Valaki leírná, hogy mi volt a logika az FIA azon döntésében, amelyben megtagadta, hogy a Michelin strapabíróbb gumikat hozzon Európából ? Ha emiatt marad el a futam, akkor kinyomtatom az FIA vezetõjének képét, felakasztom a Darts-táblámra, és minden nap kiélem magam rajta ...
még lehet, hogy lecc, ne szaladj az ollóért. Szerintem úgyis engedni fogják :D
Hát 20 perc alatt már nem hiszem, hogy Franciaországból odaér a repülõ Indianapolisba :)
Bírnám Kimi kijönne az utolsó körben és szerezne 2 pontot, vagy ha kiesik vki, akkor még többet is :) Vagy esetleg Schumi lerobban egy neki ilyen jó helyzetben... LOL
De eleve minek tiltani ezt ? Ha nem cserélhetnek kereket a verseny alatt, legalább olyan kerékkel indulhatnának, amilyennel akarnak ...
Hát 'izgalmas' volt ... De minden tiszteletem a csapatoké, akiknek fontosabb a versenyzõik testi épsége, mint a pontok vagy a pénz . Remélem, hogy több ilyet nem látunk, de kicsit félek, mert nem ez az egyetlen gumigyilkos pálya ...
Ez a Palik is milyen.. Most mi lesz Belgiumban... blablabla
Szerintem ebbõl mindenki tanult és nem fognak ilyen hibát többet elkövetni sem a gumigyártók sem a csapatok
Annyiból igaza van, hogy ha ilyen dolgok léteznek az F1-ben, ami a mai szituációt is elõidézte, akkor érdemes lenne elgondolkodni a felsõbb körökben (FIA), hogy megéri-e a nézettségért és a pénzért a pilóták életét kockáztatni a szabályokkal . Indy-ben az a speciális helyzet adódott, hogy ezen a versenyhétvégén kívül nincs lehetõsége tesztelni senkinek, így vagy beválik a számítás, vagy nem, Bridgestone-éknál most bejött, Michelin-éknél nem ... Az európai futamok elõnyben vannak a tesztelések miatt, de azt is figyelembe kell venni, hogy hiába a strapabíróbb gumi, hiába akármi, ha egy derék defektes akar lenni, akkor az az is lesz . Annyit remélek, hogy az FIA-nál elgondolkodnak, hogy mit milyen áron engedünk, vagy nem engedünk meg a szabályokkal, most nem engedtek a 21-bõl, a nézettség fontosabb volt, de átestek a ló túloldalára, és a lehetõ legrosszabbul sült el . Nincs értelme ujjal mutogatni, hogy ki, és miért hibás, mert ez nem olyan egyszerû hátterû dolog, hogy bárki csak úgy eldöntse, hogy konkrétan ki hibázott . Minden tábor kígyót-békát fog most a másikra ráaggatni, de ezzel csak a F1-nek ártanak, pedig a mai eset is jól mutatja, hogy ha valaki megtilt / nem gondol át / hibázik valamit, akkor létezhet a csapatok között összefogás, és ez szépen vissza is fog ütni, és hogy ebbõl mi lesz, azt a bedobált üvegek tökéletesen tükrözik .
"A McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa a Francia GP második edzésén is megtartotta vezetõ helyét, a versenyõk közül pedig Juan-Pablo Montoya bizonyult a legjobbnak. A wokingi gárda mégsem lehetett elégedett: Kimi Räikkönen valószínûleg motorhiba miatt két kör után az edzés befejezésére kényszerült."
Kimi sajnos elfüstölt... :(
Kár. Ha nem lenne motorcsere miatt büntetésben egész jó lenne. Mind1, azért így is reménykedhetünk, csak bírja akocsi Kimi tempóját...
és épp ez amitõl tartok mert ha oda akar érni akkor egy percig sem kímélõ üzemmódban...
Mint oly sokszor, most is minden elismerésem Kimié!!!
Kimi lesz a világbajnok!!!!
azert ebben meg ne legyel olyan nagyon biztos :) geco Schumi is jon fel, mert most meleg volt az aszfalt es nem kellett neki 65-70kor hogy bemelegedjen a gumi
meg milyen pofat vagott mar a dobogon? a Renault mernoket (vagy markketingeset) locsolta a sracokkal nem is torodott. pedig beletorodhetne, hogy ki lesz rugdalva a segge az elso 3 -bol.
a finn sokkal gyorsabb a spanyolnál, és ha nem lesz világbajnok idén, akkor az az idióta, sportszerûtlen szabályoknak lesz köszönhetõ és nem azért, mert a spanyol volt idén gyorsabb... most is nyert volna, ha nincs ez a -10 hely és vele az a -30 sec elcseszett idõ az elején.
gratulálok a F-1 vezetésének, nagyszerûen megoldották, hogy most már ne is a pályán, verseny közben dõljön el a vb cím... :(
jo mondjuk ezt en sem ertem, hogy mi a faxert kell hellyel buntetni a motorcsere miatt. WRC -ben kapnak par ezer Euros buntetest azt szevasz. Szerintem kibirnak az itteni csapatok is :D Nem volt gyorsabb mint Alonso mert a tavolsag kettejuk kozt nem csokkent szinte semmit. De ez nem is baj. Kimi -nek celba kellett ernie mindenkeppen es ezt tudta O is. Ebbol kifolyolag szerintem nagyon jo az a masodik hely. A kovetkezon mar ugyis nyerni fog :D Montoya viszont szivja a faxt de rendessen.
Szerintem jó a bünti. Azt akarták, hogy csökkenjenek a költségek, ezért egy szett gumi/futam és egy motor/két futam.
