Igazából minek magyarázkodunk olyannak, akinek láthatóan lövése sincs a dologhoz (de azért okoskodik számokkal, amit látott valahol), és leszól másokat? (Mondjuk a "lövöldözõseket" én sem kedvelem, de az most mindegy.)
"Nagy poén, hogy már 24fpstõl folyamatosnak lát az emberi szem és vannak, akik ezen verik a nyálukat, hogy 120fpsen megy valami szar lövöldözõs játék."
Az egy dolog, hogy mennyi az átlag FPS. Inkább arról szól a történet, hogy a kártyát jobban megdolgoztató pontokon se essen 25 alá abszolút full beállítások mellett, beleértve természetesen a felbontást is.
amúgy ha 100Hz es a moncsi akkor is mehet mondjuk 200frammel a game, ha NINCS szinkronban a moncsival. Ilyenkor az A frame-et kezdi rajzolni a elektronsugár és a moncsi közepétõl meg már a B-t és így tovább... Képminõségbeli javulást hoz ha szinkronban vannak.
Tehát lehet, hogy a videokarid az meg tudná jeleníteni a 200FPS-t is, mert olyan fasza gyors, de mivel a monitorod nem bírja, csak mondjuk a 100Hz-et, ezért rohadtul mindegy, mert fizikailag nem fog többet neked 100 frame-nél megjeleníteni... (Ez a tipikus példája annak, amikor feleslegesen számol a gpu - ugye kiszámolja 200-szor azt, aminek csak a felét jeleníti meg a monitor...)
Bocs, de ez baromság :) Kezdjük ott, hogy ha 100Hz-en megy a monitorod, akkor mondd már meg, hogy hogy rak ki 100 fölötti FPS számot? Mert érdekelne. Tudod: FPS = frames per secundum. Ha 100 Hz-en megy a moncsi, akkor ugye másodpercenként 100x frissíti a képet, akkor vicces lenne monduk 130FPS-t kirajzolni :) Kicsit gondolkozni kéne :)
Klipsch THX ULTRA II FULL 7.2 rendszer (erõlködõvel és 2db egyenként 1000W-os mélyládával) 2,5 milla. Ez nem is sok és már hallottam szólni, hát nem mondok semmit :) Bár ez elég offtopic. Jajj meg BMW... A BRABUS meg miket tuningol már az S600-ból? Sõt! Már az AMG 65-ösét is tovább tuningolta :) Na mindegy :)
Ja a 24FPS az csak egy dolog miatt folyamatos a TV-ben meg a moziban: mert egy képkocka tartalmazza az elõtte és az utána lévõ képkocka információjának is egy részét. Magyarul pl. ha egy gyors mozgás van a képernyõn és nyomsz egy PAUSE-t a videón, akkor egy elmosott valamit fogsz látni. Míg PC-n egy játéknál nem.
- eszerint alapon az 1700+ 50W-ot zabál. - 1.5V, 2200mhz esetén ez már 75W lenne. - 1.85V esetén pedig 1.23*75W = 92.25W, de mivel feszemelésnél nem lineárisan, hanem négyzetesen nõvekszik a fogyasztás, a végsõ érték: 139.5W ... ezt full terhelésen produkálta, idlében passzolok, h mennyit zabált egy AthlonXP.
(Már ha jol értelmeztem a négyzetes növekedést: azaz 1.23 a másodikon arányban növexik a 92W???)
Az a64 1.1Von a linked alapján 1ghz esetén 22W max zabálást végez, azaz 920on = 20W.
140W versus 20W terhelve, ugyanis manualisan hasznalom a cnQ-t, csak game esetén manualisan rmclock segitségével teszem 2300mhz-re, ha éppen játszom.Ekkor 89W alatt eszik a cucc, azaz 50W ekkor is megmarad differenciának a két proc közt. 24 órából átlagosan 1 honapra vetitve mondjuk játszom 2 óra/napot, arányaiban ....
öö... tényleg nincs erõm ezt most kicentizni, remélem látszik, hogy mennyire is reális a villanyszámlám csökkenése :)
Igen, csak akkor azt feltételezed, hogy a régi procid full terhelve volt állandóan, napi 24 órán át, az új pedig sohasincs, azaz sohasem játszol, sohasem nézel meg egy filmet sem (ilyenkor a CnQ növeli az órajelet és a fogyasztást). Itt egy elég jó táblázat: http://users.erols.com/chare/elec.htm Ezek szerint is kizárt a 120 W-os fogyasztás.
nincs nagy energiám utánaszámolni ... amit tudunk, h a frekvencia emelésével arányosan, a feszültség emelésével négyzetesen nõ a fogyasztás.
