Mostantól akkor a Nascart fogom nézni!!!Az f1 már úgy is unalmas sajnos!
ÍGY EGY KICSIT MÁS A TÖRTÉNET:
2006-07-11 Azonnali hatállyal kirúgták Montoyát!
A McLaren-Mercedes vezetõsége azonalli hatállyal szerzõdést bontott Juan Pablo Montoyával. Az okokról egyelõre senki sem beszél...
Juan Pablo Montoya mától azonnali hatállyal hátat fordít a Forma-1-nek! A kolumbiai pilóta már korábban bejelentette, hogy az idény végén távozik a McLaren csapatától, de az istálló kedd reggeli bejelentése mindenkit váratlanul ért.
Ron Dennis csapatfõnök elismerõen beszélt Montoyáról, de sejtelmes nyilatkozatából a távozás okait illetõen az ég világon semmi sem derül ki.
- Juan Pablo egy nagyszerû versenyzõ. Most teljes erõbedobással készülhet a következõ kihívásra, vagyis a NASCAR-ra. Köszönjük neki, amit a McLarenért tett - mondta Dennis.
A hírek szerint Montoyának azért kellett mennie, mert Dennisnek elege lett a kolumbiai viselkedésébõl, és abból, hogy ebben a szezonban hibát hibára halmoz. Az utolsó csepp a pohárban a két héttel ezelõtti indianapoliszi nagydíj volt, ahol egy kicsúszás következtében Montoya saját csapattársát, a finn Kimi Räikkönnent is kisodorta a pályáról.
A hátralévõ versenyeken Montoyát az eddigi tesztpilóta, Pedro De La Rosa helyettesíti.
Allitalag azert, mert a csapat engedeje nelkul beszelt publicly a 2007 es szezon rol... Ezert megtorte a szerzodest, es Ron kirugta. Pedro "Rozsas" hellyetesiti. Ha maradt Wurz a McLarenel, most lenne neki a lehetosege...
Egyszeû a képlet..Monty direkt beszélt,hogy minél elõbb távozhasson. Így megoldotta és kész. Kíváncsi leszek mit fog nyújtani majd a NASCAR-ban.
En is kivancsi vagyok, de annyit mondok elore, hogy nem lessz neki konnyu. Olvasgattam egy par Americai NASCAR FORUMOT, es sokan arrol beszelgetnek amire elore is gondoltam..... PL. "minek jon ide ez a Forma versenyzo? Volt mar itt az is es levertuk" -- meghogy -- "Majd mi megtanitjuk Montoyat hogy ki a fonok" stb. Ismerve Montoyat, o nem fog venni sok sz#rt ezektol, szoval lessz a csata. Arra viszont nagyon kivancsi vagyok, hogy hogyan fog a Columbiai rajongok lengetni a Columbiai zaszlot a Confederate zaszlo, es a zaszlo-tartok mellett. Erre senki sem gondolt....?
Pont errol beszelek. Viszont gondolom ti magyarban azt nem tudjatok, hogy az igazi nascar rajongok nagyon utaljak a latinokat, a kulfoldieket (foleg) es a feketeket. Szoval sztem nagy buli lessz. A latinokat "Wetback" nek nevezik. Ez egy lebecsulo kifejezes, ami onnan jon, hogy a Mexicoiak at szoknek a hataron, es muszaj uszni egy folyon keresztul. Ebbol jott a "wetback" kifejezes. Nem akarom elrontani a hangulatot itt a McLaren forumon, de gondoltam adok egy kis informaciot, amit a TV bol, es az internet rol nem lehet kapni, es mivel en itt lakok, es minden nap talakozok ilyen alakokkal alltalaban a munkamban.... Egy kis Cultural Education for ya'
Ez var szegeny Monty ra az Indy 500 versenyen... Ahogy latod, a NASCAR rajongo tenyleg szereti Dale Earnhartot... az a no a ball oldalt pedig vagy a felesege, vagy a huga, de valoszinuleg MINDKETTO. HA-HA-HA.
De, tudjuk. Ez csak a Hard Core Redneck NASCAR Fan-ok egy kis százalékára jellemzõ, de õk is inkább csak maximum fúj-olni fognak. A Rebel zászló meg a többi lengetése. Attól, mert a latinoknak gúnynevet adnak, még nem lesz még csak pofozkodás sem. Hidd el, béke lesz a pályán. Gondolod, ha a NASCAR komolyabb incidenst sejtene, beengedné a külföldieket? Lester, Fukuyama, a nõi versenyzõk, mind-mind befért gond nélkül, pedig nem feltétlenül oda valók a déliek hagyománya szerint. Eleinte még a Kalifornia-i versenyzõk is furcsák voltak, de Jeff Gordon is nagy rajongótábort szerzett. Sokan nem szeretik õt a fan-ok közül, de aki népszerû egy nagyobb csoportban, az népszerûtlen egy másik nagy csoportban, ilyen a sport. Szeretnek az emberek választani egy barátot és egy ellenséget a pályán, hogy a drukkolás még hevesebb lehessen. Néhány fórumon megy a duma, hogy majd megmutatják neki, ki a fõnök. Ez természetes, hiszen az ember félti a helyét, de ez csak duma. Nem lesz semmi probléma, Montoya megpróbálja és ha tetszik neki a NASCAR és hozza a megfelelõ Consistency-t, akkor marad.
