Mivel még ilyen topik nincsen, így hát létrehoztam:) Ma 10 órától, tehát 1 óra múlva kezdõdik a Monzai verseny 2., tehát sprint futama.
Láthatjuk a kis Rosberget, kis Piquet-t, kis Laudát..
egy kis müszaki áttekintés:
A 2005-ös szezonban minden csapat Dallara karosszériát, V8-as Renault motort és Bridgestone gumit használ.
A Dallara által készített 585 kg-os, szénszálas karosszéria megfelel a forma-1-et is irányító FIA biztonsági elõírásainak.
A 2005-ös szezonban a motor egy 4 literes, 580 lóerõs, V8-as Renault motor. Ezzel egy GP2 versenyautó motorjának a teljesítménye körülbelül 70% egy forma-1-es motorénak. A szezon kezdete elõtti tesztek szerint egy körön belül ez mindössze néhány másodperces lemaradást jelent a forma-1-es Renault motorhoz képest. A szabályok szerint egy motort csak 4000 versenyben megtett kilométer után lehet kicserélni. Ezzel is a költségeket, illetve a gazdagabb csapatok elõnyét szeretnék csökkenteni.
A GP2-ben hat sebességes, félautomata sebességváltót használnak. Maga a váltó a forma-1-hez hasonlóan nem botváltó, hanem a kormányon elhelyezett kapcsoló.
jóval izgalmasabbak a futamok szvsz Nekem Pantano vezetési stílusa tetszik nagyon. Nagyon gyors, sokszor ész nélkül megy, és teljesen kiszámíthatatlan:]
mármint hogy izgalmasabb mint az F1, mert az autók közt kicsik a különbségek
Mióta a F-1 létezik folyamatosan keresik a "másodosztályt", amit hol F-2-nek, hol F-3000-nek, hol GP2-nek hívnak, de az igazság az, hogy mindegyik halálra volt/van ítélve, mert a F-1 soha nem engedett nekik elég területet, így a szponzorok rendre elfogynak, a másodvonal sorozata pedig mindíg tönkremegy... Ilyenkor persze új sorozatot szerveznek, új szponzorokkal, és a végén az egésznek nem lesz már semmi értelme, mert mire megszoknánk a dolgot, mire a bajnokok névsora megtöltene legalább egy negyed oldalt, addigra úgyis új kiírás szervezõdik... :(
Igen, az utóbbi idõkben voltak efféle problémák. Az kifejezetten jót tesz a sorozatnak, hogy nagy publicitást kap (ellenben pl a World Series by Nissannal..az szörnyü volt minden tekintetben - de még az F3000 is).. A Szponzoroknak meg szerintem kifejezetten megéri a GP2, hiszen mindig sikerül izgalmas versenyeket csinálni, és több csatornán is mutogatják a versenyeket. Nembeszélve arról, hogy ottvannak a jól csengõ Piquet, Lauda, Rosberg nevek is:]
Néztem ma az F1-et is természetesen, de valahogy gyenguska lett összességében, csak az tartott izgalomban, hogy mi lesz Montoyával a végén. Pantano meg kifejezetten színfolt a Gp2-ben, igaz esik, kel.
Furcsa, hogy én még mindhárom nevet láttam versenyezni, csak azok még az öregeik voltak... Ezzel együtt én eddig egyedül a Villeneuve "gyerekre" mondom azt, hogy méltó volt az apja nyomába lépni és nem csak a vb címe miatt, de amit a CART-ban mûvelt azzal is mindenképpen. Hill csak a Williams pillanatnyi fölényét tudta kihasználni, de az apja fényévekkel nagyobb jelenség volt mint õ, és látva az általad említett 3 srácot, hát õszintén szólva nem félek tõle, hogy bármelyikük is F-1-es világbajnok lesz.
Akit még nagyon sajnáltam, hogy olyan hamar feladta, az Michael Andretti. Õ tényleg volt olyan jó, hogy egy jó autóval világbajnok lehetett volna apja nyomdokain, de mindent egyszerre akart, egy év alatt, pedig mindenki tudta, hogy gyors, csak egyrészt elnyomták csapaton belül, másrészt neki minden pálya új volt, nem csoda, hogy nem ment neki...
