nem értem,h miért nem váltottak már michelinre,minden valamirevaló csapat michelin-t használ,hát persze a ferrari nem,és ezen buktak egy csomó versenyt. mondjuk a tavalyi indianapolison jó volt :)
hát az úgy volt,kérlek szépen,h a mögötte haladó delikvens meg akarta elõzni,schumi kiszorult a pályáról,de szerencsére volt ott egy ilyen kanyarlevágós izé,és pont arra ment.az meg pusztán a szerencséje volt,h elé ért be :D a delikvens neve hirtelen nem ugrik be,mert nagyon szétszórt vagyok. [tuti h 10 perc múlva eszébe jut,mivel akkor már úgyis tárgytalan,és hát ez is persze murphy törvénye)
Kollégáim állítása szerint Schumacher elõzött kanyart levágva ez igaz?
Az a gáz, hogy ha valahol esni fog akkor a Bridgestone miatt fog elúszni a vb! Nem értem, hogy lehet ennyire nagy különbség a száraz és az esõs gumi között! Imádkozzunk a napistenhez
ezazz!! már csak 10 pont van,Nyalonzó,Mihály bátyánk beér téged! legalábbis így legyen. még 5 verseny,ha schumi mindet megnyerné,akkor ha alonso mindegyiken minimum 2.,akkor lesz pont egyenlõ :S mondjuk jó lenne,ha megint trükköznének a szerelõk,és akkor schumi kényelmesen beér a célba elsõként,alonso meg sirathatja a 10 pontját :P massanak megint jól kéne szerepelnie,és remélem,h száraz pályán fognak meccselni. hát most jön istanbul,itt bármi lehet,viszont monza az a ferrari pályája,szal...annak meg kell lennie. spa-t nem értem,h miért törölték,akkor még lenne 6 verseny,de ti errõl biztos többet tudtok,mint én. sanghai is eléggé többesélyes,suzukát viszont szereti michael,úgy érzem,h monza mellett,suzuka is biztosra meglesz. aztán az uccsó futam interlagos,az sem rossz pálya,na majd meglátjuk!
Egy versenyzõ akkor számít kiesõnek, ha az utolsó ember is lehagyta, de mivel a verseny vége elõtt 3 körrel esett ki, és az utolsó két pilóta 3 kör hátrányban volt mögötte ezért 9. helyezett lett! Viszont Kubicát kizárták, így lett 8. (-> 1pont)
igen, de így alakult,( Heidfeld is ludas sztem) persze a Ferrari nagyon nagyot hibázott hiszen száraz gumikkal ha veszít is, és csak 5. helyre jön vissza, olyan gyors lett volna hogy bedarálja a többieket 16 kör alatt kb.,hisz Massa is szárazon repesztett, tehát Ferrari stratégia.....de még van 5 verseny
nem a gumik miatt állt ki Sumi szerintem...hiszen azt lehetett volna cserélni, vagy én nem láttam a versenyt?(és akkor még visszajöhetett volna pontszerzõre) Heidfeld elõzését nem nagyon játszották vissza
Ekkora balf@sz bandát még nem láttam. Végre itt az esély, hogy hozzanak Alfonson, az 5. hely 5 pontja is jó lett volna, erre elcseszik.
Most iszonyat csalódtam bennük. Hirtelen felindulásomban azt érzem, most már azért se legyen Schumi világbajnok.
nem kell még temetni... ha száraz lesz a köv. 5 verseny simán lehet még bármi Massa ment a leggyorsabban a végén(ha jól láttam), tehát száraz pályán simán vertünk volna mindenkit
azt hiszem búcsút inthetünk michael bajnoki címének :( még 5 futam,még egy ilyen csoda kéne,h alonso kiesik
Azért ne temesd még,mert sztem nyerhet és nem is kell csoda hozzá... Egy jó 2 kiállásal és még sztem körrekordot is látunk tõle holnap,Kimi 3 vagy esetleg 4 kiállásával szemben,nem is olyan elérhetettlen a gyõzelem....
De azért milyen idõt men Schumi!!! Csak két tized hiányzott, hogy benne legyen az elsõ tízben! Kicsit ideges voltam!!! Most már csak egy jó taktika kell, de szerintem Alonso nem sok vizet tud zavarni!
Az a király, hogy mikor reggel elolvastam a hírt, hogy Alonso büntetést kapott, rohantam tipp mixen mekrakni Schumit egy ezressel, erre nem megbüntették õt is!!! Beszarás, csak nekem lehet ilyen szerencsém, egész évben nem volt semmi, és pont most megbüntetik!
sebaj, jók leszünk így is, majd Massa 2. helyrõl megmutatja hogyan lesz 1. Sumi meg bármire is képes lehet :D én nagyon örülnék holnap egy szakadó esõnek :)
de ma beírták F-1 topikba, hogy Michael is valami hasonlóra számíthat...vajon igaz?
