sebaj, jók leszünk így is, majd Massa 2. helyrõl megmutatja hogyan lesz 1. Sumi meg bármire is képes lehet :D én nagyon örülnék holnap egy szakadó esõnek :)
Az a király, hogy mikor reggel elolvastam a hírt, hogy Alonso büntetést kapott, rohantam tipp mixen mekrakni Schumit egy ezressel, erre nem megbüntették õt is!!! Beszarás, csak nekem lehet ilyen szerencsém, egész évben nem volt semmi, és pont most megbüntetik!
De azért milyen idõt men Schumi!!! Csak két tized hiányzott, hogy benne legyen az elsõ tízben! Kicsit ideges voltam!!! Most már csak egy jó taktika kell, de szerintem Alonso nem sok vizet tud zavarni!
Azért ne temesd még,mert sztem nyerhet és nem is kell csoda hozzá... Egy jó 2 kiállásal és még sztem körrekordot is látunk tõle holnap,Kimi 3 vagy esetleg 4 kiállásával szemben,nem is olyan elérhetettlen a gyõzelem....
azt hiszem búcsút inthetünk michael bajnoki címének :( még 5 futam,még egy ilyen csoda kéne,h alonso kiesik
nem kell még temetni... ha száraz lesz a köv. 5 verseny simán lehet még bármi Massa ment a leggyorsabban a végén(ha jól láttam), tehát száraz pályán simán vertünk volna mindenkit
Ekkora balf@sz bandát még nem láttam. Végre itt az esély, hogy hozzanak Alfonson, az 5. hely 5 pontja is jó lett volna, erre elcseszik.
Most iszonyat csalódtam bennük. Hirtelen felindulásomban azt érzem, most már azért se legyen Schumi világbajnok.
nem a gumik miatt állt ki Sumi szerintem...hiszen azt lehetett volna cserélni, vagy én nem láttam a versenyt?(és akkor még visszajöhetett volna pontszerzõre) Heidfeld elõzését nem nagyon játszották vissza
igen, de így alakult,( Heidfeld is ludas sztem) persze a Ferrari nagyon nagyot hibázott hiszen száraz gumikkal ha veszít is, és csak 5. helyre jön vissza, olyan gyors lett volna hogy bedarálja a többieket 16 kör alatt kb.,hisz Massa is szárazon repesztett, tehát Ferrari stratégia.....de még van 5 verseny
Egy versenyzõ akkor számít kiesõnek, ha az utolsó ember is lehagyta, de mivel a verseny vége elõtt 3 körrel esett ki, és az utolsó két pilóta 3 kör hátrányban volt mögötte ezért 9. helyezett lett! Viszont Kubicát kizárták, így lett 8. (-> 1pont)
ezazz!! már csak 10 pont van,Nyalonzó,Mihály bátyánk beér téged! legalábbis így legyen. még 5 verseny,ha schumi mindet megnyerné,akkor ha alonso mindegyiken minimum 2.,akkor lesz pont egyenlõ :S mondjuk jó lenne,ha megint trükköznének a szerelõk,és akkor schumi kényelmesen beér a célba elsõként,alonso meg sirathatja a 10 pontját :P massanak megint jól kéne szerepelnie,és remélem,h száraz pályán fognak meccselni. hát most jön istanbul,itt bármi lehet,viszont monza az a ferrari pályája,szal...annak meg kell lennie. spa-t nem értem,h miért törölték,akkor még lenne 6 verseny,de ti errõl biztos többet tudtok,mint én. sanghai is eléggé többesélyes,suzukát viszont szereti michael,úgy érzem,h monza mellett,suzuka is biztosra meglesz. aztán az uccsó futam interlagos,az sem rossz pálya,na majd meglátjuk!
Az a gáz, hogy ha valahol esni fog akkor a Bridgestone miatt fog elúszni a vb! Nem értem, hogy lehet ennyire nagy különbség a száraz és az esõs gumi között! Imádkozzunk a napistenhez
Kollégáim állítása szerint Schumacher elõzött kanyart levágva ez igaz?
hát az úgy volt,kérlek szépen,h a mögötte haladó delikvens meg akarta elõzni,schumi kiszorult a pályáról,de szerencsére volt ott egy ilyen kanyarlevágós izé,és pont arra ment.az meg pusztán a szerencséje volt,h elé ért be :D a delikvens neve hirtelen nem ugrik be,mert nagyon szétszórt vagyok. [tuti h 10 perc múlva eszébe jut,mivel akkor már úgyis tárgytalan,és hát ez is persze murphy törvénye)
nem értem,h miért nem váltottak már michelinre,minden valamirevaló csapat michelin-t használ,hát persze a ferrari nem,és ezen buktak egy csomó versenyt. mondjuk a tavalyi indianapolison jó volt :)
Ebben a formában nem... kiszoritott helyzetbõl megtarthatod a vezetõ poziciódat,ha le kell vágnod a sikánt.. Elõzésrõl szó sem volt,meg nincs is olyan szabály,hogy elõzhetnél sikánt levágva... Viszont te nagyon eltüntél...
