Elõször én sem bírtam. Idegen az egész irányítás, a hangulat, és érthetetlen összevisszaság, ami történik. Aztán ez folytatódik, és már-már kiváncsi az ember, hogy hogyan lehet.
Nehéz kitalálni, hogy mi lesz a következõ, az biztos. :)
Ma én is kipróbáltam, elõször utáltam és a hideg kirázott tõle, de most már összebarátkoztam vele. Ezt a suda vagy kiafene alakot szerintem minden nap belõve találták vmelyik tokyoi park padján újságba csomagolva. Aztán a lázálmait másnap leprogramozta. Szóval beteges :D
Ez egy akkora überdurva atomállat játék, hogy húbaze! Szégyellem, hogy csak most szereztem be bagóér'.
Na ma komolyabban nekiûltem killer7-nek, elöszõr fura volt, meg kedvem se volt hozzá, mosmá teccik.^___^
Az "ipar" szot azert hasznaltam, mert van egy valasztovonal a valoban kreativ (vagy, hogy az utalt, nemi sznob felhangot hordozo kifejezessel eljek: muveszi) megkozelitesu, es marketingkozpontu produktumok kozott; de mivel utobbiak vannak tobbsegben, ez inkabb ipar, mint jelentos szellemi olvasztotegely. Amire te gondolsz, az a piac - de azt irtam is, hogy ARRA nem fog hatast gyakorolni. Es nem is kell.
"Azt irtad parodia, azt irom: videojáték alapséma ádámi csupaszságu strukturája a vizuális édenkertben.Egyrészrõl nekem ez a killer7.A videojáték sallang nélkül."
Ezzel viszont (majdnem) szo szerint egyetertek: de a "csupaszsag" maximum az interaktiv reszre vonatkozik, a tartalmi resszel (amit lentebb pozitivumkent feltuntettem, es szinten tekintheto "sallangnak", ha harcos anarchista tezisekbe belezugott orult lennek) ilyen kapcsolatban nem merulhet fel kifogas - de ezt szerintem felesleges (neked) mondanom ;)
Nem hinném, hogy a killer7 pofon lett volna a játékiparnak. márha játékipar alatt te arra gondolsz amire én: elsösorban pénzszerzésre szakosodott ipari méretekben fogyasztoi cikkeket a modern technologiátol megfertözött gombamód szaporodo preotaku-telepeknek gyártó/szállitó/értékesitõ/überhypolo képzödmény. A videojáték-ipar duzzado keblü anyaistennõjének vaginájába max az anyagi siker által materializálodo himtag nyomult volna fel addig, hogy megtermékenyitödjön az a gondolat, hogy: van itt egy pár jó 5let, probáljuk meg levonni a szintézist, játszuk el a jo amalganistát, keverjünk egy ütös koktélt aztán a mainstream tenger partján fetrengõ illuminált gamerek zsebébõl halásszuk ki a ropogos bankókat. Mert ez lett volna az igazi pofon-nekik.Az, hogy az antitipusunk learatta a babérjainkat.Hogy a virágoskertünkben taposott ki ez a gáma egy ösvényt magának.
De a killer7 az underground dzsungelében kezdett el bozotvágokésével hadakozni a vegetácioval szemben.És ez már önmagában determinálta szvsz a produktum és a játékipar elválását. Mondhatnám ugyis ami a 19. században az a francia szimbolista volt aki a szélesközönség szemében már tulságosan elvont volt, az a költõ aki nem pénzért/társadalomra gyakorolt váteszi szerepért irt hanem azért mert ezzel töltötte meg önnön potenciáljának kávéscsészéjét....az most-nem egyedül persze-a killer7.
Persze ki tudja lehet pofon volt, lehet hogy egy boxmeccs 7. menete...
Amugy sok mindenben egyetértek, sok uj gondolatot olvasgattam... Azt irtad parodia, azt irom: videojáték alapséma ádámi csupaszságu strukturája a vizuális édenkertben.Egyrészrõl nekem ez a killer7.A videojáték sallang nélkül.
Másrészrõl meg egy olyan elmebeteg labirintus ahol végtelensok megközelitési pont-bejárat-és végtelen sok kilépési pont-interpretácio-van.
A hangulat meg tényleg bebüntet, a fekete erdõ(:D) az étteremnél nálam is elvitte a primet.Dan Smith meg überesen aláz, bennem megpenditi azokat a bizonyos két lábon járo haláloszto jégkockás gondolatiságu hurokat.Mindennemü érzelemtõl sterilizált halál.Szóval cool.szeressük.
