A bahreini tesztelés elsõ napján Felipe Massa futotta a leggyorsabb kört, a világbajnoki címvédõ Alonso egyelõre nem ült autóba.
A 11 Formula 1-es csapatból kilenc kezdte meg a tesztelést csütörtökön Bahreinben, a Williams és a Spyker anyagi okokra hivatkozva nem vállalta az ázsiai kiruccanást. Az elsõ két helyen a Ferrari két pilótája, Felipe Massa és Kimi Raikkönen végzett, a harmadik legjobb idõt Button érte el Hondájával.
A McLarennél Pedro de la Rosa helyettesítette a világbajnok Fernando Alonsót, aki csak holnap kezdi meg a munkát.
Eredmények:
1. F. Massa Ferrari 1:31.776 p 2. K. Räikkönen Ferrari 1:31.901 3. J. Button Honda 1:32.097 4. L. Hamilton McLaren-Mercedes 1:32.194 5. P. de la Rosa McLaren-Mercedes 1:32.628 6. S. Vettel BMW-Sauber 1:32.652 7. J. Trulli Toyota 1:32.787 8. N. Heidfeld BMW-Sauber 1:32.810 9. R. Barrichello Honda 1:32.920 10. A. Davidson Super Aguri-Honda 1:33.396 11. H. Kovalainen Renault 1:33.579 12. N. Piquet Renault 1:33.816 13. M. Webber Red Bull-Toyota 1:34.077 14. D. Coulthard Red Bull-Renault 1:34.595 15. R.Schumacher Toyota 1:35.265 16. V. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari 1:36.345
Remélem itt már jobb feltételek lesznek a teszteléshez és Raikkönen is jobban hozzászokik az autohoz.:)
Massa elégedett a Ferrarival
A Ferrari nem tudta teljesíteni tesztprogramját Vallelunga-ban. Keddtõl csütörtökig esõ kísérte a gárdát, Felipe Massa pedig péntek délelõtt összetörte az F2007-es versenygépet.
A brazil versenyzõ a nedves aszfalton elvesztette uralmát az autója felett, majd a korlátnak csapódott. Az ütközés hatására az elsõ szárny és a bal felfüggesztés is megsérült. Massa kilenc kört futott, legjobb idejét 1:22.279 perc alatt teljesítette.
Kimi Räikkönen 52 kört futott, leggyorsabb körét 1:19.758 perc alatt teljesítette. A finn pilóta tavalyi konstrukcióval, a 248 F1-es autóval lépett pályára.
Felipe Massa: "A beállítások egészen jók, sikerült javítanunk. Az esõ ellenére is sikerült kisebb változtatásokat véghez vinni, de jobban örültem volna, ha száraz az idõ. De legalább néhány kört sikerült futnunk a jövõ heti teszteket megelõzõen. Az autó egyensúlya rendben van, és külön öröm, hogy számos kört futhattam egyszerre, különösebb technikai probléma nélkül. Biztos, hogy legalább olyan szinten kezdjük meg az évadot, mint tavaly, de az is lehet, hogy még jobb pozícióban leszünk. Még nem áll a rendelkezésünkre minden új elem, amivel az elsõ futamon rajthoz állunk. Lesznek még fejlesztések. Így vagy úgy, de legalább egy lépéssel a 248 F1-es elõtt vagyunk."
Jövõ héten a spanyolországi Valenciában tesztel a Ferrari, ahol Kimi Räikkönen és Luca Badoer léphet pályára. Amennyiben minden a tervek szerint halad, a finn versenyzõ ekkor már kipróbálhatja az F2007-es versenygépet.
Jó az a Massa gyerek de Kimi sztem jobb lesz, de akkor is Schumi a király!!!
Hogy rivalizálhatott volna ez a kis görcs Schumival?! Még jó hogy tisztelte és felnézett rá... Nagy arcu... ÉS Mások is tesztelnek esõben, Schumi is 1000x tesztelt esõben, sõt hogy távolra ne menjek Kimi is ugyanúgy ott tesztel vele esõben, érdekes, csak ennek nem mnet probléma nélkül... Mert ugye a tesztelés nem feltétlenül arról szól, hogy menjünk el a határokig, pláne esõben, pláne 1 prototípussal.
"Pénteken kisebb esõ zavarta a gyakorlást, s valószínûleg ennek köszönhetõ, hogy Massa kisodródott az aszfaltcsíkról." ergo önhibáján kívül hibázott.én meg a sauberben figyeltem fel rá,h milyen jól tolta már akkor is,és szimpatikus lett a srác.ilyen beszólogatásokról meg nem is hallottam.és pozitívum h Michaellel is összehaverkodott és mint ismeretes,nem ez a megszokott az f1 világában...még 2-3 csapatnál lehet ilyen haverkodás,de amúgy az összesnél rivalizálnak a csapattársak
Azért mert pl. amikor fontos lenne most is buzigyerekeskedett és összetörte a prototípust. Meg már a Sauberben is nagy volt az arca amikor még kis csicska volt, õ 2. évét vágta már, de az újoncokat lenézte és beszólogatott stb. Rem Kimi 1. futamtól összezúzza a VB álmocskáit.
