy legalábbis nekem eddig elvett a kis mennyiségû gem kollekciómból a program ha saját rendet húztam fel), szóval nem árt tartalékolni majd belõle ha több rendet is fel akar húzni az ember.
Nekem külön szimpatikus, hogy a rendek lovagjainak kistesói is már képezhetõek. Például ha a játékos Pendor vonalat követ és saját rendet hív életre, akkor a nemesekbõl lovagot majd belõlük rendi lovagot lehet kreálni, míg ha gyalogosnak hagyja a sergeant-okat a játékos akkor sima pendor man at arms-ból képezhetõek olcsóbban (kevesebb prestige kell hozzájuk) mint a lovagok (állítólag ha lovassá alakítja a sergeant-okat a játékos akkor majd mounted man at arms fog kelleni). Ugyanez igaz a többi kultúra rendjeire is.
Külön tetszik az a fajta küldetés, mikor hírnevet kell gyûjteni egy rendnek. Ekkor kap az ember egy jókora kontingenst a rend lovagjaiból és kisegítõ egységébõl azt velük kell bizonyos mennyiségû renown pontot begyûjteni harcokból. Ilyenkor sosem lesznek rabok a harc végén, nem lehet bevenni melléjük más egységet (companion-ok kivétel, de minden mást kivág a program ekkor a seregbõl, szóval érdemes ilyet akkor elvállalni ha van hová leparkolni a bakáinkat), de ha kész az elvárt mennyiségû renown begyûjtése adott idõ alatt, akkor a megmaradt katonák egy része (ha jócskán túlteljesítettük a célt akkor akár egésze) bevehetõ a saját haderõk közé.
Nem tudom új vagy csak eddig elkerülte a figyelmem, de van arra is opció, hogy a betoborzott lordok megváltoztassák a saját toborzott csapataikat. Van egy beszéd opció arra, hogy hagyják el a régi utat amit követnek és használják az uralkodójuk (tehát a játékos) királyságának katonáit. Ez ugyan egy 10-es viszonyromlást hoz de az ledolgozható. Plusz amint lesz elegendõ zsetonjuk akkor nekiállnak majd õk is lovagrendeket alapítani ha minden egyéb feltétel adott számukra (tehát a várban/városban van training épület meg van pénzük is, gem viszont nekik nem kell). Ennek elõnye, hogy ha rendet alapítottak a srácok akkor a rendi katonák lesznek számukra az egyedi extra egység ami pluszban jön a seregükbe.
Érdemes emellett tréningelni egy jobb tudású companion által a saját rendünk katonáit. Egy jó training és magas harci meg egyéb skill-ek birtokában lévõ companion egy 4 hetes intervallum során egész komoly fejlõdést tud náluk elérni. Én Lethaldrian-t meg Roland-ot használom erre, így harci és egyéb tudása is jócskán felment már a katonáimnak. 3 hónap alatt ,ez a két csóka felváltva elég sokat dobott a srácokon (mind a lovagokon mind a másik egységen), így ha egy 10-es kontingenst odaadok bármely lordomnak az félelmetes nagy javulást hoz nekik, hát még ha többet is kapnak (azért a lordok teljesítményén sokat dob ha van a seregükben olyan egység ami ért a gyógyításhoz, gyorsabb mozgáshoz, messzire ellát és ezeket bizony tréning során kaptak a kiképzõimtõl az egységek).
Támadásokból nekem is kijutott már assassin támadás saját váron belül a trónteremben, de támadtak már meg dutyiban is, próbáltak kirabolni táborozás közben, szóval bejött nem kevés plusz elem is a mindennapokba. A számtalan új neves vezér meg a felbérelhetõ zsoldos kompániák meg félelmetesen jók. Az meg külön tetszik, hogy egyes zsoldos csapatok csak akkor válnak majd felbérelhetõvé ha elég jó lesz velük a viszonya a játékosnak. Az meg nem gyenge mikor az ember elindul harcba úgy hogy utánfutóként követi 2-3 neki szolgáló zsoldos sereg pont ahogy korábban tették ezt más királyokkal. Bár ezek a zsoldosok beállíthatóak akár õrjáratozásra is és képesek hatalmas erõket megfogni. Bár a 10K pénz, amit ki kell értük csengetni, néha komoly vágás tud lenni a kincstáron.
Ja meg visszavették a gemek hatékonyságát, de szerintem így van jól. most már nehéz ügy felvinni 63-ra a srenght-et, de szerintem még így is a legjobb ha elixírt veszünk belõle. Én a rúnás fegyvereken is spóroltam, most nem költöttem ilyesmire gemet, egy ment a lovagrendbe, a többibõl elixír lett. Íjat azt egy Aeldarian-tól szereztem, mellette meg csak egy masterwoked two handed iron mace van közelharcra, amit úgy megszerettem, hogy nem is kell helyette más. Még Quegefin boltját se nyitottam ki, lovat meg páncélt a Noldor lovagi tornán nyertem.