Ahogy a gamet is.Meg persze azt is jó látni hogy vannak azért olyanok akik nem csak a kötelezõ hc házifeladatként tekintenek erre a mûalkotásra(ez most egy burkolt Riszpekt:D)
Igen. Pont egy ekkora pofont kellett lekeverni a jatekiparnak, jo csattanosat, piros, otujjas nyomot hagyot!
Mirol ugatok? Nem. Nem az eladasi statisztikakrol - negyedmillio peldany igen keves a pezsgolocsolashoz a harom ev fejlesztesi idohoz (es a feltetelezhetoen baromi sok beleolt penzhez) kepest. Arrol az effektrol, amit ez a jatek majd a szakmara gyakorol.
Jol mondta Tim Rogers: "Ez meg a Rez-nel is Rez-ebb!" (Szabad forditasban valami ilyesmi.) Pontosan errol van szo: hiaba anyagi csod, hiaba nem tetszik sokaknak - szamit ez valamit? Maximum a marketingesek felkeszulnek egy seppuku-szertartasra nemi szake es zold tea tarsasagaban, de hogy rajtam ne muljon a dolog, en megvettem. Es csucsvetelnek tartom.
Nezzetek csak meg. A Rez is fajdalmasan alacsony peldanyszamban kelt el, ertheto okokbol. De hogy sok a fanyalgas, sok a "nem azt kaptam, amit vartam" - ez a Grasshopper Manufacture hibaja? Nem. A tietek!
Mit mutattak meg belole? A grafikat. Pofan basztak egy trailerrel, amibol a vegleges jatekba SEMMI nem kerult bele, maximum Kaede Smith vermocskos ruhaja, na meg a masodik bossfight alatt duborgo track, a zsenialis Succession. Ezek a sracok kalandjatekokra vannak kihegyezve, es a killer7 AZ. Nem Detective Comics-ba oltott Resident Evil, porgos akcioval - az, hogy annyit kotottek az orrunkra, hogy tudathasadasos bergyilkos, sok lovoldozes es absztrakcio lesz, valahol tenyleg felrevezetes. Es errol megint nem ok tehetnek. Meg egyszer: kalandjatek. Myst, Riven, Return To Zork. Belso nezet, elore letarolt hatterek, szabad korbeforgas, tovabbvezeto ut kivalasztasa, elagazasoknal ujabb kijelolheto terulet, es minden kezdodik elolrol - hm, mintha ez itt is TOK UGYANAZ lenne, csak eppen teljes harom dimenzioban. Csokevenyes Resident Evil? Egy turot; kibovitett Atlantis. Mikami neve meg nem feltetlen garancia egy tuned-up survival horrorra. (Szepen megmagyartam.)
Ja, csontprimko lovoldozes, targyhasznalat, meg egy eszelos sztori? Bizony, bizony.
Csakhogy: David Lynch modjara eszelos, ahogy lentebb mondtak, talalo parhuzamkent, vagy "japanese Fight Club, or Memento", ahogy a GameSpot uberokos teszteloi most az egyszer fejen talaltak a szoget. Ennel jobb referencia nekem NEM KELL. Akinek meg igen, az maradjon a Resident Evil-nel, abban olyan izgalmas, szivszorito, akciodus, anyamkinnya mittomenmik vannak. Nem sznoberia-orat tartok, en is imadtam a maga idejen, sot, most is szivesen elvagyok vele, de annak a fenykora TIZ EVVEL EZELOTT VOLT. Kettoezerhatot mutat a naptar, a torteneti vonalat tekintve total sablonos, kommandos-halalosztagos, zombihentelos gondolatkor... nem mondom, hogy elmaradott, sot, azt sem, hogy nincs letjogosultsaga, de az ol7ed (ujabb, sirogorcs kivaltasara alkalmas szabad forditas) pont arra mutat ra: lehet maskent, lehet uj utakat feltorni, lehet kemeny, filmben is elgondolkoztato dumakat elsutni, a Wes Craven-fele agybutito tinihorror szinvonalan tulmutato eroszakos/veres kemeny cuccot is piacra dobni!
Mert lehet ugyanazokat a koroket futni, de akiknek ez a csaj mar megvolt egyszer - tiz eve, ugye -, annak rancos lesz, kocos haju, duzzogo, es egy kicsit ostoba is, de egy felgerjedt, netan hype-tol lereszegedett kiskamasznak meg mindegy, csak dugni lehessen.
Pont. Harom pont...
