A FIA betiltotta a Renault által kifejlesztett lengéscsillapítót
A Renault hosszú ideje használ egyfajta 'innovatív' lengéscsillapítót, melynek lényege, hogy amikor az autót rázkódás éri (pl. kerékvetõn történõ áthaladás), akkor azt a rendszer ellensúlyozni képes, s ezáltal megszûnik a sokszor komoly problémát okozó vibráció.
Ezt a rendszer a kifejlesztése óta több csapat is, köztük a Ferrari is és a McLaren is, átvette, és használja a mai napig is. Mindezt addig a FIA engedte is használni, míg hozzá nem jutott a többi csapat által feljegyzett tanulmányokhoz, melyben világosan rögzítették, hogy az javítja az autó aerodinamikai tulajdonságait, tehát egyfajta aerodinamikai elemként mûködik, mely az új szabályoknak megfelelõen nem mozdulhat el. Ennek megfelelõen tehát tiltott eszköznek minõsül.
A tanulmányok szerint a betiltást a Renault csapat érezheti meg leginkább, akiknek a Michelin gumik sajátossága miatt nagyobb elõnyt nyújtott a rendszer. A Ferrari azonban csak néhány pályánál látta szükségesnek alkalmazni az átvett technikát.