Objektív Az elõbb nem említettem, hogy D50 a gép, amihez az obi kellene!
Sziasztok! Mindenki véleményére kíváncsi vagyok, milyen objektívet vennétek, ami általános célra és spes. sportfotózásra is alkalmas. Nem szeretnék cserélgetni, s a Sigma 18-200, vagy Sigma 28-300, ami közül választanék. Melyiket, és miért azt válasszam, vagy mondjatok mást, ami kb ilyen árban van (100.000 bruttó)
OK, szûr zajt a canon is biztosan, azt, hogy mennyire nem tudom gyakorlati ember vagyok, de ne mond azt, hogy a Minolta 7D-nek nincs viaszosabb képe, mint a saját kategóriájában a 20D-nek, pedig nagyobb és ksiebb pixel sûrûségû a benne lévõ szenzor, ha szûr zajt a Canon, ha nem, akkor is élesebb és képi hibáktól mentesebb képe van, mint az ominózus Sony-nak, amit, ha télleg szûrnek a D70-ben akkor az még jobban gáz, mert zajtalanabb és részletsebb képe van a 20D-nek ISO 200-on, mint a D70-nek, az, hogy a D70 200-ról indul ne is vegyük ide... Szerintem. Hangsúlyozom, nem sokat kattingatok .jpg-ben. A D50 képe azért idegesít, mert olyan képe van ISO200-on, mint, ha olajos üvegen kersztül nézném. Igen, elõ lehetett hozni pár éve a Canonokból is ezeket, de az akkor volt, ez pedig most van, a szûrésnek, pedig nincs köze a szenzorhoz. Én meg azt mondom ne akarja feleslegesen frissítésre bírni a Nikon a vevõit, és ne akarjon 4x belerakni egy szenzort egy gépbe, vagy annak legyen értelme ( D70s-nek nem sok volt, ellentétben a 60D 10D 300D sorozattal ) és a nem számottevõ különbségre való rámutatás nem szõrszálhasogatás, hanem átlag emberek által nem látható apró hiányosságok mindenki számára láthatóvá való felnagyítása.
Nem véletlenül mondtam, hogy az alsó és közép ár-kategóriára gondolok, mert az új profi Nikonban, ( D2X ) már az új 12 megás Sony CMOS szenzor van, aminek elég jó képe van a nagy sûrûség ellenére, és érkezik az új 10 megás is úgyhogy reméljük én is elkussolhatok, mert a Nikon és társainak nem kell szegény ICX 413-at tovább hajtaniuk, hanem kapnak új, modern moiré és színeszaj-mentes cuccot :) Éjjjjenek a júzerek sokáig!!
"A zajkérdés a szenzoron múlik az, hogy utána azt mennyire szûrik az is egy dolog, azt könynen észreveszed, ha volt már kezedben Minolta tudod mirõl van szó"
Volt a kezemben, de ttõl függetlenül is észre lehet venni. Például a Canon DSLR-ek képein.
"...a D70 nél pedig nem szûr zajt a Nikon, vagy csak nem vettem észre"
Nem vetted észre :)
"a D50 felháborított..."
Miért? Nincs ilyen géped és nem akarsz venni, elégedett vagy a Canonnal. Akkor prekoncepciók alapján miért idegesít más gép vélt teljesítménye? A Canon vételt akarod igazolni magad elõtt?
"A moiré tipikusan a Sony CCD hibája"
Nem. Mivel Minoltán kívül olyan Canon is volt a kezemben, amelyik szintén csinálta CMOS és CCD érzékelõvel egyaránt. DSLR-rõl beszélek persze. Bizonyos esetekben mindenképpen kialakul. Szûrni lehet. A szûrés eredménye lágyabb kép. A Canon erõsebben szûri az újabb gépeiben. A régebbiekben gyakran jelentkezett neki is, de élesebb képeket is csináltak.
"A Canon szerintem nem szûr zajt..."
De bizony szûr, mégpedig már az érzékelõn belül, aztán szoftveresen is. Sõt a korábbi RAW formátumainál is van enyhe zajszûrés. Pedig az "nyers" adat.
"...sokkal jobb képük van, mint a közép és alsó kategóriás Nikonoknak"
Én meg azt mondom, hogy nincs köztük számottevõ különbség. Mindkettõ nagyon zajtalan képet ad, ami magas érzékenységen is jó eredményt ad. A végeredmény a kép tekintetében pedig teljesen mindegy, hogy melyiket használod. Különféle teszteket olvasgatni nem egészséges, mert frusztrál :) Az a dolguk, hogy hibát találjanak. A Nikon a valóban fellépõ moiré ellenére is kiváló képminõséget ad, a Canon pedig a látható lágyásga ellenére szintén. A továbbiak kimerítik a elõre megfontolt szõrszálhasogatás bûnét.
