szomorúan konstatáltam, hogy ezt a repülési nemet felölelõ topik nem nagyon van az sg-n. Ezért hoztam létre az Index pilóta fórumához hasonlatossan ezt a topikot, ahol megoszthatjátok egymás véleményeit, tapasztalatait azok a vihornyás pilóták, és azok az emberek, akik még nem pilóták, hanem hozzám hasonlóan pusztán csak rajonganak a repülésért. Tehát mindent bele és jöjjenek a postok.
DJviolin
Gondolom azért nincs róla topic, mert itt beszélnek inkább a repülés szerelmesei
Ahhoz, hogy egyedül ugorhass ejtõernyõs vizsga kell.Ott is van elmélet és kell teljesíteni tandemben x ugrást aztán meg felügyelettel is x ugrást.Szvsz 100k ból lelehet rakni + a repülõjegyek(ugyanis minden felszállásért fizetni kell)
klubboktól függ hogy mennyibe kerül az ejtõernyõs vizsga, nekem anno 10e volt az alapfok és másik 10 a középfokú vizsga, ez ma ha jól láttam minap akkor 40-50 körül van tanfolyamonként tandem nekem nem volt, csak sima bekötött ugrások, a legtöbb helyen ma is így van
ha videó lenne,akkor talán hihetõbb lenne valamivel,de szvsz(nem vagyok szakértõ a vitorlázógépek terén) egy vitorlázógép nem képes nagy sebességekre,pláne,hogy átlépje a hanghatárt...szóval szvsz fake
Auch életcélocskám a repülés, de a szárnyas-repülés, és mivel pénzügyileg relatíve ez tûnik a legelérhetõbbnek, ezért én is ezzel szeretnék foglalkozni. Érdeklõdve figyelem a topicot a továbbiakban is. :)
Én idén kezdtem el vitorlázni, örülök hogy ebben a témakörben is van végre fórum. Repülgettem a SotS demójával, de meg kell hogy mondjam, nem igazán élethû. Megnéztem a Condor honlapján a videókat, hát azok inkább hasonlítanak a vitorlázó repüléshez. Az FS viszont tényleg egy rakás sz*r, már elnézést. Az inkább a 10 éves körüli gyerekeknek való, hogy azt higyjék, tudnak Boeing 747-est vezetni:-) Én mostanában az SFS 4-et nyomom, ismeri valaki? A grafikája elég csapnivaló, de a fizikája nagyon jól le van modellezve.
Jók a képek, fõleg az MDM Fox tetszik. Ha lesz egy kis idõm, én is teszek fel valamit (légi felvételek).
Közületek repül valaki, vagy ez egy ilyen szimulátoros fórum?
Jó szelet:-) soaringpilot
"Közületek repül valaki?" Többségünk még csak akar. :D
Ha jól értem, nem vagytok még 15 évesek? Egyébként aki jó kis szabadidõs sportot szeretne magának viszonylag olcsón, annak ezt ajánlom, de nagyon:-) Addig is szimulátorozzatok sokat, az oktatóm az elsõ felszállásnál észrevette rajtam a szimes "múltat":-) Szerinte azt a rutint, amit a növendékek több hónap alatt szoktak megszerezni, én már régen megszereztem. Szóval érdemes sokat nyúzni a szimulátort:-)
Jó szelet:-) soaringpilot
Kösz a tippet! :) Én is szimulátorozgatom, de ami azt illeti, én motoroson. :) Nah, majd átnyergelek a vitorlásra. Egyébként én 17 éves vagyok. Megkérdezhetlek - ha nem indiszkrét - , hogy az az "olcsó" mégis mennyit jelent? :) Mennyit kellene összekuporgatnom, hogy úgy állhassak neki, hogy mindenre jusson?
Szia! Pontos összeget nem tudok mondani, mert minden reptéren, sõt minden klubban más, de az elsõ egyedül repülésig nem szokott 100 ezer fölé menni. utána már felszállásonként kell fizetni, ami szintén mindenhol más.
Üdv!