Azért mer ide nem volt jó esõgumi,az nem azt jelenti a többi pályára(ahól esõ várható)oda nincs Egyébbként a legnagyobb gond az volt,hogy az elején nem tudott kellõen felmelegedni a gumi.. Ha a pálya aszfaltja pár fokkal melegebb lett volna,egész más versenyen lennénk túl.. medium esõgumikat hoztak ide,ami jobban birja a száradó aszfaltot,de nem volt képes üzemi hõfokra melegedni a vizes pályán,de hát ezt láthattuk....
Pedig eddig Michael Esõ Isten kegyeit élvezte. Nagy esõ versenyzõ õ...és régen a gumik is bírták..szerintem mellé nyúltak itt nagyon, de, ha nem, akkoris remélem, hogy kiküszöbölik a hibát és esõbe is repszthetnek a Ferrarik
A magyar pályán még soha nem volt esõ,mondjuk van meteorológusuk,és nem csupán szájhagyományból lehetne tudni az idõt,de valószínûleg nem számoltak nagy esõvel,ezért talán szett sem volt rá.Viszont a gyorsulás érezhetõ volt,mikor a pálya adottságai megfelelõbbek voltak.Én nem félteném azért a csapatot:)
Na ide is berakom levelem hátha megszán egy két iwiwes :D
Üzenet szövege: Nagy kérésem lenne hozzátok Maranello szeretném beszavaztatni az iwibe hisz még nincs bent az olasz városok között! Egy pici gond akinek magyar ország a székhelye az nem szavazhat olasz városra de ha két percre átváltjátok a profilban székhelyeteket mondjuk Rómára akkor tudtok szavazni a Maranellóra! Utánna persze azonnal vissza válthattok saját városotokra ! Ezen cimen szavazhatok a ferrari székhelyére(elötte válts székhelyet rómára):
Köszönöm sok kicsi sokra megy! (nekem 500 ismerõsömbõl csak 30-an szavaztak :( és elvileg õk mind Ferrarisok :) )ezért fordultam hozzátok ! Ha gondolod vegyél fel Scuderia Ferrari a név)
2007-töl akár csak az amerikai Champ Car-ban a Formula 1-ben is tilos lesz a gumik elõmelegítése.
Ez több kellemetlen meglepetést tartogathat mind a pilóták mind a csapatok részére.
Az eddig 70-100 fokra felmelegített gumik helyett 25-28 fokos hideg gumikat kapnak a versenyzõk a kerékcserék alkalmával. A Champ Car-ban már megszokott dolog ez de még így is újra és újra elõfordulnak kicsúszások emiatt.
A gond az, hogy a hideg gumi nem adja át a nyomatékot a kerekeknek, és azok egyszerûen kipörögnek még nagyobb sebességi fokozatnál is. A gumik felmelegítését ezentúl a pályán végzi a pilóta, ami legalább egy kört vesz igénybe. Ez alatt látványosan lassabb az autó (3-6 másodperc körönként).
A Bridgestone a Champ Car tapasztalatait kihasználva nem kapott túl nagy feladatot rádásul a kipörgésgátló itt azért egy picit kompenzálja a dolgot, ami Amerikában nincs. A Bridgestone a Champ Car-ba kétfajta gumikeveréket szállít, egy keményebbet és egy lágyabbat. Ez nagyszerûen bevált az USA-ban.
A másik probléma az autók beállításánál jelentkezik. Itt a csapatok lesznek újabb feladat elé állítva. A gumik hõmérséklete fontos az abroncsok belsõ nyomásánál! Tehát alacsony hõmérsékletrõl kezdõdik a dolog, ami emelkedik és ezzel együtt a nyomás is. Az autók tapadásának rendkívül fontos tényezõje ez! Amennyiben túl magasra emelkedik a nyomás az autó veszélyesen elkezd csúszkálni és a gumik nagyon gyorsan elkopnak, míg ha alacsony nyomásnál az autó alacsonyra kerül a tervezettnél és veszélyesen közel a pálya talajához, a gördülési ellenállás is megnõ és ez is idõveszteséget okoz. Az autó vezethetõsége az alacsony guminyomásnál szintén nehéz. A versenyzõ úgy érzi, hogy az autója a kanyarokban kicsit „úszik”.
