Nincs 2500. Nekem vannak zenész barátaim, igaz nem országos elismertséggel, de a "helyi szinten nagy sztár vagyok" feeling nekik elég, nem is akarnak többet (pedig a mai takony zenekarokat hallva nem lenne nehéz "kiugrani" a tömegbõl. Még csak el se fáradnának bele... :) Szóval azt akartam írni, hogy õk csináltak CD-t. Igaz, csak házi felvétel 1 számítógéppel + a zenekar saját cuccával, de egy DJ ismerõs mondta, hogy a hangminõsége leverne jópár gyárit is... Ez a CD kb. az alábbi árból tevõdik össze: 70 Ft egy üres lemez 30 Ft egy tok 35 Ft-ért szitázták meg (!) darabját 100 Ft körül jön ki egy színes borító tehát egy lemeznek az anyagköltsége kb. 235 Ft. (Mindezt szigorúan kisker. árakon számolva. A szitanyomás és a színes borító nyomdában szerintem ennek töredékébõl kijönne ha valaki tömegesen rendel, és a "gyári" CD sincs 70 Ft / db...) És ugye erre jönnek még a költségek: tegyünk fel egy 20.000-es példányszámot, asszem ez nem irreálisan nagy, de javítsatok ki, ha tévedek. Számoljunk rá - a hatfõs zenekarnak 300.000 / fõ gázsit, ez lemezenként 90 Ft-tal növeli a lemezek árát. - kapjon a designer és a stúdiós is 300-300E-et, elég jó zseton ez szerintem, még 90 Ft... - más hirtelen nem jut eszembe. A fentieket összeszámolva... az annyi mint... 415 Ft / lemez... Ennél csak olcsóbb lehet a cucc, ha többet gyártanak. Tegyünk rá egy - szerintem - tisztességtelenül magas hasznot, és mondjuk azt, hogy 1.000 Ft/db... ha olyan zene, ami neked tetszik, megvennéd? Szerintem igen... Ja, hogy nem annyi, hanem 4-5ezer...? Az más... Még annyit tennék hozzá, hogy zenész barátaim ezt - ugyan csak pár százas nagyságrendben - de _ingyen_ osztogatták a buliban. Tudjátok, milyen tuti reklám???
Cím: Ismét az írott CD lesz a fõellenség?= Ha én a családi videómat bedigizem és megírom, akkor az kinek lesz az ellensége? Moat csak a címre buktam ki, a cikkbõl kiderül mia a gond, de a cím így lenne helyes: Ismét a kalózmásolat lesz a fõellenség?, vagy vmi hasonló, de nem konkrétan az írt CD!!
Szerintem a RIAA már nem tudott hogy belekötni a fájlcserélõkbe ezért most az írható lemezekre állt rá.
A kéklézeres lemezeken is lesz valamilyen vízjel-féleség. És a DVD-Audionál is van valami ilyesmi (néhány lemezt kivéve), bár valószínû nem a hang-adatokba van rejtve, hanem a hibajavító kódokba - a lejátszók felismerik a másolt lemezt, és nem játszák le (csak az elsõ pár percet).
A képeknél (is) az az értelme, hogy némi változtatást elvisel, benne marad.
OK, A CD-vel kapcsolatban beigazolódott, csak paranoja De a képekkel kapcsolatban, amit írtam, az tény. Nem vízjel van benne, hanem magát a képet változtatják meg egy kicsit, ami a szemnek nem tûnik fel, de a gépek kiszûrik. Nyomtatás, és szkennelés után is. Nem vízjel, nem lesz belõle paca, mert magában a képben van a kód. Ilyen van a Zenében, bár ahogy néztem, hazánkban szerencsére még nem divat.
Szeritem megneztek, mekkora novekedes volt az elozo evben, es ugyan akkora novekedest prognosztizaltak erre az evre is. Mivel nem nott a piac, hanem csokkentek az eladasok, ezt egyertelmuen vesztesegnek konyvelik el.
Lehet, azert csokkentek az eladasok, mert sokat esett az eso es senkinem nem volt kedve elmenni otthonrol CD-t venni.
Az irhatok CDk eladasai azert nottek, mert nagyon sok embernek van digitalis fenykepezogepe es a kepeket irjak ki rajuk. Ez pedig egyaltalan nem csokkenti a lemezkiadok beveteleit.