A versenybíróság döntésének értelmében Fernando Alonso két másodperces büntetésben részesül. A spanyol pilóta minden idejéhez két másodpercet adnak a szombati idõmérõ edzésen, így ennek alapján kell majd felállnia rajtrácsra vasárnap. Michael Schumacher Monacóban kapott hasonló büntetést, neki az utolsó helyrõl kellett rajtolnia. Akár csak Monte Carloban, a Hungaroringen is nehéz az elõzés, így Alonsonak nem lesz könnyû dolga.
A versenybíróság nemcsak a Doornbossal szemben tanúsított magatartása miatt rótta meg a címvédõt, Alonso a sárga zászlós figyelmeztetés ellenére is elõzési manõvert hajtott végre, s ezt a felügyelõk szükségtelennek és veszélyesnek ítélték.
A második szabadedzés alatt Fernando Alonso az utolsó szektorban utolérte Robert Doornbost, aki nem tette azonnal szabaddá az utat a címvédõ elõtt. A spanyol pilótát meglehetõsen felbosszantotta az eset, és a célegyenesben ökölrázással próbálta helyre tenni a holland versenyzõt, a következõ körben pedig lefékezett Doornbos elõtt, hogy 'visszaadja' a feltartást. A két autó veszélyesen közel került egymáshoz, ezért a felügyelõk sem bánhattak kesztyûs kézzel Alonsoval.
"Mindenkit érdekel az eset, mivel ezt követõen húsz kamera várt rám. Csak az történt, ami minden versenyen vagy teszten történik, ha leköröznek valakit. Egyes autóknak nagyon sok idõre van szükségük, és a versenyzõk sem néznek a visszapillantóba. Ilyenkor a lekörözéskor kell a tudatukra adni, hogy legközelebb használják a tükröt. Úgy tûnik, ez a jelenet most nagyon nagy jelentõségû." - nyilatkozta Alonso a büntetés nyilvánosságra hozatala elõtt.
"A jövõ hétvégén el szeretnénk kezdeni a következõ száz diadal begyûjtését." Ez jól hangzik!!!
A Bridgestone Hockenheimban megszerezte századik Formula-1-es gyõzelmét, amivel sporttörténelmet írt. A következõ száz gyõzelem alapkövét a Hungaroringen fektetné le a japán szállító.
"Az elmúlt hétvégén szerzett gyõzelem mérföldkövet jelent a Bridgestone Formula-1-es történetében. A századik gyõzelem." – jelentette ki a motorsportigazgató, Hiroshi Yasukawa.
"A jövõ hétvégén el szeretnénk kezdeni a következõ száz diadal begyûjtését. Fontos pontjához érkezik a világbajnokság a partnereink számára, és szeretnénk a lehetõ legnagyobb mértékben támogatni õket."
A Magyar Nagydíjon komoly csatára számítanak a Michelin csapatokkal. "A Hungaroring az egyik leglassabb pálya a versenynaptárban. A folyamatos irányváltoztatások miatt az abroncsok nem tudnak lehûlni. Mivel a Magyar Nagydíj augusztusban kerül megrendezésre, olyan abroncsokra van szükségünk, amelyek ellenállnak a hõségnek. A pálya felülete inkább sima, ezért puhább keverékeket használunk majd, a megfelelõ tapadás érdekében. Bízunk benne, hogy a Hungaroringen is versenyképesek leszünk." – így Hisao Suganuma.
:@ mondjuk annyiból jó lenne,h a sok schumacher utáló,kimiimádó lány pofára esne -.-
na,ma lesz a meccs,megpróbálok képeket csinálni a két mesterrõl.
A McLaren-Mercedes elsõsorban ugyan saját helyezéseiért harcol, ám a csapatnál nem rejtik véka alá, hogy örülnének annak, ha Fernando Alonso jövõre az 1-es rajtszámot is magával vinné a csapathoz.
Martin Whitmarsh, a csapat üzleti vezetõje úgy véli, hogy a Renault-nak és a McLarennek szorosan együtt kell mûködnie a Michelin fejlesztése terén azért, hogy meg tudják verni a Ferrarit: „Ez egy izgalmas világbajnokság. A Renault egy erõs csapat és Alonso nagyszerû világbajnok.” – nyilatkozta a brit szakember - „Jelenleg a Ferrari felfelé ívelõ tendenciában van. A Michelin, a Renault és a McLaren keményen együtt fog dolgozni, mivel közös az érdek: a szezon hátralévõ részében meg akarjuk verni a Ferrarit. A legutóbbi három verseny trendje aggasztó.”
Fernando Alonso vasárnap alárendelt szerepet játszott a futamon, annak ellenére, hogy valójában megsemmisítõ gyõzelemre készült Michael Schumacher ellen.