Eddig is rettentõ fontosságú volt a gumik hõfoka, nyomása de ezután még jobban kiélezõdik a csapatok közti verseny e téren is. Aki jól eltalálja a guminyomást, fontos másodperceket nyerhet. A versenyeken alkalmazott taktikák is megváltoznak majd, mivel egy kerékcsere a hideg gumikra nem kis hátrányt jelent majd az elsõ körben.
Schumacher: Menjen vagy maradjon?
Nemrégiben Bernie Ecclestone azt nyilatkozta, hogy azt szeretné, ha 2007-ben a mezõny három legjobb versenyzõje – Michael Schumacher, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen – a három élcsapatot (Ferrari, McLaren, Renault) képviselné és így versengenének egymás ellen. A legutóbbi pletykák alapján azonban egyre kisebb a valószínûsége annak, hogy Räikkönen a Renault-hoz szerzõdik, ehelyett sokan már szinte biztosra veszik, hogy a Ferrarinál folytatja pályafutását. A kérdés csak az, hogy Michael Schumacher csapattársaként vagy sem.
Ecclestone reméli, hogy igen. A brit üzletember szerint a januárban 38. életévét betöltõ Schumachernek semmi oka sincs még a visszavonulásra: „Remélem, hogy folytatja a pályafutását, mert jó ha vannak sztárok a Forma-1-ben. Akár megnyeri a világbajnokságot, akár nem, szerintem nincs ok arra, hogy abbahagyja. Jelentõs pénzt kap és még mindig versenyképes, ez tény. Ezt mindenki látja és azt is, hogy még mindig motivált. Ha nem nyeri meg a világbajnokságot, akkor talán akar majd még egy esélyt, ha pedig megnyeri, akkor meg akarja majd védeni címét.”
Sokan úgy vélik, hogy Räikkönen érkezése befolyásolhatja a hétszeres világbajnok döntését, ám Ecclestone nem ért egyet ezzel: „Michael egy sztár és állni fog Räikkönen elébe. Úgy gondolom, hogy Kimi a gyorsabb versenyzõ, de Michael a tapasztalata miatt ennek ellenére nyerni fog jövõre.”
Ecclestone szerint egy valami késztetheti a német versenyzõt a visszavonulásra: az, ha Jean Todt és Ross Brawn is a visszavonulás mellett döntenek: „Ha a csapat kulcsfigurái úgy döntenek, hogy mennek, akkor ez befolyásolhatja az õ döntését is.” – mondta.
Ezzel egybehangzóan nyilatkozott Schumacher egykori felfedezõje, Gerhard Noack is: „Az, hogy Räikkönen a Ferrarihoz megy vagy sem Michaelnek mindegy. Úgy gondolom, hogy nem fél Räikkönentõl. De Ross Brawnt nem lehet helyettesíteni a Ferrarinál, ha õ megy, akkor mások is ezt fogják tenni és ezzel véget ér a Ferrari nagy korszaka.”
Az egykori Forma-1-es versenyzõ, Marc Surer szerint is lenne esélye Schumachernek megverni a nála tíz évvel fiatalabb Räikkönent: „Kimi ugyan gyors, de nem túl szorgalmas. És technikailag sem olyan felkészült, mint például egy Alonso.” – mondta a svájci.
Niki Lauda ezzel szemben nem tanácsolja Schuminak, hogy Räikkönennel egy csapatban versenyezzen. Szerinte egy fiatalabb versenyzõ törvényszerûen gyorsabb, mivel több kockázatot hajlandó vállalni. Ezt neki is volt alkalma megtapasztalni, amikor 1984-ben és 1985-ben Alain Prost volt a csapattársa a McLarennél. Lauda 35-36, Prost 29-30 éves volt akkor – tehát köztük „csak” hat év volt a korkülönbség és Lauda sem volt még 38 éves.
„Nem kellene Kimit bevállalnia. Én ugyanezt tettem annak idején Alain Prosttal és majdnem beleszakadtam. Mindig, amikor azt hittem gyors vagyok, Prost nagyobb kockázatot vállalt és rátett még egy lapáttal.” – emlékezett vissza az osztrák háromszoros világbajnok. Lauda 1984-ben még (némi szerencsével) fél ponttal meg tudta verni Prostot a bajnokságban, ám 1985-ben alaposan alulmaradt: miközben Prost világbajnok lett, addig õ csak a tizedik helyen végzett.
Michael öccse, Ralf a témával kapcsolatban elmondta, hogy amikor a Forma-1-be jött nem gondolta volna, hogy még tíz év múltán is itt lesz. Azért van itt, mert élvezi és ugyanebbõl az okból Michaelnek is maradnia kellene: „Michael is emiatt van még itt és nem akar visszavonulni.” – mondta.