Az 1700+ om alapbol 1.5V-os volt, ment 1.85ön, 1466@2200. Simán reális, hogy 120W megvolt! Innentõl pedig, az A64re is reális, hogy elmenjen 30W alatt CnQ esetén ... 2000@900mhz, [email protected]
Szivesen veszem, ha kiszámolod pontosan, nekem meloban mostanában már nincs annyi idõm :( Utána kéne nézni, mennyit eszik egy athlonxp... az a64eket tudjuk.
Ez a kérdés egy kicsit bonyolódik azzal, hogy általában a játékosok kikapcsolják a monitor-frissítéshez való szinkronizációt... Azaz, a frafkari csak rendereli kifele a képeket, függetlenül attól, hogy a monitor hol tart a frissítésben. Így persze kissé szétesik a kép, de nagyobb eséllyel veszi észre az ember az ellenséget, illetve sokszor gyorsabban reagál a program a mozdulatokra.
De nem lehet errõl szó. Bárhogy tuningolod az Athlon XP-t, és bármennyire lehet alacsony a fogyasztása az A64-nek, nem lehet 90 W a különbség. (Az XP 100 W-nál nem fogyaszthat többet, és ezek szerint az A64 10 W-ot fogyasztana? Na ne.)
fps ügyben : más amikor filmet nézel, és más amikor first person shooterrel nyomod mondjuk a neten. Ha tartósan leeseik 60 alá a képfrissítésed, a többi mozgó "ovjektum" szaggatott mozgást fog végezni, lehetetlenné téve a célzást.Hiába lõsz oda, ahova kell, a szaggatás miatt már rég nem ott van... ezért fontos 90 felett tartani a frame/sec-t az FPS játékokban...jah hogy a monitorod bírja a 100 Hz-t??? Az megint más, hogy az adott képet hányszor rajzolja ki másodpercenként (a monitor) és mennyi képkockát tud kiszámolni ( a vid.kari) Jó, tudom a monitort is a vidkari vezérli...
Igaz, a munkaállomás dolog kicsit off, de ha már játék és teljesítmény, és elegendõ pénz, akkor a PC mellé vennék egy PS3-at, meg akkor már egy x360-at is. :) (És ha késõbb esetleg kijön az IBM egy olyan munkaállomással, amin esetleg a PS3-as játékok is futtathatók, akkor már nem is off a dolog.) Az audiofil/high-end témában elég rendesen el lehet szállni. De: saját kezûleg is össze lehet rakni elég jó dolgokat (bár hangszórót olcsón igen nehéz, mert oda spéci alapanyag is kell). Van a neten pár elég jó kapcsolás erõsítõhöz, dac-hoz, stb. (Mondjuk hiányzik belõlük néhány mesterfogás, de még így is elég jó tud lenni.) Nem a márkától lesz valami jó. De mindegy, mert ez tényleg off. (Csak azért írtam, mert nem a szokásos THD/IMD torzítás értékek a legfontosabbak, az egy kicsit vakítás, egy bizonyos szint alatt.)
Azért ne essünk túlzásokba. Gondolj bele, ha tényéleg így lenne, hogy legalább annyi kellene, akkor ugye pont annyi kellene, vagy többszöröse, mert ugye ha leosztjuk akkor sem jön ki egész, tehát ugyanott vagyunk/lennénk, hogy valami algoritmus szerint számolná, hogy akkor frissítés elõtt, vagy után, tehát megdõlni látszik az egész, mivel ezek egymástól független dolgok. (Leveszem 30hz-re, lehet, hogy megvakulok, de olyan folyamatosan játszok, hogy huhh.:D:D:D:D) Egyébként ha jól tudom (kövezzetek meg, ha tévedek :) ) a monitor kapásból progresszív jelet kap, szóval azt már csak a kapott jel tartalma határozza meg, hogy most szaggat e.
