A Famitsu XBOX hasábjain közölt friss interjúban a Capcom producere Jun Takeuchi csacsogott a döglesztõ grafikával tündöklõ Resident Evil 5-rõl.
Takeuchi egybõl azzal kezdte mondókáját, hogy mennyi idõt öltek a trailer tökéletesítésére(aki lemaradt volna ide lõjjön!). A kiadott bemutatóból csupán annyi derült ki, hogy egy feltételezett új arc tévedt rossz területre. Egyedül egy elhagyatott sivatagi városban araszol kivont fegyverrel, miközben gyilkos szándékú - zombi? - sziluettek rohannak beteg tempóban az övén csöngõ kolbászka irányába.
Nagyon nagy hangsúlyt fektettek a karakter arcának kidolgozására. Szakállánák minden egyes szálát poligonokból építettek fel, illetve teljes arcizomzatot szimulálnak, melybõl adódóan élethû a mimikája és a bõre. A fejlesztõk kínosan ügyeltek a kevésbé látható elemek kimunkálására. Például a fogazatra. Takeuchi azonban nem biztos benne, hogy a játékban magában ilyen mérvû részletességet megengedhetnek-e maguknak.
Míg a misztikus karakter megjelenése hihetetlen mód kidolgozott, a kiléte kevésbé ismert. Sokan úgy vélik, hogy a karakter Chris Redfield az elsõ Resident Evil hõse. Takeuchi elhárította a találgatásokat, de megemlítette, hogy a fejlesztõi kemény mag számára nagyon kedves karakterrõl van szó, s jónéhány, az eredeti RE játékon is szorgoskodott fejlesztõ teszi a dolgát az ötödik részen.
Sokan túl öregnek vélték a flintás mancit ahhoz, hogy Redfield legyen, ám Takeuchi hozzátette, hogy a Resident Evil idõsávja folytatódik és a következõ generációs konzolok képességeinek hála végre valahára a koruknak megfelelõ módon ábrázolhatják a karaktereket. Ellenben a korábbi részekkel.
A sorozat vezérszálát szorosan követi az ötödik rész, szemben a negyedik résszel, mely egy mellékágat dolgozott fel, s végre valahára kapunk a franchise végére pontot tevõ? végkövetkeztetést. A fizikához pedig minden hájjal megkent middleware-t fognak alkalmazni.
A megjelenésrõl kérdezve Takeuchi kibökte, hogy a next-gen projektek fejlesztése 3-5 lvit is igénybe vehet, de jelenleg ez a Capcom elsõdleges terméke. További infókra jövõ év elejéig nem nagyon számíthatunk, "új" HD trailerre viszont igen, a Tokyo Game Show alkalmával.
Vannak itt szép nagyfelbontású képek is:D Kép1 Kép2 Kép3
Jó kis képek , re fan nemsokára nyit ;)
A gamespoton olvastam egy interjút, megszólal benne Mr. Takeuchi a játék egyik fõ készítõje.A következõket hámoztam ki a szövegbõl.
Iszonyúan rágyúrnak a részletességre, a fõhõs minden hajszála, arcszõrzete kegyetlen élethû lesz.Még a fogai is egyenként külön modellek lesznek. Nem fedte fel a fõszereplõ kilétét, de annyit tudni, hogy olyasvalaki lesz aki már az eddigi részekben is látható volt, nem új ember.
A legelsõ Resident rész készítõi is részt vesznek a fejlesztésben, aminek egyelõre a legelején tartanak sok részlet még a levegõben van.Kihasználják az új gépek tudását, a környezet pl. szétlõhetõ lesz és valószínû third-party engine-t vesznek meg, mint pl az Unreal Engine 3, nem írnak sajátot.
A 4. részben megismert "váll feletti" kamerakezelés várható és leaglább 60 frame-mel óhajtják majd futtatni a játékot, szemben az eddigi részek 30 fps-ével.
Takeuchi elmondása szerint gyakran játszik a Half-Life 2-vel és lenyûgözte õt.Szeretné ha a játékmenet kicsit hasonlítana a HL2-ére de nem szeretné ha túl lineáris lenne.
