MotoGP: Talmácsi jövõre magyar istállóban folytatja
A gyorsaságimotoros-világbajnokságon a 125 km-esek között világbajnok Talmácsi Gábor jövõre – a spanyol Jorge Martinez irányításával – egy magyar istállóban folytatja pályafutását.
Martinez azt tervezi, hogy a jövõre már a negyedliteresek között szereplõ Talmácsira építve alapít magyar csapatot.
Az ibériai szakember évtizedek óta meghatározó alakja a motorsportnak és az utóbbi idõben nem kis eredmények fûzõdnek nevéhez. Erõskezû, tapasztalt vezetõ, aki hazájában már versenyképes csapatot épített, olyat, amivel például tavaly és tavaly elõtt fölényesen uralkodott eredményességével.
Talmácsi tavaly a Martinez irányításával mûködõ alakulatnál lett világbajnok a nyolcadliteresek között.
Martinez nagyon bízik abban, lesznek olyan magyar befektetõk, akik a kezdeményezés mögé állnak és legalább olyan sikereket érnek el közösen, mint a spanyol alakulatával.
A magyar csapat fõnöke Martinez lesz, technikai menedzsere Gino Borsoi, aki szintén rengeteg tapasztalatot szerzett már ezen a területen. Négy éve õ koordinálja az Aspar-team versenyképes technikai hátterét biztosító feladatokat.
Az istálló sportigazgatói posztjának betöltésére Stefano Favarót, Talmácsi menedzserét kérték fel.
"Bízom Favaro tudásában, tapasztalatában. Remekül menedzselte eddig Talmácsit. Ha valakinek, neki biztosan nem okoz problémát egy teljes csapat kommunikációjának, marketingjének megszervezése. Ismeri a magyar üzleti életet, nagyszerû kapcsolatai vannak, és pontosan tudja, hogy mennek a dolgok a GP világában" – mondta a spanyol csapatfõnök.
Jorge Martinez céljai között szerepel az is, hogy a csapat tagjait magyar szakemberek alkossák, éppen ezért, ha elkészül a magyar pálya, támogatja, hogy magyar szerelõket, szakembereket készítsenek fel.
"Szeretném elérni, hogy a csapat ne csak azért legyen magyar, mert magyar színekben indul a vb-n és mert egy remek magyar versenyzõvel áll rajthoz. A dolgozók – szerelõk, asszisztensek, a személyzet – is legyenek magyarok, ahogy ez a spanyol alakulatomnál is van" – fogalmazott Martinez.
az m1-es online tv meg bekaphatja, mert futam elején elment az adás, rajtuk kívül meg nem adja senki élõben és ingyen persze. m2 az bezzeg ment, Nadal-t meg is néztem:)) grat neki, ja meg Talmának is, azért jó meccs lehetett. ahogy olvastam tele volt elõzéssel a futam.
szegény Talma lecsúszott a dobogóról....összetettben is
Di Meglio szétalázza Talmát és a mezõnyt idén..
Ez jó kis verseny volt, kár hogy nem jött össze a dobogós hely.
Talmácsi Gábor fölényesen nyerte az elsõ idõmérõ edzést Brnóban
Talmácsi Gábor az elsõ helyen végzett a nyolcadliteres kategória elsõ idõmérõ edzésén Brnóban, a Cseh Nagydíjon. A magyar motoros fölényesen nyerte meg a tréninget, több mint hét tizeddel múlta felül a második helyen záró Nicolas Terolt.
A magyar motoros korán megszerezte a vezetést, miután futott egy 2:10.839 perces kört, és az utolsó néhány percig senki sem tudta megelõzni Talmácsi Gábort.
Kicsit több mint három perccel az edzés vége elõtt az elsõ szabadedzés legjobbja, az olasz Andrea Iannone megelõzte a magyar versenyzõt.
Szerencsére nem tarhatott sokáig az olasz motoros öröme, mivel Talma néhány pillanattal késõbb visszaszerezte a vezetõ pozíciót 2:10.371 perces idejével, sõt a következõ körben már saját idejét javította meg, így 2:10.280-al állt az élen.
A mezõny többi része nem tudta megközelíteni a magyar klasszist, a második helyen záró spanyol Nicolas Terol futott egy 2:10.588 perces kört, ami a második helyre volt elég.
Talma utolsó gyors körével végleg bebiztosította az elsõ helyet, több mint hét tizeddel múlta felül Terolt, így kedvezõ helyzetben várhatja a folytatást.