Lewis Hamilton csütörtöki, sérülésnélküli balesetét követõen péntekre is jutott tesztbaleset: Felipe Massa Vallelungában a Ferrari idei Formula-1-es autójával a célegyenes elõtti kanyarban csúszott a védõfalnak. A brazil pilóta sértetlenül úszta meg az ütközést.
A Ferrari napok óta készül a Róma közelében található pályán, de a kedvezõtlen idõjárás miatt nem tudja tökéletesen végrehajtani a feladatokat. Pénteken kisebb esõ zavarta a gyakorlást, s valószínûleg ennek köszönhetõ, hogy Massa kisodródott az aszfaltcsíkról. A versenyzõ nem sérült meg, az autón azonban komoly károk keletkeztek, fõleg az orr-részen.
Massa csapattársa, Kimi Räikkönen is tesztelt, de a rossz idõjárás miatt csak néhány kört ment.
Hallot már vlki az új Ferrariról? Mert szerintem gyönyörû!Bár az Enzo még mindig szebb!:P Belsõ tulajdonságokra viszont ugyanaz mint az elõdje..660HP.365km/h végsebesség.
Michael Schumacher tizenegy esztendõn keresztül szolgálta a Ferrari istállót, amely során öt bajnoki címet szereztek. "Amióta Michael a Ferrarihoz jött két gyermeke született. Idõközben Jean Todt fia, Nicolas férfivá érett, Ross Brawn lányai pedig férjhez mentek."
"Leszámítva a tavalyi évet, 1997-tõl a Ferrari mindig az utolsó versenyen veszítette el a bajnoki címet akkor, amikor nem sikerült megnyernie azt. A Ferrari volt az a csapat, akit meg kellett verni és Michael az a versenyzõ, akit le kellett gyõzni." – jelentette ki a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo.
"Michael egy különleges ember, aki a nehéz idõkben is kiállt a csapat mellett. Soha nem kereste a vitákat, és mindig egységesnek érezhettük magunkat. Azt, hogy mindannyian egy hajóban evezünk."
A Ferrari elnöke Monzában ismét köszönetet mondott Schuminak, majd hozzátette, hogy sajnálja, hogy nem tudtak nyerni Japánban és így elúszott a bajnoki cím is.
alapvetõen 95%-ban minden marad ugyanúgy, csak más lesz az irodák ajtajára írva:)
Todt marad - még egy kicsit Amint arról beszámoltunk a Ferrari monzai évzáró rendezvényén bejelentették, hogy Michael Schumacher milyen szerepben folytatja munkáját a Ferrarinál és azt is, hogy a szabadságot kivevõ Ross Brawn jövõre visszatérhet a csapathoz. Tisztázták továbbá, hogy mit is jelent Jean Todt új pozíciója.
Mint ismert a francia szakembert a héten kinevezték a Ferrari vezérigazgatójává, miközben – ideiglenesen – továbbra is maradt a maranellói gyár sportosztályának vezetõje is. Emiatt bizonytalanság alakult ki azzal kapcsolatban, hogy Todt marad-e a klasszikus értelemben vett csapatfõnök, vagy pedig ezt a szerepet átveszi tõle az új sportigazgató, Stefano Domenicali.
Luca di Montezemolo elnök ma azt mondta errõl: „Világos, hogy amikor egy csapatnál valaki átvesz egy nagyobb felelõsséggel járó pozíciót, amint azt Todt teszi most, vannak akik azt hihetik, hogy többé nem õ a versenycsapat fõnöke. Valójában most egy ideiglenes pozícióba helyeztük, hiszen a késõbbiekben nagyobb felelõssége lesz és ezt a posztot valóban el fogja hagyni, de ez nem jelenti azt, hogy az a szándékom, hogy megkérjem Todtot: négy, öt vagy nyolc hónapon belül hagyja el a posztot. Ez egy folyamat lesz és természetesen elõbb vagy utóbb lesz valaki, aki teljesen át fogja venni Todt 1993 óta betöltött felelõsségi körét. De ez nem rövidtávon fog megtörténni.”
Máris olyan találgatások láttak napvilágot, amelyek szerint Todt ideiglenes csapatvezetõi szerepe Ross Brawn visszatéréséig fog tartani, aki ezután majd átveszi ezt a pozíciót.