Zárszóként pedig teljesen biztos benne, hogy valamikor a 2006-os év folyamán jelenhet meg a játék.
Aki az egész angol nyelvû interjúra kíváncsi, itt elolvashatja.
Nem tudja valaki a jatek csak ps3 mal lesz jatszhato?
Nem , célplatformok : Xbox360, PS3
Ajjaj gyerekek, ez rossz hír:
Egy friss interjúban a Capcom K&F divízió vezetõje, Keiji Inafune elárulta, hogy a Resident Evil legújabb részét a terveik szerint egy idõben szeretnék kiadni X360-ra, és PS3-ra. Elmondása szerint fõ céljuk az, hogy a Resident Evil sorozatból egy igazi multiplatform játékot csináljanak, a múltban tapasztalt különösebb exkluzivitási macerák nélkül.
Rossz hír, mégpedig azért, mert ez annyit helent, hogy még vagy 1 évig nem jelenik meg ha PS3-ra is ugyanakkor akarják kihozni.Shit.
A Capcomot ismerve sokkal elöbb úgy sem jelent volna meg. :D
Az Xbox360ism újság fõleg a Capcom X360-as stratégiájával kapcsolatban interjúvolta meg a cég fejlesztési igazgatóját, Keiji Inafune-t, aki érdekes bejelentéseket tett. Elsõ körben például kapásból kijelentette, hogy multiplatform címként kezelik az ötös szériaszámú Resident Evilt, és bár sok függ a PS3 megjelenési dátumától, de ha rajtuk múlik, akkor a játék egyszerre fog napvilágot látni Xbox 360-on és PlayStation 3-n. Az egyelõre nem részletezett online tartalommal kapcsolatban annyit árult el, hogy várhatóan azonos szolgáltatást nyújtanak majd mindkét platformon. Konkrét megjelenési dátummal ennek ellenére nem szolgált, a Dead Risinggal kapcsolatban (a Capcom X360 exkluzív fejlesztése) is csak annyit árult el, hogy valamikor 2006 õszén számítsunk rá.
2006 osze... no akkor meglesz az x360 is :P addigra csak kiforrja magat...(nomeg hatha lesz chip addigra :D)
Robert Hamiter, a Capcom America frontembere elmondta, hogy a következõ epizód, a Resident Evil 5 egyelõre a ködös távolban úszkál: 2006-ban senki nem számítson a megjelenésére, sõt, egyelõre még premier-évet sem akarnak közölni. (Tekintve, hogy a Capcomnak meddig tartott eljutni a harmadiktól a negyedikig, nem csodálkozunk a fentieken...) Zombis akció tekintetében 2006 a májusban X360-on debütáló Dead Rising éve lesz - a Capcom az ezévi kínálat egyik vezetõ játékának szánja az anyagot.
Bad news:(((
:(((((((((((( nameg a zombies!!! ami meg sima xboxra,ps2re jon meg PCre(unreal 2 engine) en aztatatat nagyon varom :D
Sajnos az E3-on egy nyamvadt szót se szóltak róla:(
Viszont: Az E3-ról feltünõen hiányzó Resident Evil 5 és Devil May Cry 4 nem véletlenül nem volt jelen az expón - a Capcom játszható, kiforrott verzióval akarja magához csábítani a szeptemberi TGS-re kilátogató közönséget, addig viszont hét lakat alatt õrzik a két népszerû franchise nextgen inkarnációit.
"Tekintve, hogy a Capcomnak meddig tartott eljutni a harmadiktól a negyedikig, nem csodálkozunk a fentieken.."
Jo, de hany spin-off rész volt mááán? Uh....hány is? Igaz, hogy a nagy része elég harmatos volt+ a kevesebb több lett volna... :-P Csoda, hogy nem riogatjak a Resi 5 elött vmi spin-off résszel az embert... :-) (vagy most WII-re akarnak vmit? Nah, a WII-röl annyit, hogy Necro-nesia (vagy mi, amit horrorcimnek szantak); bödületesen vacak iranyitassal/graffal rendelkezik; legalabbis a videjóóók tanubizonysaga szerint...)
