Sziasztok! Megcsináltam, hogy forogjon a motor kereke ezzel a módszerrel: http://www.youtube.com/watch?v=2IKJzyFF-Ro A kérdés az, hogy vajon miért csinálja azt, hogy a menetiránnyal ellenkezõ irányba forog? A kerék a kijelölt elem mozgását figyeli az pedig a motorblokkal van összekötve (parent) (hogy késõbb külön lehessen még mozgatni). Ha közvetlenül a blokkhoz kötöm a kereket, akkor mûködik, az elsõ kerék így mûködik.
Ha kell át tudom dobni privátban.
Igen,de tenyleg csak akkor ha eros az a kartya. (pl. Egy GTX 760-770 eseteben mar inkabb VGA-val renderelnek,mint egy intel i5 CPU-val.)
Énis Intel - Nvidia rendszerre gondoltam.Mondjuk én "Intele-es" vagyok, de mástól is hallottam hogy ezek jobban kihasználják a programokat. Például videókártáyból 2-4Gb az megfelelõ lenne?
Üdv mindenkinek. Igen, azt nem írtam oda. Ez lenne az oldal ott van magyarítás:
http://www.magyarblender.hu/index.php/hu/letoltes
Léégyszi valaki nézze meg hogy neki sem mûködik vagy nálam volt a baj. Nem kell regisztrálni meg ilyesmi.Köszi.
Bocs emberek, tényleg nem akartam újra itt idegesíteni, de egyszerûen túl hülye vagyok ehhez. Át akartam állítani a 3D kurzor gombját, hogy ne mozdítsa el mindig ha véletlenül mellékattintok. Az eredmény az, hogy megoldottam, hogy a 3D kurzort csak dupla kattintással tudom elmozdítani ami jó is, viszont cserébe a x-y-z irányt jelzõ nyilakra nem tudok rákattintani. Megtenné valaki, hogy elmondja akár csak az alapbeállításokat is, de a legjobb az lenne, ha meg tudná mondani, hogy hol rontottam el a dolgot.
Hopp...sikerult beallitani.
Resize utan elfeljtettem ujraszamolni a scalinget,igy mar ertheto miert volt elcsuszva.
Mutatom:
[a modell kivitelezeset ne nezd,rohadt ocsmany lett de probalgatasnak jo volt]
Lathato,hogy a top es side nezetek nagyjabol stimmelnek de a front az katasztrofa.
Hiaba igazitom a kepeket az X es Y tengelyeken mert akkor meg ziher,hogy valamelyik masik szogbol nem fog stimmelni.
A kutya ott van elasva (szerintem),hogy amikor PS-ben kivagom a reszeket,akkor pl. a side az 2400*800px felbontasu. Ebbol eredendoen a topnak is 2400px szelesnek kene lennie viszont par pixellel biztos,hogy nagyobb vagy kisebb. Allitgathatom en Blenderben a scaling-et,meg szamolhatok de pontos soha nem lesz. Ezert gondoltam,hogy a vektor alapu blueprint mar pontos.
Koszi a linket,rogton ki is probalok egyet. Szerk.: felteve,ha kitalalom hogy kell onnan leszedni valamit :D
itt van egy oldal DE miért kell vectoros rajz és hidd el nem azon a pixeles eltérésn fog múlni,hogy meg tudod e modellezni vagy nem. Ha más olyan pontosan meg tudod csinálni a modellt, hogy számitana az a pár pixel akkor már nem kéne hozzá ref kép sem.
Egyébként meg photoshopban tudsz rajta korrigálni. ilyen témájú videokat is nézz YT-on
Tud valaki olyan oldalt,ahol ingyen lehet szervalni vektor alapu auto blueprinteket?
The-Blueprint az fizetos,az ingyenesek kozott meg az Istennek se talalok olyat,ami normalisan lenne megcsinalva. Mindegyik oldal par pixellel elvan csuszva ebbol fakadoan nem lehet veluk normalisan modellezni. (Vagy csak en vagyok balf.sz) Letezo osszes tutorial videot megneztem ezzel kapcsolatban.
Esetleg aki ert ehhez,irna nekem egy privatot?
Sziasztok, lenne egy kérésem, mégpedig az, hogy ha valaki le tudta tölteni az oldalról a magyarítást akkor légyszi küldje már el nekem. Vagy töltse fel a data-ra és adja meg a linket és letöltöm.Nem nagy a fájl 322.22 kB. Én nem tudom miért de nem megy nálam. Elõre is köszi.