- Vagy akár MS is átveheti ha igy nézzük :)
és még mondták, hamar elfelejtik Sumit, hát persze
Srácok, kicsit aggódtam Kimi miatt - leigazolt ide, mikor úgy tûnt, hogy a Ferrari pont az átalakulás útjára lépett - de nem, szerintem csak erõsebbek lesznek:)
Szegény Briósnak volt egy jó hete, hogy azt higyje, hogy 2007 sétagalopp lesz:)))
Brawn jövõre visszatérhet! A héten bejelentették, hogy Ross Brawn visszavonul a Forma-1-bõl. De csak egy idõre – amint azt a brit szakember ma Monzában a Ferrari Napokon elárulta!
„Csaknem harminc éve vagyok a Forma-1-ben és ez a csapat megérintette a szívemet. A részemmé vált és én is a részévé váltam. Ez a Ferrari, nem egy másik csapat. De most úgy érzem, hogy szükségem van egy kis pihenõre, hogy újratöltsem az akkumulátoraimat és hogy megadjam a lehetõséget más tehetséges embereknek a csapaton belül arra, hogy megmutassák mit tudnak, amikor felelõsséget kapnak a kezükbe.”
Brawn elmondta, hogy a döntését nem tekinti véglegesnek, sõt kifejezetten reméli, hogy lesz számára visszaút: „Az volt a kívánságom – és örülök, hogy az elnökünk és Jean is beleegyezett -, hogy jövõre, valamikor az év közepén találkozzunk, hogy megbeszéljük hogy érzem magam akkor a vakációmon, hogy a csapat dolgai hogyan mennek és hogy van-e valamilyen szerep a számomra a jövõre nézve.”
A technikai igazgató úgy véli utódai, akiket õ készített fel a feladatukra, nem fognak csalódást okozni: „Úgy akartam elmenni a vakációmra, hogy nem hagyok hátra kérdõjeleket azokkal az emberekkel kapcsolatban, akik most felelõsek ezekért a pozíciókért. Õk az én védenceim és semmi sem tenne büszkébbé annál, ha ezek a srácok jobb munkát tudnának végezni nálam.”
A héten az olasz médiában felröppentek olyan pletykák is, amelyek szerint Brawn visszatérése után egy brit csapatnál – például a McLarennél vagy a Williamsnél – folytathatja pályafutását. Maga az érintett ezt kizártnak tartja – ha a Ferrari igényt tart a szolgálataira: „A Ferrarinál nagyon különleges idõszakot töltöttem el. A Ferrari a szívemben van és a családom szívében is. Nem szándékozom másik csapathoz menni a jövõben, ha lesz arra lehetõség, hogy visszatérjek a Ferrarihoz.”
Schumacher akarta Räikkönent
A Ferrari ma Monzában felfedte Michael Schumacher új szerepét a Ferrarinál. Amint Luca di Montezemolo elnök fogalmazott: a hétszeres világbajnok lesz Jean Todt „de facto szuper-asszisztense”. Todt elmondása szerint ez nem irodai munkát jelent majd, hanem elsõsorban a döntéshozatalban fog közremûködni sport, technikai és stratégiai területeken. Még konkrétabban pedig a tehetségkutatásban – s a Ferrari azt is felfedte, hogy ezen a területen Schumacher már bizonyított, aminek eredménye éppen a csapat jövõ évi pilóta-kettõse!
Amint Jean Todt elárulta, Felipe Massa gyakorlatilag Schumacher felfedezettje: ”Michaelt mindig érdekelte a fiatal tehetségek megfigyelése. Az egyikük itt ül mellettem: emlékszem, hogy már Michael akkor beszélt nekem Felipérõl, amikor még alsóbb kategóriákban versenyzett.”
Kimi Räikkönent szintén a hétszeres világbajnok választotta ki a csapat számára: „Schumacher volt az elsõ, aki Räikkönenrõl beszélt nekem, amikor évekkel ezelõtt a Sauberrel tesztelt Mugellóban. Michael ajánlotta a figyelmembe.” – nyilatkozta Luca di Montezemolo a Gazetta dello Sport mai számában.
Räikkönen elsõ Forma-1-es tesztjét 2000 végén futotta egy Sauberrel Mugellóban, ahol történetesen a Ferrari és Schumacher is jelen volt. Miközben Jacques Villeneuve-tõl Max Mosley-ig mindenki bírálta a Saubert, hogy egy ennyire tapasztalatlan versenyzõt akar foglalkoztatni, Schumacher megvédte a finnt médiában, s felhívta rá saját csapatvezetõinek a figyelmét. 2001 végén ugyan a McLaren-Mercedesnek még sikerült elhappolnia a Ferrari elõl Kimit, ám 2007-tõl a maranellóiak autóját fogja vezetni.