Köszi, látom, azért bizonyos dolgokban jobban otthon vagy. :) Viszont mivel itt game-ról meg a jól megszokott tesztprogikról van szó, mindenképp marad az X86 max X86-64, méghozzá winnel, mert ugye a fent említettek általában erre jönnek ki. Ha meg adiofil hangzásról van szó, akkor ugye még a 20-30millás vonalat se nehéz túllépni. Tehát midnen esetben a szûk keresztmetszet a pénztárca. :(
"Ha a haverod 100Hz-en játszik, akkor 100+FPS-nek kell lennie." Hat akkor fog folyekonynak tunni az animacio, ha minden frissitesnel kap egy uj kepkockat, ami azt jelenti, hogy a legjobb eredemeny 100Hz-en a 100FPS. Ha kevesebb, akkor jon a framedrop, es akkor egy kis akadast eszlelunk.
Kérlek indokold meg, miért "MARHASÁG" amit írtam. Ha egy 85Hz-re beállított monitorral játszok 70fps-sel, az közel sem tûnik annyira folyamatosnak, mint ha 60Hz-re levenném.
Es milyen jo ekkora teljesitmeny akkor, amikor szinte alig letezik pc-re rendesen megirt jatek.
Intel dual-core: nézd meg a teszteket, az AMD megoldása egyszerûen sokkal jobban sikerült. (Az Intel le is váltja jövõre a dual-core vonalát M-es dual-core-ra.) De ha már sok pénzem lenne, akkor egy nem-x86-os tudományos munkaállomást vennék. 1,5 milkóért már - elvileg - tényleg lehet elég jó (bár 7 kimenetre kell számolni, pedig van ilyen kategóriában sima sztereo is), de mindenesetre a THD vagy IMD torzítás nem az egyedüli meghatározó szempont. Egy papíron magasabb THD/IMD torzítású cucc tud sokkal jobban szólni, mint egy papíron alacsonyabb. (Mert vannak olyan torzítási típusok, amiket nem lehet ilyen könnyen kimérni, ezért inkább nem foglalkozik vele a cégek jó része. Az õ közönségüket úgyis ezek érdeklik, ez alapján vásárolnak, aztán ennyi.) A B&W a sima bolti hifi fölött áll, az igaz, de attól még van nála jobb.
"A (CRT) monitor frissítési frekvenciájánál nagyobbnak kell lennie a megjelenített képkockák számának, hogy folyamatosnak lászódjék a kép. Ha a haverod 100Hz-en játszik, akkor 100+FPS-nek kell lennie."
JAJ! :( AZÉRT NEM KELLENE ILYEN MARHASÁGOKAT IROGATNI!!!!!!!!!!!!!! Egy példa; szerinted egy 100hz-es TV-n 101fps-el megy az adás?
Meg egyszer JAJ! :(
A (CRT) monitor frissítési frekvenciájánál nagyobbnak kell lennie a megjelenített képkockák számának, hogy folyamatosnak lászódjék a kép. Ha a haverod 100Hz-en játszik, akkor 100+FPS-nek kell lennie.
A napi fogyasztás tuti nem kW, mert hogy az a teljesítmény mértékegysége. Max. kWh lehet. Nem vagyok szakértõ bojler ügyben, de a 2 kW teljesítmény reálisnak tûnik. Persze az nem megy egész nap folyamatosan, csak ha kell a melegvíz. A gép viszont megy egész nap (+éjjel is, ha letölt az ember), tehát összességében simán fogyaszthat többet.
Nos, hát izlések és pofonok. Viszont amennyire szétnéztem erõsítõk terén a yamahának volt a legkisebb torzítása (1,5 milláért már elvárhatja az ember), Intel dual core-t azért írtam mert az van a cikkben és az az elõtti hozzászólásokban is, (egyébként mit? azt ne mondd, hogy mac-et, mert falra hányom a borsót; AMD meg olcsóbb, és most a feszítésrõl van szó, nem egyébrõl), a B&W-vel meg nem tudom, mi a bajod, mondjuk én még nem hallottam high-end B&W cuccot, de nem hinném, hogy alulmaradna bármiben is. :)
atombrutáááááál.3Dmark2007 10000pont.Ez már hülyeség ekkora teljesítmény,látszik hogy ebböl is csak a pénztárcánkat akarlyák könnyíteni.Egy ilyen gép legjobb esetben is kb 600000ft lenne hülyesééééééééééééééég.VISZONT A 6600GT KÉTMAGOS VIDEÓKÁRTYÁJA A JÖVÖ LEHET............