Orulok hogy igy gondolkozol, mert en is nagy vagyok a diversity ben. De sajnos en tapasztalatbol beszelek, es ismet mondom, arrol amit az internet es a tv nem mutat. Pedig Seattle ben lakok, ahol a redneck (wanna be) population nagyon keves. Orulok hogy a muslim fickoknak nem lett semmi bajuk, es egy jo publicity. Az EN HAVEROM aki indiai indiabol, viszonlt lakott Alabama ban egy par evet, sot en is nala laktam egy par hetig, mikor a fiam versenyzett a Barber Motorsports Park ban 2005 ben. Szoval ismet: tapasztalat, nem internet. De ahogy mondod, en NAGYON REMELEM hogy Monty ok lessz...!
Ralf Schumacher a Williams istállónál négy éven keresztül Juan-Pablo Montoya csapattársaként versenyzett, így jól ismeri õt. A német pilóta megérti 'Montyt'. "Juan nem érezte jól magát ott, ahol volt. Ez ahhoz vezetett, hogy nem tudta azt a teljesítményt nyújtani, amire képes lett volna, és amit elvártak tõle."
Nehézségek minden csapatnál vannak, ám idõ elõtti menesztésre csak ritkán kerül sor. Schumacher úgy véli, hogy nem helyes, ha csak egyik felet teszik felelõssé a történtekért. "Az ilyen esetekben is kettõn áll a vásár."
"Juan egy rendes fickó, Soha nem tartotta fontosnak, hogy politizáljon."
"Hamar a kedvét szegte, ha nem tudott nyerni. A kívülállónak gyakran közömbösnek tûnt. A McLarentõl is többet várt. " – tette hozzá a Toyota versenyzõje, aki cáfolta, hogy összezördült a kolumbiai csapattársával.
"Egy ideig a bátyámra orrolt, de csak a kezdetekkor."
A FIA betiltotta a Renault által kifejlesztett lengéscsillapítót
A Renault hosszú ideje használ egyfajta 'innovatív' lengéscsillapítót, melynek lényege, hogy amikor az autót rázkódás éri (pl. kerékvetõn történõ áthaladás), akkor azt a rendszer ellensúlyozni képes, s ezáltal megszûnik a sokszor komoly problémát okozó vibráció.
Ezt a rendszer a kifejlesztése óta több csapat is, köztük a Ferrari is és a McLaren is, átvette, és használja a mai napig is. Mindezt addig a FIA engedte is használni, míg hozzá nem jutott a többi csapat által feljegyzett tanulmányokhoz, melyben világosan rögzítették, hogy az javítja az autó aerodinamikai tulajdonságait, tehát egyfajta aerodinamikai elemként mûködik, mely az új szabályoknak megfelelõen nem mozdulhat el. Ennek megfelelõen tehát tiltott eszköznek minõsül.
A tanulmányok szerint a betiltást a Renault csapat érezheti meg leginkább, akiknek a Michelin gumik sajátossága miatt nagyobb elõnyt nyújtott a rendszer. A Ferrari azonban csak néhány pályánál látta szükségesnek alkalmazni az átvett technikát.
Jó ideje bevett szokás a McLarennél, hogy a kvalifikációs edzésen meglehetõsen sok benzint visznek magukkal a csapat autói. Ennek a straégiának hátulütõje, hogy a rajtrácson szinte megcélozhatatlanná válik az elsõ sor. Elõnye, hogy a csapat autói a többiektõl eltérõen még akkor is a könnyû autóval körözgetnek, amikor az ellenfelek megtankolták sajátjukat.
Mindez a tavalyi évben a szupergyors McLarennel egészen jó stratégiának bizonyult, ám 2006-ra használhatatlanná vált, hiszen az atutó közel sem olyan domináns, mint egy évvel korábban.
Norbert Haug, a Mercedes motorsport elnöke felhívta csapata figyelmét, hogy a hazai versenyükre változtathatnának stratégiát. Elgondolása szerint a kevesebb üzemanyaggal a rajtrács elõkelõ helyére küzdhetnék fel magukat, ahonnan talán több esélyük nyílna a hazai közönség elõtti jó szereplésre.
"Az a célunk, hogy a hazai versenyünkön jó eredményért hajthassunk" -mondta kedden Haug. "A múlt héten intenzív teszten vettünk részt, ahol láthatóan sokat fejlõdtünk. Úgy érzem versenyképesebbek lehetünk, mint korábban."
"A sikerhez azonban úgy vélem a rajtrácson is elõrébb kellene végeznünk a korábbiaknál, ehhez pedig más, agresszívabb stratégiát kell választanunk."
