Már kezd fájni hogy ezen lovagolsz... ha nagyon akarták volna akkor megtarthatták volna a tavalyi kasznit, ahogy a rönó tette, de valamiért nem... hogy ez elõny e vagy hátrány a köv. futamokon kiderül.. emlékezz a tavalyi év is ugyan igy kezdõdött de idén van egy nagyon jó megbízhtó motorjuk is. Várd ki a végét, még nemkell temetni semmit.
félre ne érts én nagyon szeretem a McLaren csapatot, mióta az eszemet tudom az egyik kedvenc F1 csapatom. csak szerintem kéne egy nagyon jó pilóta már a csapatnak olyan mint MS a ferrarinak, v. Mika vagy Ayrton a McLarennek volt...
nézd reálisan: Ron Melbourne óta ígérget, azóta csak rosszabb lett a helyzet, Alonso magabiztosan lépeget el a finntõl, és félek, hogy nem csak fellángolás volt a Ferraritól Imola...
és a német RTL-es interjút hallgatva, majd a futam utáni nyilatkozatokat olvasva Kimin egy kicsit már látszik a beletörõdés és a közöny, vagy egy-két futamon belül nyerni fog, vagy elmegy a csapattól, mert különben belefásul az örök ígéret szerepkörbe...
errõl annyit, hogy Mika is jobbnak tartja Kimit saját magánál - én szerettem Õt is, de Õ az a jó munkásember volt, aki vitte az autót, de nem látszott rajta, hogy a futamgyõzelemért az életét adná...
Kimiben láttam ezt, idén viszont már rajta sem látom, nem teszi oda az autót egész futamon keresztül, ahogy szokta, kicsit "Button" stílust vett fel
1szerûen szar 7végéje volt, énis láttam, és olvastam miket mondott... ha valami nemjön össze elmegy a csapattól mentalítás régen rossz... ha pedig átül egy olyan kocsiba ami nem rá van szabva és teljesen más mint ez akkor +1 évet megint cseszhet ( lásd Bari, azér én ennél jóval jobb pilótának tartom mint amit eddig produkált a Hondával ). 10edszerre is azt mondom még várjunk és õ is várjon, McLarennek is érdeke hogy megtartsa és hogy Vb címet szerezzenek. Ha 2-3 futam mulva is, mulva sem fog nyerni vagy nem fogja szorongatni Alonsot akkor kilehet mondani, ez az év eluszott...
Honnan tudod hogy rossz? soha nem fikázta, legalább is nem emléxem ilyenre mostanában. Nem Kimitõl függ a csapat, õ ez 1ik pilóta... Ha a fõnök, jelen esetben Ron ugy dönt hogy Alonsot leszerzõdtette ez szíve joga... Gondolom 1ik csapatnál sem a pilóta dönt hogy kit szerzõdtessenek le... Alonso egy jó pilóta, aki képes Vb címet szerezni, ha megtudták volna hogy a rönótól el akar jönni akkor biztos vagyok benne mindenki õrá pályázna, nade ez nem történt meg mivel okosba lefixálták tavaly.
Dennis: nem vagyunk lemaradva a Renault istállótól
A McLaren-Mercedes számára a dobogós helyezés ellenére is csalódással ért véget a San Marinoi Nagydíj, ám a csapatvezetõ, Ron Dennis biztos benne, hogy az eredmények nem tükrözik a valós erõviszonyokat.
"A valós sebességünk nem mutatkozik meg a teljesítményünkben. Azt hiszem, hogy a soron következõ verseny során az új motorok által versenyképesebbek leszünk." – nyilatkozta Dennis az ITV-nek.
"Nem hiszem, hogy a sebesség terén nagyon le vagyunk maradva a Renault istállótól."
A csapat a héten Silverstoneban tesztel, s majd minden azon múlik, hogy "ki tud nagyobb elõrelépéseket tenni a nürburgringi futamot megelõzõen." – jegyezte meg a csapatvezetõ.
A McLaren nem volt elégedett Räikkönennel
Kimi Räikkönen számos nagyszerû versenyt futott már, ám tegnapi teljesítménye meglehetõsen szürkére sikerült. A finn az ötödik helyen végzett a San Marinói Nagydíjon, miközben csapattársa, Juan Pablo Montoya harmadik lett azután, hogy az idõmérõ edzésen is megverte.