Mindent meg lehet magyarazni igy vagy ugy.
amúgy a hazai CD-eladás 2002 és 2004 között majdnem a duplájára emelkedett (2002-ben 3millió, 2004-ben 5millió) mit akarnak még? legyen ennek a triplája? :D
Azért egy picit paranojás vagy, nem? :D A CD-gyártás technológiájából adódóan kicsit nehezen hiszem el azt, hogy minden korongon a zenében elkódolva külön-külön azonosító van.. akkor már jobban megérné írható CD-re pörkölni mint nyomkodni. Csak a külön azonosító miatt MINDEGYIK példányhoz külön master korongot csinálni nem éppen költséghatékony dolog.
Arról nem is beszélve, hogy kis hazánkban saját használatra teljesen legálisan töltesz le audio/video fájlokat, csak megosztani illegális..
Akkoriban a magyar lemezeladások a mainál jóval kisebbek voltak, a külföldi elõadóktól szinte semmit nem lehetett megkapni, csak magánimportból, meg az import lemez drága is volt, és senkinek nem volt érdeke, hogy hanglemezre költsék az emberek az ország kevés nyugati valutáját. Bár az is igaz , hogy 90Ft-ért meg tudtál venni egy magyar nagylemezt egy kicsit meg 20-ért. Az hogy legális vagy nem, csak azért lett érdekes, mert alakultak bizonyos cégek akik most ebbõl szeretnék halálra keresni magukat, és rettegnek az üzletük bealkonyulásától. Mivel akkoriban nem volt igazából külföldi elõdók hanglemezeinek itthon piaca , a kutyát nem érdekelte , hogy neked megvan-e "másolt-ban", mert ettõl nem függött semmilyen kiadónak a bevétele idehaza. A gaz imperialisták meg kit érdekeltek...
Azért vegyük figyelembe (és a magyar hatóságokat is emlékeztessük rá, ha elfelejtenék), hogy a RIAA egy amcsi szervezet, amcsiknak - ott talán nincs külön adó az írható adathordozókon, de itt van...
én úgy tudom, hogy régen a rádióból történõ felvétel azért volt legális, mert NEM stúdióminõségû zenét tudtál úgy felvenni. az FM rádiók is kb feleakkora minõségû zenét tudnak sugározni, mint az audio cd-jé és ráadásul mágnesszalag még rontotta a minõséget
Egy baj van ezzel: a mai ac97-es hangrendszerek alapvetõen 48[/96/192]kHz-en mûködnek, ezért a 44.1kHz-es hangot SRC-zik (sample-rate conversion) 48kHz-re (lejátszáskor), ill. 48kHz-en digizik a line-in-t, és utána konvertálják vissza 44.1kHz-re, ha neked így kell. Ez többnyire hardverbõl megy (legalábbis olyan kártyánál, amin van DSP, pl. Live, Audigy1-2-4, stb.), de kb. úgy, ahogy az LCD monitorok nagyítanak, azaz elég gagyin. Kisebb hangszórókon nem feltûnõ a dolog, de egy jobb rendszeren vacakul szól. Elsõ hallásra talán nem, de ha pl. összehasonlítjuk egy normálisabb asztali CD-játszóval, szembe-, vagyis fülbeötlõ a különbség. (Elég magas lesz így az IMD és THD torzítás.) (Emiatt vannak is pluginek, pl. WinAmphoz, amik maguk végzik az SRC-t jobb minõségben, ha van rá mód nem is 48kHz-re, hanem 96/192-re, de azért ez még nem oldja meg teljesen a problémát, az elvi akadályok miatt.)
* Azaz, megkapja a driver a 44.1kHz-es (vagy akármilyen rátájút, mindegy) hangot, azt átkonvertálja 48kHz-esre, és a továbbiakban így dolgozik vele, ill. küldi a D/A-hoz. (Pl. az Audigy2 csak akkor hagyja érintetlenül a 96/192kHz-es hangot, ha ki van kapcsolva minden DSP funkció, még az EQ is, mármint a HW-es.) (Ha 44.1kHz-esre van állítva pl. az SPDIF kimenet, akkor a 48kHz-es hangot még visszakonvertálja 44.1-re, tehát ez már dupla konverzió.)