Akkor mi? Megideologizalom, hogy egy gyoker, kepregenyszeru on-rail shooting csak azert jo, mert erre is el lehet sutni a "hat ilyen meg nem volt" futamot? Valahol igen, de ennek a megertesehez egy kicsit el is kell engedni magad. Magunkat.
Abszorbens modon hagyni, hogy pofan vagjon a HANGULAT. A fekete-feher, minimalista erdos palyaresz a Fukushima etteremben a nehany zongorahangnyi alafestessel, mikozben Kaede eppen felvagja az ereit holmi barrier-destroy celjabol; amikor a Sweet Blue Flag-tol kiraz a hideg...
Backspin-hangeffekt, nem feledem a szavam, de: van meg olyan jatek, aminek ennyire elbaszottul eltalaltak a zenejet?!
..., mikozben Ayame Blackburnt kinalgatom a Dan-fele olommal; amikor Mask lazan lefejeli a "szakacs" altal kilott skulot a szetszaggato, hangulatrobbanto gitartepes kozben; amikor Con Smith "Dangerous!" kialtasara a grafika motion-blur tultengesben kezd szenvedni, vagy egyszeruen csak ujrataraz a csavo; Dan Smith aruhazi melyfagyasztot megszegyenitoen COOL modon teszi huvosre a librettojat megzavaro Heaven Smile-t vagy Curtis Blackburnt. Kisgyerekek zenedobozanak alafestese egy irdatlan daralo altali kivegzeshez: na, EZ ellenpontozas! :D Meghallgatod Travis, Suzie, es Iwazaru monologjait; felrohogsz, hogy a fem cefreshordoban visszafele lejatszott Mikrobi-lemezekre emlekezteto, teljesen erthetetlen szovegekbol meg igy is kisipoltak a karomkodast; felszisszensz, amikor Coyote counter-attackjevel foldre rugja es kivegzi az ellenfelet... es eszreveszel egy csomo, elgondolkoztato kis aprosagot.
A TV, mint a tudathasadas mediuma? Ongyilkos merenylok hordai? Kik ezek a Heaven Smile-arcok? ("Szent harcosok, akik a szentseg neveben olnek... de miert is kene ezzel torodnod? A szentsegit, te csak egy gyilkos vagy.") Kun Lan es Harman sakkjatszmai? Es meg kismillio aprosag.
Peldaul: a killer7 legalabb annyira a videojatekok parodiaja is, mint amennyire egy szivbol utalt reformkiserlet. A bossfight Julia Kisugi-val eklatans pelda: alltok egymassal szemben, szorjatok az olmot, mint a nagyravagyo pecasok. Aztan time up, kozepre zuhan a komaszk, kiporgeti a bevitt talalatok szamat, ertelemszeruen akinek tobb van, az nyert. Mindezt oldanezetbol, mint regen, amikor meg a Street Fighter II-be dobaltuk az ermeket, es a gep kiertekelt. Sablonosan felvazolt, arc nelkuli, csak szinben kulonbozo, MEGJELOLT GYENGE PONTTAL maszkalo ellenfelek? Ez csak a nyers kod, igen: nincs meg a korites, a so es a bors, ami egy full kidolgozott pancelzatban kozeledo kommandoosztag tagjat jelenti egy normalis jatekban. Neki a gyenge pontja a "boom, headshot!" - itt meg tokmindegy, random odapakolja a program, ahogy gondolja.
Mondhatnam meg tovabb, de felesleges. Lattunk mar annyi mindent, hogy nem tudunk tabula rasa leulni egy program ele. Sajat szaros konvencioink foglyai vagyunk, amikbe lehet kapaszkodni, es neha jo is; amikor egy jatekrol kell irni, akkor mindig tudjuk, hogy mihez erdemes hasonlitani, milyen stilus kepvisel, mik a mervado tulajdonsagok - mi a szabalyrendszer, amit megszegni mindenkeppen HIBA. A Grasshopper megszegte. De direkt csinaltak - es annak, csakis annak erdemes, aki legalabb ennyire stilusosan tudja. Mizuguchi es az UGA mar megcsinalta mindezt a Rezzel; en meg csak imadkozom, hogy a kovetkezo eresztesre ne kelljen megint negy evet varni.
I love this game : D
Suda Goichi leszarta, hogy milyen lesz a tényleges játékmenet. Valószínûleg ezért is lett ilyen... bár ki tudja?