Értem, köszönöm. Még egy kérdés (bár szerintem még nagyon sokkal foglak zaklatni... :D), most, hogy van szakszolgálati engedélyed, hogy mûködik a "rendszer" a Ti klubotokban? Teszem fel, egyik vasárnap csak úgy repülnél egyet, ilyenkor hogy mûködik a procedúra? :)
Szia! Még nincs szakszóm, de tudok válaszolni: Ha megvan valakinek a szakszója, akkor õt már be lehet osztani különbözõ szolgálatokba, pl. repülésvezetõ, csõrlõkezelõ stb... . Ha be van osztva, akkor azon az üzemnapon köteles megjelenni és teljesíteni a szolgálatot, ha nincs beosztva, akkor eldöntheti, hogy kimegy-e a reptérre vagy nem. Ha éppen van szabad gép, akkor jelentkezik az idõmérõnél, bediktálja a nevét, és azt, hogy melyik géppel akar elmenni. Ha nincs szabad gép, akkor is nagyon egyszerû, megvárja, míg lesz:-) Mi úgy szoktunk fizetni, hogy egyszerre befizetünk pár ezer forintot, és ebbõl vonják le a felszállásokat. Remélem tudtam segíteni, és természetesen nem zaklatsz a kérdésekkel, amire tudok, válaszolok:-)
soaringpilot
Értem. Köszönöm a választ! :) Vitorlázóval mennyire kötött egyébként az útirány, ha az ember úgy dönt, "repül egyet?" Mert tudtommal motoroson ezt is be kell jelenteni, feltételezem, vitorlázóval azért ez nem ilyen nagy herceruca. :)
Ha távra mész, akkor egy elõre megszerkesztett útvonalon kell végigmenned. Ha pl. kijelölsz magadnak egy 200 km-es háromszöget, akkor be kell jelenteni a fordulópontokat. Nem kötelezõ bejelenteni, de csak akkor számít bele a pontjaidba, ha bejelented. Ha úgy döntesz, hogy "csak úgy" repülsz egyet, akkor semmit sem kell bejelentened.
Értem. De azért gondolom, 200 km-es távhoz már azért kell egy kis gyakorlat. :) Istenem, mire én eljutok odáig... de mindegy, az idõ nem számít, csak a cél. :) Ha már így benne vagyok a kérdezésben: Te most kb. "hol tartasz" a tanulásban?
Sziasztok! Már hallottam errõl a Lecsóról, ha jól tudom Nyíregyházán repül. Remélem el tudja intézni a feltöltést. Nekem nem túl gyors a netem, de 150 megát nekem is megér:-)
Itt van két jó kis videó a repülõklubunktól. Érdemes õket megnézni:-) TVSRE TVSRE2
Nalunk nem volt Gobe, en ilyenen tanultam. Sajnos a C vizsgam elott ket felszalassal lejart az egeszsegugyi alkalmassagom es azota sincs uj :(
Szia Efti! Nem rossz gép, ha jól tudom IS-28-as de javítsatok ki ha tévedek:-) Hol tanultál repülni?
Jó szelet! soaringpilot
Ja igen, most vettem észre hogy rá is van írva a kabin oldalára:-)
Hi Violin. Most járok erre mióta megvan a banner, valami vidámabbat nem lehetne esetleg? Csak mint ötlet vetem fel, mert ez a fekete nagyon lehangoló.
Szia! Örülök, hogy tetszenek a videók (meg hogy sikerült õket belinkelnem:-)) Nem tudom honnan van a hangsáv, sajnos nem én csináltam, hanem egy kecskeméti MiG-29-es vadászpilcsi, aki az egyik oktatóm:-) Õ az, aki a videón bemászik a Góbéba a fekete hajú lány mögé:-)
Hát van ez így, ismerem én is a photoshopot, a kép tényleg szar, de az tuti, hogy van jobb is, csak egy kicsit keresni kell. Ha lesz hozzá elég kedvem, akkor én is utánanézek neked :)
Igen megtisztelõ az a "bizalom" ami felém árad így ismeretlenül is, de sajnos ki kell hogy ábrándítsak mindenkit. Sajnos az itt felmerült igényeket két okból nem tudom kielégíteni: 1. A Condor vitorlázó szimulátor védelme elég trükkös. Ha kettõ vagy több felhasználó ugyanazzal a seriallal próbál csatlakozni egy szerverhez, akkor mindannyiuk számára lehetetlenné válik a repülés. Offline szórakozni meg kicsit unalmas, így gondolom érthetõ, ha nem kívánom megosztani a programot senkivel sem, hogy aztán kellemetlen helyzetben találjam magam lépten-nyomon a szervereken, mert a fél ország az én serialomat használja. 2. A másik ok, ami még fontosabb: Aki kicsit is érdeklõdik a téma iránt, és szereti a szimulátorokat, az tisztelje meg a készítõit azzal, hogy megveszi a programot, ezzel is megköszönve nekik azt a sok fáradságot, amivel kifejlesztették azt. Az árát meg két kocsmázás alatt elissza egy átlagos fiatal, úgyhogy lehet kezdeni spórolni. ;)
Egy megjegyzés: A repülõgép nem kanyarodik, hanem fordul.
