Az hogy többet dolgoznak a távolkeleten, hogy jön ide? LOL attól még ott adják el a legtöbb szórakoztató elektronikát /fõ. Télleg más kultúra, és mit akarsz ezzel? A legnagyobb zenei piac az USA, utána szorosan mögötte Japán.. és ott feleannyian élnek, UK csak ezután jön. Nemtom fejbõl a számokat (nem is érdekel), az USA télleg sokmindenben vezet, de a cikk címe a digitális forradalomat említi, amiben köztudottan vannak komoly vetélytársai, hihetetlen de pl Észak-Európa is.. Télleg nem olvastam ilyen adatokat, de a nyakamat tenném rá h egész Japánban, Hong-kongban, Tajvanon, talán még Sanghajban, Szöulban esetleg Szingapúrban is többen használnak digitális mobil zenelejátszót (/fõ), mint LA-ben vagy NY-ban. Mindenesetre a cikk kitérhetett volna arra is..
"Messze még a digitális forradalom" A CD digitális formában tárolja a zenét.
az EU-ban átlag 1650 órát dolgoznak évente az USA-ban átlag 1970 órát... a távolkeleten átlag 2200 órát...
tehát tényleg igazad lehet amikor a távolkeleti népek szórakoztató elektrónikai szükségleteirõl beszélsz.
az igaz, hogy Japánban és Kóreában álltalában elõbb megjelennek a cuccok, az is igaz, hogy sokan megveszik, de viszont mivel itt egy egésszen más kulturáról beszélünk, képzeld el, de a legtöbb yeneszám made in USA és UK, tehát csakis ezek a piacok jóval nagyobbak, különben ami az iPod és a hasonló lejátszók piacát illeti, az USA fényévekkel vezet európa és ázsiával szemben, a távolkeletiek inkább a digitális kamerák, fényképezõgépek és mobiltelefonok piacán állnak az USA elõtt. Más szórakozói cikkben nem, persze a Japánok még jól állnak a konzólok területén is... de ez már nagyon is off topic.
Szerintem USA a szórakoztató elektronika terén jóval a távol-kelet mögött kullog. A másik meg, h amíg nincs rendes cucc addig nem is terjed el semmi tech.. (Szvsz az akksik hátráltatják az allin1 ketyeréket meg a notebookokat.)
Pedig sokan ölni tudnának egy iPodért // Najó, ezer bocs, lehet, hogy durva poén :(
Egy pár napja megint rákaptam az Amiga emuzásra, és újra rá kellett jönnöm, hogy az Amiga 10 évvel elõzte meg zene/hang terén is a PC-t. És mielõtt valaki azzal jönne, hogy de a pécé szép lassan behozta az Amigát, csak azt tudom mondani, hogy Amigát már vagy 5 éve nem gyártottak, amire a PC elérte ua hangminõséget! Ennyit a folyamatos és rendületlen fejlõdésrõl.;(
Nem hasonlítottam az iPod-ot az Amigához, hanem azt mondtam, hogy a jelenlegi online zenepiac ott tart ahol a számítógéppiac tartott az Amiga idejében (olvast minden 50-ik házban volt számítógép és minden 300-adik ember tudta mi az) :) na de a C-64 is megfelel az összehasonlításhoz.
Hát, az iPoddal én inkább a C64-et állítanám párhuzamba (ez volt az elsõleg igazán elterjedt, sõt minden idõk legelterjedtebb home-computere), az Amiga már egy annál jóval fejlettebb platform volt, jó ideig alaposan lekõrözve a konkurenciát. [Sajnos gyõzedelmeskedett is a pc akkori propagandája, hogy az Amiga csak egy játékgép, és a pc az igazi üzleti gép, azért olyan puritán...] Mondjuk olyan szempontból félig-meddig igazad van, hogy az Amiga ismertette meg igazán sok emberrel a GUI-t, multitaskingot, digitális multimédiát. (Ezekben éppenhogy eléggé hasonlított a mai pc-kre, így a "nem lehet ráismerni" dolog nem áll. [A C64-re annál inkább.])
CD 1983-ban érkezett a piacra, de igazi lendületbe a 80-as évek végén 90-es évek elején indult meg amikor szinte rövid idõ kellett, hogy kitaszítson minden mást a piacról. Azt gondolom, hogy ez így lesz idõvel a digitális (letõlthetõ, fizikai médium nélküli stb. - persze ha az Internetet nem fizikai médiumnak nézzük), megvan a momentum, és most majd lesz egy periódus (nemsokára) amikor majdnem teljessen ki fogja ütni a CD-t... ami viszont pl. az FM-et illeti az megmarad elég magas szinten még sokáig, ez így volt a CD esetében, így lesz most is, habár ennek is van egy komoly konkurenciája, ez pedig a 3G és ezen felüli technológiák... mindenesetre a letölthetõ média (zene) piacon jelenleg forradalom van, iPOD, ezt most vezeti, de gõzerõvel dolgoznak a többiek is (pl. MS stb.), úgyhogy a piac még közelrõl sincs megalakulva, vagyis mondjuk rá, hogy a számítógéppiac Amigájánal tart, 2-3 év múlva nem lehet majd ráismerni, és azt hiszem, hogy nem fogja senki sem ellenõrizni, Apple, MS, meg még 1 tucat nagycég lesz kb. egyformán jelen, egyszerûen azért mert óriási piac lesz és könnyen eloszthatják egzmás között elfogadható profittal, sõt...
Ezek ha jól láttam közvéleménykutatáson alapulnak. Magyarul odamegy egy néni kérdõívvel és megkérdezi: mondja, szokott ön illegálisan letölteni? Mit válaszolnál: igen / nem / nem tudom :D
Ugyanis az valóban érdekes, hogy sok mp3-playert adnak el, de senki nem használja azokat :D. A másik, hogy CD mióta is van, 70-es évek óta? És letöltögetõs online zenebolt?
Ráadásul még azzal is keverik a népet, hogy ezek közül van amire egy ideig azt mondják, hogy legális, aztán mégse. Ezek után mit vártak? Inkább nézzék azt, hogy az AA szervezetek hány pert indítottak ill. fontolgatnak, na õk a masszív fogyasztói bázis :)). Valóban lenyûgözõ volt, amikor az egyik bezáratott torrent szerveren az mpaa valami 100 000 fõs userlistát futtatott flash-ben valami olyan szöveggel, hogy nem bújhatsz el. Kb. úgy nézett ki, mint a US wall of honor, a háborúban elesett áldozatok, egy sor egy név, csak folyvást és folyvást...
Es ebben sok az igazsag. Ezert van pl. hogy a Linuxot, BSDt es egyeb, ingyenprogikat konnyebb terjeszteni neten, mint barhol mashol. Mig a penzes progikat konnyebb a boltokban terjeszteni. Mellesleg van ennek koze a cikkhez? :)
Ha csak az online zeneboltokat veszik figyelembe, akkor nagyon mellélõnek a témában. Elég elenyészõ lehet az összes mp3 letöltéssel szemben. Van olyan akinek odahaza a gépén nincs mp3?...
Már megint statisztika!
És az MP3 lejátszására alkalmas discmanok, meg a netes rádiók, illetve fájlcserélõk forgalma hol maradt?
Van itt digitális forradalom, csak éppen inkább a nonprofit szektorban.
Felhasználó szempontjából az MP3 letöltés analóg az FM rádióból kazira történõ felvétellel. Ép eszû ember nem fog érte fizetni!
Bizonyos szempontból a net olyan mint egy nagy, többé kevésbé ingyenes, személyreszabott, interaktív rádió, nem pedig mint egy modern kompjuterizált szupermarket!