Michael menedzsere, Willi Weber nem sokkal ezelõtt azt mondta, hogy ha védence világbajnok lesz, akkor mindenképpen vissza kellene vonulnia (egy másik interjúban már a második hely esetére is ezt fogalmazta meg). Ugyanígy vélekedik a pályafutását a NASCAR sorozatban folytató Juan Pablo Montoya is: „Szerintem Michael idén megnyeri a világbajnokságot és ha nyer, akkor véleményem szerint vissza fog vonulni. Az lenne az okos döntés tõle, hiszen annyi mindent elért már, nem tud vesztesként távozni. Mindenkit megvert már.” –fogalmazott a kolumbiai versenyzõ.
Jaja, énis megkaptam, csak nem tudok, mivel már szavaztam saját lakóhelyemre, de segítenék, csak nem lehet egyszerre csak egyre...
Úgy tûnik, hatásosak voltak Bernie Ecclestone szavai. A Forma-1 mindenható uraként emlegetett üzletember pár napja azt nyilatkozta, hogy nem tudja elképzelni a száguldó cirkuszt Michael Schumacher nélkül. A hétszeres világbajnok német pilóta legfrissebb nyilatkozatában kifejtette: valószínûleg folytatja sikerekben gazdag pályafutását.
Hogy Berni Ecclestone szavára vagy sem, mindenesetre Michael Schumacher hajlik rá, hogy a szezon végén ne vonuljon vissza, és folytassa karrierjét a Forma-1-ben.
- Az utóbbi futamok során újra érzeztem a tüzet, és mivel még van esélyem a vb-gyõzelemre, most azt tudom mondani, azt hiszem folytatom - nyilatkozta a német pilóta, aki hozzáfûzte: a Ferrari csapatánál minden a legnagyobb rendben van, és reméli, hogy az utolsó versenyek jól sikerülnek majd, és akkor összejöhet a hõn áhított nyolcadik vb-gyõzelem.
- Még öt lehetõségem van arra, hogy javítsak pozíciómon, remélem, már a hétvégi isztanbuli nagydíjon sikerül faragni a hátrányból - nyilatkozta a 37 éves sztár, aki még mindig nem árulta el, mikor dönt végérvényesen jövõjét illetõen.
Michael Schumacher jelenleg a második helyen áll az összetett pontversenyben, hátránya öt futammal a vb vége elõtt mindössze tíz pont a tavalyi világbajnok Fernando Alonsóval szemben.
A Ferrari Felipe Massa elsõ pole-ját ünnepli!
Felipe Massa kiváló teljesítménnyel megszerezte pályafutása elsõ pole pozícióját az idei Török Nagydíjon! A Ferrari végig nagyon erõs volt, a harmadik etapban azonban Michael Schumacher hibázott, így neki „csak” a második hely jutott.
Felipe Massa (1. hely): "Fantasztikus nap ez a számomra és nagyon érzelmes pillanat megszerezni az elsõ Forma-1-es pole pozíciómat! Visszatekintek és arra gondolok, hogy mennyit kellett azért küzdeni, hogy ezt elérjem. Nagyon boldog vagyok és remélem, hogy a pályafutásom során még sok hasonló pole-t fogok elérni. Szeretném megköszönni a csapatnak, hogy fantasztikus autót adott nekem, de szeretném az édesapámnak is megköszönni. Nélküle valószínûleg nem lennék itt a Forma-1-ben. Holnap a versenyen a saját céljaimat és a csapat céljait is szem elõtt fogom tartani mindkét világbajnokságban. Tudjuk, hogy nagyszerû a csomagunk, a Bridgestone-gumik egyenletesek és hosszú távokon jó teljesítményt nyújtanak.”
Michael Schumacher (2. hely): "Nem panaszkodhatom, hiszen az elsõ sorban vagyok, de ma nem nyújtottam jó teljesítményt az idõmérõ edzésen, nem sikerült az autó teljes potenciálját kiaknáznom. A harmadik etapban az elsõ próbálkozásomat új gumikon megszakítottam, miután az elsõ kanyarban elhagytam egy kicsit a pályát. A második próbálkozásomkor is elkövettem egy hibát, ezért kicsit óvatosabban futottam végig a körömet, mivel tudtam, hogy már csak egy szett gumim van és jobb, ha második vagy harmadik leszek, mint ha egyáltalán nem futok értékelhetõ idõt. Jobb biztosra menni, mint a végén elnézést kérni. Nagyon örülök annak, hogy Felipe megszerezte pályafutása elsõ pole pozícióját. Rendkívüli kört futott és el kell, hogy mondjam nem hiszem, hogy meg tudtam volna verni, még akkor sem, ha nem hibázok. Arra alapozva, amit eddig láttunk optimistán tekinthetünk a versenyre, mindenünk megvan ahhoz, hogy jól szepereljünk.”