Ez csak a olyan (fél)profi hangkártyákkal kerülhetõ el, amiknél driverbõl beállítható, milyen frekin dolgozzanak. Illetve most van néhány újabb, ENVI24HT DSP alapú relavíve olcsóbb kártya (pl. Terratec Aureon 7.1 Space, Audiotrak Prodigy 7.1, M-Audio Revolution 7.1), amik nem ac97-esek, és szintén beállítható, hogy mûködjenek (vagy automatikusan állítja arra, ami épp szól - ha közben egy más rátás hangot is indítunk, azt már konvertálja az aktuális rátára). Ezen kívül még talán az Intel új "HiRes" audio-rendszere is direktben támogatja a 44.1kHz-t, de nem biztos.
Nagy butaságot írtál!!! Honnan tudnák már megállapítani, hogy ki vette a CD-t? Az egyes lemezek nem egyediek, hanem gyártósoron nyomják õket. Mindegyik ugyanolyan. Ráadásul vásárlásnál nem vagy köteles igazolni magad. Képbe másolásvédelem? Ugye nem képfile-ról beszélsz? Próbálkoztak annak idején valóban olyasmivel, hogy egyes dokumentációkat olyan fényvisszaverõ anyaggal kezeltek, hogy normális fénymásolatot, vagy scannelést nem lehetett róla csinálni, mert csak nagy feketeség látszott (de ez nem vízjel volt). Ezt a technikát kb. 10 éve alkalmazták, de fel is hagytak vele, mert roppant könnyen lehetett hatástalanítani :) Vízjellel viszont biztosan nem lehet ilyen másolásvédelmet csinálni, hacsak az eszköz ezt külön nem támogatja.
"hogy hol adták el és talán azt, hogy kinek, azt a CD-t, amirõl a másolatok elindultak." Persze majd csak személyivel vehetsz CD-t, hogy ha le akarod másolni kiderüljön, hogy Te vetted meg... Nagyon fellendítené az eladásokat... A kiadó meg valószínûleg tudja, hogy az õ korongját másolták le, ehhez nem kell semmiféle vízjel... Ha már valami többmilliós példányszámban ki lett adva, baromira nincs jelentõsége annak, hogy melyik CD-t másolták le a millióból... Ez a vízjeles, megjelölõs dolog inkább a hivatalosan még ki nem adott dolgok védelmére lett kitalálva. Pl amikor a stúdióból lenyúlják az albumot, amit majd fél év múlva szeretnének kiadni.
Nem lehet, akkor minden CD-t külömn kéne írni. A blu-raynél sem így akarták, hanem a lejátszó rakta bele a kódját, és az maradt meg. (Legalábbis a szomszéd topicban így írták)
Ezekszerint nem érted mire céloztam.Elvileg a MAHASZ a szerzõket védi,tehát nem a saját zsebüket kéne tömnie.Ehejett ha fizetsz nekik jogdíjat akkor azt nem a zeneszerzõ kapja az esetek jó részében,hanem a MAHASZ-t üzemeltetõ fejesek.
Én meg csak egyet írnék le: a millió számra eladott nyers cédén azért ott a kis zsiráfos zárjegy!!!!!
Szal abba lehet hagyni a síránkozást, és ha nincs elég bevétel rakjanak 100Ft jövedéki adót a nyers CD-re!!!! A jónépnek még így is megéri.
Az otthoni rádióból kazira másolgatás meg miért volt legális????????
A következõ lépés az lesz hogy majd be akarják tiltani az írható lemezeket is.
Azért a másolásvédelem manapság már nagyon eldúrvult. Mondom ezt. Létezik olyan technika, már a képekben is, hogy magába a !!képbe!! teszel másolásvédelmet. Nem a kódjába. Szóval ha a képet kinyomtatod, és beszkenneled, a védelem benne marad. A progi megállapította, hogy benne van a védelme. Tudja, hogy kié volt az eredeti, meg ilyesmi, és tudja, hogy ez annak a másolata. Ilyen technológiák már a zenében is vannak. Tehát ha veszel egy eredeti lemezt, és felveszed hallgatás közben, akkor pontosan meg tudja mondani a nagy kiadó, hogy az a másolat az õ korongjáról készült, ha még durvább, akkor mindegyikbe külön védelmet rak (hisz pénze van rá ) Szóval lehet, ez csak feltételezés, megmondja, hogy hol adták el és talán azt, hogy kinek, azt a CD-t, amirõl a másolatok elindultak. És ez a kód benne a van a zenében, úgy hogy azt te nem hallod, de ha felveszed, akár a levegõbõl is, akkor is benne marad. Ez fõleg a netes letöltésnél divat, amikor az ember pénzért tölt le legális helyen, ott biztos, hogy minden file-ban külön külön kód van. Szóval ott be tudják azonosítani, hogy ki vette meg, és kezdte el másolni a zenét. Csak ennyit akartam mondani, remélem nem voltam hosszú. +ui.: Ezt is persze ki lehet szûrni, de mi van, ha nem sikerült, vagy azt hitte a hacker, hogy kiszedte ? Mert ezt sehol nem látod, hogy benne maradt, tudod másolni, meg minden. Szóval csak óvatosan!