A saját lovagrenbet felszerelve, gyakorlatileg bármibõl megkaphatod a lordly változatot. Ha csinálsz nekik küldit, ahogy haladsz a prestige pont gyûjtésével, megkapod a felszerelésüket thick, reinforced, és lordly változatban. Tehát érdemes elõször felszerelni õket, és csak aztán végigvinni ezt a vonalat. Lovagrendes küldibõl is több féle van már, és azok is ötletesek.
Elvileg lehetne noldor páncélt, eventide sisakot is beszerezni így lordly változatban, de az nagyon sok idõ. Én megelégedtem kevesebbel is, és a hõsökre raktam amit a lovagrend adott.
Ami ésszerû változtatás volt, hogy most már több honor kell a lovagrendi egységek toborzási költségének redukálásához. És a Noldorokat se lehet csak úgy lépten-nyomon megtámadni. Ez a kettõ összefügg, mert ha van elég Noldor egység lespawnolva, és persze van nagy létszámú beáldozható sereged, lehet menni honort farmolni. Csak elõtte a Noldor várossban negatvba kell vinni a viszonyt, ha a város eltûnik nyomatni kell az automata csatákat. Nem árt a 10-es PM skill, mert 100 fogoly az 100 honort hoz a konyhára. Egyébként már +30 viszonynál is visszajön a város, szóval elvileg 4-es PM is elég, de úgy azért elég nagy szívás lehet csinálni.
Nagyon sok újítás van benne, én is tolom, és nagyon tetszik. Egyértelmûen most vált teljessé a játék, legalábbis ne mtudom hova lehetne még fokozni. A saját lovagrend nagyon jó dolog, csak nagyon sok idõ kell hozzá, de megéri. Bár szerintem senkinek nincs annyi türelme hogy Noldor egységeket fabrikáljon a lovagrendjébõl, de arra is van lehetõség. Az enyémek jóféle plate armolrba vannak, és van náluk melitine íj is.
Épp tegnap történt egy fura dolog. Snake Cult-os bérgyilgosok támadtak rám a saját tróntememben, aztán kaptam egy küldit amit épp csinálok.
A Pendor új változata a 3.61 es milyen lényeges dolgokban különbözik a korábbiaktól? Én 3.42 játszottam anno.Érdemes új játékot kezdeni vele? Különbözik annyira? Kinek van tapasztalata errõl?
Egy kis segítségre lenne szükségem a Warsword moddal kapcsolatban. Az a probémám vele, hogy a kis (pl goblin, skaven stb) és a nagy méretû (bloodletter) egységek nem sebzõdnek. Már a csata elején valami DEBUG szöveget ír ki és a seregek nagy része nem is igen mozog. A Mount and Blade 1.011 verzióra telepítettem.
A Warbandhoz nincs normális warhammer mod? Én csak a Warsword Conquestet találtam, de az nem az igazi. Illetve készül a Grim Age, de mindig csak készül.
A nemesi jobb fegyverzet része a kard, a lance, a nemesi (lovagi) pajzs és általában valamilyen seregbontó (kétkezes). Ha nem ez van neki akkor ezekkel akarja felszerelni a program az illetõt, pont mint a lordokat.
Na nem kellett sokat várni az újabb kérdésre :D Szóval: mount and blade wikin a hõsöknél a "nobles" rész második bekezdésében ír egy olyat, hogy ha gyenge a hõs felszerelése amikor birtokot adok neki, akkor lecseréli azt jobbra. Ez eddig rendben is van, de pontosan mi számít gyengébb felszerelésnek? Az biztos, hogy nem true value alapján rendez, mert akkor a one handed battle axe-t (550) nem cserélte volna arming sword-ra (480). Gyakorlatilag az egyik legjobb fejszét kicserélte egy közepes kardra. Bónuszként eltüntette a great hammerét is, a játék legnagyobb sebzésû blunt fegyverét (najó nem teljesen igaz, polehammer többet sebez, de az gyakorlatilag beszerezhetetlen). A heavy heater shield-et se érezte elég erõsnek, lazán lecserélte knightly kite shield-re. Fegyverbõl egyedül a great long bardiche maradt meg, és a páncéllal (coat of plates) meg a lóval (charger) se volt baja.
Backup ahhoz kell, ha csak próbálgatás szinten egy tesztkarakterrel megnézem a dolgokat, majd az egészet vissza akarom állítani eredeti állapotba - ahogy most is csináltam :) Persze ez megoldható a progi saját backupjaival is, de azért a biztonság kedvéért csináltam egy teljes másolatot a Native könyvtárról :)
Köszi a válaszokat! Azt hiszem most egy ideig elleszek^^
Új kezdés csak akkor szokott kelleni ha a statokat variálod (tehát átírod az egységek/NPC-k karakterisztikáit és tudását mert az friss játék indításakor egyszer betölti a program azt onnantól azt használja ha változnának a beállítások akkor sem a változtatást fogja alapul venni). Felszerelés változtatása nem igényel új játék indítást, ahogy a képzési útvonal változtatása sem (tehát ha variálod hogy mibõl mi legyen képezhetõ).