Én Rosbergben sem hiszek. Láttunk már néhány meggyõzõ versenyzést a másodosztályban, kezdve Dannertõl, Modenán, Badoeren, Comason, Sospirin, Panison át egészen Wilsonig, de nagyon kevesekbõl lett valaki, pedig mindegyikük bajnokságot nyert...
Wilson az F1-ben nem vitte sokra, mint ahogy összességében Pizzonia se, viszont Wilson egészen jól megy a Champ Car-ban. Pedig mikor 2003-ban Webber elkapapálta azon a néhány versenyen, sokat nem néztem ki belõle
nemtom, sok függ attól, hogy ki kinek a segge végé, mennyi zsé van mögötte, vagy mikor van valaki jó helyen. BZs pl F3000ben sem volt sehol sem, mégis sikerült befizetnie magát F1be. (mondjuk annyit is ért vele) Junqueiranak, Bourdaisnak (bonyolult nevük van, nemtom jól írtam-e :P), Wilsonnak sem volt lehetõsége F1es kocsiba ülni, inkább átmentek az államokba, és ott oktatják a többieket :)) Panis is egy azok közül, akik soha nem tudtak beülni olyan kocsiba, ahol tudtak volna mutatni valamit. (halódó ligier, mclaren teszter, kezdõ toyota..)
A ChampCar-ban Glock is jól megy, sajnos az a mezõny egy kicsit felhígult, hiszen a legtöbb nagy név átigazolt a másik oldalra (Kanaan, Carpentier, Herta, Castroneves, Franchitti...)
1. N. Jani Racing Eng. 2. N. Rosberg ART 3. G. Pantano Super Nova 4. F. Monfardini Durango 5. H. Kovalainen Arden 6. A. Carroll SuperNova 7. S. Hernandez Campos Racing 8. T. Vilander Coloni 9. C. Artam iSport 10. B. Garcia Racing Eng. 11. F. Fauzy DAMS 12. M. Lauda Coloni 13. A. Negrão Hitech Piquet 14. C. Piccione Durango 15. S. Speed iSport 16. H. Yoshimoto BCN Comp. 17. J. Alvarez Campos Racing 18. A. Premat ART - G. Mondini DPR - N. Lapierre Arden - J. Lopez DAMS - N. Piquet Hitech Piquet - E. Viso BCN Comp. - O. Pla DPR
Sem Sebastien Bourdais, sem Bruno Junqueira azért nem B.ZS. kategória volt. Mindkettõnek ajánlottak F-1-es állást, de nagycsapatnál nem volt hely, a többihez menni meg vegetálás, ahol vagy felfigyelnek rád (10%), vagy elfelejtõdsz (90%). Inkább elmentek Amerikába és szétrúgták a seggeket (fõleg a francia srác alázza a népeket keményen) és keresnek egy csomó pénzt + igazi sztárok lettek.
1. Heikki Kovalainen Arden International 99 2. Nico Rosberg ART Grand Prix 93 3. Scott Speed iSport International 61 4. Alexandre Premat ART Grand Prix 53 5. Adam Carroll Super Nova Intl Racing 46 6. Giorgio Pantano Super Nova Intl Racing 43 7. Neel Jani Racing Engineering 40 8. Nelson Piquet Jr. HiTech Piquet 36 9. Gianmaria Bruni Coloni Motorsport 33 10. Jose Maria Lopez DAMS 28 11. Oliver Pla David Price Racing 20 12. Nicolas Lapierre Arden International 18 13. Clivio Piccione Durango 14 14. Borja Garcia Racing Engineering 12 15. Hiroki Yoshimoto BCN Competition 11 16. Ernesto Viso BCN Competition 5 17. Ferdinando Monfardini Durango 5 18. Sergio Hernandez Campos Racing 3 19. Mathias Lauda Coloni Motorsport 3 20. Can Artam iSport International 2 21. Alaxandre Negrao HiTech Piquet 2 22. Ryan Sharp David Price Racing 2 23. Fairuz Fauzy DAMS 0 24. Juan Cruz Alvarez Campos Racing 0 25. Giorgio Mondini David Price Racing 0 26. Toni Vilander Coloni Motorsport 0
Jó verseny volt, de Glock elfogyott a végére nagyon
F1-gyel a legnagyobb abaj az, hogy kurva nehéz bekerülni, és nagyon hamar kilehet kerülni. Sok nagy tehetség veszõdött el, akit tehetségtelennek tituláltak, átment másik sorozatba, és sikeres lett.