Ross Brawn, technikai igazgató: „Természetesen nagyon örülök ennek az eredménynek. A 248 F1 nagyon jól ment, a partnereinknek is – a Bridgestone-nak és a Shellnek – köszönhetõen is. A gumik hosszú távokon nagyon konstansnak bizonyultak és holnap ez fontos tényezõ lehet. Felipe fantasztikus munkát végzett, elsõ gyorskörében sikerült nagyszerû idõt futnia és aztán ezen még javítani is tudott a másodikban. Ami Michaelt illeti, az elsõ körében, amit a harmadik etapban új gumikon futott hibát követett el, ezért a második körében óvatos volt, ennek ellenére sikerült a második helyen végeznie. Sok oka van annak, hogy optimistán várhatjuk a versenyt, de azt is tudjuk, hogy még mindig nagyon nehéz feladat áll elõttünk.”
Jean Todt, csapatfõnök: „Nagyszerû idõmérõ edzés volt ez a Ferrari számára! Holnap mindkét autóval az elsõ sorban leszünk a rajtrácson. Nagyon örülök Felipe eredményének, aki megszerezte elsõ pole pozícióját! A csomagunk ma is nagyon versenyképesnek bizonyult. Ha megnézzük a gumijaink teljesítményét versenybeállítás mellett, akkor holnap jók lehetünk. Természetesen szokás szerint meg kell várnunk mi lesz az ismeretlen tényezõkkel, mint a stratégia és a gumik teljesítménye. Természetesen a döntõ tényezõkrõl sem szabad elfeledkeznünk, mint a megbízhatóság. Ezekre a kérdésekre holnap délután kapunk választ.”
Izgalmas lesz szvsz a holnapi verseny. nekem megfordult a fejemben az is, hogy direkt lett így tervezve a vége, mármint Felipe pole-jára értem. Mert így Alfonzo elõtt lesz, és talán egy picit vissza tudja fogni, hogy Michael el tudjon húzni rajtnál, de lehet hogy nem gondolom jól, de ez ugrott így be rögtön...
alfonso
hát ez a mai verseny egy nagy bameg volt:S rohadt safety car
basszus, ez a mai hiba nagyon nem kellett volna...amúgy gratula Felipe-nek!
Ja, a safety car elõtt Schumi már 6-7 mp-el otthagyta alfonsot! Az utóbbi két nagydíj nem a Ferrarinak kedvezett, legutóbb az esõ most meg a safety car b@szott ki velük!
jah, és idegesít már csalonzó hülye feje egy kicsit, megint úgy nyer vb-t (bár én még bizakodom) h nem õ a legjobb, csak mákja van!! és ez már sok, de jövõre majd lehet Kimi helyében a mekinél, és ez vígasztal:)
annyi!! egy pökhendi kis gennyláda, akinek ráadásúl még sztem túl nagy tehetsége sincs csak mázlija!! jövõre sem lesz jó a meki:)) Köv verseny Monza, elvileg nyílvánosságra hozza a ferka a csapatösszetételét, hát kiváncsi vok mi lesz!!
hát ja, de massa azért valjuk be, bár a mai teljesítménye elött le a kalappal, de nem igazán sumacher utódja, szal kell vki ha õ elmegy, és Kimi sztem király lenne!! fiatal, és van benne ambíció
Kérdés: Michael, miért vesztetted el a mai versenyt?
Michael Schumacher: Gyakorlatilag a verseny középsõ szakaszában nem voltunk elég gyorsak. Problémák voltak a hátsó gumikkal. Ennek bizonyára az volt az oka, hogy nagyon sok benzin volt az autómban és keményen kellett mennem, mivel Button mögöttem volt és az elõttem lévõktõl sem akartam leszakadni. Szerencsétlen körülmények voltak.
Kérdés: A világbajnokságban kialakult helyzetet figyelembe véve nem kellett volna elõször inkább téged kihozni a boxba a Safety Car alatt?
Schumacher: Igen, meg lehetett volna tenni, de Felipe nagyszerû versenyt futott. Megérdemelten nyert. Hogy mennyire lett volna lehetõség, ha engem hoznak ki elõbb, azt elemeznünk kell.
Kérdés: Szidtad Vitantonio Liuzzit azért, hogy be kellett miatta hozni a Safety Car-t?
Schumacher: Ne menjünk ebbe bele, hiszen a Safety Car van amikor jól jön, van amikor rosszul. Ilyen az élet. A kérdés inkább csak az, hogy nem inkább korábban kellett volna-e behozni a Safety Car-t, hiszen a verseny elején tele volt a pálya törmelékkel, míg Liuzzi autóját viszonylag könnyen ki lehetett kerülni. Errõl talán lehet beszélni utólag.
Kérdés: Mi történt, amikor a nyolcas kanyarban kicsúsztál?