Ron Dennis csapatfõnök bírálta versenyzõjét emiatt: „Kiminek az idõmérõn három vagy négy tizeddel gyorsabbnak kellett volna lennie és képes is lett volna rá. Többet ki kellett volna hoznunk az idõmérõbõl és versenybõl is.” – mondta.
A Mercedes motorsportfõnöke, Norbert Haug sem volt elégedett Räikkönennel: „Ha egy versenyzõ nyolcadikként indul, rosszul rajtol és aztán még egy pozíciót Webber ellen is veszít, akkor az nem marad büntetlenül. Ezért nem tudta már a végén megelõzni Massát, pedig a leggyorsabb köreik alapján sokkal gyorsabb volt nála. Ugyan feljött valamennyire és megmutatta, hogy gyors, de elõtte is teljes gázt nyomott mindenki.”
Haug szerint is saját hibájából alakult így Räikkönen hétvégéje, ám a Mercedes motorsportfõnöke úgy véli, ez megbocsátható, hiszen Kimi sokszor remekelt már a múltban: "A többieknek is hasonló mennyiségû üzemanyag volt az autójában, de jobb munkát végeztek az idõmérõ edzésen. Kimi ott elvesztett egy fél másodpercet, ami az õ hibája volt. De ezért nem szabad kritizálni, hiszen a múltban sokszor az õ teljesítménye jelentette a pluszt.”
Igen ezt láttuk, ezen a 7végén elég kóma volt, lehet nagy party volt elõzõ 7ten:))
ezt mondtam, elkezdõdött a becsavarodás - Kimire tipikusan illik az általános sorozatgyilkos sztereotípia:)
egy kép az érintett személyrõl, aki most a középpontban van:) remélem megengeditek
Én optimistábban látom a dolgot mint ti: Elöször is tavaly 4 futam után mindössze 7!! pontja volt Kimi-nek, most van 18... A Konstruktõrök versenyében is nagyobb volt a különbség a Renault javára.. a megbízhatóság terén szerintem sokat javult a Meki, most már csak a tavalyi formajavulás hiányzik, de szerintem meglesz :))
A kérdés az, hogy a Ferrari tényleg feljött-e, vagy az éves egy villanásuk volt csak ez a hétvége.
valószínûleg az utóbbi.ha a tavalyi szereplésüket (ill. csak Schumiét) nézem akkor csak egy nagyon kicsit volt jobb most mint az elõzõ szezonan.Akkor sem volt toppon a kocsi, de fekszik neki ez a pálya.Ha feljött volna a ferrari szerintem elverte volna Imolában a mezõnyt elég rendesen MS.
a furcsa az, mit máshol már írtak: mikor Alonso bement a boxba, akkor hirtelen ment MS egy jóval gyorsabb kört, szóval szerintem csak spóroltak a 2. futamra...
McLaren: jobb az élrõl kiesni, mint középen végezni
Az új motor mellett más újdonság is lesz a Nürnburgringen A5 Bár Juan-Pablo Montoya a harmadik lett Imolában, Kimi Räikkönen ötödik helyével együtt saját mércéjéhez képest alulteljesített a csapat. Tavaly a finn vezetõ helyrõl volt kénytelen feladni a versenyt. Martin Whitmarsh, a McLaren elnöke szerint az mégis jobb, mint a középmezõnyben végezni.
Meg kell kezdeni a felzárkózást
A csapat tíz, Räikkönen négy pontot szerzett Imolában, és bár neki tavaly pont nélkül kellett tovább mennie, Whitmarsh szerint könnyebb elviselni, ha valaki az élrõl esik ki, mint ha egész verseny alatt érzi, hogy nem elég jó az autó.
"Mindkét eset (a tavalyi és az idei) bosszantó, de végül is inkább lehessen valaki büszke arra, hogy övé a leggyorsabb autó. A cél a leggyorsabb autó megépítése, de ha valaki (az élrõl) kiesik, az nagyon rossz érzés. "
A két McLaren csak a negyedik sorba tudta kvalifikálni magát az idõmérõn, így a verseny során a rajtpozícióhoz képest mindketten több helyet javítottak, ami enyhítheti Whitmarsh csalódottságát.