Milyen durva teljesitmény lehet már, 4db GF 6800 Ultra egy gépben...
maradjunk annyiban, hogy a bijlereknél, hûtõknél az X kW napi fogyasztást jelöl.
abban is megegyezhetünk, ha oránkénti lebontást akarunk jelölni, akkor kWh mértékegységet kellene használnunk.
de kb. errõl lehet szó ... az 1700+ om tuningolva volt, 1.85V-on hajtva, 2200mhz-en. a mostani a64 cnq-val, 1.1V, 900mhz-en ugylátszik ennyivel kevesebbet zabál. a lényeg, hogy mostmár stabilan 3 honapja "megzuhant" a villanyszámlánk :)
sorry, az elõzõben a 6000-res BMW-t 7000-re fúrták, elírtam
Nos, szóval elkezdhetjük összeállítani egy gamer (vagy alapjaiban véve bárki) álomgépét: egy sok-sok vezérlõt kezelõ alaplap (pl. ez) gondolom legalább 50-70e lesz megjelenéskor, 2 giga ddr2, hogy azért legyen, néhány dual magos intel proci, hogy legyen, egy szupercsendes ház+táp 300e fölött, 4 brutál monvez. 120e/db, 4* SATAII legalább 300GB/db winyó, hogy db-onként is sokat menjen, persze raid0-ba kötve, hogy teszt progi minél többet menjen,... kihagytam valamit? :D És szinte a 2 millát is elértük, de ha számolunk hoozá valami nagyon durva TFT 5-600e, mondjuk akkor audigy4, hozzá egy fasza (nem tudom a tipusszámát) Yamaha erõsítõ, 7*200W, THX ultra 2 minõsítéssel (ehez a géphez dukál, hogy 170W-on 0,015% legyen a torzítás), persze B&W hangfalakkal,... Így már akár a bûvös 10millás határt is túlléptük, és kapunk egy olyan rendszert, amihez szinte már külön szálon kell hozni a szolgáltatótól az áramot (milyen vicces lenne az egészet egy szünetmentesre kötni :) ), és persze házat kell köré építeni, de eléri azt a felfogást, amikor tuningolták a 760I-s BMW-t, merthogy az S600 40 le-vel több, és felfúrták a 6000-es motort 700ccm-re, csak hogy lefölözzék a mercit, na mi is mondhatnánk, hogy azért van, hogy legyen. :)
Sorry mindenkinek, levezetésként még annyit, hogy az egyik moziszabvány is 24 frame, szóval az folyamatos, viszont a probléma, hogy közelebbrõl nézed, a több FPS ugye szemnek is jobb/folyamatosabb, meg ugye ha mondjuk neten van kb. 20 játékos 1 pályán, az max 1/2-ét, nagy csata esetén még kevesebbet megy, tehát van, hogy a 60FPS sem mindig elég. (Tesóm gamer, csak nincs ilyenekre pénze :) .)
pont ez jutott nekem is eszembe... belegondolni is rossz.
Fantasztikus.... és akkor most hova *arjak? szerintem a grafika elérte azt a szintet hogy ne azt kelljen nyomatni minden áron Had ne keljen már minden szart a szép csomagolással eladni egy kis 5let? történet? hangulat? vagy egy normális AI? ezekhez nem kell még 3 videokártyát vennem a gépembe
Mi lesz, ha ez terroristák kezébe kerül?
Bocs,de a barátnõm dühöng...mert nem Vele foglalkozom....:PPPP
Én,Boglárka, nem értek ebbõl SEMMIT. Ilyen HÜLYE lapot!!!!! Szar!!!:)) He-he
hmmmm köcce akkor most bekellruháznom egy uj procba... köszi mindenkinek
Ime ez grafikon arról, hogy függ az fps a procitól pl. Doom3 estén (itt most a grafkártya szinte mindegy [kivéve belépõ szint], mert a CPU a szûk keresztmetszet; a csúcskártyákkal inkább csak a nagyobb felbontások és/vagy +AA+AF lesznek gyorsabbak): http://www23.tomshardware.com/index.html?modelx=33&model1=24&model2=70&chart=26
Valaki felvetette az FSB dolgot a vidkarival kapcsolatban,erröl a dologról lenne 1 kérdésem:nem rég vettem 1 6600GT-t (és arra számítottam hogy a D3 örjöngve fog rohangálni,de nme igy történt)az hoyg nem teljesit annyit mint amennyit tudna az lehet a proc hibája? p4 2.66 533-as(133an megy) már jó néhány hete gyanaxom,de inkább megkérdem miért nincs elég fps?