Üdvözlettel: Lecsó
IS28B2. En nagyon szerettem. Poganyban repultem meg 96-ban.
Sziasztok! Én is repültem ezzel-azzal egy keveset, sõt oktattam is. Már egy éve nem repülök aktívan, hogy miért az hosszú. De szivesen segítek, mert a szívem az örökre a cumulusok alatt marad, így mindenhol figyelemmel követem a vitorlázó történéseket és a (nem kevés tapasztalatomat is átadnám)
Szia! Örülök hogy egy újabb pilótával gyarapodott a fórum. Igaz eddig csak kevesen vagyunk akik aktívan repülnek is, a többség inkább csak szimulátorozik. Ez persze nem baj, õk az utánpótlás:-) Ha nem tartasz túl tolakodónak elmeséled hogy miért hagytad abba? Jöhet akár privátba is. De tényleg csak akkor, ha nem baj!
Sziasztok! Jó az új banner! Ha jövõ nyáron szeretnél kezdeni, akkor tulajdonképpen már idén el kell kezdeni, ugyanis általában télen szokott lenni az elméleti képzés. Õsz folyamán jelentkezni kell klubtagnak, aztán értesítenek hogy mikor kezdõdik a tanfolyam. Gondoltam szólok, nehogy lemaradj róla:-)
Jó szelet! soaringpilot
Szia! Hidd el nekem, sokkal jobb, mint a motoros. Közben tudsz beszélgetni, mert nem zúg semmi, csak a menetszél, de az sem annyira. Ja, és beszámolót kérünk az eseményrõl!:-)
Jó repülést! soaringpilot
Egyébként találtam egy ideillõ idézetet, amit minden hozzászólásom után láthattok. Kinek hogy tetszik?
Nem írtad oda, hogy Soaringpilot :) Amugy ha már bannert csináltál logót nem csinálsz magadnak?
Én még nem repültem vitorlázoval, de azt, hogy milyen halk egyszer testközelben megtapasztaltam egy repnapon, amikor a kifutó végére álltunk és egyszer csak azt vettem észre, hogy a fejem felett kb egy méterre elhuz egy Gobe, és a kötele majd leviszi a fejem. Nagyon poén volt. Mondjuk a rendörök kicsit isegesek voltak és terelték el a tömeget onnan kocsival, de nem nagyon izgatott senki, és visszamentünk:)
Sziasztok leendõ és már aktiv pilóták.'70-ben kezdtem el repülni, tehát nem vagyok egy mai "csirke". 35 éven keresztül mûveltem és talán egyszer majd visszatérek. A vitorlázórepülés nem egy hobby, mégcsak nem is CSAK szerelem. Ez egy életforma. Lemondassz majdnem mindenrõl, ami másnak fontos és természetes. Családról, bulikról, nyaralásról, egzisztenciáról, emberi kapcsolatokról és azzal áltatod magad, hogy mindezt megtalálod a reptereken. Vagy amit nem, azért kárpótol az a csoda, mit repülésnek hívnak. Ez nagyrészt igaz, vagy régebben igaz volt. Sajnos a világ kereke tovább forog és nem jó irányba. Lassan mindenhol csak az számít, mennyi van a zsebedben, az igaz emberi értékek kihalóban vannak. A repülõtereken - hála a pénzessé vált repülésnek - a rangsort az határozza meg, mennyid van (ha sok, akkor sokat tudsz repülni és profibb leszel) van-e saját géped és olyan munkahelyed, ahová eleg hetente kétszer bemenned, akkor is 10X annyit keresel, mint más napi 12 órával. Ha ez nincs meg, csak irigykedve nézed a csillogó magáncsodákat és lehet jó érzéked, az évi 20-30 óra repüléssel meg a klub egyre lepusztultabb gépparkjával esélyed sincs a tehetséged kibontakoztatására. Marad a tisztán hobbirepülés, amit a pénzed behatárol. Én szinte mindent elértem, amit a tehetségem engedett: gyémántkoszorú, nemzeti bajnoki cím, külföldi versenyek, sok tucat fiatal, aki tõlem tanult meg repülni. Aztán egy géptörés (az egyetlen) és az azt követõ statárium mindent ledegradált, amiért 35 évig dolgoztam. Így most önkéntes számüzetésbe vonultam és ismerkedem azzal ami a "világ a repülésen túl". De a botot csak fizikai értelemben engedtem el... Ez egy kicsit pesszimistára sikeredett bemutatkozás, de ne vegye el senki kedvét attól, hogy a repülésnek szenteljen mindent. Semmit nem bántam meg, és újra csak így tennék, ha ott lehetnék a helyetekben. Csak az illúziók és a valóság közti távolságot szerettem volna csökkenteni, hogy kevesebb legyen a csalódás....