"Ami a futamot illeti, be kell ismernünk, hogy jelenleg nem elég jó a teljesítményünk. A Renault az etalon, mi pedig jobb munkát is végezhettünk volna. Legalább a pontversenyben közelebb kerültünk a Renault-hoz, a második helyen állunk, míg Kimi harmadik az egyéni versenyben."
Eddig ismétlõdik a tavalyi forgatókönyv. Alonsónak máris tizenöt pontos elõnnyel áll a tabella élén, kétszer annyi pontja van, mint Räikkönennek. Whitmarsh reméli, hogy a csapat az elkövetkezõ versenyek egyikén végre magára talál.
"Versenyeket fogunk nyerni, és mindent megteszünk azért, hogy végig izgalmassá tegyük a világbajnokságot. Tavaly sokáig tartott, mire tényleg elkezdtük az évet, és egyelõre az idei szezon is hasonló képet mutat. Remélhetõleg a következõ versenyek egyikét sikerül megnyernünk, és formába lendülünk."
A McLaren ezen a héten Silverstone-ban tesztel, a csapat új motorral és új aerodinamikai elemekkel készül az Európa Nagydíjra.
"Ami a kasztnit illeti, vannak új aerodinamikai elemeink, amiket ezen a héten tesztelünk Silverstone-ban, és amik remélhetõleg néhány tizedmásodperces javulást eredményeznek majd."
Dennis: Felzárkózunk a Renault mögé
A McLaren a pontok számát tekintve nincs annyira lemaradva a Renault mögött, mint a tavalyi szezonban volt négy futam után, de ha a két gárda sebességét hasonlítjuk össze, akkor már nem ilyen rózsás a helyzet az ezüstnyilak szempontjából.
Tavaly a McLaren az európai futamokon remekelt. Tisztán látszott, hogy Kimi Raikkönen és csapattársa, Juan-Pablo Montoya a mezõny leggyorsabb autójában ül. Akkor a finn fel tudott zárkózni Alonso mögé, és erre idén is megvan minden esélye, bár Imolában kicsit gyengélkedett a Mercedes motoros istálló.
Ennek ellenére a csapatfõnök, Ron Dennis a tavalyihoz hasonló feltámadást vár a soron következõ nagydíjaktól: „Pontosan tudjuk, hogy nagyon hosszú az idei szezon, és így még rengeteg verseny vár a mezõny tagjaira.”
„Az idõt a mi oldalunkra kell állítani, és nagyon bízom benne, hogy futamról-futamra folyamatosan tudunk majd javulni. Persze mindenkinek ez a célja, de remélhetõleg mi mindig a többiek elõtt leszünk majd egy lépéssel”- beszélt a McLaren csapat terveirõl Dennis.
A McLaren a konstruktõrök versenyében jelenleg 33 pontjával második helyen áll az 51 egységet számláló Renault mögött. A 18 pontos hátrány elsõ ránézésre soknak tûnik, de tavaly nehezebb helyzetbõl is sikerült talpra állnia Denniséknek: „A pontverseny most is nagyon szoros, ráadásul jobban állunk, mint 2005-ben”- mondta Raikkönen és Montoya csapatfõnöke.
„A következõ idõszakban egy-két dolgot átdolgozunk majd az autón, amitõl azt reméljük, hogy csökkenteni tudjuk a lemaradásunkat a Renault-val szemben. Azért õket említettem, mert szerintem õk a legnagyobb riválisaink.”
A pilóták versenyét tekintve még biztatóbb a helyzet: tavaly Alonso hajszálra pontosan ugyanennyi egységet gyûjtött négy futam alatt, mint idén (36), de Raikkönen az egy évvel ezelõtti 7 pontjához képest idén már tizennyolcat szorgoskodott össze. Ha a McLaren valóban képes lesz felépíteni egy jó szériát, akkor az élen igen izgalmas verseny alakulhat ki.