"Úgy gondolom, hogy az utóbbi idõben mutatott javulásunk, és a stratégia helyes megválasztásával komolyabb eredményt érhetünk el a hazai futamunkon."
Még szerencse hogy idõben rájöttek... :D
"Még szerencse hogy idõben rájöttek... :D" Már a harmadik futamon rá kellett volna..
Mivel Fernando Alonso már tavaly aláírta a McLarenhez szóló szerzõdését, és egyre valószínûbbnek tûnik, hogy Michael Schumacher marad a Ferrarinál, a Forma-1 három szupersztárja közül már csak Kimi Räikkönen sorsa bizonytalan.
Ezért nem meglepõ, hogy a finn versenyzõ jövõje állandó találgatások tárgya, s bár egyes értesülések szerint elõszerzõdése van a Ferrarival, õ maga a stuttgarti Mercedes-múzeumba való látogatásán azt mondta az újságíróknak, valójában még nem választott csapatot.
"Majd ha pontosan tudom, hol folytatom, el fogom árulni, de egyelõre nincs mit közölnöm" - szögezte le a 26 éves Räikkönen, aki 2002 óta versenyez a McLarennél. - "Mindenki azt hiszi, tudja, hogyan döntöttem, mert az egyik héten a Ferrarinál, a következõn a Renault-nál vélnek látni, aztán pedig azt állítják, maradok itt."
"Mulatságos olvasni az újságokban, hogy milyen ötletekkel állnak elõ, de kedvezõ helyzetben vagyok, mert rajtam áll a döntés."
A Renault-nál egyértelmûvé tették, hogy Räikkönenre vadásznak, miközben a Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug maradásra buzdította a finn sztárt, mondván: a McLarennél azonos technikai feltételek mellett mutathatná meg, mire képes a világbajnok Alonsóval szemben.
Räikkönen azt mondta, apróságok dönthetik el, hogy végül melyik csapatot választja.
"Az emberek mindig azt hiszik, a versenyzõk a pénz alapján választanak" - vélte. - "A pénz valóban fontos, de azoknál az élcsapatoknál, amelyek szerepelnek a listámon, ebben a tekintetben nincs jelentõs különbség. Gyors autót szeretnék, ám a többi feltételnek is stimmelnie kell."
"Természetesen gyõztes autót akarok vezetni, azonban nem csak ennyirõl van szó. Akad egy csomó apróság, amelyek mások számára esetleg nem tûnnek fontosnak, nekem viszont számítanak."
"Soha nem lehet tudni, mi történik végül... Tavaly nem gondoltuk volna, hogy idén ilyen nehéz idény vár ránk, de a Forma-1-ben rendkívül gyorsan változnak a dolgok, ezért csak remélhetem, hogy végül helyes döntést hozok."
"Csak utólag derül ki, hogy így történt-e."
Räikkönen 2003-ban és 2005-ben is sokáig harcban állt a világbajnoki címért, amirõl azonban mindkét alkalommal lecsúszott.
"Természetesen gyõztes autót akarok vezetni, azonban nem csak ennyirõl van szó. Akad egy csomó apróság, amelyek mások számára esetleg nem tûnnek fontosnak, nekem viszont számítanak."
Gondolom kicsit szabadabb életre vágyik és önállóságra...
Kimi Räikkönen még egyszer sem tudott célba érni Hockenheimban, azért úgy gondolja éppen itt az ideje annak, hogy megszakadjon ez a rossz sorozat. A Mercedes hazai versenyén "szeretnénk dobogóra állni. 2005-ben is sikerült nyernünk, és azóta nem felejtettünk el semmit." – jelentette ki Norbert Haug.
"Már csak egy lépésre vagyunk tõle, és garantáltan sikerülni fog. Talán jobbak is lettünk tavalyhoz képest, azonban a két vetélytárs többet fejlõdött. A Ferrarit is leírták már, aztán egymás után két futamot megnyertek."
Kimi Räikkönen még nem döntötte el, hogy melyik istállónál folytatja pályafutását. Haug maradásra bírná a finn versenyzõt. "Csak azt javasolhatom Kiminek, hogy maradjon nálunk. Akkor megmutathatja, hogy ki a jobb, õ vagy Alonso."
Mielõtt döntene szeretne jó eredményt elérni Hockenheimban. "Az autó elmúlt hetekben sokat javult. A jerezi tesztek is eredményesek voltak. Remélhetõleg ez lehetõvé teszi a számunkra, hogy a maximumot hozzuk a lehetõségeinkbõl."
McLaren: Minden rendben
A McLaren pilótái a pénteki elsõ edzésen csak egy-egy felvezetõ kört teljesítettek Hockenheimben. A második szabadedzésen Kimi Raikkönen 9 kör megtétele után 1:17.040-es idõvel a negyedik helyen zárt, míg csapattársa, Pedro de la Rosa 10 kör után 1:17.516-es idõvel a nyolcadik lett.