Schumacher: Az autóm nehezen vezethetõ volt, különösen a nyolcas kanyarban voltak az edzéshez képest nagy problémáim. Az autó nagyon nyugtalan volt – és ebben a pillanatban egy kicsit túlságosan is nyugtalan. Nem tudom, hogy hólyagosodott-e a gumim ekkor vagy sem, de az autó nagyon nyugtalan volt.
Kérdés: Ross Brawn szerint hólyagosodtak a gumijaid. Ez mit jelent? Nehéz így autózni?
Schumacher: A probléma az volt, hogy az autó nagyon nyugtalan volt. Hátul kisebb volt a tapadás, jobban csúszkált, idegesebb volt és nehezebb volt vezetni.
Kérdés: Miért értél ma Fernando Alonso mögött célba?
Schumacher: A fõ ok az volt, hogy az elsõ boxkiállásnál túl sok idõt vesztettünk és visszaestünk Alonso mögé. Az új rajtnál nehézségeim voltak és akkor is vesztettem egy kis idõt, mivel a gumijaink nehezebben melegedtek be. Aztán jött a kicsúszás a nyolcas kanyarban. Az autó nagyon nyugtalan volt és nehezen vezethetõ – ezek voltak a kulcsmomentumok.
Kérdés: Mi zajlott a fejedben, amikor 15 körön át Fernando Alonso mögött voltál, tudtad, hogy gyorsabb vagy és mégsem tudtál elmenni mellette?
Schumacher: Mivel a középsõ etapban majdnem ugyanolyan köröket futottam, mint õ, csaknem lehetetlen volt támadni. Alig volt köztünk különbség. Persze a második etapban kicsit nehezebb voltam nála, de nem számítottam rá, hogy ennyire meg tudom közelíteni. Ez inkább pozitív volt. Természetesen volt egy-két lehetõség, de egyik sem volt elég nagy ahhoz, hogy ki tudjam használni.
Kérdés: Tehát nem maradt más hátra, mint reménykedni abban, hogy Fernando Alonso hibázik?
Schumacher: Nyilvánvalóan.
Kérdés: De úgy tûnik mindkettõtöknek kötélbõl vannak az idegeitek.
Schumacher: Mindketten elég tapasztaltak vagyunk, elég bölcsek és nyugodtak.
Kérdés: Mi a véleményed az erõviszonyokról? Erõsebb a Ferrari-csomag még a Renault-nál?
Schumacher: Mindenképpen erõsebbek vagyunk. A beállítás miatt nem értük el az optimumot, amikor fontos lett volna a versenyen. Az utolsó etap elõtt ezen változtattunk és akkor egy kicsit jobb lett.
Kérdés: Mi az, ami bosszantóbb ebben a hétvégében: a tegnapi kicsúszás, a mai, vagy a Safety Car?
Schumacher: Az egészet együtt meg lehet nevezni.
Kérdés: Monzában folytatódik a világbajnokság. Mennyire lesz nehéz ledolgozni a 12 pontos hátrányt?
Schumacher: Mindent meg fogunk próbálni. Feladni csak az utolsó futam után lehet, miután intettek a kockás zászlóval. Természetesen most nehezebb, de még lehetséges.
Kérdés: Bernie Ecclestone tudni véli, hogy befejezed a pályafutásod. Többet tud, mint mi vagy te?
Schumacher: Nem, egész biztosan nem. Ha én nem tudom, akkor nem tudom elképzelni, õ honnan tudná….
Schumacher a Häkkinen elleni csatákat élvezte a legjobban
Az elmúlt napokban a Forma-1-es médiában központi szerepet kaptak a Michael Schumacher sorsa felõli találgatások. A Ferrari a vasárnapi futam utánra ígérte, hogy felfedi folytatja-e a hétszeres világbajnok pályafutását vagy visszavonul. Addig azonban senkinek nem mondanak semmit és Schumacher is azzal kezdte szokásos csütörtöki sajtótájékoztatóját, hogy megkérte az egybegyûlt újságírókat: ne tegyenek fel erre vonatkozó kérdéseket.
Michael Schumacher: Készen állunk? Jó. Mielõtt elkezdenénk: sok mindent írtak és mondtak az elmúlt napokban a sajtóban és az is világos, hogy mi az, amit hónapok óta kommunikáltunk. Ez az volt, hogy valamikor bejelentést teszünk Monzában – és ez az idõpont vasárnap lesz. Ezért kérem önöket, hogy értsék meg nincs értelme erre vonatkozó kérdéseket feltenni, mivel nemsokára minden kiderül - de az önök szempontjából sajnos hamarabb nem. Tehát köszönöm a megértésüket.
Kérdés: Milyen érzésekkel érkeztél az Olasz Nagydíjra?