Tudom, utananeztem; igazad van...viszont ha rail shooter-t akarok; raadasul elvontat, akkor REZ-ezek... :-P Elismerem (+becsülöm, a sok egysiku gém utan), h. ujat akartak alkotni; de nekem mar tul stilizalt a grafika + picit "nem oda illö" a gémmenet...
A XIII csak egy ICIPICIT hasonló, az egy FPS, kissé klisés sztorival, ez pedig egy TPS rail shooter elemekkel FPS nézetben, aminek a sztorija abszolút nem klisés...
Okami eleg betegnek nez ki, az biztos; gémvidejokat lattam; komol...tus-rajz-cell-shading... :-D Killer7-et nem nyomtam, nem tudom milyen, bár abbol itelve, h. milyen az iranyitas, erdekes lehet; bár nem bizti h. meg tudnam szokni...nagyon elteröt akartak müfajtol; és nem bizti h. tul jo az az ötlet, h. a müfaji jellemzöket(free iranyitas) lecserelik + tenyleg nagyon sitizalt lett; tulzottan le lett egyszerüsitve sztem graf...grfara még XIII vezet nalam ilyen téren+pár ps1-es gém(sheep dog n wolf, Atlantis, Fear e.1-2)(ps2-es cell-shadingeket nem lattam, habar DW8 cééép...)...
Nah asszem mostmár aki játszot vele az játszott... Tapasztalatok? Vélemények?
Mid van limitált? Nekem Killzone és most lesz az ICO meg a Brothers In Arms-n is gondolkodok csak csöppet drága 10-11e állítólag. Magyaron nem kapható.
Ok, visszavonom, megnézve a képeket tényleg cel-shading, de olyan mértékben stilizált, hogy sok helyen sima flat-fillnek vagy gouraud shadingnek tûnik.
edit: tudom, az irányítás nem a programozók hibája, õk csak parancsot teljesítettek, akinek az agyában megfogant, hogy ilyen legyen az irányítás az a nem ép.
én nem sokat tudtam errõl a játékról, csak hogy nagyon sokan várják, meg hogy jó ideje készül...ja meg hogy nagyon egyedi lesz. mielõtt elkezdtem játszani vele, valahol azt hallottam, hogy a Metal Gear Solid elsõ része ütött ekkorát a maga idejében, erre még jobban felcsigázódtam. egy dolgot elismerek, egyedi. de a pozitívumokat itt le is zártam. irányítás? mi ez??? 2005 van, kedves programozók, nem 1992...a grafikától sem estem hanyatt (és még finom vagyok), cell shade grafikával már évekkel ezelõtt sokkal szebbeket csináltak; egy Dragonball Z Budokai 3 sokkal szebb, és akkor még egy Digital Devil Saga szintû játékot meg sem említek. a hangok lehet, hogy hatásosak a nyomasztáshoz / idegesítéshez, de ez hosszú távon nem jó érzés. 10 órányi játékidõ? lol. biztos volt benne koncepció, de hogy - fõleg az irányítás miatt - akkora oltári nagy bukta lesz belõle mint a ház, az tuti.
csalódtam.
Amúgy ez az értékelõsdi elég csalóka.
Szokott az történni, hogy néhány komolyabb (de úgyanúgy félrepontozó) on/offline lap ad rá egy pontot és akkor a többi hülye sem mer annyira más pontot adni - hiszen, ha ugyanazt mondják, akkor max. mindenki hülye, de ha csak egyedül mond mást, akkor csak õ a hülye. Ez pedig önmagát gerjeszti.
Júzer rivjúkra kell adni!
Talán mer' a gémkjúb kínálatához képest ez nem is annyira sz*r? >:)
Az lehet, hogy nem kapsz annyi hintet, de a fejtörõ ugyanaz marad. Tehát legfeljebb próbálgatod a tárgyakat aztán egyszer sikerül. Egyébként a fejtörõk engem kielégítettek, mert kb olyan a szinvonaluk, mint a silent hill-ekben és az nekem bõven elég. A képregény párhuzam pedig nagyon helyes, a sztorija pont olyan, mint egy két keményebb képregénynek és pont ez az oka, hogy nekem nagyon tetszett.
A játékmenet lehet unalmas (amit én nem 100%-ban ismerek el), mert nem az a produkció lényege. Azt még a játék történetének kialagyóját sem érdekelte. "Lesz ami lesz, ki nem sz..." alapon, ugye.
A sztori, tényleg csak az számít. Mint egy komolyabb képregénynél (ne ilyen szemik interprint körletekben tessék gondolkozni :-), vagy könyvnél, bár mivel itt a vizuális dolgokra is nagy hangsúlyt fektettek, ezért inkább maradjunk a "képregénynél".