Kimi Raikkönen: "A szokásos pénteki programunkat sikerült teljesítenünk annak ellenére, hogy esett egy kis esõ. Kiválasztottuk a megfelelõ Michelin gumikat és dolgoztunk a versenybeállításon. Az autó jónak tûnik, és úgy néz ki, hogy a gumik is jól mûködnek, szóval elégedett vagyok.
Pedro de la Rosa: "Pozitívan kezdõdik a hétvége. Amikor elkezdett esni, egy kicsit aggódtam, hogy nem fogunk tudni elég kört teljesíteni száraz gumikon, de aztán a pálya nem igazán lett vizes, tehát folytatni tudtuk a programunkat és használható eredményeket kaptunk. Az autóm gyors, és elégedett vagyok az elért köridõkkel."
Hááát... Én már rég lemondtam Kimirõl. Ízlelgettem egy Renault-Kimi vagy egy Ferka-Kimi párosítást. De ezek zserint, ha még nem döntött, akkor megnõhetnek a McLaren esélyei is!
Ferrari ezidáig használta, 1 hét után Brawn is bevalotta, ezen a 7végén szerelték ki elõször... McLaren nem nyilatkozott, õket nem érinti annyira ugytünik.
Na majd az idõmérõn kiderül! Ennyi erõvel akár a Meki lehetne a leggyorsabb!
Jé! A meki volt a leggyorsabb!
:))
Kimi Raikkönen: "Remek, hogy sikerült megszerezni ma a pole-t, hiszen az autóm egész hétvégén nagyon jól mûködött. A múlt heti teszten kipróbáltunk néhány új fejlesztést, és mostmár egyértelmû, hogy ezek a megfelelõ irányba mozdítottak el minket. Nyilvánvaló, hogy a mai nap csak a történet fele, de szeretem ezt a pályát, és majd meglátjuk mi történik holnap a versenyen. Sajnos az utolsó gyorskörömön kicsúsztam, tudtam, hogy lassabb voltam, mint az elsõ próbálkozásnál, szóval egy kicsit keményebben nyomtam, és a kanyarban elfogyott a hely. Ilyen megesik, de semmin nem változtatott." ez hatalmas beszólás volt ^^
Pedro de la Rosa: "A harmadik szakasz egy kicsit összevissza volt a számomra, és a kilencedik hely nem az, amire számítottam az elsõ két szakasz után. Az autóm könnyen kezelhetõ volt egész hétvégén és a gumijaink is megbízhatók. Sajnos Ralf Schumacher nekem jött a hajtûben, aminek következtében eldurrant a bal hátsó kerekem. Egyértelmû, hogy ez egy félreértés volt mindkettõnk részérõl. Amikor beértem a boxba, a fékcsatornában gumidarabok voltak, ami egy kisebb tüzet okozott. Ettõl függetlenül várom a holnapi versenyt, ahol versenyképeseknek kellene lennünk."
Hatalmas volt az öröm a McLarennél a szombati idõmérõ után, ahol Kimi Raikkönen megszerezte idei elsõ pole pozícióját. Igen ám, de késõbb kiderült, a finn pilóta azért tudott az élen végezni, mert nem kapott elegendõ üzemanyagot az utolsó etapja elõtt, így a versenyt is annak tudatában kellett megkezdenie, hogy pár kört követõen már ki kell állnia tankolni.
Kimi számára nem volt egyszerû a mai verseny, hiszen elsõ kiállása alkalmával a szerelõk nem tudták problémamentesen lecserélni abroncsait, majd késõbb egy hidraulikus probléma nehezítette az életét.
"Volt néhány problémánk a tegnapi idõmérõ második körében, így nem kaptam elegendõ üzemanyagot" - magyarázta Kimi. "Több benzinnel akartuk megkezdeni a versenyt, de ezen már nem tudtunk változtatni. Éppen ezért nagyon korán ki kellett állnom a boxba, majd a második gumigarnitúrám elkezdett hólyagosodni."
"Aztán egy kisebb hidraulikus probléma is felbukkant, így pozíciót vesztettem Buttonnal szemben. A motorom nem ment teljes fordulaton, és néha a fokozatok sem voltak rendben, így nagyon örülök a harmadik helynek."
"Azt is meg kell említenem, hogy az elsõ kiállásom sem sikerült túlságosan jól, ám szerencsére elég gyorsak voltunk ahhoz, hogy behozzuk lemaradásunkat, ám a Ferrarik túlságosan messze voltak" - tette hozzá Raikkönen, akire a verseny után még tûzoltó munka is hárult, ugyanis autója lángra kapott.
"Volt egy kis tûz, de semmi komoly" - nyugtázta az esetet a finn versenyzõ.
Ennyi hiba egész szezon alatt nem jön össze a ferkákat és a rönókat együttvéve!
az egész biztos. egyébként ez a McLarennel nem új keletü hogy nembirják felrakni a hátsokerekeket, 1999ben a Német és az Angol nagydijjon sem tudták Mikának rendesen rögziten, eredmény: mint2x kiesett.