Dennis is valami hasonlóban bízik, de mint mondja: „Nem szabad ostoba hibákat elkövetnünk, csak akkor van esélyünk felzárkózni”- utalt az 58 éves brit azokra a tavalyi eseményekre, amikor Raikkönen nem egyszer technikai hiba miatt nem tudta befejezni, illetve megnyerni a versenyeket. Ha idén ezek elkerülik a csapatot, akkor valóban szorosabb és ezáltal izgalmasabb versenyeket láthatnak majd a szurkolók.
Hazai 'arany' az Ezüstnyilaknak
A McLaren-Mercedes versenyzõi az idei esztendõben még egyszer sem állhattak fel a dobogó legmagasabb fokára, s a tavalyi Európa Nagydíj sem ébreszt kellemes emlékeket a csapatban, különösen ami Kimi Räikkönent illeti. A Mercedes Motorsport igazgatója, Norbert Haug azonban bízik a jó eredményben.
"Egy szinten vagyunk Michael Schumacherrel, és éppen olyan gyorsak vagyunk, mint a Ferrari. Egyik csapat sem bizonyult annyira megbízhatónak az elsõ négy versenyen, mint a Mercedes." – jelentette ki Haug, aki vasárnap bele szeretne kóstolni a gyõzelmi pezsgõ ízébe.
"Aranyat az Ezüstnyilaknak!" – hangzott a sportigazgató kívánsága.
"Sokat fejlõdtünk. 2005-ben Kimi Räikkönen az elsõ négy futamot követõen 31 ponttal volt lemaradva, most csak tizennyolccal." A médiát azonban nem Räikkönen pontjai, hanem a (Ferraris) szerzõdése foglalkoztatja a legjobban. "Tudom, hogy Kimi csak velünk áll szerzõdésben. Csak ez számít."
A hétvégi futamot illetõen Haug bizakodó, hogy az Ezüstnyilak szülõhelyén jól fog szerepelni a csapat. "A Nürburgring az Ezüstnyilak szülõhazája. Erre nagyon büszkék vagyunk. A legjobb tudásunk szerint kell teljesítenünk. Igazán különleges élmény lenne számunkra, ha sikerülne megnyernünk ezt a versenyt."
Ezek ketten Dennis és Haug már annyiszor átvertek, hogy utolértük a rönót, meg, hogy nyerési esélyeink vannak meg ilyenek! Úgyhogy most nem hiszek nekik! Szerintem a hétvégén sima rönõ siker honda, ferka, meki asszisztálással!
A Mercedes reménykedik, hogy nem kell motort cserélnie
A Monacói szabadedzés végén Kimi Raikkönen autója az alagutat elhagyva elkezdett füstöt eregetni, majd meg is állt. A finn versenyzõ kipattant az autójából, és tûzoltó-készüléket ragadott, hogy megelõzze az esetleges nagyobb bajt.
Habár az eset nagyon komolynak tûnt, amit magától értetõdõen motorcsere, és 10 helyes rajtbüntetés követett volna, ám kiderült, hogy csak a hõpajzs okozta a problémát. „Úgy tûnik, hogy nem kell a motorhoz nyúlnunk, mindössze pár kábelt kell kicserélnünk” –mondta a csapat szóvivõje.
Juan-Pablo Montoya: "Jól indult a hétvége számunkra. Úgy tûnik versenyképesek vagyunk, és sikerült elõrelépéseket tennünk. De Monacóban bármi megtörténhet. Sikerült teljesítenünk a tervezett programot, és úgy tûnik, hogy az új elemek jelentõsen javítanak az autó teljesítményén. A Michelin abroncsok nagyon jól üzemeltek, tehát mindent egybe vetve jól fest a helyzet. Kedvelem ezt a pályát, mert nagy kihívást jelent, és nagyon várom már a folytatást."
Kimi Räikkönen: "Az elsõ szabadedzés nagyon izgalmas volt számomra. Csak egy perc volt hátra, amikor kimentem egy felvezetõ körre és a rajtpróbára. Egy kisebb tûz keletkezett, amely károkat is okozott, kicsit többet is a kelleténél – mivel a tûzoltó ember kicsit késlekedett, magam vettem kézbe a tûzoltó készüléket. A csapat nagyszerû munkát végzett. Sikerült megjavítani az autómat, így a második edzés második felében kimehettem a pályára. Nagyon elégedett vagyok az eddigiekkel, versenyképesnek látszunk. De még sok munka vár a csapatra."