Szia vt54! Elképesztõ, te aztán tényleg mindent elértél, amit egy vitorlázó pilóta el tud érni! Ne add fel! Egy kis géptörés ne vegye el a kedved a repüléstõl! Ha így jártál, ne törõdj vele, ilyenkor bele kell ülni abba a repülõbe és minél többet kell repülni, mert így a legkönnyebb túl lenni a nehezén! Olyan ez, mint a biciklizés. Ha elestél, vissza kell pattanni és tovább kell menni! Én azt mondom, repülj jó sokat!
soaringpilot
Hi! Azt hiszem félreértettél. Magamtól sohasem hagytam volna abba. Azok kényszerítettek erre a lépésre, akikkel 10-20 évet együtt nyomtam le a "platzon" és akik tudják, a magunk fajtának mit jelent REPÜLNI. De egy évtizedek óta hurcolt rutin azt mondja bennük, az ilyet meg kell torolni. Hogy milyen eredményre számítanak, azt soha nem fogom megérteni. Az országos válogatott keret tagját a klubvezetése letiltotta a repülésrõl....
Szia! Ezt tényleg félreértettem. Ez borzasztó hogy egy ilyen tapasztalt oktatót aki ráadásul nemzeti bajnok is lett, csak így egyszerûen letilthatnak. Nagyon ritka az ilyen tapasztalt pilóta. Nagyon súlyos volt az a géptörés?
soaringpilot
Szia! Szinte biztos hogy összejön mert hétvégére jó idõt mondanak. A met.hu-n szoktam nézegetni, ott bármelyik városra le lehet kérdezni a várható idõjárást és az általában be szokott jönni. Egyébként énis várom már a hétvégét mert haladnom kéne a kiképzéssel. Most hétvégén se repültem egy percet sem:-(
van 1 jó progi sajnos még nincs bitórtokomban aki ismeri azt tudja mirõl beszélek.
http://www.condorsoaring.com/media.htm
addig is a videokat nézzétek meg .Érdemes
Hát igen eszméletlen.Imádom a hangját mikor földközelbe áthúz.De azért az Extrákat is csipázom:-)
Szia DJviolin! Eszméletlen jó a videó, gyönyörû figurákat csinált a pilóta. Az a háton kinyomás nem semmi, biztos volt egy kis negatív terhelés:-) Az egyetlen figura amit eddig megcsináltam az a dugóhúzó, de az minden kezdõnek kötelezõ:-)
Jó szelet! soaringpilot
Ui.: miért kaptál büntetõpontot?:)
Szia! Hallottam már ezekrõl a fedélzeti komputerekrõl, de gõzöm nincs, hogyan mûködnek. Ha jól tudom kell hozzá csatlakoztatni GPS-t is.
Amit te írtál az a bukfenc, vagy más néven a looping. A dugóhúzó úgy néz ki, hogy a gép megy a föld felé, és közben forog a hossz- és a függõleges tengelye körül. Sokan keverik a zuhanóorsóval, amikor csak a hossztengelye körül forog és közben állandóan gyorsul. Dugóhúzóban nem gyorsul, állandó sebességgel zuhan a föld felé. Belülrõl így ki. Valahonnan szerzek majd valódi videót is róla, de addig ez is megteszi:-)
Jó szelet! soaringpilot
az a helyzet,hogy én a condort megvettem 1 srácon keresztül mert neki van dombor kártyája.de sajna még nem ért ide.
van olyan dolog amibe megéri pénz fektetni ha szorakozásról van szó.Még nálam ilyen a live for speed is.De a silentwingsre én is kiváncsi lennék törtbe
Már meg is találtam. Növendék dugóhúzó gyakorlata Góbéval, hátsó ülésbõl felvéve. Egyébként a dugóhúzó alapból nem mûrepülõ figura, hanem olyan esemény, amit illik elkerülni. Ugyanis dugóhúzó akkor jön létre, ha kis sebességgel repülünk és az egyik szárny átesik, a másik pedig még menne tovább. Ez leggyakrabban termikelés közben fordul elõ, leginkább a kezdõknél. A kiképzésben van is egy gyakorlat, amikor a dugóhúzóból való kivételt gyakorolják a növendékek. Ugyanis nem jön ki magától, addig pörög a föld felé, amíg azokat az okokat meg nem szüntetjük, amelyek létrehozták. Ezért veszélyes kis magasságon dugóhúzóba esni.