Igen, és ez így is volt sokáig. Mármint az USA-ban is jól érzékelték a piacot. Ezért jutott ilyen magasra. De ne feledjük, hogy az usa erõsen hanyatlik. És ez felgyorsult a hidegháború végével.
Azért az röhejes, hogy merrefelé megy már az usa. Lassan már kötél általi fejlövés fog járni egy film vagy zene letöltéséért. A piac változik, ezt kéne már felfogniuk a kiadóknak. Aki nem tart lépést az eltûnik a süllyesztõben. Jól is néznénk ki, ha a lovász lobbi betiltatta volna a gõzmozdonyt, a tengerész lobbi pedig a repülõgépet.
Mondasz valamit.
Az egész ott kezdõdött, hogy a bakelit lemez az elsõ idõkben még jóval magasabb minõséget képviselt mint a CD. A CD félúton volt egy walkman, meg a bakelit között. Használhatóságban is. El is telt még 10 év mire a dolgok megváltoztak. A mechanikus leolvasású bakelit elérte a határait, a digitális adatfeldolgozás viszont már túl is lépte ezt, amellett már jóval olcsóbb is.
És itt a bibi. A kiadók az utóbbi 20-30 évben egy tapodtat sem fejlõdtek!!!!! Nem képesek új médiára áttérni. Maradtak a bevált 2 csatorna szokásos 20-20KHz 16bites felbontásnál.
Mennyibe kerül egy zenei DVD /6 csatorna + kép esetenként még jobb hangminõség is/? KB ugyan annyiba mint egy sima CD.
Van olyan ember, aki ezek után a XXI. szd-ban rossz szájíz nélkül kiad 5 ezrest egy britniszpirszért, vagy egy hófehér jaguárért? Na ne röhögtessenek!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pénzt minden áron. Egyszer a letöltés, egy szer az írott CD a gond. De lehetne a holnap esti káposzta levest is szidni, a lényeg az, hogy megindokoljuk, hogy a régen halott üzleti modellel semmi baj, a fogyasztóa hibás, hogy nem tudnak elõrelépni. Eröltetik a régi piaci modelljüket, és inkább hibás bárki, akár az ufo-k is, csak ne kelljen beismerni, hogy ez hiba. Errõl van itt szó kérem...
azért ennyi, mert a feleslegesen legyártott lemezekeet is ki kell vkinek fizetni
kevesebb nincs 2500/lemez
Nekem az a velemenyem ,hogy amikor 100FT 1lemez magyarazzakel hogy miert kell az uzletben minima 4-5ezret perkalni egy lemezert mert kalkulalasom szerint olyan 2500-bol kilehetne jonni csak akkor nem lanne rajta 100%haszon.Bé voltam
Hátt igen a MAHASZ tojik az emberekre,csak a saját boldogulásuk érdekli,de nagyon nagy szarba vannak hála az égnek.Pl nemtudtak a DJ-knek kiküldeni 2005-ös szerzõdést mert nincs nekik... és ez mega LOL.Ennél már csak az a viccesebb hogy ennek ellenére hajlandók szerzõdést kötni...szóban,2005öt írunk :))))
Láthatsz is Egyszerûen csak bekell menned egy "records"ba és válogatni az underground lemezek között
1ébként már régen is voltak másolvédelemmel ellátott CDk, én ezt egyszerûen a régi, kimúló félben lévõ CDromommal is sikerült másolnom(ha egyáltalán beolvasta 5Xre)hihihi
Egyébként cseszhetik a másolás védelmet amig kiadják bakeliten is a club zenéket.Más dolog hogy a slágereket nem,dehát azt ugyse hallgatok,tehát cseszni rá :))
Amig az Amazonon meg lehet venni egy zenei CD-t $13-$14 addig nalunk ugyan azert legalabb a duplajat kell fizetni. Pedig a vilagnak tolunk nyugatra eso felen egy kicsit jobban keresnek az emberek. Erdekes, meg ott is soklljak az arat.