Kimi és autója:
Találtam az egyik régi (1998as) Bravo Sportomban egy McLaren cikket. Az akkori két pilótának Hakkinen-nek és Coulthard-nak teszik fel ugyanazon kérdéseket. Érdekes cikk, a válaszokból kiderülhet a pilóták hozzáállása egyes kérdésekhez. Nekem Hakkinen volt a kedvenc pilótám, így az Õ válaszai jobban tetszenek
Totti! Remélem tetszeni fog a cikk. tudom hogy nagyon nem aktuális, de azért nosztalgiának nem utolsó, és a méretét egy kicsit felnagyítottam, hogy el lehessen olvasni. sorry ha túl nagy lenne. szóval ime a cikk:
Örülök hogy tetszik. nekem is nagyon tetszett, azért is tartottam meg. Maga az újság nagyon jó állapotban van, már érték számomra :) legjobban az kérdés tetszik, hogy mi a különbség a finnek és a skótok között! :D
Kimi Räikkönen dühös, mivel a sportbírók lassan reagáltak, amikor McLarenjén kisebb tûz keletkezett a Monacói Nagydíj csütörtöki délelõtti szabadedzésén. "A motor közelében ütött ki a tûz, de miután megálltam, a pályabírók nem igazán akartak csinálni semmit" - panaszkodott a finn. - "Ezért sokkal súlyosabbá vált a probléma, mert néhány kábel és hidraulikai berendezés is elégett, és emiatt tovább tartott a javítás, mint kellett volna." A McLaren csapatfõnöke, Ron Dennis elárulta, hogy a lángok azért csaptak fel, mert Räikkönen a rajt gyakorlása közben túl sokáig maradt álló helyzetben. "Kimi autója magától gyulladt ki, ami némi plusz munkát adott nekünk" - mondta. - "Csak a rajtot akartuk gyakorolni, és õ kissé lassan indult el, ettõl pedig minden túlmelegedett." Mivel a tûz nem tett kárt a McLaren motorjában, Räikkönen megúszta a cserét és az azzal járó, tíz rajthelyes büntetést. Csütörtökön egyébként nem õ volt az egyetlen, akinek az autója a rajt gyakorlása közben lángra kapott, ugyanis hasonlóan járt a Williams két versenyzõje is, bár õk vissza tudtak térni a boxba.
ez röhej, ennyire nem szabadne kiélezni az autókat...
vagy akkor lopjanak öteletet a Super Aguritól, nekik lassú indulásnál sem gyullad ki:)
Jah... ezen énis meglepõdtem, mégha csak a McLaren lett volna akkor nevetek mer balf*szok, de a többiek is igy vannak vele...
A McLaren-Mercedes versenyzõje, Kimi Räikkönen az ötvenegyedik körben feladni kényszerült a Monacói Nagydíjat. Az autó ismét lángra lobbant.
"Egyelõre nem tudni, hogy mi okozta a tüzet Kimi autójában. Elképzelhetõ, hogy azonos probléma merült fel, mint csütörtökön. Akkor a kipufogó melegedett fel, és az gyújtotta be a kábeleket. Mivel még nem kaptuk vissza az autót, nem tudok semmi konkrét magyarázatot adni." – jelentette ki Norbert Haug, aki biztos benne, hogy a finn pilóta a gyõzelemért is harcba szállhatott volna.
szegény kimi :( pedig nyerhetett volna nem volt eldöntva akkor még hogy az a bu*i alonso nyeri meg
A McLaren-Mercedes versenyzõje, Juan-Pablo Montoya a második helyen ért célba a Monacói Nagydíjon, megmentve ezzel a csapat becsületét. Kimi Räikkönen autója ismét túlmelegedett, így a második pozícióból feladni kényszerült a küzdelmet.
