Ezt te abból a két körböl szürted le amit megtett? Vagy Qatarban se volt gyors amikor vezetö helyröl esett ki? A gyors nem egyenlö azzal hogy 10 másodperces elönnyel vezet valaki! Pasininek tavaly két db break-away gyözelme volt!
de az a vicc, hogy nem is különösebben gyors, mint tavaly Pasni
szegény Talma.......már megint a motor
ja, bocsi, ezen a téren nem voltam képben, de már tudom nem voltam eddig se kétdégbe h jól tudnak menni, de mivel fiatalok ezért máshogy mennek gyorsan, mint 1 érettebb versenyzõ...szerintem, de ha nincs igazam, akkor mondjátok nyugodtan
A két angol kissrácról nem teljesen igaz amit írsz mert Redding azzal a NEM GYÁRI azaz kit-es RSW-vel megy amivel tavaly ment a spanyol bajnokságban, szóval nagyon durva amit ment azzal a géppel. Webb azt hiszem már gyári RSW-vel megy de már vagy 8 2007es RSA van a mezõnybe(Talmának van egyedül 2008-as) szóval az is gyönyörû eredmény volt.
ja, még annyi h sztem Gadea nagyot ment, és tényleg nem szabad Faubelhez hasonlítani, mert nekem nagyon más karakterû embereknek tûnnek, és nem tûnik olyan lenézõnek, csak azért mert õ a spanyol a csapatnál... gratu Gadeának
Talmácsi szerepléséhez nem tok mit hozzáfûzni, mindent elmondtatok de a fiatalokról... a 2 kissrác, Webb meg Redding, na õk ijesztõek, mert mint az eszetlenek mennek, semmi félelemérzettel és bármikor bárkit kilökhetnek, mert nincs elég tapasztalatuk...és ott vannak az elejébe, mert jó csapathoz kerültek...én tõlük tartok, nem de Rosatól, bár tõle is láttunk már egysmást...
ez mind a sokéves tapasztalatának és a motorozásról tanultaknak köszönhetõ. a motor-beragadást meg egyenesen az Édesapjától tanulta, mármint azt, hogy mibõl lehet megérezni pillanatokkal elõbb a ragadást, és hogy azonnali kuplungolással lehet elkerülni a hatalmas bukást.
"Nehéz szavakat találnom, hiszen remekelt a motorom tizennégy körön át. Négy körrel a vége elõtt éreztem, hogy megragad a blokk, csodával határos módon sikerült versenyben tartanom magam. Amikor már azt hittem, hogy minden rendben lesz és vissza tudok zárkózni a többiekre, akkor ismét beragadt a motor és további helyezéseket estem vissza. Végül tizenkettedik lettem, amiért négy pontot adnak, de ettõl nem vagyok boldogabb. Még nem tudjuk a hiba pontos okát, csak azt, hogy nem szerelési gond okozta a malõrt. Gratulálok a csapattársamnak Gadea-nak, aki sérülten is remek teljesítmény nyújtott és megnyerte a nagydíjat. Elkeseredésre semmi okom, mert ma sokáig nagyon jó volt a gép, Jerezig kijavítjuk a hibát és újra a pódiumért csatázhatok majd."
Nem egy dráma, azt mondom h inkább most legyen ez mint késöbb, szó mi szó megmutatta h ki a Világbajnok! Leverõ Õket sztem is, nem lesz itt akkora csata mint tavaly soka fiatal...
Helyzetjelentés:
Andrea admin írta: sziasztok! Sikerült beszélnem a fiúkkal és a következõ a helyzet: Minden remek volt, élvezte Talma a versenyzést. Azt mondta élete egyik lgjobb küzdelme volt beülrõl. Úgy ment, ahogy szeretett volna, végig koncentrált volt. Aztán egyszer csak megragadt a blokk...óriási szerencse és lélekjelenlétnek köszönhetõ volt, hogy ki tudta kuplungolni és nem lett nagyobb gond. Majd visszaesett a 7. helyre és ott még egyszer megragadt a blokk, amit szintén kikuplungolt és behozta a gépet a 12. helyre, megmentve 4 vb pontot. Ami eddig biztosnak tûnik, hogy nem szerelési hiba okozta a technikai problémát, de alapos kivizsgálás következik, hogy fényt derítsenek az okokra. Next time...
Gadeat nem hasonlítanám Faubelhez, aki, lássuk be, egy bunkó. Annyiban mindenképp hasonlítanak, hogy nem beszélnek angolul:)
Elõfordul az ilyen. Én inkább attól félek, hogy túl sok a kis hülyegyerek a mezõnyben, mint ez a Rosa. Tavaly is mindenkinek nekiment, inkább miattuk úszhat el a VB. Mert akkora kihívás most nincs mint tavaly. Hiányoznak a nagy nevek. Gadea sérülten otthagyott mindenkit simán. Megérdemelte szerencsétlen a gyõzelmet.