Viszont az is erdekes, hogy a MAHAsz oldalan egyaltalan nincs forum... Lehet, nem is kivancsiak a masik fel velemenyere, mert akkor erdekes dolgok derulnenek ki.
másolásvédelem. hm. úgyis mindig feltörik, és az egész baromságnak mindig a fizetõ felhasználó issza meg a levét.
mert ki is jár rosszul? pistike letölti az új vindózt, a kód benne van egy textfile-ban. számtech-analfabéta-apu kotorássza a kódot a szekrény mélyérõl, ahányszor (ne adja isten!) újra kell rakni. pistike letölti az albumot mp3ban (vagy flacban vagy akármiben) és hallgatja boldogan. sz-a-a agybajt kap, mert a munkahelyén nem tudja meghallgatni a másolásvédett , 5-6e ftért megvett cdjét a gépén. pistike rögtön nocdvel tölti le a pirates!t. sz-a-a veheti ki az épp hallgatott audiocdjét (a nem másolásvédettet) a meghajtóból, és kotorhatja elõ a tokot, ha ifjúkorának imádott játékának remake-jével kíván játszani.
elõször arra gondoltam, ostobaság a kiadók részérõl, de lehet hogy nem. lehet, ezekkel a bosszúságokkal is próbálják a 'fizetõk' hangulatát a 'nem fizetõk' ellen hangolni.
most komolyan: kit tartott eddig vissza, hogy a progi (játék vagy sem) kért egy xszer y hosszúságú karakterkódot? a letöltõ röhög, aki fizetett érte viszont dühöng...
Én is - ha zenész lennék - szeretném, hogy a lemezeim népszerûek legyenek a neten. A kiadók kárognak de ez mindig így volt: az sír legjobban akinek a legtöbb pénze van.
Frank99: Van legalis zeneletoltes 100 Forint alatt. www.allofmp3.com Legalabbis itthon meg legalis. (spanyoloknal meg nemeteknel mar nem)
Én meg úgy vagyok vele, miért adjak ki pénzt olyanért amit ingyen is megkapok... elõbb kellett volna gondolkodni... bekaphatja a f-om a mahasz és a többi...
A lemezkiadók mind szenya dögök, én pl voltam nemrég 1 koncerten a Zöld Pardon-ban, ahol az 1ik vicces punk zenét játszó emberke a színpadon kijelentette, hogy nemsokára kijön az új albumuk, és hogy ez valszeg két héten belül fent is lesz a -idézem õt- "...azon a décéplusszplussz nevezetû letöltõprogramon, de nembaj, tölcsétek csak le, mert nekünk az a lényeg, hogy minél többen hallgassák a zenénket..."
Ha egy elõadó pénzt akar keresni a zenéjével, akkor mit kell csinálni? Szervezzen turnét vazzeg. Ehelyett seggén ül, és várja a pénzt, nem akar megdolgozni érte. Ja hogy senki nem kíváncsi rá? Hogy a többség egy ruppót nem adna a szarjáért? Pech. Egyébként nem az elõadókkal van elsõdlegesen a probléma, hanem a kiadókkal, akik élõsködnek az elõadókon. Gyakorlatilag SEMMIT nem csinálnak, csak a pénzüket forgatják jobbra-balra, éppen csak meg nem dolgoznak a haszonért. Kreálnak százezer gagyi szar bandát, aztán rád akarják tukmálni, majd sírnak a pénzért, ha valami nem világsiker. Nevetséges. A szarból nagyon nehéz várat építeni, de, mint látható, nem lehetetlen.
A lemeztársaságok a kapzsiságuknak isszák meg a levét. Ugyanis annak idején gondolniuk kellett volna arra, hogy egyszer majd eljön az az idõ is, amikor a pórnép képes lesz arra, hogy a CD-jüket lemásolják. Még akkor, a kezdetekben kellett volna gondoskodniuk olyan formátum és hw elemek megalkotásán/megalkottatásán, hogy a lemezeket ne lehessen hatékonyan másolni. Ma már semmit sem tudnak tenni, mert a nagy tömegek hozzák a sok pénzt, azok meg nem arról híresek, hogy naponta vásároljanak olyan lejátszó szerkezetet, ami a lemeztársaság érdekeit maximálisan tudja szolgálni. Vagyis a lemeztársaságok kénytelenek olyan CD-ket gyártani, amit manapság bárki le tud játszani, és ezzel együtt másolni is, ha akarja.
