az f1 az errõl szól, az autók közti különbséget ilyen elkopik a gumi hamar c. trükkökkel akarják lekicsinyíteni, mert különben dögunalomba fulladna az egész, ha nem kéne taktikázni. Ott is elbaszták nagyon, mikor megszûntették a tankolást. Inkább kisebb tankokkal kellett volna operálni, mint az indyben (kb 70 liter), azt ígyis-úgyis ki kellett volna menni kétszer a boxba. A gumikat meg tartósabbá tenni, h lehessen neki nyomni ami a csövön kifér :)
hát idén f1ben ez a "ki alkalmazkodott a pirellihez" és a " ne nyomd neki mert tilos a gumi miatt" dolgok eléggé riasztóan hatnak. Ide meg jönnek a posztok h ilyen jó futam, olyan jó futam volt, pedig itt is kétféle gumi közül választanak, csak a firestone ennyivel jobb lenne?
én motoroztam is p20-al :) imádom a kétütemûeket is, fõleg a ringen a speciálgépek versenyét, mikor rajtoltak (125,250 ccm)az vmi brutál, ha a célegyenesben ügyörögsz, a szaguk meg fenomenális, imádom :)
erre mondta Haug, mikor az f1-ben lecsökkentették a motorokat 2,4 literesre, h inkébb lennének 4,5 literesek 10ezres fordulaton kibírnának egy idényt :) akkor most mi is az olcsóbb???
tavaly mikor bevezették egyáltalán nem engedték a gyártók, hogy kipörgessék. Indy500-on is csak a pole dayen engedtek egy kis emelést az rpm-en de a versenyen már nem. ott csak 550 lóerõvel mentek mégis gyorsak voltak relatív
egyébként másként nem tudnák kímélni a motorkat nem bírnának ki 3 hétvégét ha engednék amit bírnak.
különben is én mindenféle motorhangot imádok, még a kapálógépekét is
értem Nekem normális formulaautó tapasztalatom élõben csak 2 éve a wtcc betétfutamán az auto gp volt vmi zytek motorokkal, eszméletlen jól szóltak azok is :)
jah a champcarban a toyotának volt az a motorja, amelyiknek az egyik hengersorán volt turbó a megengedett nyomás kétszeresével, a másik hengersoron meg nem volt turbó, annak milyen érdekes hangja lehetett élõben...tv-ben hallottam :)
azok sem pörögtek 11 ezer fölé... csak a nyóc henger az nyóc henger turbó nélkül... ez meg csak 6 turbóval, mert az is belekever a hangjába
azé' a 12 hengeres ferrari amikor felpörög egészen alulról, az sem semmi, én hallottam élõben a ringen anno , a 10 hengeresek, sehol sem voltak ahhoz :)
akkor vmi hasonló lenne mint az elõzõ motorok csak nem engedik odáig pörögni kb?
Most már mindegyik verseny fenn van tubuson? Mert az kurva élet, ha nem nézem meg élõben, akkor a halacskáról kéne töltögetnem, meg oda is 3 nap múlva tennék fel. Ha megnézem, akk másnap fenn van mindenhol
Na utána olvastam, ez a maláj Proton által birtokolt Lotus - most már Caterham (tehát nem a jelenlegi ex-Renault enstoni gárda) Vicces mert anno 2010ben õket tartottam a legérdekesebbnek/legszinpatikusabbnak, aztán ez évrõl évre csökkent. (fõleg a pilótacserék miatt)
igen a F1-es! benne van a cikkben is direkt ezért kerestem ki ezt a cikket. És régen is õk voltak a motorgyártók csak akkor USAC volt a név, mert az Indycar 1979-ben született meg.
Hát ez a Lotus story elég undoritó. Viszont nekem még nem világos, ez melyik Lotus. Melyik F1es csapathoz lenne köze? (bár ugy látom itt csak befektetõi csoportok érdekei vannak szem elõtt... szegény Chapman...) Long Beach messze van, én NYSben tanulok. És sajnos kevés a IC rajongó a campuson (de van egy F1es:D)
Anno a Meki mellett a Toyotának szutkoltam F1ben. (Corollánk van) Kissé várom 2015öt a Honda miatt:) Kösz a sok infót, ha szerencsém lesz, lehet jövõre ki tudok menni futamra. Jó lenne egy oválra. Lotus meg kapja be.
az angliai központú. eleinte 5 csapattal kötöttek szerzõdést majd 4 csapat kérte az IC-t, hogy válthassanak gyártót mert a Lotus egy fos. ráadásul le sem szállította a motorokat idõben és abból is keveset. Végül 1 csapat maradt. Szegény Alesi tavalyi Indy500-on indult mint Lotus nagykövete, aztán pár kör után kiintették mert túl lassú volt. A Lotus kvázi zsarolja a szériát
cosworthnak kéne beszálni miután az F1-et ott hagyja. meg visszatérhetne a Toyota vagy a Merci régi nevén Ilmorként :)
Ez melyik Lotus? A malajziai tulajdonú angol cég? Amugy rettentõen tetszenek a dolgok amiket olvastam. Sorsolt motorok, folytonos párbeszéd, McLaren ECU:P... Biztos itt is van korrupciós lehetõség, de valószinüleg töredéke az F1nek.
annyi kiegészítés, hogy már mindenki ikerturbót használ. eleinte volt még a lotus mint motorgyártõ és a Honda akiknél nem ikerturbó volt tavaly. Honda évközben lecserélte a Lotus meg eltakarodott a szériából jól megvezetve a csapatokat és a szériát.