De megnyugodhatnak azok, akik még mindig azt hiszik, hogy ez az egész a CCD meg a CMOS és különféle feldolgozási bûvésztrükkökön múlik: Szinte biztos, hogy a Nikon már érzékelõvel jön ki legközelebb, mert a Sony áttért CMOS-ra. (Nem a moiré, hanem a csökkenõ gyártásköltségek és a kisebb fogyasztása miatt :)
A zajkérdés a szenzoron múlik az, hogy utána azt mennyire szûrik az is egy dolog, azt könynen észreveszed, ha volt már kezedben Minolta tudod mirõl van szó, a D70 nél pedig nem szûr zajt a Nikon, vagy csak nem vettem észre, de szerintem csak ha aktiválod a zajszûrést, akkor a D50 felháborított, mert semmi különbség nincs ha kikapcsolod, csak a hotpixeles cselt lehet kikapcsolni... A moiré tipikusan a Sony CCD hibája, amit nem tudnak szûrni, csak eltussolni. A Canon szerintem nem szûr zajt, max ha aktiválod és 1mp-nél hosszabban exponálsz, de rawban tolom, úgyhogy nincs nagy tapasztalatom, de ha igaz, amit mondassz, akkor vagy tényleg jobbak a Canon szenzorok, mert sokkal jobb képük van, mint a közép és alsó kategóriás Nikonoknak, vagy a Canon valójában egy szoftvercég, ami mellesleg gyárt valami gépet a szuper szoftverei alá. Ezek az obik, pedig többet bírnak, mint a mai szenzorok szóval nem az obi a szûk kersztmetszet, ha csak steril felbontást nézünk, a szoftver meg csak elrontani tud a felbontáson növelni azt nem, max élesíteni, erre gondolsz? Más nincs, egyik rossz tulajdonsága sem kiemelkedõ, csak a moiré, de ha tényleg szoftverkérdés ( nem az ) akkor még haragszom is a gyártókra, akik erre a szenzorra építik gépeiket, mert 3 generáció alatt sem voltak képesek ráoptimalizálni a szoftvereiket, mert minegyik gyártóbál ( Nikon, Minolta, Pentax ) ugyan azok a hibák jelennek meg:( És én sem vagyok elfogult, gyõzzön a jobb! ;)
A zajkérdés szoftverkérdés, a moiré kérdés szoftverkérdés. A felbontás optika és szoftverkérdés. Annyira lesz a kép zajtalan, amennyit szûrnek rajta (lásd Canon DSLR-ek lágy képei). Ezek szerint a Canon is csal, mert szarrá szûri a képeit. Látszik is. Nikon kevésbé zajszûr a D70-nél, D50-nél erõsebben. A Minolta ugyanezzel a szenzorral zajtalanabb a Canonnál. Mioré az az AA szûrõtõl függ. A Nikonban ez gyengébb a Canonban erõsebb. Régebbi Canon gépek is moiréztak (D30, 1D) A 10D-nél is elõhozható ez a jelenség. A felbontás az optikafüggõ elsõsorban. Majd ha ugyanazzal az optikával tesztelik, akkor egymás mellé tehetjük.
Más rossz tulajdonság? Semmivel sem rosszabb a régi Sony szenzor mondjuk egy 300D-10D Canon CMOS-nál. Az idõ már tényleg eljárt felette.
És Canon DSLR-t használok, ha esetleg elfogultnak tûnnék :)
Remélem, mert ha igen, az azt jelentené, hogy egy szereplõssé válna a digit-tükörreflexes piac, mert a Canon új szenzorai körberöhögik azt a Sony-t. ami már akkor sem volt a mennyországban... Nézz meg egy tesztet; magas színes zaj, alacsony felbontás amit a moiré tesz abszolút elviselhetetlenné, nem véletlen, hogy csal a tesztekben, a zajszûréssel a Nikon a D50-el, a D70s-ben is ugyan az van, mint a D70-D50-ben, de nem is ez a bajom hiszen az EOS-300D-ben is ugyan az volt, mint a 10D-ben, hanem az, hogy már azok szenzorok is jobbak voltak, mint A Sony ICX 413... A Pentax a D(*) sorozatában és a Minolta Maxxum 7 és 5 D-ben azért használja, mert nem gyárt senki nekik, õk pedig nem rendelkeznek semmijen tapasztalattal és gyártókapacitással, a Canon gondolom meg nem ad, vagy csak drágán. De nagyon remélem, hogy igazat mondassz és elõkerül egy új szenzor valahonnan.
Biztos nem ugyanaz lesz a D200-ban, mint 4 éves elõdjében. Amúgy az a szenzor nagyon jó, nem véletlenül használja több más gyártó is.
A D70 és D100 nem profi gépek, de a D70 utódai már megvannak D50 és D70s név alatt, arra viszot kíváncsi vagyok, honnan fog szerezni a Nikon egy új szenzort a D200-hoz mert ha megint belerakja azt a gayi Sony-t amirõl már 4 szer lehúzta a bõrt ( D100 D70 D50 D70s ) akkor nagyon ki fogják röhögni velem az élen... A cikkhez: tökörreflexes gépet nem szoktak ajándékba adni, ha valaki azt vesz az komojan gondolja és vesz magának ojan márkájút amijen készlete már van vagy amijet szeretne.