Köcce
Csak nehogy a terroristák kezébe kerüljön!
(És persze van más dolga is a procinak ezeken kívül is.)
(Csak egy apró korrekció: A TFT-kben valójában egy apró áramkör van, ami állandóan kap feszt, aminek egy adott részét adagolja a folyadékkristályra. Két frissítés között tárolja ezt az értéket, de nem digitálisan, hanem analóg módon, egy kondiban. Persze úgy van megoldva, hogy csak nagyon lassan sül ki a kondi, tehát viszonylag állandó az adott szubpixel intenzitása. De ha leállna a frissítés, látható sebességgel menne el a kép a fehér vagy a fekete felé [fajtától függõen]. Azaz, azért kell neki az a 60-85Hz-es frissítés.)
"Szkeptikus vagyok. Már az NForce 4 SLI is "csak" úgy mûködött, hogy 2 VGA esetén 2db PCI Expres 8x!!! csatiként kezelte le a kártyákat, akkor itt lesz mondjuk PCIE 4x???"
2 chipset van benne, így megvan a 2x2x8.
Mondjuk túl sok értelme ennek már tényleg nincs, a 2 kártyás SLI még elment, de ez már tényleg túlzás. (Túl kevesen engedhetik meg maguknak, plusz a proci-limit, stb.)
1. Az egy dolog, hogy a 24fps-t már folyamatosnak látjuk, de az 50 mégfolyamatosabb! Nekem nagyon is kevés a 24. És akinek kicsit gyakorlottabb a szeme, látja a különbséget 50 és 100 között is. (Pl. én látom, és sokkal jobb egy 100fps-es mozgást nézni, sokkal folyamatosabb, szebb, lágyabb.) [Most fps-rõl beszélek, tehát nem CRT-s képfrissítési frekirõl, villogásról, hanem a mozgásfázisok számáról.]
2. Rosszul vagy informálva a monitorokkal kapcsolatban is. A jobb CRT-k (pl. az én régebbi monitorom, most LCD-t használok) 1280x1024-ben is tudta a 100Hz-et.
Apropó CRT/LCD: az LCD-k többsége 60Hz-et bír (vagy max. 85-öt, de úgysem nagyon tudja követni), viszont, nemsokára olyan monitorok jönnek (OLED, SED, FED), amiken sokkal gyorsabb lehet a frissítés, mert sokkal gyorsabban reagálnak, akkor majd megint jobban lehet látni a különbségek pl. 50fps és 100fps között (mint most LCD-n).
Maradjunk annyiban hogy a 2kwatt és a 300watt az 1 óra alatt felvett teljesítményt mutatja. A 60 hz LCD moncsi teljesen más mint a katódsugárcsöves testvére. Az LCD csak akkor frissít ha változás történik, és a válaszideje szerint. Az hogy a freki mit takar ennél a típusnál az azt jelenti hogy mennyibõl képes mintát venni az elektronikája. Az emberi szem valóban 24 frame/sec et már folyamatosnak látja, de az igazán kellemes látványt a 40-50 frame/sec nyújtja. A 150-200 frame-es ÁTLAGOT onnan lehet észrevenni hogy a folyamatos játék közben sem esik vissza a frame rate mondjuk 60 alá, és azt már nem képes észrevenni az emberi szem, tehát mindig nagyon szép folyamatos marad a látvány.
Aki végképp nemtudt magához térni az árak és teljesítmények közt az látogassa meg az alienware weblapját a tûréspontja feltornáztatásához:)
De ha még is, akkor meg a játék motorja visszafoghatja, ha az meg egy magot támogat csak. Bár az újakból talán már egyik se ilyen ...
a villanybojler NAPONTA zabálja meg a 2 kW-t, egy 600W-ot zabáló gép pedig 3-4 óra alatt ...
arról pedig, hogy mennyire látszik meg a gép a villanyszámlán:
nekem sokat megy a gépem, a 100+ Wattos ex-AMD procim miatt +2000 ft volt a villanyszámlám a mostani Athlon64emhez képest! Azaz évi 20-25ezer forintot sporolok egy alacsony fogyasztásu procival ...