Talmácsiék szombaton 9 órakor robognak ki a második szabadedzésre a Cseh Nagydíjon, majd délután 13.10 órakor kezdõdik a nyolcadliteres kategória második idõmérõ edzése.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB, CSEH NAGYDÍJ 125 KCM, 1. IDÕMÉRÕ EDZÉS
Tizennégy hónapon belül pálya és Moto GP-futam lesz a még csak tervben létezõ Balatonringen: kiadták az elõzetes versenynaptárt, Rossiék szeptember 20-án versenyeznek.
Jövõ szeptember 20-án lesz az elsõ Moto GP-futam Magyarországon – jelent meg a vb hivatalos weboldalán, a motogp.com-on.
A szájt az egész tervezett 2009-es versenynaptárat közölte, aminek tizennegyedik futama lesz a Magyar GP. A helyszín az addigra felépülõ Balatonring, amit Keszthely közelébe, Sávoly község mellé terveznek.
A vb összesen 18 nagydíjból áll, a magyarországi után Portugáliába, majd a tengerentúlra megy a sorozat, és csak a novemberi szezonzáró valenciai versenyre tér vissza. hirdetés
A Balatonringrõl szóló 40 milliárd forintos beruházást jelentõ szerzõdést a hét elején közölték [1]. A befektetõ egy spanyol cég, de beszáll a magyar állam is.
A Moto GP-vel kötött szerzõdés 2013-ig szól, 2010-tõl a futamot tavasszal, április-május környékén rendeznénk.
A 2009-es versenynaptár:
Április 12. Katar Losail Április 26. Japán Motegi Május 3. Spanyolország Jerez Május 17. Franciaország Le Mans Május 31. Olaszország Mugello Június 14. Katalónia Catalunya Június 27. Hollandia Assen Július 5. Egyesült Államok Laguna Seca Július 19. Németország Sachsenring Július 26. Nagy-Britannia Donington Park Augusztus 16. Csehország Brno Augusztus 30. Indianapolis Indianapolis Szeptember 13. San Marino Misano Szeptember 20. Magyarország Balaton Október 4. Portugália Estoril Október 18. Ausztrália Phillip Island Október 25. Malájzia Sepang November 8. Valencia Ricardo Tormo - Valencia
csak nehogy nagyon elszáljanak a jegyárakkal, jó lenne ha kb annyiba kerülnének mint a Brno-i jegyek
láttátok Stefano reakcióját és szájmozgását mikor elrontotta a rajtot? :))) kicsit már több benne a magyar, mint az olasz, már a mi nyelvünkön káromkodik:))
olyan rossz rajtból így feljönni
asszem célozzuk meg a VB 2. helyet, Di Megliot nem lehet megfogni, azzal a 2 eséssel és 2 mûszaki hibával ami Talmát érte. Hacsak Di Meglio sem esik 2x még
Szépen feljött az elszúrt rajt után Talma.
Di Meglio is 1x végre eldobhatná a motorját, és pariban lennénk :D
azt nem tudom, hogy egy futam alatt mekkora lehet a pulzusuk, de nekem az eget verte még így is, hogy tudtam mi a végeredmény:)))
hatalmas menet volt, jó lenne, ha megtalálnák mit csináltak jól az újraindulsánál és továbbvinnék a többi menetre is. iszonyat nagy meccs volt, grat Talma.
Sziasztok srácok! Ha lemaradtam a futamról, tud valaki ajánlani valamit, hol lehetne megnézni? Ismétlés valamikor, vagy esetleg egy jó YouTube link vagy akármi?
Mikor nyert és mutatták utána Martinezt, nem tudtam róla eldönteni h mire gondol. Tiszta pókerarc az az ürge!
gratula!
Hajrá!!!!!!!!!!!
Szép volt Talma! :) Csak igy tovább ;)
huhh, k*rva nagy gyõzelem volt, így röviden :D
hatalmas gyõzelem volt!!! Az utolsó körben azt csinált a többiekkel amit csak akart a befutónál meg elõl Talma mögötte meg egy rakáson a nép Talmácsi a legnagyobb
Talmácsi Gábor szombaton a 13. helyrõl rajtolhat Assenben
Talmácsi Gábor pénteken félig esõs, félig száraz körülmények között nem tudott javítani csütörtöki pozícióján, így csak a 13. helyrõl kezdheti meg szombaton a 125 köbcentisek küzdelmét a Holland Nagydíjat. Az élrõl az olasz Simone Corsi startolhat.
Talmácsi Gábor csütörtökön nem igazán szerepelt jól, jelentõs gondok voltak a motorjával, és még fel is tartották a gyors körében. Péntek reggel esõ fogadta a versenyzõket, azonban ez kedvezett a magyar világbajnoknak, aki harmadik lett a délelõtti szabadedzésen.
A délutáni idõmérõ félig nedves, félig száraz körülmények között zajlott. Simone Corsi remekelt, a tréning végéig meg tudta õrizni vezetõ pozícióját.