Hát ha van esze akkor nem a mekiben az tuti. Komolyan vicc ez a csapat. Annyi bakit engednek meg maguknak hogy már nevetséges az egész bagázs. Egyszerûen szét van esve az egész. Folyton hibáznak és nem tudnak megbízható technikát felmutatni.
tavaly rengeteget hibáztak és rengeteg pechük volt(monty többszöri kilökése) és még igyis majdnem megnyerték a csapat vb-t, bár azis igaz hogy a majdnem kevés...
Az egész csapat nevetséges minardi szinten van a Ferrarihoz képest. Sebességben nagyon ott tudnak lenni de mit érnek vele?? Semmit mert ha nagyon ki vannak hegyezve mindíg lerohad a kocsi. A ferrarinál ilyen miért nincs? Ja és mclaren fan voltam 2002 óta de már a tököm tele van a lámaságukkal és már nem is nagyon követem az f1-et.
Mit láttál? kivülrõl semmit, Palik sirt hogy füstöl? hát ott a rajtnál mindeki füstölt mer indulásnál ez alap, utánna meg fékezett de azt is motor füstnek vette :DDDD
Nem. Az a lényeg hogy megint elb@szták a kerékcserét. És mindíg elb@sznak vmit. Amit más csapatoknál senki sem szokott.. Egy rohadt versenyt nemtudnak lassan lefutni hiba nélkül. Egyszerûen olyan mintha el lennének átkozva. A másik meg hogy év elején siralmasak. Egyedül talán 2003-ban voltak igazán jók év elején. Azóta mindíg év közepére szedik össze magukat. Akkor meg rendszerint régen késõ.
Hakkinen-nek volt esze õ ott hagyta õket mikor már csak szenvedés volt.
Remélem Kimmi-nek is lesz ennyí sütni valója bár állítólag jó sok elkölthetõ zsetont kinálna neki a merci.
Kimi Räikkönen a Magyar Nagydíjon futja századik Formula-1-es versenyét, ezért szeretne jól teljesíteni. Hockenheimban a harmadik helyet szerezte meg, így bizakodó, hogy a McLaren-Mercedes tovább fejlõdik.
"Számomra a Magyar Nagydíj olyan, mintha a hazai versenyem lenne, mivel a lelátókon számos finn szurkoló foglal helyet. Mindent el fogok követni annak érdekében, hogy egy jó eredménnyel ajándékozzam meg õket."
"Az MP4-21 sebessége és egyensúlya sokkal jobb lett. A Hungaroringen a leszorító erõ lehet a döntõ. Az aerodinamika és a légellenállás alárendelt szerepet játszanak. A számos lassú és szûk kanyar miatt maximális szárnybeállításokkal indulunk."
"Az elõzés nehéz, de tavaly két autót is sikerült lehagynom a rajtnál. A jó rajtpozíció itt is olyan fontos, mint Monte Carloban. A pálya felületét folyamatosan tisztítják, emiatt a por nem nehezíti meg jelentõsen a beállítási munkálatokat."
De la Rosa az év végéig maradhat
Valószínûleg az évad utolsó öt versenyén is Pedro de la Rosa lesz Kimi Räikkönen csapattársa a McLaren-Mercedesnél - derül ki Ron Dennis vasárnapi nyilatkozatából. A wokingi istálló csapatfõnöke a Hungaroringen elárulta: a McLaren vezetése csak a Magyar Nagydíj után vitatja meg, ki vezesse Juan-Pablo Montoya megüresedõ autóját Törökországtól, a döntés azonban de la Rosa remek teljesítménye miatt könnyûnek ígérkezik. "Pedro kiváló munkát végzett az idõmérõn. Két autót ugyan megbüntettek, és ezek lehet, hogy elõtte, de az is lehet hogy mögötte végeztek volna" - utalt Michael Schumacher és Fernando Alonso büntetésére Dennis, aki roppant pozitív véleménnyel van de la Rosáról. "Remekül látja el feladatát Kimi támogatójaként. Nagyszerû srác, és igazán csapatépítõ szellemû pilóta. Az istállóban most harmónia honol, ezért nem lesz nehéz dolgunk, amikor választanunk kell." Korábban felmerült, hogy a McLaren másik tesztpilótája, Gary Paffett is szóhoz juthat az idény végén, de ennek esélye de la Rosa remeklése miatt jelentõsen csökkent.
A McLarent lenyûgözte de la Rosa szereplése
A McLaren vezetõsége ódákat zengett a Magyar Nagydíjat követõen Pedro de la Rosa teljesítményérõl, aki a következõ két versenyen még biztosan rajthoz állhat a csapat színeiben. hirdetés
Pedro de la Rosa / McLaren Forrás: EPA
A wokingiak tesztpilótája azok után kapott lehetõséget a versenyzésre, hogy Juan Pablo Montoya az Amerikai Nagydíjat követõen felbontotta szerzõdését a csapattal, és elhagyta a Forma-1-et.