Todt is megerõsítette, hogy Schumacher az elsõk között figyelt fel a finn versenyzõre annak idején: ”Kimirõl is beszélt még mielõtt a Forma-1-be érkezett volna. Kivételes szeme van a tehetségekhez és ez fontos lesz számunkra a jövõben, amikor versenyzõket választunk és abban is, hogy figyelemmel kísérjük a jelenlegi versenyzõink munkáját.”
Lehet hogy marad a csapat, de mégis én szerintem egy nagy ürességet fogok egy ideig érezni, mikor a rajtsorrendet mutatják, és nem lesz ott Schumi... Persze mindennek vége van egyszer, rendben van ez így, de akkoris az énszememben a legnagyobb F1-es pilóta búcsúzott el...
A Ferrari hivatalosan bejelentette, hogy Michael Schumacher Jean Todt asszisztenseként folytatja a munkát a Ferrarinál. Az aktív versenyzéstõl idén visszavonuló hétszeres világbajnok tehát a vállalat vezetésében fog aktív szerepet vállalni a jövõben, hiszen Todtot ezen a héten nevezték ki a Ferrari vezérigazgatójának. A bejelentést a csapat a monzai Ferrari Napokon tette meg.
Schumacher decemberben kezdi meg a munkát új munkakörében, amely azonban nem lesz annyira kötött, mint az eddigi életvitele:
”Az elmúlt évek nagyon intenzívek voltak, mindig tökéletesen felkészültnek kellett lennem. Most egy kicsit nyugodtabb tempóra válthatok. Az elmúlt évek során az életem alig változott valamit, a munka és a rutin mindig ugyanaz volt, de ettõl a decembertõl több idõm lesz, hiszen már nem vagyok aktív versenyzõ, így nem kell a felkészülésemre koncentrálnom.” – mondta a hétszeres világbajnok Monzában.
„Decemberben kezdem el az új életemet. Jelenleg szeretnék egy kicsit eltávolodni a Forma-1-tõl, hogy elgondolkodjam az új életemrõl és arról, hogy mit tehetek a Ferrariért. A Ferrari nagyon bízik bennem és szabad kezet ad a döntéseimben. Egyedülálló és kivételes helyzetben vagyok.” – fogalmazott a német.
Schumacher fõ feladata az lesz, hogy a Forma-1-es fejlesztések területén mûködjön közre tanácsadóként, illetve tapasztalatával támogassa azokat: „Schumacher nagy tudását sport, technikai és stratégiai döntések terén igyekszünk majd használni.” – mondta Jean Todt.
Az ex-versenyzõ korábban többször hangoztatta, hogy idegenkedik az irodai, „íróasztalos” munkától, s ezt a Ferrari figyelembe is vette: ”Michaelnek nem kell jelen lennie az irodában és nem kell jelen lennie a teszteken és versenyeken sem. De a fontos döntések meghozatalában lényeges szerepe lesz.” – fogalmazott Todt.
ne vinnyogjál, nektek maradt a csapat és jön egy jó pilóta - nem féltem a Ferrarit, okosan a gyárnál adtak melót majdnem minden távozónak, ha gáz lesz, akkor segítséget kérhetnek tõlük...
a Ferrari nem engedte volna el õket, ha nem lenne biztos a dolgában - van olyan pénz, amiért hosszabbított volna bárki:)
háááát nemtom, kicsit fura az ember az biztos!! az meg h a futam elött volt, hát lehet már akkor is be volt baszva:D de jól vezet, és sztem a ferkának csak ez a lényeg, majd megnevelik vhogy:)
De ez a futam elött volt :DDDD Mindenképpen gáz.... néha nem tudom mit lát a Ferrari vezetése Kimiben. Azt azért remélem hogy nem hosszútávra terveznek vele.
Kis Kimmi : Kimi Raikkönen leszarta Schumacher búcsúztatását... "Percekkel az esemény után az expilóta Martin Brundle, az angol ITV tudósítója megkereste Raikkönent, aki a boxutca falát támasztva lazított. Brundle felvetette, miért hagyta ki a díjátadást, majd a klasszis az élõ adásban válaszolta: "Mert épp szarni voltam." A riporter egy nagy köszönömmel hálálta meg õszinteségét, majd másodpercekig nevettek."
Schumachertõl nem tudok méltóan elbúcsúzni... CSak annyit mondok, köszönöm!!! A Ferrari meg újra zseniális, jövõre ezzel Kimi megeszi a mezõnyt reggelire...
legalább szép búcsú volt, így nem képes átautózni senki a mezõnyön....Kimit h lenyomta:))))
Isten áldja Schumachert!!!
Mekkorát alkotott ma Schumi. Ilyet senki más nem tud, csak õ! Hihetetlen! Isten áldja!!!!