Az uralkodó világbajnok csupán csak az ötödik helyet tudta megszerezni magának a futam során, és ez is láthatóan némi segítség árán sikerült. A versenyt Michael Schumacher nyertre, aki ezáltal 11 pontra csökkentette hátrányát a Renault vezetõjével szemben.
Alonso azonban úgy érzi mindennek ellenére nincs oka aggódni.
„Nem gondolom, hogy rosszak lettünk volna a versenyen. Sõt, amennyiben az elsõ gumiabroncsaink is jól mûködnek, a dobogó is elérhetõ közelségbe került volna.
„Tökéletesen biztos vagyok benne, hogy ha Magyarországon helyesen választunk, akkor visszatérünk az élre. Egyelõre nem vagyok gondterhelt. Amíg elõtte (Michael Schumacher) vagyunk, addig nincs baj, de tartanunk kell egy kis ûrt a végére."
Alonso elsõ gumiszettes kijelentése azért is érdekes, mert amennyiben õ abban a szakaszban szenvedett, akkor a második szakaszban jóval gyorsabbnak kellett volna lennie. Ez azonban nem történt meg, sõt Fisichellánál sem volt gyorsabb, aki pedig a második szakaszon panaszkodott szemcsésedésre. Valójában az elsõ „körben" a Ferrarik hajtottak nagy tempóban, amit csak Kimi Raikkönen tudott tartani, sõt vezetni.
hát, rendesen, bár kihagytad, hogy Massa is megelõzte Iceman-t :D Hát, így nem hiszem, hogy felvesznek jósnak... :P:P
Jobban aligha alakulhatott volna a Ferrari Német Nagydíja. Michael Schumacher az elsõ, Felipe Massa a második helyen végzett, miközben a nagy rivális, Fernando Alonso csak ötödik lett.
Michael Schumacher (1. hely): "Szuper! Nem is találok szavakat erre az autó-motor-gumi csomagra és az egész csapat teljesítményére. A La Castellet-i teszten keményen dolgoztunk és boldog vagyok, hogy ma learathattuk ennek a munkának a gyümölcsét. Szeretnék Felipének is gratulálni, mert nagyszerû versenyt futott. A VB ezen szakaszában rendkívül fontos sok pontot hozni a riválisainkon. Már a mai pilótaparádén is nagyszerû érzés volt a szurkolók támogatását érezni – és hihetetlenül örülök, hogy ezt most egy gyõzelemmel hálálhatjuk meg. A világbajnoki címért folytatott harc most mindkét bajnokságban nyíltabb. Hat verseny van még hátra és tovább kell nyomnunk, hogy a pontversenyben vezetõt továbbra is nyomás alá helyezzük. Optimista vagyok és várom a következõ versenyeket.
Felipe Massa (2. hely): „Jobban alakult a verseny a vártnál. Már tegnap reggel láttam, hogy igazán gyorsak vagyunk – különösen használt gumikon volt lenyûgözõ a sebességünk. Emiatt meggyõzõdésem volt, hogy a versenyen még erõsebbek lehetünk, ami utólag beigazolódott. Jó rajt után, jó volt az elsõ boxkiállásom és nagy volt az elõnyünk, így biztonságban célba tudtam vinni az autót. Intelligens versenyt futottam, ami a szezon ezen szakaszában nagyon fontos volt a csapatnak, ha szem elõtt tartjuk mindkét bajnokságban a kitûzött célunkat. Most ugyanezzel az elánnal és koncentrációval kell végigcsinálnunk a bajnokságot. Rövid távon remélem, hogy ezt az erõs teljesítményt Budapesten is meg tudjuk ismételni.”
Ross Brawn, technikai igazgató: „Jobb eredményt nem is kívánhattunk volna. Az autó, a Bridgestone-gumik és a motor tökéletes volt. Amikor Kimi bejött az elsõ boxkiállására, beigazolódtak a várakozásaink és onnantól kezdve csak arra figyeltünk, hogy óvjuk az autót és a gumikat, ami sikerült. Az elmúlt versenyeken bevezettünk néhány újítást és ez a maranellóiak kemény munkájának a gyümölcse. Michael és Felipe is tökéletes teljesítményt nyújtottak ma. Ráadásul mindkét világbajnokságban fontos pontokat dolgoztunk le. Tehát minden okunk megvan arra, hogy optimistán várjuk a szezon hátralévõ részét, persze nyugodtnak és koncentráltnak is kell maradnunk.”