Aki nem hoz megbízható technikát, az hátulra kerül.
Én sem értem ezt a 10 helyes büntit, arról nem a versenyzõ tehet, hogy mûszaki gondja akad, ráadásul kicserélték egy tökéletesen mûködõ motorra, és azzal hátulról dobogós lett ... Nekem nem tûnik úgy, hogy abból bármi haszna lenne az FIA-nak, hogy Kimitõl (vagy bárkitõl) elveszik az elsõ helyét ...
errol van szo, de az FIA -t tulzottam semmi nem erdekli a kokemeny szabalykonyvon kivul
Belementek, hogy ez lett az új szabály. Mindenki tudja, hogy mi jár, ha beszákszol a motorja.
Kicsit lejjebb adnának a teljesítménybõl és nyomnának a megbízhatóságon, már rég vezetnék a pontversenyt. Akár a rendszeres második hellyel is lehetne vb-t nyerni.
Szerintem meg épp elég veszteség az is, hogy egy drága kölcségeken és izzasztó munkával összetákolt motor elfüstöl, a büntetés már csak kellemetlen ráadás, hisz nem tehetnek róla ha akár egy tömítés, vagy anya elrepül . Senkinek nem érdeke (talán az FIA-t kivéve) kompromisszumokat kötni a teljesítmény vs . megbízhatóság harcban, mindig mindenki a legjobbat akarja, egy-egy mûszaki hiba az autóversenyek fontos velejárója, nem pedig szabályszegés, amiért büntetés járna, Murphy törvénye messze az FIA agyszüleményei fölött állnak, szvsz .
El lehet képzelni pl. a Nascar-t hogy érintené egy ilyen szabály, mikor ott sok pilóta a saját garázsában rakja össze az autót, a tetejében még büntetnék is ezzel-azzal ...
épp most akartam írni, hogy ott is ez a szabály, viszont ott nem olyan fasiszta rendszerben mûködik a szövetség mint az f1ben :)
Viszont ha ez a szabály, akkor a többi csapattal szemben, akik képesek megbízhatóan mûködõ technikát prezentálni, nem lenne korrekt, ha a merci az egyfutamos motorjával nyerhetne.
Én csak azt akarom mondani ezzel, hogy lehet, hogy rossz a szabály de érvényben van, ezért mindenkire vonatkozik.
Ha legközelebb a ferrari vagy a renault füstöl el, akkor hátrébb kerülnek õk is.
igazából ott a mezõny legvégére küldik azt akinek motort kell cserélnie, az viszont más kérdés, hogy a NASCARban olyanok a szabályok, az autók és a pályák, hogy lehet a mezõny utolsó harmadából is nyerni.
Csak az elsõ nyer ? Szerintem nem . És a hátsó harmadról volt szó, ha a rajtrácsot nézzük, akkor az a 6 versenyzõ, ugyanúgy a hátsó harmad is, mint az elsõ, amibe MS is beletaertozik .
Azért olyan furcsa, hogy mióta megy a szekere (neki is és Alonso-nak is), hirtelen mindenki õket szereti. Átpártolnak a Schumisok, fogynak a Ferrarisok. Ez annyira undorító dolog. Én már õsidõktõl Mercis vagyok, akkor is nekik szurkoltam, amikor sz@rul ment nekik. Kimit is azóta csipázom, amióta megjelent az F1-ben. Bár ez igaz arra is, hogy M.Schumachert meg azóta utálom, amióta anyám megszült
már én is jópár éve mercis vagyok és nem hírtelen "átpártoltam" :)
"Azért olyan furcsa, hogy mióta megy a szekere (neki is és Alonso-nak is), hirtelen mindenki õket szereti."
Azé' nem mindenki, de sokan csak divatdrukkerek, ez igaz.:)) Én pl. BMW-s vaok, nem kimondottan szurkolok egyik pilótának sem, max annak amelyik a kekszet feltalálta.:) Inkább magának az istállónak szorítok.
:) hmmm pár napig nem vagyok itthon és egybõl majdnem 50 új hozzászólás, máskor meg alig van egy-kettõ. Holnap megint megyek Balatonra, de azért írjatok!!!
Jah, és Hajrá Kimi, remélem megint nyer!!!
És már megint kezdõdik ... Kétszer leáll a motor, persze olyannyira Kimi tehet róla, hogy megint meg kell büntetni ...
Kibaszás ami itt folyik! De majd a futamon megmutatják mit is tud a McLaren!
3.
szép volt jó volt. most már csak az a 10 hely minusz nem kéne
Montoyának gratula, hibátlant, szépet versenyzett, végre bebizonyította, hogy õ is meg tudja verni Alonso-t ! Kimi pedig ismét hatalmasat ment, habár a 3. helyhez kellett Fisichella lefulladása, de a 12. helyrõl felhozni nagyon szép teljesítmény . Valami van ebben a fiúban, ha az istenverte motorprobléma, vagy a büntetés ne lenne, azt hiszem egész más eredmény születhetett volna, megint .
És tegnapról egy idézet, ami nekem nagyon tetszik, sajnos már nem emlékszem kitõl származik: "csak akkor lehet megverni, ha kicserélik a motort alatta"
Nevetségesek ezek a szabályok. A spanyol rohadtul semmit nem tett ezért a nyolc pontért, és ez már nem az elsõ ilyen futam az idén. Sajnos van egy olyan érzésem, hogy ebben az évben nem a leggyorsabb versenyzõ nyeri a vb-t, hanem a legszerencsésebb a gyorsak közül.