A spanyol versenyzõ a Francia Nagydíjon a két pontot érõ hetedik helyet szerezte meg, míg Németországban már a harmadik körben feladni kényszerült a küzdelmet. A hétvégén megrendezett Magyar Nagydíjon azonban eljött de la Rosa ideje, és az esõvel tarkított versenyen megszerezte pályafutása eddigi legjobb helyezését, a második helyet.
A McLaren vezetõsége is leemelte kalapját a spanyol elõtt, aki nem kizárt, hogy a jövõ évben Fernando Alonso csapattársaként fog versenyezni a wokingiaknál.
"Úgy gondolom, hogy hozza a tõle elvárható eredményeket" - mondta a csapat ügyvezetõ igazgatója, Martin Whitmarsh. "Jól kijövünk egymással, remek munkát végez. Õ volt a csapat legnyugodtabb tagja, miközben mindent megtett azért, hogy megelõzze Michael Schumachert a futam utolsó részében. Aggódtunk egy kicsit, de õ mindvégig higgadt maradt, mert tudta, hogy van még ideje, és elõbb vagy utóbb úgyis elmegy Michael mellett."
"A hétvégi versenyen tökéletesen teljesített, mindvégig gyors volt miközben tudta, be kell fejeznie a futamot, és ennek fényében vezetett, noha koránt sem voltak ideálisak a körülmények."
Kimi Räikkönen ittasan vezetett? A BAMS az elmúlt vasárnap arról számolt be, hogy Kimi Räikkönen a Magyar Nagydíjat követõ Red Bull partin elveszítette pénztárcáját, amelyben a személyigazolványa és a jogosítványa mellett néhány ezer euró is lapult.
Az Agenzia Giornalistic Italia értesülései szerint a finn pilóta azért "veszítette el" a jogosítványát és a pénzét, mert ittasan ült be az autó volánja mögé.
"Nem kizárt, hogy a történtek után a Ferrari kételkedik majd a leigazolásában." – írja a lap.
Jó taktika, igyál csak :))))))))
anno egy Michael Schumaher nevû pilóta pár szerelõvel és az öccsével lebontott egy hotelszobát... a sok cubalibre-tõl megerõsödve még tv-ket is kidobták az ablakon...
A McLaren csapatvezetõje, Ron Dennis szerint minden eddiginél jobb anyagi helyzetben van a wokingi alakulat, éppen ezért nem is tulajdonít különösebb jelentõséget azoknak a híreszteléseknek, melyek szerint a Mercedes a gárda felvásárlását tervezi.hirdetés
A McLaren kétszázadik Forma-1-es versenyét teljesítette motorszállítója és egyben részvényese, a Mercedes-Benz partnereként a hétvégén megrendezett Török Nagydíjon.
A DaimlerChrysler leányvállalata az 1963-ban alapított McLaren versenyistálló 40, míg Dennis a 30 százalékát birtokolja, azonban egyes híresztelések szerint a Mercedes-Benz felvásárolná az egész csapatot, miután 1999-ben hozzávetõlegesen 400 millió dollárért szerzett részt az F1-es alakulatból.
A hírek szerint a Mercedes nincs megelégedve a csapat teljesítményével, hiszen az 1996-os évad óta elsõ alkalommal fordulat elõ olyan, hogy a McLaren egyetlen futamgyõzelmet sem szerez a szezon során.
Dennis azonban cáfolta, hogy a Mercedes felvásárolná a csapatot, hiszen elmondása szerint a McLaren még soha nem volt ennyire jó anyagi helyzetben, mint most. A wokingiak a jövõ évet a Renault világbajnokával, Fernando Alonsóval, illetve a Ferrari jelenlegi fõszponzorával, a Vodafone-nal kezdik meg, így financiálisan valóban nem lehetnek gondjaik.
"Gazdaságilag még soha nem voltunk ennyire erõsek, mint most" - mondta Dennis a Török Nagydíjon. "Minden eddiginél több partnerünk van, és talán mi büszkélkedhetünk a legtöbb támogatóval a jelenlegi mezõnyben. Nekünk van a legkisebb adósságunk a Forma-1-ben. Kevesebb, mint 20 millió dollár. Az egyenlegünk pedig körülbelül 300 millió dolláron áll."
Dennis azonban nem titkolta, hogy folyamatosan tárgyalnak a Mercedes vezetõségével, ám tisztázta, csakis olyan változások lesznek, melyek erõsebbé teszik a csapatot.
"Már 1999 óta folynak a tárgyalások, hogy megerõsítsük partneri kapcsolatunkat" - folytatta a McLaren vezetõje. "Már korábban is voltak változások a vezetõségben, és még új elnököt is választottunk. Mindig van, mit megbeszélni, de csak olyan lépésekbe fogunk belemenni, melyek a csapat javát szolgálják. A McLarent és a Mercedes-t is egy cél vezérli."
Bár korábban szó volt arról is, hogy egy esetleges hatalomátvétellel, Dennis elbúcsúzhat jelenlegi munkájától, a Mercedes vezetõsége korábban ígéretet tett neki, hogy hosszú távon számolnak vele.