Schumacher: Nagyon várom ezt a Nagydíjat, mivel számunkra kritikus verseny ez a világbajnokság szempontjából – mint ahogy mind a négy hátralévõ futam. Jó tesztünk volt, három jó napunk, de azt is láttuk, hogy a verseny nagyon kiélezett. Minden attól fog függeni kinek sikerül felkészítenie az autóját legjobban a körülményekre. Ha nekünk sikerül, akkor jók az esélyeink. Ha nem sikerül, akkor talán nem lesz ilyen esélyünk. Szoros lesz, de várjuk.
Kérdés: Mi a véleményed az új aszfaltról. Jelenthet ez elõnyt számotokra?
Schumacher: Nem látom a dolog elõnyét, nem. Mindenki számára ugyanaz a helyzet és annak alapján, amit a teszten láttam, nem tûnik úgy, hogy egyik vagy másik csapat számára változást hozott volna. De el kell mondani, hogy jobb rajta vezetni, jobb a tapadása. Monzában mindig kompromisszumokat kellett kötni és ez most lehetõvé teszi, hogy ne kelljen annyi kompromisszumot kötni. Egyszerûen egy kicsit jobban kiszámíthatóvá teszi a dolgokat.
Kérdés: Neked nem lesz új motor az autódban itt, miközben Fernandónak igen. Hogy látod ezt a kérdést?
Schumacher: Törökországban fordítva volt és úgy tûnt ez nem jelent különbséget.
Kérdés: Nem akarok semmit sem kérdezni a vasárnapról, csak azt akarom megkérdezni, hogy ez a helyzet nem terhel-e le?
Schumacher: Nem teszünk semmit, ami extra zavaró lenne. Mindent próbálunk úgy csinálni, hogy csitítsuk a dolgot, mivel fõleg a versenyre és a vezetésre kell koncentrálnunk, semmi másra.
Kérdés: Nem szeretted volna inkább a világbajnokság vége után bejelenteni a döntésedet?
Schumacher: Kérem a következõ kérdést!
Kérdés: Az elmúlt versenyen június óta elõször történt meg, hogy nõtt a különbség a világbajnokságban. Nem aggaszt ez téged?
Schumacher: Jobb lett volna, ha másképp történik. Természetesen bizonyos mértékig aggasztó, de nem túlzottan, hiszen van még hátra négy verseny. 12 pont bizonyos szempontból sok, más szempontból lehet nagyon kevés is – attól függ hogyan alakulnak a dolgok.
Kérdés: A Renault biztos abban, hogy javulni fog az autójuk Monza után. Hogyan látod a Ferrarival való küzdelmüket?
Schumacher: Úgy gondolom, hogy az utolsó versenyig fog tartani. Természetesen mindkét csapat fog javulni, a kérdés az milyen ütemben. Mindenki ki tudja magának számolni, hogy nekünk mire van szükségünk és mire nincs.
Kérdés: Ezen a hétvégén van esély az esõre. Mennyire aggódsz emiatt a Magyarországon történtek után?
Schumacher: Megértettük mi történt Budapesten és amint láthatták, a verseny bizonyos pillanataiban nagyon erõsek voltunk, máskor nem. Tehát megértjük a helyzetet, nem aggódunk.
Kérdés: A jövõdrõl szóló találgatások nem vonják el a figyelmedet?
Schumacher: Õszintén szólva úgy szerveztük a dolgot, ahogy szerintünk a legjobb. Valószínûleg az önök figyelmét jobban elvonja, mint az enyémet.
Kérdés: Hogyan hasonlítanád össze ezt a világbajnoki küzdelmet a korábbiakkal?
Schumacher: Úgy gondolom mindegyik más. A legfontosabbak és a legjobbak, amikre emlékszem a Mika Häkkinennel vívott csaták voltak 2000-ben és az azt megelõzõ években – természetesen mindkét végkimenetellel. Ennek a mostaninak is megvan a maga karakteres és helyzete.
Kérdés: Mit gondolsz, mennyire számít a tapasztalat a Fernandóval vívott csatában?
Schumacher: Mondjuk úgy, hogy nem látom hátrányát. Ugyanakkor Fernando nagyon fiatal, mégis régóta van az autósportban, úgyhogy nagyon tapasztalt is. Nem látom ezt döntõ tényezõnek.
Érdekes lesz. Vége a versenynek mennek a pódiumra, aztán interjuk és ott ami az elsõ kérdés lesz Schumihoz biztos hogy az lesz: visszavonúl? :) Remélem elsõ lesz "otthon"!
Kérdés: Michael, nagyon szoros volt és talán az sem kerülte el a figyelmedet, hogy Fernando Alonso az ötödik helyen kvalifikált ma, míg te az elsõ sorban vagy a Ferrarival. Mi a véleményed és milyen az autó?