99-ben mikor Junqueira és Button ShootOut-olt a 2. Williamses helyért, Button nyert, Junqueira pedig ellett felejtve.
azért mondjuk a vegetálás nem igaz teljesen, mert pl amikor Alonso a Minardiban bohóckodott, én bizony ki nem néztem volna belõle azt, hogy jó lesz még valamire
Nagy kérdés, hogy hol kap majd állást. Hallottam ilyet, hogy esetleg a Renault-ba Alonso mellé..dehát nem tudom. Végülis a Renault utánpótláscsapat tagja..
Alonso most engem nagyon emlékeztet Albersre. Nyilván nem lehet virgonckodni azzal az autóval, de nagy tehetség a srác szerintem. Nem örülnék neki, ha vissza kéne mennie a DTM-be.
Junqueirának az volt a szerencséje, hogy akkor kikapott :) Amúgy a F-1 legnagyobb baja az, hogy 20 autóval nem lehet versenyhétvégét csinálni, egyszerûen nem látványos, mint ahogy éppen ezért kevés a hely is. Az ideális állapot az 1989-es volt, akkor ha jól emlékszem kb 20 csapat nyomult a 26 kiadó helyre, de volt is izgalom bõven - és persze népes mezõny...
igen, kéne legalább 25-30 versenyzõ, az amerikaihoz hasonló pontozási rendszerrel, talán több értelme lenne nézni.
amúgy bár nem volt szó róla, de most jutott eszembe. falnak tudok menni, amikor arról panaszkodnak F1ben hogy sok a 19-20 verseny egy évben, miközben pl Nextelben lefutnak majdnem 40et nettó, plusz még alkalmanként átmennek Buschba is...
ja, láthattad azon a gálán, amikor többek között Schumacher és Loeb ellen nyomta a gázt mindenféle autókban, õ lett az abszolút gyõztes ha jól emlékszem - persze az csak egy gála volt :)
Mondjuk Nextelben könnyebben legyõzik a távolságokat a versenyhelyszínek között :) Egyébként elég ennyi verseny, csak a pontozási rendszer gagyi... Régen 9-6-4 volt, aztán 10-6-4, aztán Schumacher fölénye miatt lett 10-8-6, de most pont emiatt nem tud Raikkonen komolyan hozni a spanyolon, meg a kicsiknek esélyük sincs még így sem a pontszerzésre - holott csak 20 autó van, nem 30-35 mint a 90-es évek elején...
Szerintem hanyagoljuk a F-1-et, mert mindjárt beköszönnek a fanatikus rönyósok és mekisek, aztán itt is lesz hajtépés... :) A F-1 topic kriminális, ha ráértek olvassatok vissza pár oldalt :)
pontosan nem tudom ki ellen. arra emlékszem, hogy két név volt a kalapban, és az egyikre mondta azt hogy ne hozzák oda, mert nem elég tehetséges
Lola kaszni Zytek motor, 3.4es V8, 520 LE, 550 "boost modeban", gondolom ez olyasmi mint a Champ Carban is. 6 sebességes szekvenciális váltó Cooper Avon slick gumik
A Közvetítés eddig a sarkalatos pont, errõl még semmit nem tudni perpillanat
Tudna valaki segíteni egy banner-elkészítésében?:]
Azok, és amúgy a site is elég amatõr, + nem tudom mi értelme 1 versenyzõt indítani országonként, így drága egy csapatot üzemeltetni, hiszen túl nagy a kockázati tényezõ, + ha a pénzes ember vezet, akkor nem jut hely annak, aki nyerni is tud... szal csalódás, már így elsõ ránézésre legalábbis.
Nemsokára tudok új infõkkal szolgálni az A1GP-vel kapcsolatban..nem tünik ugyan egy nagy durranásnak, dehát majd kiderül.
Elõszõr egy pár kép..
A közép-keleti-Európában a jogokat az Epochs Sport birtokolja, hogy ezt a saját most induló tv csatornáján fogja közölni, vagy nagyobb társaságogknak tovább értékesíti, azt még nem lehet tudni.
elsõ ránézésre érdekelt a széria, de így, hogy 1 versenyzõ képvisel egy országot, ez így komolytalan, pláne azokkal a nevekkel, akiket olvastam (2-3 kivétellel)