Azért Gadea-t sem kellleirni, csak most nehogy elhiggye h õ a No1 mivel õ vezet jelnleg, kitudja h egy Spanyol fejében mik fordulnak meg:)
Big respect Gábornak! Kár,hogy a technika megadta magát :(
picsába...pedig nagyon jól ment...:S
nah lassan start...
Talmácsi Gábor nyilatkozata:
„Nem a levegõbe beszéltem, amikor az elsõ idõmérõ után azt mondtam, hogy tudok sokkal jobb idõt is motorozni. Éreztem, hogy a rengeteg teszt és munka eredményét meg kell tudnunk mutatni a világnak. A szerelõim és az Aprilia mérnökei is így álltak a dolgokhoz, és javítani tudtam az idõmön és a rajt pozíciómon is. Holnap egy izgalmas verseny elé nézünk, ahol Smith és Di Meglio lehetnek a legnagyobb riválisaim. Hosszú lesz a tizennyolc körön át koncentrálni, fõleg az esti körülmények között, meglátjuk kinek megy majd a legjobban. A mai második helyezésemet minden kedves hölgy szurkolómnak ajánlom, akiknek örömet tudtam szerezni nõ napon.”
holnap este 18.00ig mindenki másszon a tv elé és rejtse el a távirányítót a veszélyes családtagok elõl , mert az idei elsõ MotoGP futama lesz! mind2 csatorna leadja, szal nyugi
Talma a 2. helyrõl rajtól holnap...
Igen élõbe adta MotoGP-t és a 250-et, de a 125-öt nem. Ennyi ^^
Talmácsi Gábor nyilatkozata „Az év elsõ idõmérõ edzése nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna, de holnap mindent megteszek, hogy javítani tudjak az eredményemen. Egyes kanyarokban pattogott a motor hátulja, és ez súlyos tizedekbe került. Ha tudok faragni a köridõmbõl, és azt állandósítom, akkor a vasárnapi versenyen jó teljesítményre lehetek képes. Érzem magamban és a csapatban az erõt, leszünk ennél még jobb helyen is ezen a hétvégén.”
Hajrá Talma!
igen, szépen faragott a hátrányokból, 7.-5. és végül a 3. lett:))
Egyik tv csatorna sem adja a péntkli idõmérõt szóval marad a live timing --> http://images.motogp.com/en/motogp/lt_gp.htm az alap dolgokat, köridõket itt nyomon lehet követni.
Úgy néz ki nem lesz nyugis év, legalábbis a kezdet nem lesz láblógatós, jelenleg 5.-7. helyen van a katari teszteken. Nem lesz rossz a jövõ hétvégi éjszakai verseny, látványban nagyon ott van:)
szintén igy érzek :) bár ha idén is Talmáért kell sokat izgulni, h megnyerje a VBt ujra, akkor vállalom a nyugtatókat és a körömrágást :) de örülnék 1 nyugisabb Vbnek :)
Talmácsi gyorsult az új Apriliával, Gadea pályacsúcsot repesztett A világbajnoki címvédõ Talmácsi Gábor három tized másodpercet javított keddi idõeredményéhez képest a 2008-ra kifejlesztett Aprilia RSA-val a gyorsasági motorkerékpáros világbajnokság 125 kcm-es géposztályának valenciai tesztjén. A 26 esztendõs magyar versenyzõ a harmadik legjobb idõt motorozta a nap során, az élen csapattársa, Sergio Gadea zárt új pályacsúccsal.
Már nem Talmácsi Gáboré a pályacsúcs Valenciában. A gyorsasági motorkerékpáros vb-sorozat nyolcadliteres kategóriájának 2007-es világbajnoka ugyan javított keddi tempóján, de a leggyorsabb a spanyol csapattárs, Sergio Gadea volt.
A tavalyi pontverseny hetedik helyezettje 1:38,982 perccel az elsõ ember Valenciában, aki 125 kcm-es motorral át tudta törni az 1:39 perces határt.
Ez az eredmény egy tized másodperccel jobb, mint Talma eddigi abszolút rekordja ezen az aszfalton.
Ami a magyar világbajnokot illeti, továbbra is õ teszteli az Aprilia új, 2008-as blokkal felszerelt kétkerekûjét, és folyamatosan képes is gyorsulni vele.
