McLaren: jobb az élrõl kiesni, mint középen végezni
Az új motor mellett más újdonság is lesz a Nürnburgringen A5
Bár Juan-Pablo Montoya a harmadik lett Imolában, Kimi Räikkönen ötödik helyével együtt saját mércéjéhez képest alulteljesített a csapat. Tavaly a finn vezetõ helyrõl volt kénytelen feladni a versenyt. Martin Whitmarsh, a McLaren elnöke szerint az mégis jobb, mint a középmezõnyben végezni.
Meg kell kezdeni a felzárkózást
A csapat tíz, Räikkönen négy pontot szerzett Imolában, és bár neki tavaly pont nélkül kellett tovább mennie, Whitmarsh szerint könnyebb elviselni, ha valaki az élrõl esik ki, mint ha egész verseny alatt érzi, hogy nem elég jó az autó.
"Mindkét eset (a tavalyi és az idei) bosszantó, de végül is inkább lehessen valaki büszke arra, hogy övé a leggyorsabb autó. A cél a leggyorsabb autó megépítése, de ha valaki (az élrõl) kiesik, az nagyon rossz érzés. "
A két McLaren csak a negyedik sorba tudta kvalifikálni magát az idõmérõn, így a verseny során a rajtpozícióhoz képest mindketten több helyet javítottak, ami enyhítheti Whitmarsh csalódottságát.
"Ami a futamot illeti, be kell ismernünk, hogy jelenleg nem elég jó a teljesítményünk. A Renault az etalon, mi pedig jobb munkát is végezhettünk volna. Legalább a pontversenyben közelebb kerültünk a Renault-hoz, a második helyen állunk, míg Kimi harmadik az egyéni versenyben."
Eddig ismétlõdik a tavalyi forgatókönyv. Alonsónak máris tizenöt pontos elõnnyel áll a tabella élén, kétszer annyi pontja van, mint Räikkönennek. Whitmarsh reméli, hogy a csapat az elkövetkezõ versenyek egyikén végre magára talál.
"Versenyeket fogunk nyerni, és mindent megteszünk azért, hogy végig izgalmassá tegyük a világbajnokságot. Tavaly sokáig tartott, mire tényleg elkezdtük az évet, és egyelõre az idei szezon is hasonló képet mutat. Remélhetõleg a következõ versenyek egyikét sikerül megnyernünk, és formába lendülünk."
A McLaren ezen a héten Silverstone-ban tesztel, a csapat új motorral és új aerodinamikai elemekkel készül az Európa Nagydíjra.
"Ami a kasztnit illeti, vannak új aerodinamikai elemeink, amiket ezen a héten tesztelünk Silverstone-ban, és amik remélhetõleg néhány tizedmásodperces javulást eredményeznek majd."