A McLaren teljes megújulást ígér 2007-re
Ron Dennis, a csapat vezetõje megerõsítette, a McLaren komoly arculatváltáson megy majd keresztül az elkövetkezendõ hónapokban, és a 2007-es idényt egy teljesen új "köntösbe" öltöztetett gárdával, és filozófiával kezdi majd meg.
A szakember viszont hangsúlyozta, a változások semmit nem változtatnak majd a csapat célján, ugyanis továbbra is a gyõzelemre hajtanak minden egyes versenyen.
"Semmilyen formabeli változás nem befolyásolhatja a csapat célját, mely továbbra is a gyõzelem. Mindig is azért leszünk a Forma-1-ben, hogy miénk legyen az elsõ hely" - mondta Dennis. "Azonban egy kicsit változtatni akarunk az eddigi hozzáállásunkon, hogy még sikeresebbek lehessünk. Jelenleg is a részleteken dolgozunk."
A McLaren tavaly decemberben jelentette be, hogy a jövõ évre leszerzõdött a Ferraritól az idény végén távozó Vodafone-nal, mely már akkor sejtette, hogy komoly arculatbeli változtatások elé néz a csapat a 2007-es idényben.
Az idei festésben már elõtérbe került a piros szín, mely talán elõszele lehet annak, amire a jövõ évben számíthatunk. A csapat továbbá elveszíti sztárját, Kimi Raikkönent, ám helyébe egy újabb csillag, Fernando Alonso lép majd, akitõl mindenki sokat remél.
"Másképpen állunk majd a dolgokhoz" - magyarázta Dennis. "Célunk az, hogy megvalósítsuk az emberek álmait, és az álmuk részesei legyünk. Nem csak a múltról való álmodozásról beszélek, hanem a jelenrõl, és természetesen a jövõrõl is. A kisgyerekek autóversenyzõk, asztronauták, vagy orvosok szeretnének lenni. Azt szeretnénk elérni, hogy csapatunk is az ilyen álmok szülõatyja legyen."
"Azt szeretnénk elérni, hogy csapatunk is az ilyen álmok szülõatyja legyen."
Akkor lehet el kéne kezdeni dolgozni és nem a süketelést folytatni mert a ez a csapat már a szánalom kategóriáját súrolja. Hihetetlen hogy amit el lehet rontani azt õk mindíg elrontják.
ha Montoya nem hagy ki két versenyt és nem közösitik a csapatból tavaly, akkor megnyerte volna a vb-t. láthattuk hogy azért megtudta verni a nagy Kimit is, és Ö nem hajtotta szét az autót. na mindegy. majd Alonsoval talán elérnek vmit, kiváncsi vagyok ki lesz a második számu pilóta.
Biztos hogy dolgoznak, és fejlõdnek. Alapvetõ probléma a motor szavatossága. Talán megoldják jövõre, talán nem. Ez a csapat nem szánalmas, hanem a top3 egyike. Sok, nagyon sok balszerencse éri õket, tavaly is sokszor kitették õket a versenybõl, idén és ez nem a pilóták-csapat hibája. A mûszaki problémák igen, de mégse mivel mindig a tökéletesre törekednek, de ha nem jön össze akkor nemjön össze. Idén pedig jóval kevesebb probléma volt a kocsival, csak most nem olyan gyorsak.
Williams: a McLarennek Hamilton kell A McLaren-Mercedes még nem döntötte el, hogy Kimi Räikkönen mellett melyik versenyzõ képviselje õket az évadzáró Brazil Nagydíjon. Frank Williams nem érti miért hezitál a csapat.
"Nem akarom megmondani Ronnak, hogy mit tegyen, de Hamilton leigazolásával kapcsolatban bátran kijelenthetem, hogy nem bántam meg, hogy Nicot a GP2-bõl ültettem az autómba. Egy cseppet sem."
"Ron helyében nem várnék az elsõ bevetéssel. Lewis egy igazi tehetség. Egyesek egy apró részletrõl gyakran megfeledkeznek: egy fiatal pilóta szerzõdtetése csökkenti a költségeket, ha fizetést évrõl évre emelni is kell. De sokkal rugalmasabb a dolog."
Ron Dennis:
"Nincsen sok választás, azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. A világon ilyen böszmeséget még istálló nem csinált, mint amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni. Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél, két évet, nem, nem lesz megbízhatóbb a kocsi. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az Mp/21 lehetõségein, hogy azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy azt a McLaren valaha is megteszi. És közben egyébként nem csináltunk semmit. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentõs fejlesztést, vagy új szemléletet, amire büszkék lehetünk, azon túl hogy a középmezõny végébõl hoztuk vissza a csapatot. Semmit. Ha el kell számolnunk a szúrkolóknak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk? Kaptok egy szép kocsit amivel semmit sem érünk el? Vagy, hogy VB címet ígérünk? A tények bizonyítják, nincs ütõképes autónk, amit kaptok, az ugyanaz, mint 4 éve volt."