A hatszoros vb-futamgyõztes pilóta és mérnökei több beállítást is kipróbáltak, és bíznak abban, hogy csütörtökön sikerült tovább javítani a motorkerékpárt.
Talmácsi hangsúlyozta, hogy az új versenygépben rengeteg tartalék van még.
„Úgy érzem, jól alakul a dolog, és ebbõl a szempontból elégedett vagyok a mai eredményemmel – értékelte a munkát Talmácsi. – Tegnaphoz képest három tizedet javultam, ugyan a fejlõdés nem nagy, de biztató.”
„Már tudom az új motorral ugyanazokat a köridõket, amelyeket novemberben futottam, és holnap tovább szeretnék javulni.”
„A gépben lényegesen több van, és bízom benne, hogy ez késõbb látszik is majd. Fontos, hogy már tudjuk hol van a hiba, ennek kijavítása lehet a siker kulcsa.”
A magyar versenyzõ menedzsere és barátja, Stefano Favaro fontosnak tartja, hogy Talmácsi és mérnökei kezdik megismerni a 2008-as RSA-t.
„A márciusi világbajnoki rajtig rengeteg munka vár még ránk. Szerencsére nagyon profi környezetben tudunk dolgozni, az Aspar Team és az Aprilia mindenben a segítségünkre van” – hangsúlyozta a Magyarországon élõ olasz sportmenedzser.
MOTORKERÉKPÁR, GYORSASÁGI VILÁGBAJNOKSÁG (MOTOGP) 125 KCM, TESZT, VALENCIA, 2. NAP: 1. S. Gadea spanyol Aprilia RSA 1:38,982 perc 2. B. Smith brit Aprilia RSA 1:39,630 3. Talmácsi Gábor magyar Aprilia RSA 08 1:39,688 4. T. Kojama japán Aprilia RSA 1:39,795 5. H. van den Berg holland Aprilia 1:40,130
én tavaj szétizgultam, szétidegeskedtem magam, nem bánnám, ha ez az év kicsit simább lenne :)
GYORSASÁGI MOTOR, TESZTELÉS. A magyar 49 kört ment új gépével, kilenc riválisát utasította maga mögé, köztük két csapattársát
Talmácsi Gábor nyeregben: a magyar világbajnoké volt az elsõ nap
A dél-spanyolországi Jerez de la Fronterában immár tesztekkel kezdte meg felkészülését a 2008-s gyorsasági motoros világbajnoki versenysorozatra a 125 kcm-s géposztályban címvédõ Talmácsi Gábor. Az elsõ napon Talma még csak ismerkedett a 2008-s fejlesztésû, gyári RSA-val, de elsõre több mint bíztatónak tûnt a magyar pilóta és új gépének találkozása, hiszen kilenc riválisát - köztük két csapattársát - maga mögé utasította az elsõ helyen végzett.
Talmácsi Gábor és menedzsere már szerdán elutazott Spanyolországba, ahol csütörtökön megkezdõdtek az idei év elsõ komoly és meghatározó munkálatai a 2008-as világbajnoki szezon elõtt.
Talmácsi ugyan még csak ismerkedik a teljesen új, 2008-as fejlesztésû gyári RSA-val, de az elsõ nap végére máris levonható, hogy jó barátságban lesz ló és lovasa, hiszen nagyon biztatóak az elért eredmények.
A magyar motoros remek formában van, fizikailag és mentálisan is felkészült: 49 kört ment és idõeredménye alapján az elsõ helyen végzett 1.48.065-tel, míg a második Sandro Cortese lett 1.48.634-gyel, a harmadik pedig Mike Di Meglio 1.48.841. Talma csapattársai közül Gadea 1.49-n belül futott (1.48.978), Tutusaus azonban alig ment 1.50 alá (1.49.892).
„Nagyon boldog vagyok, mert ahhoz képest, hogy egy teljesen új motorról van szó, egy nap után remekül teljesítettünk - nyilatkozta Talmácsi Gábor a tesztet követõen. - Rengeteget dolgoztunk, és az eredmények biztatóak. Kitünõ formában érzem magam és örülök, hogy végre újra motorra ülhetek. A nap folyamán nem volt olyan kérés a mérnökeimtõl, amit ne tudtam volna teljesíteni, és ez még inkább motivál. Örülök, hogy egésznap egyetlen motorblokk problémánk sem adódott. A futómû és a geometria beállításain még sokat kell dolgoznunk, de jó irányba haladunk.”
„A hét elején ágynak döntött az influenza, már régen voltam ennyire beteg, de itt kint megéreztem a benzingõz illatát, és teljesen meg is feledkeztem róla - mondta Stefano Favaro, Talma menedzsere. - Kell ennél jobb orvosság? Komolyra fordítva a szót: tartalmas, eredményes napot zártunk, így elsõre. Sok munka vár még ránk, de jó irányba tartunk.”