Úgy tûnik, a Capcom nem kívánja szélnek ereszteni a 2006 októberében feloszlatott Clover csapatot (Viewtiful Joe, Okami, God Hand) inkább ismételten csatarendbe kívánja állítani a fejlesztõket. Az egykoron kreatív és innovatív játékairól ismert fejlesztõstúdió keménymagjának egy nagyobb csoportját a Resident Evil 5 már így is hatalmas hadteste alá vezényelték, míg a többiek egy eddig még be nem jelentett, titokzatos Nintendo Wii produktumon szorgoskodnak majd - derül ki a Gamasutra interjújából, amit a Capcom elnökeként ismert Charles Bellfield adott a híroldalnak. Mr. Bellfield elmondása szerint rengeteg tehetséges és szakmailag elismert fejlesztõ maradt náluk, akik beolvasztása nagyon jó fényt vet majd a két készülõ szuperprodukcióra - igaz, a korábbi team három aduásza kivált a cégbõl (Shinji Mikami, Atsushi Inaba és Hideki Kamiya), hogy új stúdiót alapítsanak (Seeds).
Április 12-én a Capcom megtartja szokásos tavaszi nagy sajtótájékoztatóját, ahol az elõzõ években tapasztaltakhoz a nyári-tavaszi-téli játékaik körül forognak majd a kérdések, így talán végre bepillantást nyerhetünk a Devil May Cry 4 Xbox 360-as inkarnációjába is. A Resident Evil szériával kapcsolatosan is oszlik majd a köd: talán újabb részletek libbennek fel az Umbrella Chronicles és a Resident Evil 5 kapcsán is, bár nagyon úgy tûnik, hogy a nagyszabású RE projekt csak 2008-ban szüli meg a grandiózus 5. epizódot. A Devil May Cry 4 és a Wii-re érkezõ Umbrella Chronicles korábbi megjelenése sokkal valószínûbb - néhány héttel késõbb már többet tudunk majd.
Remélem hamarosan több videót látunk majd a játékról, mint most.:D
Ez a játék vagy kurvajó lesz, vagy kurvajó lesz:D Amennyit heggesztik, muszáj annak lennie.
Bejelentése óta nem hallatott magáról a Resident Evil-sorozat ötödik része, a Capcom üzleti jelentésébõl azonban fény derült a lehetséges megjelenési dátumra.
A játékot tavaly mutatták be elõször PS3-ra és X360-ra, azonban azóta semmiféle információ nem érkezett a várva-várt folytatásról - talán a júliusi E3-on már komolyabb prezentáción vehetünk majd részt. Reménykedésre adhat okot viszont - már ami a játék munkálatainak elõrehaladottságát illeti - , hogy a Capcom 2006-os üzleti jelentésébõl kiderül: a játék még a 2007-es üzleti évben meg fog jelenni.
A 2007-es fiscal year 2008. március 31-én fejezõdik be, ezek szerint jó esélye van annak, hogy még a márciusi hónap folyamán kezeink között tudhatjuk a játékot. Korábban semmiképp: a játék egyik producere ugyanis anno kijelentette, hogy 2007-ben biztosan nem jelenik a Resident Evil 5. A Capcom is kommentálta a híreket: "A játék majd érkezik... valamikor."
Resident Evil 5 Lead Character Leaked? Jun. 15, 2007 6:27 AM On a personal website for Steve Van Wormer it was recently revealed he would be performing the voice for Billy Coen, the star from Resident Evil Zero.
Remélem olyan jó lesz mint a resident evil 4 . Én mindenesetre nagyon várom.
Õõõ...
Resident Evil 5 szereplõgárda... ?