IC a szabálykönyvet nagyon eltudja rejteni...a hivatalos oldal media részében volt, de már ott is csak ez van. link Így a fontosabbak megvannak magyarul különbözõ helyeken. Kasztni, kuplung stb. motorra vonatkozó szabályok
a p2p használatakor +200-al emelkedik az rpm és a turbónyomás. Maximális idõtartam sincs, lenyomástól addig aktív, amíg a versenyzõ nyomja a gázt. Maximális idõtartam az összes p2p-re van, a táblázat legszélsõ oszlopa. Ha a darabszám vagy a összidõ elfogy, akkor nincs több p2p arra a versenyre.
Tetszik ahogy hozzáállnak a szurkolókhoz, meg az innovációhoz. Valaki tudna esteleg jó linket a szabályokról, specifikációkról? (pl P2P?) Szeretnék belemélyedni.
Sztem Conway-ék hozzá se nyúljanak az autóhoz holnapig :) Úgyis a poleból indul. Amúgy nem emléxem, h láttam volna eddig ilyen jó minõségû streamet, rem holnap is meglesz.
Mikor kezdõdik? fél 9, vagy fél 10? A holnapi is ugyanúgy, vagy más idõben?
Itt nem volt szó róla, de Hildebrandot kirúgták :(
Hétvégén kettõs Detroit-i verseny van már!
A szombati verseny rajtsorrendje (a *-gal jelöltek 10 helyes büntetést kapnak)
1. Dario Franchitti Ganassi/Honda 1m19.3311s * 2. EJ Viso Andretti/Chevy 1m19.5572s + 0.2261s 3. Mike Conway Coyne/Honda 1m19.8285s + 0.4974s 4. James Jakes Rahal/Honda 1m19.9897s + 0.6586s 5. Ryan Hunter-Reay Andretti/Chevy 1m20.0030s + 0.6719s 6. Alex Tagliani Herta/Honda 1m20.3514s + 1.0203s 7. Tristan Vautier Schmidt/Honda 1m22.4997s Round 2 8. Takuma Sato Foyt/Honda 1m22.7164s Round 2 9. Simon Pagenaud Schmidt/Honda 1m22.8250s Round 2 10. Will Power Penske/Chevy 1m22.9537s Round 2 11. Sebastian Saavedra Dragon/Chevy 1m26.8058s Round 2 12. Helio Castroneves Penske/Chevy Round 2 13. AJ Allmendinger Penske/Chevy 1m37.7163s Group 1 14. Graham Rahal Rahal/Honda 1m30.5258s Group 2* 15. Sebastien Bourdais Dragon/Chevy 1m37.8023s Group 1 16. Scott Dixon Ganassi/Honda 1m30.6929s Group 2 17. Justin Wilson Coyne/Honda 1m37.8891s Group 1 18. Simona de Silvestro KV/Chevy 1m31.0623s Group 2 19. Marco Andretti Andretti/Chevy 1m38.0723s Group 1 20. Tony Kanaan KV/Chevy 1m31.5555s Group 2 21. James Hinchcliffe Andretti/Chevy 1m38.2000s Group 1 22. Ryan Briscoe Panther/Chevy 1m31.6222s Group 2 23. Josef Newgarden Fisher/Honda 1m38.8651s Group 1* 24. Ed Carpenter Carpenter/Chevy 1m33.3912s Group 2 25. Charlie Kimball Ganassi/Honda 1m44.0316s Group 1*
Igaz csak az utolsó 30 kört láttam, de az ultimatesportos közvetítés tök korrekt volt, mint kommentátorok szempontjából, a video minõségével és szaggatással sem volt gondom.
Mo-n sajnos csak azt közvetítik ami a csapból is folyik (F1) vagy magyar érdekeltség (WTCC) a többi le van szarva. TK nagyon megérdemelte a gyõzelmet már!
Nya ez nem ment sokáig, de azért az isten b... meg, h egy ilyen versenyt nem lehet nézni egy magyar tv csatornán sem... szégyen, a hülye jurosport nyomja csak a buzi teniszt orba szájba... ehhh
Kezdõdik :)
remélem a verseny is ilyen cool lesz mint a blöki :D
azért ez még mindig jobb, mint a TG érában volt 22 autó a többit meg úgy szedték össze, hogy a Hulman család fizetett vagy 5 autót meg olyan autót is indítottak a létszám érdekében, amik csak 2 kört tudtak megtenni :p