JEREZ DE LA FRONTERA, TESZT: 1. Talmácsi Gábor Aprilia RSA 49 kör 1.48.065 2. Sandro Cortese Aprilia RSA 47 kör 1.48.634 3. Mike Di Meglio Aprilia RSA 41 kör 1.48.841 4. Sergio Gadea Aprilia RSA 57 kör 1.48.978 5. Nicolas Terol Aprilia RSW 33 kör 1.49.204 6. Scott Redding Aprilia RSW 52 kör 1.49.330 7. Pol Espargaro Aprilia RSA 11 kör 1.49.426 8. Joan Olive Aprilia RSA 20 kör 1.49.492 9. Simone Corsi Aprilia RSA 19 kör 1.49.559 10. Pere Tutusaus Aprilia RSW 57 kör 1.49.892
Vége a téli pihenõnek: Talmácsi Gábor csütörtökön kezdi meg a tesztelést Jerez de la Fronterában. A magyar klasszis tavaly a 125 kcm-esek között lett világbajnok a gyorsaságimotoros-világbajnokságon. "Szerdán indulunk Spanyolországba" - nyilatkozta az MTI-nek Stefano Favaro, Talmácsi menedzsere. Csütörtöktõl szombatig már az új, 2008-ra kifejleszett Apriliával gyakorol a versenyzõ. Jövõ kedden Valenciában újabb háromnapos teszt következik. A világbajnokság március 9-én a Katari Nagydíjjal rajtol.
tegnap volt a TALMAgeddon amibõl sztem sok volt a Hooligins és a rúzsa magdi de az utóbbi télleg sok volt Éljen TALMA!!!!!
pénteki NS-ban 4-oldalas Talma-poszter
Ja, lehet ezért vitték egy kategóriával fejjebb hogy ne sírjon:P Aztán egy év múlva megy utánna Talma is. Akkor mi lesz? Még egy kategóriával fentebb rakják?:D És azután hova teszik?:D
Én nem elõítélek néhány bugris miatt. A csapatfõnök is elmondta, nem volt korrekt Faubel a futamon. Alonso is tud angolul, szal vannak pozitív példák is.
igen,igen,igen:))) mekkora lámaság már amit mûvelnek. egyre jobban kezdem útálni a spanyolokat - pedig a Barcelona a kedvenc csapatom, igaz ott ugye kevés spanyol játszik jelenleg:)-, hogy nem képesek megtanulni egy rohadt idegen nyelvet? nem, inkább elvartyogják a saját nyelvükön, aztán meg bambán ülnek és várják, hogy fordítsák a hülyeségüket...
az tetszett egyébként amit mondott az m1-es riporter-neve nem jut eszembe-, szóval azt, hogy NEM SZERETIK Faubel-t annyira, mint például Dani Pedrosa-t, elég nagyképûnek tartják, meg ilyesmi. A motogp-s szavazás is elárult valami hasonlót, a végeredményt nem láttam, de kb. 3/4-e a szavazóknak már elõre Talmának adta a VB-címet...viszlát Faubel...
Ja, és angol nyelvleckéket minden spanyol versenyzõnek!!!!!!!!!!
Hector,mars vissza a kutyaólba:) Et egy akkora nevetséges nimand balf*sz,hogy valami hihetetlen.Ha Talma alatt is egy RSA lett volna,akkor már az évad felénél hátradõlhettünk volna a karosszékben,mert laposra verte volna ezt a sírós kiskölköt a mi fiunk.Remélem,spanyolhonban is van egy dr.Csernus,aki helyre pofozza faubel agyacskáját.
Faubel szerint akkor ugyanolyan csúnyán kellett volna bánni Talmácsival, mint ahogyan a Formula–1-ben a McLaren bánt Alonsóval, de legalábbis figyelmeztetni kellett volna.
Ja szívesen nyaltad volna Martinez segglyukát, hogy kedvzményezett légy :DD
„Az egész szezon során sokkal jobb voltam Talmácsinál.”
Ja, erõbõl elmentél a végén, k*rva nagy gyõzelmek voltak ám sokszor... Legelsõ futamon is csak a motorja miatt nyert pl.
Szerintem lényegtelen, hogy hol van a képen. Egyébként tehették volna jobb oldalra is mert nem fontos azzal a motorral mutatkozni a képen amelyikkel befejezte a futamot, könnyen lehet, hogy a képen a 2. motorján ül. Meg akármikor cserélhetnek idomokat is, mert abból sem motoronként egy db van nekik. :)