Mindegy, kapott még egy materialt és kész. Kösz szépen minden segítséget, remélhetõleg most egy ideig nem fogok itt rondítani :D
Igazából már nincs mit csinálni, de azért megkérdezem, hogy hogyan lehet megoldani, hogy ne legyen mindkét oldalon feltextúrázva egy mesh? (A 75-ösre gondolok)
Textúra bump map-pel.Esetleg Meta Balls. Vagy Sculpting-gal is próbálkozhatsz de az szerintem már egy kicsit túlzás lenne. Mi a cél mert egy jó textúrával sok mindent el lehet érni. Vagy a Meta Balls-t kombinálhatod sculpting-gal.
Hát emberek, én maga vagyok a két lábon járó szerencsétlenség. Összeraktam a motort, összeraktam a motorost, erre úgy leterheli a gépet, hogy nem tudok már hozzányúlni. Már azt se tudom dühöngjek-e vagy nevessek...
Ha cycles-ben csináltad akkor passz. Sajna még csak most tanulgatom én is ezt.
Elvileg úgy tudod smootholni (smooth shading object mode-ban)ha leveszed a "kupakját". Magyarán kijelölöd a "B" betû elejét(ha van hátulja azt is) és separate (edit mode "p") aztán a maradék részen már mûködnie kell a smooth-nak.
A másik gondra sajna nem tudom a választ lehet a fényhez van köze de megpróbálhatod újratölteni a textúrát esetleg szétnézni hátha bepipáltál valami felesleges cuccot.
Ha játszol egy kicsit a gloss értékkel lehet még jobb lenne a tükörkép (mirror beállításnál van)
B beture nyomtam egy Smooth-ot es ez lett belole. Hogy lehetne ezt kikuszobolni? (merthogy sajnos a renderen is latszik)
Azt az inverz textura dolgot eszre se vettem,de tenyleg igazad van. Van ra valami otleted,hogy azt hogyan lehetne megoldani?
A smooth hianyat en is eszrevettem,az a helyzet hogy hulyen neztek ki a fenyek,ezert kapott egy flat modositast. Ugy meg ugye ugrott a smooth de majd megnezem milyen lesz egy recalc utan. Vilagitas is megoldva,franc tudja miert de a B betuk feloli oldalon a vilagitas szine majdnem fekete volt,ezert nem fenyesedett annyira.
Amugy az S es G betukkel az a baj,hogy valoszinuleg a betutipus kialakitasa miatt egy kicsit nagyobbak,mint a tobbi betu,ezert egy kicsit beleolvadnak a padloba. Az E betunel pedig a kozepso resz aljat erdemes osszevetni a felso resz aljaval..latszik,hogy rosszul van mepolva es elvan mosodva azon a reszen a textura. Egy pillanat megoldani oket de reggel mar semmi kedvem nem volt ujrakezdeni.
Milyen bugokat kellene látni rajtuk? Amit én látok az a D és az E betû tükörképén olyan mintha inverz lenne a textúra. A két B betût egy kicsit jobban be kellene világítani meg kaphatna egy kicsit több bump mapet meg a 2. B betû oldala egy picit recés mehetne rá smooth.
Vegre van egy kis idom foglalkozni a camera trackinggel is,meg a fracture addont akarom egy kicsit tesztelgetni.
btw,kicsit finomitottam a renderen. Kapott egy DoF-ot (Depth of Field) meg masik texturat es a VL is kapott egy sallert. Kiindulasi pontnak jo lesz. Hogy az S es G betu miert lett bugos valamint hogy az E betu bizonyos reszeinek mappolasa miert nem lett jo a vegso renderen azt nem tudom....
Az erzes,amikor 2,5 orat ucsurogsz a gep elott,hogy megvarjad a rendereles veget es a kesz kepnel jossz ra,hogy egy Istenverte feny forrast rossz helyre rakotal,emiatt pedig NAGYON hulyen nez ki a vegeredemeny: felbecsulhetetlen
Értem. És hogy sikerült eltüntetnem a háttérképet? Anélkül kicsit nehezen megy...
Ha embert akarsz blenderben csinálni akkor az elég nehéz. Sok tudásra van szükség hozzá. Nem tudom, hogy van-e valamilyen addon ami segít benne, esetleg nézz szét a neten hátha vannak ingyenes modellek de akkor sem lesz egyszerû.
Tudnátok ötletet adni mivel lehetne egy mozgatható motorost csinálni a motorra?
Én egyiket sem használom ilyesmire. Inkább modellezd meg elsõre olyanra utólag knife al kivágni egy ilyen részt vagy boolean-al teljesen elrontja a modellt (szerintem). Itt is az a probléma jön elõ, hogy a széle 3 szögekbõl áll és attól ilyen. Ha kijelölöd õket akkor Alt+j vel csinálhatsz belõle quadokat azzal szebben kellene kinéznie.
Még olyanra gondoltam, hogy hogyan lehetne csökkenteni egy anyagnak a fényességét. Szóval mondjuk egy ruha legyen mondjuk matt.