A destructoid ügyeletes nyomozója érdekes felfedezést tett a Cowboy Bebop szinkronszínészei kapcsán: a népszerû anime egyik karakterét megformázó Wendee Lee IMDB profiljában ugyanis feltûnt a jövõre esedékes Resident Evil 5 actor szerep is - hõsünk nem volt rest, és nyomban az ominózus játék profiljára kattintott - mit ad isten, számos szinkron (és modell) színész található már az adatlapon, amelybõl az is kideríthetõ, milyen figurák szerepelnek majd az Umbrella kálváriájának várva várt nextgen epizódjában. Kik is õk?
Yoko Suzuki - Alyson Court Jill Valentine - Tara Platt Osmund Saddler - Michael Gough Rita - Wendee Lee Albert Wesker - Richard Waugh Ada Wong - Sally Cahill (csak voice actor) Ozwell E. Spencer - James Harper Steve Burnside - Dan Cool
A lista azért is érdekes, mert a veterán szereplõk (mint Jill, Steve, Ada, és a sokak kedvelte/gyûlölte shitmaker Wesker) mellett Yoko Suzuki és Rita is szerepel majd a folytatásban - az igazi érdekességet azonban az újra felbukkanó Albert, a halottnak hitt Osmund Saddler (RE 4) és a szintén elhalálozó Steve Burnside adja (RE: Code Veronica). A felállásból nagyon izgalmas és gyaníthatóan újabb cselszövésekre, titkokra fényt derítõ sztori bontakozhat ki, amely közelebb vihet minket a teljes igazság megismeréséhez - annál is inkább, mivel az Umbrella Corporationt alapító trió egyik tagja, a játékban még sohasem szerepelt Ozwell E. Spencer is szerephez jut végre (Spencer kúria, RE1 - valaki?). RE5-öt akarunk, azonnal!!!
Chris, a játék fõhõse egy BSAA nevû csoport tagja, és valami történt a sivatagban, ezért küldik ki körbeszimatolni. Az ellenségek állítólag valamiféle emberi lények intelligenciával, úgyhogy ezúttal mind a zombik, mind pedig a falusiak (ganado) ki lettek szórva a castingon. Az RE5-ben szerepet kap egy hölgyemény is, aki majd ismerõs lesz a sorozat rajongóinak és fontos szerepet tölt be a történetben. Kilétét nem árulta el Takeuchi, azonban az Xbox Live-on és a PlayStation Networkön a hónap végén debütáló teljes trailerben feltûnik majd egy pillanatra.
A játékmenet alapjai változatlanok lesznek, Chris a bal alsó sarokban szobrozik, viszont valami nagy meglepetést kapunk majd a játékmenetben. Korábban lehetett hallani róla, hogy a hõmérsékletnek nagy szerepe lesz a játék során. Takeuchi elmondta, hogy a fény is kihatással lesz a játékmenetre. Sötétbe lépve, esetleg a tûzõ napra kicsámpázva Chris szemének kell egy kis idõ, amíg alkalmazkodik a megváltozott fényviszonyokhoz. Megjelenés kapcsán pontosabb dátum nincs, valamikor 2008-ban. (thx TnS)
Capcom is taking its time over the game instead of rushing it out to cash in on the success of Resident Evil 4. Chief producer Jun Takeuchi confirmed recently that it won’t be released until 2009.
An internal email from Don Mattrick, head of the Xbox division, confirms Resident Evil 5 as a 2008 release. This is the first time any release date has been discussed for the game.
Most megint azt mondják még idén jön karácsony környékén. Fene tudja mi az igaz most már:)
Egyébként kinek mennyire jön be a 4. résszel érkezett "új" style? Nekem kicsit csalódás volt, hogy se zombik, se fix kamera. Aztán valahogy összebarátkoztunk. Úgy látom viszont, hogy az 5. rész méginkább ebbe az irányba tolódik:(
De megnéznék egy 720p-s, renderelt hátterû Resident Evil játékot! Abból kiindulva, ahogy GC-n kinézett a REmake és a Zero, überdurva dolgokat lehetne kihozni a dologból.
