A 2005-ös szezonban minden csapat Dallara karosszériát, V8-as Renault motort és Bridgestone gumit használ.
A Dallara által készített 585 kg-os, szénszálas karosszéria megfelel a forma-1-et is irányító FIA biztonsági elõírásainak.
A 2005-ös szezonban a motor egy 4 literes, 580 lóerõs, V8-as Renault motor. Ezzel egy GP2 versenyautó motorjának a teljesítménye körülbelül 70% egy forma-1-es motorénak. A szezon kezdete elõtti tesztek szerint egy körön belül ez mindössze néhány másodperces lemaradást jelent a forma-1-es Renault motorhoz képest. A szabályok szerint egy motort csak 4000 versenyben megtett kilométer után lehet kicserélni. Ezzel is a költségeket, illetve a gazdagabb csapatok elõnyét szeretnék csökkenteni.
A GP2-ben hat sebességes, félautomata sebességváltót használnak. Maga a váltó a forma-1-hez hasonlóan nem botváltó, hanem a kormányon elhelyezett kapcsoló.