Jean Todt, csapatfõnök: „Problémamentes versenyünk volt, tökéletes autóval, nagyszerû versenyzõkkel és tisztán fölényben lévõ gumikkal. A pillanat, amit a mai napból meg fogok õrizni az, hogy a három kedvenc versenyzõm állt a dobogón. Holnap azonban vissza kell térnünk a földre és a következõ, budapesti versenyre gondolni. Ameddig matematikailag lehetséges, addig nem fogjuk feladni a céljainkat – és emellett most is kitartok. Tehát most még inkább, mint eddig mindkét lábunkkal a földön kell maradnunk, hiszen ez most csak egy kettõs gyõzelem volt – persze ez is nagy siker. Arra is szeretném felhívni a figyelmet, hogy ez volt a Bridgestone 100. futamgyõzelme – és annak is örülök, hogy a Spa-Francorchamps-i 24 órás versenyen a GT2 osztályban három Ferrari F430-as végzett az elsõ három helyen.
Ha megnézel egy tavaly elõtti futamot akkor ugyanazt fogod látni, mint amit ma kihagytál, annyi különbséggel, hogy Barrichello helyett most Massa lett a második! Visszatértek a régi szép idõk, az "unalmas" Ferrari körözgetés az élen!
Az amerikai gyõzelem után még én is azt hitte, hogy ez csak a gumiknak köszönhetõ, de most már látszik, hogy nagyon sokat javult az autó!!! Szerintem Schumacher már nyeri a vb-t, nem véletlenül lett hétszeres világbajnok! Remélem ez is bejön, mint a verseny tippem, ezért Ámen!
A Renault-nak és Alonsonak annyi, jön a Ferrari!!! Végre visszaáll a "rend", vagyis a két Ferrari elõl, Alonso meg sehol!!! Hajrá Schumi!!!
biztos máson lesz, de annyi elõnyt ki kell majd valahogy autózni, hogy Massa is és Schumi is majd elé jöjjön be, meg jó lenne ha Kimi meg még valaki ugyanígy cselekedne:D
Schumacher megelõzi Raikkönen-t, Alonso pedig bejön mondjuk 5.-nek, és minden jó lesz! Ámen!!! Az a gáz, hogy szerintem Alonso megint más taktikán lesz, mert nem hiszem, hogy ennyire lassú lenne!!!
Kubica a leggyorsabb, Schumacher a második
Az edzés elõtt leszakadó esõ nyomai miatt nehézkesen induló edzés rendkívül mozgalmasra sikeredett végül. A még kissé nedves pályára kilátogató versenyzõket többször is megviccelte az idén ritkán látott körülmény, ám amikor teljesen felszáradt az aszfalt, beindult a mûszak.
Olyannyira, hogy a pénteki napon csak igen keveset pályán lévõ Renault csapat ezúttal összesen 18 kört tett meg, igaz nem nagy eredménnyel. A mai napon komoly problémába ütközõ gárda autói csupán a 11. és 15. helyet tudták megszerezni.
Nem úgy a nagy kihívó a Ferrari, ahol egy második és egy ötödik hellyel büszkélkedhetnek. Az edzést megnyerõ Kubica után ugyanis ott van rögtön Michael Schumacher, aki ráadásul sokáig a legjobb kör tulajdonosa is volt.
augusztus 2-án lesz ugye a jótékonysági meccs,ahol schumi és massa is játszani fog,660 a beugró,vannak szektorok ahová 1660,de sztem megéri.én megyek amúgy a puskás ferenc stadionban lesz 20:30kor
DJ Schumi és DJ Massa
Sajátságos show-val szórakoztatta a nagyérdemût Michael Schumacher és Felipe Massa a Vodafone mai heidelbergi sajtótájékoztatója elõtt. A két pilóta bemutatta a mobiltelefon társaság új találmányát, a Radio DJ-t, melynek segítségével a telefon tulajdonosok saját rádiómûsort állíthatnak össze kedvenc dalaikból mobiltelefonjukra.
„Jó móka volt zenét mixelni a Radio DJ-vel, de most már arra koncentrálunk, hogy vasárnap támadjunk a versenyen és jobban felzárkózzunk az elejéhez.” – mondta Schumacher.
A hétszeres világbajnok és csapattársa ezután igazi DJ-ktõl tanult egy kis scrach-elést és mixelést, majd inkább ráhagyták a zenecsinálást a profikra és futball trükköket mutattak be a nézõknek.
„A zene és a futball keveréke nagyszerû show-t nyújtott. Azt hiszem a szurkolók élvezték a mi fellépésünket és a DJ-k fellépését egyaránt.” – nyilatkozta Massa.
(bocsánat, nem bírtam ki...)
Nekem az tetszett, ahogy felevenítették a VB döntõben a franciverést és az orruk alá dörgölték újra
Nem szeretnek alkalmatlankodni a topicban de nem tudja vki annak a zenenek a cimet amit Schumi dudolt(a szerelok is enekeltek) amikor ment befele merlegelni. elore is nagyon koszi