Bevallom én nem játszottam az elõzõ részekkel, csak a negyedik részt kezdtem el tegnap, de ez a játék nagyon tud vmit. Már régóta tervezgettem, hogy beszerzem, csak mindig közbe jött egy másik játék :)
Tegnap leültem és a hatása alá vont. Az irányítás véleményem szerint a kiszolgáltatottságot hivatott éreztetni. Meg kell szokni ez tény, de ha olyan lenne, mint egy remekül kézben tartott irányítással megáldott tps-be, akkor kacsavadászattá minõsülne az egész. Így viszont para a köbön, ha már többen jönnek felém.
Nekem a zombik azért nem hiányoznak, mert már annyi zombis játékkal volt dolgom, hogy klisé szerûnek hatna. Bár ezek a jómunkásemberek is eléggé zombiszerûek. Tehát emiatt talán nem kéne szomorúnak lenned.
Kamera úgymond "külön mozgása" az extrák megtalálásában (kék medálok), meg a környezet bõvebb felmérése végett szerintem nem rossz. Kétségtelen ezt is szokni kell. Elég lassú a játékmenet, emiatt betanulható az egész. Futni legalábbis én akkor szoktam, ha bejártam az adott pályarészt, vagy menekülni kell :) Amúgy séta és alaposan mindent szemügyre veszek.
Melyik elõzõ részt érdemes kipróbálni? Ez a rész nekem elnyete a tetszésemet. Magával ragadó, olyan semmihez sem fogható hangulat és látványa van. Nem csodálom, hogy az egekig magasztalta a szaksajtó. Ez tényleg egy igazán jó játék.
"De megnéznék egy 720p-s, renderelt hátterû Resident Evil játékot! Abból kiindulva, ahogy GC-n kinézett a REmake és a Zero, überdurva dolgokat lehetne kihozni a dologból."
Az biztos. Ötödik rész trélere is büntet. Nagy felbontásban szédületes játékot lehetne összerakni.
Gamecube-on a Remake-et és a Zero-t kötelezõvé tenném minden játékokkal valamennyire is foglalkozó ember számára. Fejlesztõkenk is, mintavétel szempontjából. A játékkészítés magasiskolája. Ha nincs GC-d, vagy Wii-d, szerezz be egyet és ezt a kettõt mindenképp told végig. ELKÉPESZTÕ. A Remake-el kezdd:)
PS2-re esetleg nincs átirata ezeknek? Nem valószínû, hogy GC-be, Wii-be ruháznék be a közeljövõben. Eleve ha váltok PS2-rõl, akkor az PS3 lesz. Sajnos annyira nem megy jól, hogy minden konzolból legyen egy a lakásban :)
De megjegyeztem amit írtál és észben tartom, mert ki tudja a Wii talán még befigyelhet, ha emberi ára lesz. És ha nincs átirat persze.
PS2-re nincs. De egy GC 10 rongy, akár játékokkal is használtan. Ennyit simán megér, aztán eladod 1000Ft bukóval. Mondom, ez 2 játék mustplay kategória!
Ne hallgass rájuk, RE-RE2 télleg zseniális volt a maga idejében, a REmake is jó volt, mint egy klasszikus feldolgozása (és tényleg nagyon jól nézett ki), de a "modern fixkamerás" RE-ek, a Zero meg az Outbreak erõltetett szarok.
A RE4 maga a tömör zsenialitás, emlékszem, amikor elkezdtem vele játszani, nem hittem el, hogy ilyen játékot tudnak csinálni. Nextgenebb a nextgen játékok 95%-ánál.
Persze a REmake-et GC-re mindenképpen ajánlom (vagy akár az eredeti Resi PC verzióját), mert videojáték alapvetés, de nehogy azt várd, hogy jobb lesz, mint a 4, mert annál egy játék sem jobb, fõleg nem a régi Resik. :P
Akkor errõl megoszlanak a véleményeink, mert szerintem a REmake jobb mint a 4:)
Mondjuk alapvetõen más a stílusuk, de összességében ha választani kell a kettõ közül, akkor a REmake. SZVSZ!