Nincs a gt-ken is letiltva mindketõbõl (szal vertexbõl is)? De egyébként úgy tudom, a megfelelõ hekkel visszakapcsolt egységek gyakorlatilag mindíg jól mûködnek, mármint az Nvidia vonal utóbbi generációinál.
"A szakember elõször a G70 (GeForce 7800) bemutatkozásáról beszélt, és kiemelte a tervezõcsapat eredményeit, amely bravúros megoldások révén a teljesítmény növelésével egy idõben csökkenteni tudta a fogyasztást."
Jéééé, hogy ezt már az ATi eljátszotta párszor? :)
Szerintem egyszerûbb az oka:
Ha egy kártyán nem tudtak kellõ vertex vagy pixel shadereket (feldolgozó egységeket) beüzemelni, akkor nyilván nem ultra, hanem gt, netán csak sima szám lett a kártya neve. Hiába sikerült az összes vertex shader egységet belõni, ha mondjuk a pixel shaderekkel ez nem igazán sikerült. Ezt a kártyát gyengébbnek kellett kidobni a piacra. De ha egyesítik ezeket, akkor, ha nem is mindet, de kellõt sikerül beüzemelni, akkor ultra helyett még gt, gtx lehet a kártya. Az elõzõ esetben hiába mûködik minden vertex, ha a pixel sh-ekbõl alig valami, az még gt sem lehet.
A karin nem szabadul fel hely, mert az egész a grafikus chipben van... :)
gondolom ha egyesítenek 2 valamit és helyette 1 valami lesz akkor néhány dolgot közösen használnak -->hely szabadul fel. lehet több hely marad a karin. fogam sincs...
"Vagy hogy a testeket nem háromszögekkel, hanem görbékkel írják le."
Már most is lehet ily módon valósidejû grafikát létrehozni, csak egy kissé lassúak még a kártyák hozzá :). Még a 6600GT is beszaggat ha tizenegypárezer görbével létrehozott testet meg akar vele jeleníteni az ember :(. Szal komplett játékokra még nem igazán alkalmas ez a módszer. Szerintem.
Nem nagyon lehet újat kitalálni. Legfeljebb azt lehetne, hogy a textúrázásos eljárást raytracesre cserélik... Élég bika kártya kéne hozzá... Vagy hogy a testeket nem háromszögekkel, hanem görbékkel írják le. Azt meg lehetetlen lenne megtervezni.
Évek óta csak a szart pofozgatják, semmi komoly átütõ fejlõdést nem mutatnak fel, mindössze gyorsabbak a kártyák, néhány új effekt. De anno amikor bejöttek a 3DFx kártyák legalább érdemes volt váltani, mert teljesen máshogy nézett ki pl. a Colin McRae elsõ része teljesen máshogy nézett ki a gyorsítóval, mint nélküle. Ilyen és ehhez hasonló áttörésre azóta sem volt példa szvsz.
Hát én még mindíg több igazságot látok a "-jelekbe tett szövegben. A G70 kapcsán lehet olvasni valamit arról miként optimalizálták újszerûen a shader egységeket (ha kurva sokat kell számolni ami majdnem meghaladja a kártya képességeit akkor arra törekedik hogy meglegyen a minimálisan elérhetõ legnagyobb FPS amivel még folyamatos lehet a kép, ha meg szart se kér a program akkor pörögjön ki akár több100FPS-el is ahogy tud->tesztprogiknál is jól teljesítsen és a jövõbeni valós játékok alatt is mint pl. az új Unreal). Gondolom ezzel a megoldással kombinálva látják megoldhatónak és hasznosnak az PS-VS egyesítést (ki bírják majd hajtani az egységet vertex számítás alatt is). Dehát ez a módszer most jött ki, akkor talán ráér ezt beledolgozni az egyesített PS-VS cuccosba a következõ generációban is, úgy hogy tényleg jól menjen, nem? Serintem most akkor lesz csak baj ha az új ATI kártyák 32 mûködõ pipelinevel jönnek, de a 32 pipelines 7800Ultra csak legenda marad. Tényleg, errõl lehet már tudni valamit, megnézték már hogy tényleg 32 pipelinevel gyártották-e a G70-es chipeket csak nehéz olyat találni amiben mind beüzemelhetõ és ezért (+ várnak az ATI-ra) tették késõbbre az ultrát (még lepotyog egy pár chip amiben mindegyik mûködtethetõ)?