A vb éllovasa, Mike Di Meglio a délelõtti eredményén javítani tudott, Talma azonban délután 10 perccel a vége elõtt még mindig a 13. helyen állt, és ez már késõbb sem változott.
Sergio Gadea sem villogott a száraz pályán, igaz, jobb pozícióban volt, mint világbajnokunk, mert a 9. hely környékén tudta tartani Apriliáját.
Nyilvánvaló, hogy az Aspar csapat gondokkal küszködik, de remélhetõleg szombatig még javítani tud a beállításokon és jól fog szerepelni a holland pályán.
Ha a futam napján is esni fog, akkor a csapat esélyes a dobogóra a délelõtti esõs idõben elért eredmények alapján, de ha nem, akkor bizony problémáik lehetnek.
HOLLAND NAGYDÍJ 125 KCM, AZ IDÕMÉRÕ EDZÉS VÉGEREDMÉNYE 1. S. CORSI olasz APRILIA 1'45"533 2. B. SMITH brit APRILIA 1'45"873 3. J. OLIVE spanyol DERBI 1'45"896 4. M. DI MEGLIO francia DERBI 1'45"897 5. S. CORTESE APRILIA olasz 1'45"935 6. S. REDDING APRILIA brit 1'46"028 7. R. DE ROSA KTM spanyol 1'46"105 8. N. TEROL APRILIA spanyol 1'46"139 9. S. GADEA APRILIA spanyol 1'46"318 10. S. BRADL APRILIA német 1'46"329 13. TALMÁCSI GÁBOR APRILIA magyar 1'46"532
Talmácsi Gábor csak a 13. helyen végzett az elsõ idõmérõ edzésen
Talmácsi Gábor csak a 13. legjobb idõt motorozta Assenben, a Holland Nagydíj elsõ idõmérõ edzésén a 125 kcm-es kategóriában. A délelõtti szabadedzésen Sergio Gadea, Talma csapattársa volt a leggyorsabb, de kora délután õ is csupán a kilencedik helyen zárt. Az idõmérõt Simone Corsi nyerte meg.
Talmácsi Gábor számára a legutóbbi, Brit Nagydíj szörnyen sikerült, a magyar versenyzõ Doningtonban elesett a motorjával és feladni kényszerült a küzdelmet. Mint késõbb kiderült, a motor beállításaival voltak gondok.
„Van egy bizonyos geometriai beállítás, amelytõl ha eltérünk, kitör a káosz, ezért úgy egyeztünk meg, hogy a vázgeometrián ezentúl nem változtatunk, csak a futómûvön. Aztán ami lesz belõle, úgy versenyzek, és kész. Ez a hétvége az új elméletünk fõpróbája, és bevallom, már nagyon várom” – jelentette ki bizakodóan a magyar pilóta.
Egyelõre úgy tûnik, hogy most sem sikerült megtalálni a megfelelõ beállításokat: Talmácsinak már a délelõtti szabadedzés sem ment jól, amikor a 10. helyen végzett, közel egy másodperccel lemaradva csapattársa, Sergio Gadea mögött, aki akkor a leggyorsabbnak bizonyult.
Ennél is gyengébben sikerült Talmának kora délután a Holland Nagydíj elsõ idõmérõ edzése: a magyar motoros csak a 13. pozícióban zárt. A csapattársnak, Sergio Gadeának sem volt sok oka örülni, õ a kilencedik lett.
A rajtsorrend élén egyelõre Simone Corsi áll, akinek 1:45.533 perces idejénél eddig nem akadt jobb. Talma néhány tizedet javított a szabadedzésen elért eredményén, de így is egy másodperccel elmaradt Corsitól.
HOLLAND NAGYDÍJ 125 KCM, ELSÕ IDÕMÉRÕ EDZÉS 1 Simone CORSI Jack & Jones WRB 1'45.533 2 Bradley SMITH Polaris World 1'45.873 0.340 3 Joan OLIVE Belson Derbi 1'45.896 0.363 4 Mike DI MEGLIO Ajo Motorsport 1'45.897 0.364 5 Sandro CORTESE Emmi-Caffe Latte 1'45.935 0.402 6 Scott REDDING Blusens Aprilia Junior 1'46.028 0.495 7 Raffaele DE ROSA Onde 2000 KTM 1'46.105 0.572 8 Nicolas TEROL Jack & Jones WRB 1'46.139 0.606 9 Sergio GADEA Bancaja Aspar Team 1'46.318 0.785 10 Stefan BRADL Grizzly Gas Kiefer Racing 1'46.329 0.796 11 Randy KRUMMENACHER Red Bull KTM 125 1'46.396 0.863 12 Dominique AEGERTER Ajo Motorsport 1'46.444 0.911 13 TALMÁCSI Gábor Bancaja Aspar Team 1'46.532 0.999 14 Stefano BIANCO S3+ WTR San Marino Team 1'46.554 1.021 15 Esteve RABAT Repsol KTM 125cc 1'46.700 1.167
van egy olyan érzésem, h 250-ben az elsõ idénye jobb lesz mint az idei éve
Talmácsi Gábor a futam után elmondta a Nemzeti Sportnak, hogy elesett, ezért kellett feladnia a versenyt.