Tárgyak értékeinek átkaristolása sem igényel új játék indítást, de életbe lépni egyes elemei majd a következõ árú frissítéskor esedékesek (már a boltokban, a viselt cuccok értékei ha változnának az azonnal észrevehetõ lesz, a bolti frissítés inkább a gyakoriságban meg árban való változtatás miatt kell). Ez meg hetente van.
A persuasion valóban a PoP-ban lett charisma alapú.
Backup-ot felesleges készíteni, mert a program maga készít neked minden mentés után egy backup-ot arról a fájlról amit maceráltál. Ehhez odabiggyeszti az idõpontot is hogy tudd. Szóval ha valamit elrontanál (nem tudom mi romolhatna el a kérdéses editor által macerálható fájlok értékeinek variálásával, hogy ne mûködjön a program) csak visszanevezed a mentett fájlt eredeti nevére és újra alap értékekkel játszhatsz.
Ez marha jó kérdés. Én annyit tudok, hogy van olyan amihez elég egy újraindítás, és olyan is van, amihez elölrõl kell kezdeni a játékot. Az tuti hogy a felszerelést szabadon lehet variálni, ahhoz nem kell új játék, csak újraindítás.
Najó, akkor most már csak technikai kérdésem van: A Morgh féle editor csak a txt-ket változtatja? És ha változtatok, akkor ezek a változások mikor és hogyan lépnek életbe? Új játékot kell kezdeni, vagy esetleg elég csak várni pár napot?
Saga: persuasion is intelligencia alapú, legalábbis warband-ben... de valahonnan nekem is rémlik a charisma, nem lehet, hogy PoP-ban rakták át arra?
Hmm, ez a first aid-es dolog nem hülyeség... ez nekem eddig miért nem jutott eszembe? :)
Lehet hogy ötleted ad ha elmondom hogy én hogy szoktam. Warbandban én a hõsoket 12 STR és 12 AGI atrribútumra csinálom. Aki elég gyorsan fölé tud fejlõdni, az onnantól kezdve csak intelligenciát kap, és visz egy party skillt. A legjobban fajleszthetõ hõs pedig lesz a looterem mert az AGI fejlesztésével nagyon kevés skillpont jön. A nehezen fejlõdõseket is csak 12/12-re csinálom, õk általába harcosok maradnak, és intelligenciából kimaxolom a harcértékeiket. Ami ezen felül marad, training-re és first aid-re megy el.
Training és a first aid skillre kifejezetten senki nincs ráállítva, mert az nekem is meg szokott lenni, viszont ezek olyan skillek amiknél hasznos ha mindenki ért hozzá. A traininget gondolom nem kell magyarázni, de a first aid egy olyan dolog amit el szokás hanyagolni. Pedig akármilyen figyelmes valaki, sose lehet tudni melyik hõs marad talpon. Ha van first aid mindenkinél (akár csak pár pont is), egy ember is fel tudja kelteni a többit több-kevesebb hp-val, többek közt a wounded treatment sikilles fazont is aki így elkezdhet gyógyítani, így sokkal hamarabb harcképes lesz a csapat.
A csak gyalogos koncepciót én is kipróbáltam és ha kezdetben a szoktalan játékmód miatt nehezen is, de végül csak mûködött. Ekkor a rambovics karaktereknek (akiket csak harcra szántam) a szokásos tréning meg harci ismeretek mellett a gyógyászatot nyomattam (mindenkinek más elemét) vagy ha jó volt a karizmája akkor a persuasion-t (azt lett belõle követnek való akit lehet küldözgetni másokhoz). Így mindig akadt aki jól összefércelte a bandát ha az én karakteremet lecsapták.
Fegyverzetben az 1 pajzs, 1 balta (mert bontja a pajzsokat), 1 zúzófegyver (kellenek a foglyok és meglepõen jól amortizálja a nehézvértes arcokat is) meg egy csomag hajító eszköz lett a fõ csapásirány az élharcosoknak természetesen plate armor-ba dugva õket, míg a támogatók számszeríjat vagy íjat kaptak, pajzsot meg egy közelharci fegyvert a nyílvesszõik mellé és köztük küzdött a gyalogos íjász karakterem is. Harcba általában vittem pár tucat lovast is (native-ban ez természetesen swadian knight volt) mint elterelés és áldozati bárány, de alapvetõen a hadaim 2/3-a távharcász volt míg a maradék az talpas.