Juan-Pablo Montoya: "Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, a kemény munka meghozta gyümölcsét. Monacóban - mint mindig - most is meg kellett küzdeni a forgalommal, és sok idõt veszítettem Fernando mögött. Emiatt nem tudtam vele felvenni késõbb sem a versenyt. Ma még nyerhettünk is volna. Monacóban semmit sem lehet elõre megjósolni, a legjobb idõben a legjobb helyen kell lenni. De még keményebben kell dolgoznunk, hogy elõrelépéseket tegyünk. Még hosszú út áll elõttünk, de már nagyon várom a Brit Nagydíjat."
Kimi Räikkönen: "Ez nem az én napom volt. A stratégiánknak köszönhetõen átvehettük volna a vezetést a boxutcában, de a biztonsági autó mindent elrontott. Volt egy kisebb tûz, amelyet ismét túlmelegedés okozott. Ez a versenyem végét jelentette. EZ nagy csalódás számomra és a csapat számára is. Különösen nehéz, ha tudod, hogy jól szerepelhettél volna. Ma egy versenyképes autó állt a rendelkezésemre. A célunk az, hogy Silverstoneban jól szerepeljünk."
A csapatfõnök Ron Dennis is bajban volt, amikor a versenyt kellett értékelnie: "Juan-Pablo számára remekül sikerült a futam, bár miután a biztonsági autó elengedte a mezõnyt, a forgalomban sok idõt vesztett, így nagyon lemaradt Alonso mögött."
"Az elsõ bokszkiállás után világos volt számunkra, hogy Kimi autójában hét körrel többre elegendõ üzemanyag van, mint Alonsóéban. De amikor bejött a biztonsági autó Webber leállása miatt, akkor elvesztettük ezt az elõnyünket. Amíg a safety car mögött köröztek, a hûtés nem volt elegendõ, és a nagy hõség miatt az egyik kábelköteg lángra lobbant, ez pedig Kimi versenyének végét jelentette. Mindenestre nagyon versenyképesek voltunk, a célunk most az, hogy ezt a formánkat átmentsük a következõ versenyre is."
Norbert Haug, a Mercedes motorsport igazgatója is megszólalt: "Egész hétvégén nagyon gyorsak voltunk és jó taktikát sikerült kidolgoznunk a versenyre, úgyhogy a gyõzelem sem volt elérhetetlen számunkra. Nagyon sajnálom, hogy Kimi nem tudta befejezni a versenyt. Juan-Pablo kiegyensúlyozottan teljesített, ennek az eredménye lett a második helyezése. Fejlõdtünk, ez kétségtelen, már nagyon várjuk Silverstone-t, ahol szeretnénk folytatni ezt a tendenciát."
Szegény Kimi. Miért nem tudnak egy normális motort összerakni neki,érdekes hogy a Montoyának nem romlik el az autója. na mind 1 HAJRÁ KIMI!!!!!!
Nem a motor miatt esett ki, csak tûlmelegedd valami, ahogy Webbernél is.
MOntoya nem használja ki az autót, nem olyan jó. Így kisebb igénybevétel mellett a kocsi kibírja.
akkor valami gáz lehet a vezetéstechnikájával Kiminek, lehet kicsit változtatnia kéne. Ha nem gyorsabb a kocsi, bele kell törõdni, több pontot szerezne
nagy vezetéstechnikai hiányosságra vall, ha 21 autóban normális anyagot építenek, egybe pedig nem...
sõt Kimi megrágta a hátsó szárnyat és a felfüggesztést, hogy eltörjön - igaz a hülye Ron azt mondta, hogy anyag és gyártási hiba, pedig ráfoghatta volna a finn vezetés stílusára...
Kimi: "A stratégiánknak köszönhetõen valószínûleg át tudtam volna venni a vezetést a boxkiállások második fordulója után, de igazából akkor vesztettük el a versenyt, amikor bejött a Safety Car" - vélte a tavalyi gyõztes. - "Utána pedig kisebb tûz keletkezett egy hõpajzs hibájából, ami megrongálta a kábelköteget, és ezzel vége is volt a versenyemnek." Ez a hiba a hétvége folyamán már másodszor jelentkezett, Räikkönen autója ugyanis a csütörtök délelõtti szabadedzésen ugyanilyen okból gyulladt ki, s õ akkor arra panaszkodott, hogy a sportbírók késve érkeztek meg a tûzoltó-készülékkel.