Az hogyan mûködik? fogsz valami képet és azt sokszor rárakja a felületre? És ezt hol kell beállítani? Bocs a sok hülye kérdésért de tudod hogy én még nagyon az elején vagyok :/
Innen letölthetõ az elöbb emlitett könyv és még pár hasznos leirás, sajnos csak lengyel nyelven ingyenes ,de sok a kép . http://www.airplanes3d.net/wm-000_e.xml
Én textúrából, persze meglehet geometriából is vagy esetleg displacement map-böl is van rá pár lehetõség de a "legegyszerûbb" szerintem textúrából
Vannak beépített felszínek? Úgy értem a felszínt, mint például a mûanyag, vagy fém borítást. Esetleg olyasmi amit textilként lehetne használni? Nem tudom, hogy mennyire érthetõ de hátha :)
ha valaki ráakadna erre a könyvre letölthetõ formában ingyen az ne habozzon szólni nekem :) repülõ modellezés
Olyat lehet csinálni, hogy valamelyik gombra beállítom, hogy az alakzatot a másik oldaláról nézhessem meg? Tehát, hogy dobjon egy 180 fokot a nézet. Egészen pontosan arra gondolok, hogy, mikor lenyomom a 3-as gombot, akkor ugye oldalról látom, és ugyanígy szeretném látni a másik oldalát.
Fel textúráztam egy kockát.
Értem. Köszi a választ. Mondjuk az tuti hogy több lesz az angol oktató videó mint a magyar. Illetve a magyar videókban is az opció angol nevét mondja az ember Pl: varrattá jelölés=mark seam. Lehet maradok az angol-nál én is bár így az elején sokkal nehezebb.
Kizárólag angolt. Én szerintem soha sem fogok magyart választani legyen akármilyen jó is a fordítás mert a tutorialok 99%-a akkor is angol lesz és nincs kedvem bogarászni, hogy mit mire fordítottak a magyar verzióba.
Sziasztok! Az tény hogy hozzá kell szokni a Blender-hez! Egyébként ti angol vagy magyar verziót használtok? Bár ha jól látom még csak 18%-os a magyar fordítás?!
Most nezem,hogy 2.6-ban mar alapbol beallithato a Max keyboard preset. (File-->User Preferences-->Input: bal felso sarok legordulo menu)
Ha valamivel megse lennel elegedett,akkor meg ugy allitod be ahogy akarod.
Akkor jöhet link hozzá és leirás hogy kell beállitani ,mert találtam egy py fájlt de nem tudom hol kell beállitani Mert maxban már mennek a bonyolult formák is mint egy szoba berendezése meg egy repülöt is sikerült elég részletesen megcsinálni, de itt meg el sem tudom kezdeni . a 3 nézeti képet be tudtam tenni aztán kész. Most a courve to polygon modellinget akarnám kiprobálni , hátha azzal gyorsabb és pontosabb modellezést tudok 3 nézeti rajzokról és cross sectionokbõl késziteni
En viszont rohadtul megvagyok elegedve a Blenderrel,pofon egyszeru hasznalni. Egy-ket het alatt sokkal tovabb jutottam vele mint a Max-szal.
Amugy ha az zavar,hogy a billentyu kombinaciok nem ugyan olyanok,mint maxban,akkor szolok hogy van hozza 3DS Max keyboard preset. (meg tema,meg minden)
Itt ez az oldal Blender cookie, amire tuti elõ fogok fizetni. Szerintem az egyik legjobb. Van sok ingyenes tutorial is de ha azt veszem 18$ nem sok. Hétvégi ivászat sem jön ki belõle :). Szerintem jövõ héttõl kipróbálom 1 hónapra aztán majd beszámolok milyen de ha "csak" olyan mint az ingyenes tartalom, akkor már elégedett leszek.
Blenderben alapból be van építve az a funkció, hogy lehessen látni a videókon, hogy éppen milyen billentyût nyomsz csak van aki nem kapcsolja be. Ez nem a program hibája. Vannak nagyon igényes tutorialok is, sõt vannak akik kifejezetten oktatással foglalkoznak.
Hát kiprobáltam , hogy hogy sikerül alkotnom valamit,de csak az ideget sikerült felb@szni bennem. YT-on néztem tutorokat, hogy hátha rájövök valamire,de hát ha csak az egérmozgást látom abból sokra nem megyek a bill gombokat meg nem irja ki a video alatt. a maxnál simán lehet nézni hang nélkül is a tutorokat mndent látni az egérmozgásból, mit mikor csinál. És ahogy az alábbi videoból látom nem is elég néha egy gmb és bill kombó hogy valamit megoldjunk.Hát egyenlöre még nem most fogom megkedvelni,pedig jó lenne.
Amugy a boolean-t érdemes mellõzni, ha nem akarunk késõbb gondot , hogy mit csináljunk a felesleges élekkel.