Szektoronként minden leolvasható. Azért sem tudják megcsinálni, mert használhatatlanná tennék az eddigi CD lejátszókat. Azért ezt õk se merik felvállalni.
"tavaly a a vásárlók által beszerzett zenei anyagok 29 százalékát tették ki a másolt CD-k, míg a letöltött dallamok részesedése 16 százalékos volt." És akkor min sírnak? Majd akkor rinyáljanak, ha valamelyik eléri az 50%-ot... Ez az "audiócédére másolásvédelmet" meg úgy hülyeség ahogy van. Eredeti CD be a gépbe, audio ki és bemenetet összekötöm, lejátszom a CD-t és közben felveszem wavba. Lehet hogy tovább tart, de csak egyszer kell megcsinálni, utána már azt kezd vele az ember, amit akar...
Irány szeptemberben a Hacktivity, és tessék személyesen kérdezni az Artisjus, ill. ASVA képviselõitõl! Mégegyszer nem lesz ilyen alkalom! :D
http://www.hacktivity.hu/view.php?oldal=hack2005
A tökéletes másolásvédelem eléréséhez minden analóg technológiát meg kellene semmisíteni, hiszen amíg léteznek ilyen eszközök, minden másolható.
Ha belegondoltok, a hallás is felfogható úgy, mint egy analóg másolat készítése. A megoldás: csecsemõkorban egy implant a hallószervek helyére minden egyes földlakónak, mely kiszûri a kódolt anyagokat amiket így egyszerûen nem hallunk meg. Bár gondolom ezt a rendszert is fel lehet törni, gondolom jóval kevesebben vállalkoznak majd egy fülmûtétre csak azért, hogy hallhassák a másolt zenét. Ez lesz a szép új digitális jogvédett világ, amelyben külön fizetni kell majd azért is, hogy egyáltalán halljunk. Addig is éljen a P2P, a zenekiadók pedig sz*pják le a nagy szõrös digitális harci lóf*aszt.
Az a zenész, aki csupán profithajhászás céljából írja mûveit, az az én szememben nem mûvész, és nem érdemli meg hogy a média által lebutított nép etesse õt. Inkább menjen el péknek, a kenyeret még nem lehet letölteni.
ha én az osánban veszek 10 darab cd-t, akkor a mahasz honan veszi, hogy én choobi táncolj a tûzzel albumát vagy csóró páros debütáló kislemezét akarom lemásolni?
és ugye ha pl a kocsidban is akarod hallgatni a becsületesen kiperkált CD-et, veszel mégegyet:)) Mert Hülye Azért Nem Vagyok! Normális áron több fogy, ez tuti
A megoldás a hatékonyabb másolásvédelmi eljárásokban rejlik" Inkább az (jóval) olcsóbb árban...
amíg egy albumon talán két szám emészthetõ, a többi hulladék, addig ez lesz. viszont ha 100-200 Ft-ért lehetne legálisan csak számokat letölteni, meggondolnám néha-néha....
Én múltkoriban vettem egy méregdrága CD- t természetesen artisjus-os cimkével ahhoz, hogy megírjam a digitális képeimet. Olyan dühös lettem rögtön le kellett töltenem valamit :))
Franciaország rulez! Ha jól tudom ott illegális a másolásvédelem használata.
Egyik barátnõm barátnõjéhez mikor bekötötték a netet, egybõl azzal kezdte, hogy hol lehet zenét letölteni
Egy valamiben biztos vok. A másolás védelem lóf*szt sem fog érni. Ennek két oka is van: 1. Tuti lesz vmi zseni hackker (nem biztos hogy jól írom) aki egy nap alatt ír egy programot amivel a másolásvédelem kiiktatható. 2. Ha mégse lenne (amit eléggé kétlek) akkor annyi az egész hogy bevágod a CD-t egy audi CD lejátszóba (akár Discmanbe is) a lejátszó hangkimenetét összekötöd a számítógép hangbemenetével és felveszed. Amilyen tökéletes ma már a technika (és ha jól csinálod) ez nem fog emberi fül számára hallható minõségromlást okozni. Kiírod ezt egy CDre és voálá kész a másolásvédeletlen CD.
én még mindig azt tanácsolom a RIAA-nak és támogatóiknak, hogy csináljanak hallgatható zenéket amikért érdemes pénzt kiadni...