Michael Schumacher: Az autó jól megy. Már a teszten is elég erõsek voltunk, elég egyenletes teljesítménnyel, így ez most egy kényelmes pozíció. Természetesen a két ezredes hátrány azt jelenti, hogy szoros a csata és jó lett volna pole-ban lenni itt, a hazai versenyünkön, de fontosabb, hogy holnap mit érünk el.
Kérdés: Milyen volt az idõmérõ köröd?
Schumacher: Tiszta. Rendben volt.
Kérdés: Mi a véleményed arról, hogy Kimi mellõl indulsz és Fernando elõl?
Schumacher: Jobb, mintha Fernando mellettem vagy elõttem lenne, tehát ez egy ideálisabb helyzet. Nagyon örülök Nick eredményének, hogy õ is dobogós helyet ért ma el és jó pozícióból indul a versenyen – egy másik német -, tehát sok ígéretes helyzet van elõttünk.
Kérdés: Michael, Kimi elmondta, hogy elkövetett néhány hibát, s ezért csak két ezred a különbség az idõmérõ edzés végén. Te tudtál volna gyorsabb lenni?
Schumacher: Nem igazán. Nem. De ez elmélet. Min változtat a dolog?
Kérdés: A világbajnokság szempontjából elégedett vagy a második hellyel?
Schumacher: Igen. Ha megnézzük a sorrendet és különösen azt, hogy Fernando hol van, akkor ez nem olyan rossz számunkra.
Kérdés: És azzal is elégedett vagy, hogy a csapattársad elõtte van?
Schumacher: Igen.
Kérdés: Magabiztosnak érzed magad?
Schumacher: Abszolút.
Kérdés: A holnapi bejelentéssel kapcsolatos szóbeszéd elvonta a figyelmedet, vagy sikerült kikapcsolnod ezt az egészet?
Schumacher: Ez abszolút nem sztori. Minden nagyon világos. Mindent világosan kommunikáltunk. Tehát inkább másoknak vonja el a figyelmét, mint nekünk.
Kérdés: A tegnap éjszakai esõ befolyásolta a pálya állapotát és a gumiválasztásodat?
Schumacher: Igen, reggel egy picit jobban csúszott a pálya, mivel a tegnap lerakott gumit elvitte az esõ, de aztán gyorsan felrakódott ismét. Ami a gumiválasztást illeti, Kimi Michelinen van, én pedig Bridgestone-on….
Schumacher: Ja, hogy befolyásolta-e? Elnézést… Nem.
Kérdés: Michael, a világbajnokság ezen szakaszában bármi döntõ lehet. Fernando elvesztett néhány elemet az autójáról, miután defektje volt. Értesítettek téged errõl és mit gondoltál?
Schumacher: Értesítettek, de ennyi volt és magamra koncentráltam.
Kérdés: Elhangzottak javaslatok a pálya biztonságával kapcsolatban. Kommentár?
Schumacher: Egy bizonyos ponttal nem voltunk elégedettek, nevezetesen a második sikánnal, amirõl mi, versenyzõk úgy érezzük, hogy évek óta nem üti meg a szintet. Van megoldás: ugyanazt kell tenni, amit évekkel ezelõtt tettünk az elsõ sikánnal, ami hasonló problémát jelentett. Valamilyen oknál fogva más dolgokat megváltoztatnak, de a fõ és legrosszabb veszélyforrást nem változtatják meg. Tegnap a GPDA ülésén elég alaposan megtárgyaltuk a dolgot, mert elégedetlenek vagyunk vele.
Kérdés: Michael, a harmadik rajtkocka gyakran jobb a másodiknál. Mi a helyzet Monzában?
Schumacher: Ez igaz, de nem tudom. Nem tudom. Nincs most itt a fejemben, hogy mi volt a múltban.
Alonsót megbüntették, a tizedik helyrõl rajtol
Mint ismeretes, Fernando Alonsót Felipe Massa bepanaszolta a sportfelügyelõknél az idõmérõ edzést követõen, mivel úgy érezte a spanyol versenyzõ feltartotta õt a gyorskörén.
Az utóbbi idõkben igen kemény büntetéseket szabtak ki ilyen esetben, és úgy tûnik most sem jártak el másképp. A szankció ezúttal a három leggyorsabb kör elvételében merül ki, ami jelen esetben azt jeneti, hogy holnap Alonso a 10. helyrõl vághat neki a futamnak.
egyírészt, meg az összes szabálymódosítás amit sumi és a ferka ellen elkövettek az elmúlt években csakhogy megállítsák õket....ennyi sztem kijárt, és Csalonzó stílusát meg annyira nem bírom h megérdemli, sztem ki se jöjjön a versenyre:)