A fejtörõknek meg annyit, hogy...
SPOILER:
Azt javaslom: az újonnan megnyílt killer8 módban ugorj neki újra annak a bizonyos hyperkönnyû "gyertyás" fejtörõnek az elsõ pályán. Nehezebb lesz, hidd el... :-) (alap nehézségi fokozaton valami hihetetlen mennyiségû hintet kapsz, nem is éri meg azon elsõre végigvinni az anyagot :P)
Amúgy örülök, hogy legalább nem csak nekem tetszett a játék története :-)
Nos végigjátszottam, mert a grafikája nagyon tetszik, meg rengeteg idõm van mostanában, és így utólag azt mondom a sztori miatt érdemes végigtolni. kb 10 óra alatt végig lehet játszani. Ennyit megér a vége. Az irányításba is bele lehet jönni. De azt továbbra is tartom, hogy a játékmenet nagyon unalmas. És az is igaz, hogy a fejtörõk nevetségesen könnyûek.
mert egyszerüen idegesít au irányítása idegesítenek benne ahngok!jobbat vártam sokkalk
"Pedig sok embernnek nagyon tetszik"
Oszinten en meg egyel sem talakoztam. Neked bejott?
Többen mondták, hogy nagy a vége ,de semmi konkrétumot! ("kill him", "let him alive" féle választás sokkot hagyott bennem :-) Ezt viszont nem kellett volna... :) Nem piázok , meg nem is drogozok mielõtt rámfogod....
Többen mondták? Hát akkor az bizony már nem spoiler. Kicsit szétszort vagy ecsém, mit szívsz? :-) Bár killer 7 mellé nem baj, ha elpattan egy két trombita, fõleg a "Freakin' Fun House" nevezetû helyszínt lehet úgy igazán élvezni.
Egyébként az irányítást (hogy így visszaolvastam) szerintem csak a PS2 tulajok szídhatják. Most valahogy ahogy kezembe fogtam azt a "nagyon kúl beszt of ól" módon felépített és megtervezett Dual Shockot, hááát... én is nehezen tudom elképzelni, hogy ezzel írtsam a mennyei vigyorokat :-) Nem PS2-re volt tervezve a játék, na. Az analog is tök más... még az elhelyezkedése is. De lehet hogy csak én nem tudom elképzelni, hogy kényelmes lenne Dual Shockon mondjuk újratölteni a tárat hirtelenjében :P
Viszont nekem személy szerint - mint GC tulaj - nincs bajom az irányítással, sõt, szerintem az ilyen GTA:SA (amiugyekurvajojatek) féle agyonhájpolt anyagok irányítási metódusát felül is múlja a Killer 7 féle rendszer. Kényelmes, egyszerû. Nincs kapkodás, nincs szenvedés... ha ez nem "jó", akkor semmi sem az, szerintem.
Az ilyen felülpontozásban lehet egy nagy adag sznobizmus is, ami a játék innovatív jellegének szól... csak kár, hogy az innováció nem mindig arányos az élvezhetõséggel.
Este megnéztem. Be kell látnom igazatok van. Sokat vártam tõle, próbáltam megadni neki az esélyt, de nem jött be. Még átlagosnak is bátortalanul nevezném. Nemrég fejeztem be a God of Wart, és most a KillZone-t nyomom, mert csak most jutott idõm rá. Gondolhatjátok, hogy a Killer7 nem tetszett, fõleg ilyen játékokhoz képest. Bár nehéz összehasonlítani, mert más stílus.
Deep jól mondta: Kár érte...
Pedig az elso feloraban erdekes... szerintem a masodik palyatol kezd mar mindekinek az agyara menni...
Megis erdekes hogy tobb helyen 8-on felul kapott pontozast. TEhat legtobb embernek teccik a jatek. De kerdo hogy a legtobb ember hany palyat es mennyi idot toltott vele mert az elejen en is odavoltam.
Mit mondjak, én is nagy hévvel tölt..., vettem meg a játékot hogy húú végre egy egyedi játék. Kipróbálva az elsõ szavak, amik kijöttek a torkomon: mi ez a szar?
Szóval nekem nagyon nem jött be:( Kár érte.
Nem beteg rosszúl fejeztem ki magam. Hanem EGYEDI igen ez nagyon jó szó rá.! Olyan tarantinos. Bár a Kutyaszorítóban (tarantino) is fenomenális volt szerintem. CSOCSO te már kipróbáltad a Killer 7-t?