„Már a bemelegítésnél nagyon könnyû volt a motor eleje, a nagyon erõs szél miatt nem voltak megfelelõek a beállítások, így szinte vezethetetlen volt. A rajtnál is éreztem ezt, ezért hátrébb csúsztam. Az elsõ kör elején mintha javult volna, így merészebben húztam a gázt. Sikerült megelõzni Koyamát, de a négyes kanyarban kifújta a szél alólam a motort. Nem gondoltam volna, hogy egyik pillanatról a másikra így megváltozhat a motor viselkedése... Úgy érzem, nem hibázott senki. Sajnálom, ami történt. Elemezzük az adatokat, és a csapat már az asseni futamra készül…”
Di Megliot annyira ne vegyuk ide, o meglehetosen stabil iden
Elesni biztos elesett de nem tudom miért mert azt nem mutatták. Az a legrosszabb az egészben, hogy idén bõven elsõ helyen állna ha mindig a 3-ik helyen ér célba. Olyan körbeverések vannak, hogy egy állandó jó (de nem kiváló) teljesítmény kifizetõdõbb mint folyton megpróbálni nyerni.
Jójó, de mi is történt vele?
Sajnos az év már korábban elment szerintem. Ahogy elnézem a mezõnyt, meg a fiatalokat, örülhetünk majd ha lesz egyáltalán elsõ valahol. Igaz, hogy rosszul indult a technika is alatta, de tavaly összesen nem hibázott ennyit, mint eddig idén. De a legnagyobb probléma továbbra is az, hogy a 125-õsök közt megy. Már rég nem ott a helye.
sztem sem olyan vészes még a helyzet, ha tudja hozni ezt a teljesítményt akkor nem lesz gond és feljön, a többiek nagyon bizonytalanok, egyszer fent egyszer lent
még egyszer mondom, technikai sport. tavaly jó pár alkalom adódott mikor pár ponttal nyert az aktuális világbajnok, nem kell messzire mennünk, lásd 125 vagy éppenséggel mondhatnám a formula-1-et is, ki adott volna egy lyukas garast is, hogy Raikönnen nyer? Én, mert Én neki szurkoltam:))
szóval fel a fejjel és mindenki minden versenyen szurkoljon ezerrel, hátha az is segít...
En nem Gabort temetem, nem latom az atuto erot a csapatban, a masik tenyezo pedig, hogy nem tartom eselyesnek h Di Meglio, vagy iden meg Corsit is ideveve, felelotlen hibakat kovetnenek el, valamint ha jonne meg egy ket gyozelem, nem igazan tudom elkepzelni Di Megliot meg Corsit 3 helynel lejjebb! De ne legyen igazam :) En ezt tavaly tudtam, ezert mondtam, hogy ott akkor meg kell nyerni a VB-t! Hala a jo egnek hogy igy lett
de itt a 125-ben sztem az 47 pont elég sok, tekintve milyen nüanszok döntenek, itt nem szoktak sorban nyerni...
motorsportban (és általában technikai sportokban) ilyet kijelenteni badarság. nagyon sok van még hátra és az év végéig nagyon sok minden történhet minden csapatnál. ugyanúgy el lehet "szarni" egy jó beállítást a Derbi-knél, mint ahogy meg lehet találni egy jót az Aspar-nál.
szóval nem kell temetni még Gábort, fõ az optimizmus, ahogy Favaro is mondaná:))
a vb cím már elúszott, hacsak hirtelen nem raknak olyan motort alá, mint amivel 2 éve Bautista alázott, ennek esélye 0... De ez az Aspar sara, nem Talmáé
na ez jól jött ki, azért jó lett volna megcsípni a 2. helyet
Engem azert bosszant, hogy ma ennyire gyenge volt a motorja...egyszer tudott kb elozni szelarnyekbol, sokkal gyorsabbak voltak a Derbik...Most mar jo lenne egy gyozelem! 47 pont a hatranya....sok az
hatalmas respect, kihozta a 110%-ot, ezzel a motorral ember ennél jobbat nem hozhat ki, gyakorlatilag az élboly leglassabbja egyenesben... Asparosok magukba nézhetnek