és hol van még ettõl a 4xSLI(4x60-80W), a prescott, a dual intel p4 ....
"és négy PCI Express x16, ..." Szkeptikus vagyok. Már az NForce 4 SLI is "csak" úgy mûködött, hogy 2 VGA esetén 2db PCI Expres 8x!!! csatiként kezelte le a kártyákat, akkor itt lesz mondjuk PCIE 4x???
Másik probléma meg, hogy adott csúcskártyát csak kb. 1 évvel késöbbi CPU tud kihajtani. Ha most veszek egy 6800Ultrát, vagy legyen csak 4db 6600GT, akkor azt mi a fenével jahtják ki? A jelenlegi csúcs eredményekhez is 3GHz fölé húzott AMD64 procikat vagy 4,5GHz fölõ húzott P4 procikkal tudták csak elérni ...
Juj de kafa, rohanok és veszek 4 karit.
Nem normálisak.
Nagy poén, hogy már 24fpstõl folyamatosnak lát az emberi szem és vannak, akik ezen verik a nyálukat, hogy 120fpsen megy valami szar lövöldözõs játék. Eleve a játék egy rakás szar arról nem is beszélve, hogy nincs is 120hz-es monitor vagy ha van, akkor 640*480as felbontásba. Én maradok a 60hzemnél és az lcd monitornál. Lassabban frissül, mint a képcsöves, de pontosabb sokkal és nem bántja a szemet annyira. :) Ha meg valaki képes és olyan hülye, hogy azt a rengeteg villanyfalót berakja a gépébe 200ezer pengõért darabját, az meg is érdemli. :))
Most olvasom hogy ez mekkora hulyeseg amit ezek irnak........
Hat nem olvastad hogy jonnek a GPU-k amik szamolnak a proci helyett??
elõször a THG oldalt kell megnyitni, egyébbként letiltja a képet ;)
Hát ja, már régesrég nem a videokártya a szûk keresztmetszet. A mai csúcs VGA-k a magasabb felbontásokban, FSAA-val, anizotropikus szûréssel fekszenek csak meg-ennek 4 VGA-s összeállításnak max az ilyen "látom a 120 és a 150 FPS közötti különbséget a 85Hz-s monitoromon" emberkék örülhetnek.
És milyen proci fog 4 vidkarinak elég adatot szolgáltatni? Arról nem is beszélve h az nvidia driverei 1szerre max 2 kártyát kezelnek, szal ehez a gigabyte fog drivert írni mert driver nélkül nem megy az sli. Szevasztok ezeket nem lehet kihajtani mert a proci meg a proci fsbje lesz a szûk keresztmetszet. 1db intel proci nem tud ennyi vganak elegendõ adatot szolgáltatni késlekedés nélkül.
jah, es miafrancnak? :x
a kivancsiskodoknak, mert a gugli a haverom 8) http://www.nordichardware.se/image3.php?id=233
a cikk: http://www.nordichardware.se/nyhet,7473.html
meg azert nem lesz elhanyagolando az aramfogyasztas sem, amit bizony honaprol honapra ki kell majd fizetni. akar tetszik akar nem.
Azért ez már kicsit durva nem??? Gondoljatok bele! 4!!!! Vid.kari egy vason!!! Aztán majd csökken a méret, és a 4 proci majd 1 kártyára költözik, és ebbõl tesznek be majd 2-õt... Csak gyõzzék pixellel a játékkészítõ grafikusok...
:D Ismerem az ilyen típust, sok ilyen ember van. Nem bírják kivárni amíg tényleg lesz rá szükség, elterjedt lesz és fele annyiba fog kerülni, hanem rögtön megveszik, és akkor õ lesz a legfaszább...
Van olyan bolond! Haverom is örökké fejleszt, most 1,5giga ram meg nem is tudom milyen atomkártya kell neki meg 3,6GHz-s proci. Mert mikor lecseréltük a gépet itthon véletlen jobb lett, mint az övé a RD rammal. És lehet õ azt a gépet lecseréli megvétel után egy évvel, mert a Doom4 nem fog neki futni rajta 150akárhány FPS-el. Nem is látja már de azért vagizik örökké, hogy 100-300között megy neki minden.