2006, McLaren-Mercedes elnökségi ülés, Woking
Egy picit átszerkesztve a szöveg még igaz is, persze én nemigy gondolom, kitartok a csapat mellet. Semmi politikai jellegû szándék nincs benne, 1szerûen a poén kedvéért "írtam".
Ron Dennis nem zárta ki a lehetõséget, hogy már az évadzáró Brazil Nagydíjon lehetõséget ad Lewis Hamiltonnak Forma-1-es versenyen való debütálására. A McLaren vezére gokartos kora óta egyengeti a 21 éves brit pályafutását, s miután Hamilton idén megnyerte a GP2-bajnokságot, elérkezettnek tûnik az idõ a következõ lépcsõfok megtételére. Hamilton nemrég részt vett a McLaren silverstone-i gyakorlásán, a jövõ héten pedig Jerezbe utazik a wokingiak tesztcsapatával. Ha ott is meggyõzõ teljesítményt nyújt, nem kizárt, hogy Interlagosban Pedro de la Rosa helyett õ vezeti a 4-es rajtszámú McLarent. Dennis mindenesetre leszögezte: el akarja kerülni, hogy idejekorán mélyvízbe dobja a tehetséges versenyzõt. "Ha egyszer valóban Lewist szeretnénk szerepeltetni a csapatnál, miért ne készítenénk fel megfelelõen? Nagyok a várakozások vele szemben, és ebben a sportágban bárkivel elõfordulhat, hogy egyik pillanatról a másikra hõsbõl balekká válik. Miért tennénk ki õt ennek a veszélynek? Eddig briliáns karriert futott be. Ha a jövõben lehetõséget adunk neki, hogy a McLarennél versenyezzen, szeretném, ha addigra a lehetõ legfelkészültebb lenne " - nyilatkozta Dennis, aki azt is hangsúlyozta, hogy a jerezi teszt célja nem Hamilton képességeinek felmérése, csupán tanulási lehetõség biztosítása.
Jó ideje folynak a találgatások azzal kapcsolatban, hogy Lewis Hamilton, a fiatal brit GP2-es bajnok sikeres F1-es tesztjei után kipróbálhatja e magát igazi versenykörülmények között idén a McLaren csapat színeiben. Az esély sokáig megvolt, ám két nappal ezelõtt Ron Dennis szinte félreérthetetlen nyilatkozatot tett azzal kapcsolatban, hogy szerinte még túl korai volna a bemutatkozás.
Ami akkor várható volt, mára hivatalosan is bejelentésre került, tehát az utolsó futamon Pedro de la Rosa vezethet Kimi Raikkönen mellett. A döntés egyik oka akár az is lehet, hogy a McLaren egyelõre teljesen nyeretlen ebben az évadban és a vezetõség szeretne egy tapasztalt jó képességû versenyzõvel nekivágni az utolsó megmérettetésnek melyen, mint a spanyol versenyzõ mondja, elég jók a csapat esélyei.
„A kiábrándító suzukai futam után reménykedve tekintek elõre az utolsó futamunkra. A jerezi tesztjeink ugyanis egészen jól sikerültek, s ezek után komoly esélyekkel indulunk Brazíliába." -mondta az újabb bizalmat kapott versenyzõ.
Ugyse nyertek, Hamiltont simán beültethettétek volna... Pedro meg sehol sincs, mikor beült a kocsiba volt egy kiugrása és nagyot akart alakítani, meg is tette, szépvolt, azt eltünt a középmezõnyben, mint sok pilóta...
Semmi kockázata nem lett volna,ha Hamiltont ültetik be az utolsó futamra.Sajnos már nagy jelentõsége nincs,elúszott ez az év.( és Rózsi tényleg beleszürkült a mezõnybe:(( ..)...sztem mindenki árgus szemekkel figyelte volna Lewis eredményét...
A hétvégén felreppent a hír, miszerint a Mercedes hamarosan felvásárolja a Ron Dennis és Mansour Ojjeh birtokában lévõ McLaren részvényeket (40 %).
Ron Dennis cáfolta a híreszteléseket. "A közeljövõben nem tervezzük a részvények eladását. Bosszantó, ha egyes emberek a boxutcában azt hiszik, hogy elõre meg tudják mondani, hogy mások mit tesznek majd."
hát ez a futam hiven tükrözi a McLaren idei teljesitményét, no futamgyözelem, ezen a futamon se voltak sehol, Kimi megpróbált izmozni Schumival de aztán rájött h reménytelen! Montoya, Kimi jól tették hogy otthagyták a süllyedöben lévö csapatot...
Nemkell itt dramatizálni, azt hogy a jövõ mithoz senki sem tudja, senkit és semmit nem kell, nem lehet elõre leírni... ( csak aztán jövõre nehogy a Meki legyen a legjobb ugye? ez is bennevan ). De mint sokszor most is leirom, csupán egy csapat és egy ember lehet vb címes, erre van jópár csapat. A Ferrari után most a Rönó jön, ki tudja meddig, és hogy a Rönó után kijön? kitudja...