Power a vblogjában azt mondta, a teszten legyõzte Dariót :))
Szóval ma már kvali, amin a pole pozíció kérdése fontosabb, mint valaha, az egy bajnoki pontnak köszönhetõen.
Az AJ Foyt csapat háza tájáról olyan hírek érkeznek, hogy a csapat ugyanilyen felállásban folytatja jövõre, tehát Meira és ABC Supply. A tárgyalások jól állnak, pár héten belül aláírják a szükséges papírokat.
A nagy szponzori bejelentés úgy néz ki a Verizon lesz, amit már megszellõztetett a Sport Business Journal. A lépés azért szignifikáns, mert a NASCAR-ból a fõszponzor Sprint miatt finoman ki lettek zárva, a felszabadult marketing dollárjaikat pedig az IndyCar-ban szándékoznak elkölteni.
Angstadt szerint marketingben olyan aktív cég lesz,mint az IZOD.
Sztem Dario fog nyerni, mármint a bajnokságot õ húzza be. Persze ha csak nem lesz vmi gixer.
Andy Priaulx Mark Skaife Ryan Briscoe Tiago Monteiro David Brabham Hélio Castroneves Will Power Jacques Villeneuve Alex Tagliani Scott Dixon Alain Menu Fabrizio Giovanardi Mika Salo Gianni Morbidelli Dario Franchitti Sébastien Bourdais Scott Pruett Yvan Muller
1. AJ FOYT RACING = #14 - Vitor Meira 2. ANDRETTI AUTOSPORT = #7 - Danica Patrick 3. ANDRETTI AUTOSPORT = #11 - Tony Kanaan 4. ANDRETTI AUTOSPORT = #26 - Marco Andretti 5. ANDRETTI AUTOSPORT = #37 - Ryan Hunter-Reay 6. CONQUEST RACING = #34 - Bertrand Baguette 7. CONQUEST RACING = #36 - Roger Yasukawa 8. DALE COYNE RACING = #18 - Milka Duno 9. DALE COYNE RACING = #19 - Alex Lloyd 10. DE FERRAN DRAGON RACING = #2 - Raphael Matos 11. DREYER & REINBOLD RACING = #22 - Justin Wilson 12. DREYER & REINBOLD RACING = #24 - Paul Tracy 13. FAZZT Race Team = #77 - Alex Tagliani 14. HVM RACING = #78 - Simona de Silvestro 15. KV RACING TECHNOLOGY = #5 - Takuma Sato 16. KV RACING TECHNOLOGY = #8 - EJ Viso 17. KV RACING TECHNOLOGY = #32 - Mario Moraes 18. NEWMAN/HAAS RACING = #02 - Graham Rahal 19. NEWMAN/HAAS RACING = #06 - Hideki Mutoh 20. PANTHER RACING = #4 - Dan Wheldon 21. TARGET CHIP GANASSI RACING = #9 - Scott Dixon 22. TARGET CHIP GANASSI RACING = #10 - Dario Franchitti 23. TEAM PENSKE = #3 - Helio Castroneves 24. TEAM PENSKE = #6 - Ryan Briscoe 25. TEAM PENSKE = #12 - Will Power
Las Vegas és az IndyCar között folynak a tárgyalások, ezt most már mindkét érintett fél megerõsítette. A NASCAR beleegyezése is kell viszont abba, hogy októberben szombaton legyen a Truck, vasárnap az IndyCar verseny.
Raphael Matos a hírek szerint már hosszabbított a De Ferran Dragon Racinggel.
A széria legkésõbb szeptember végére elõ akar állni a végleges és részletes motorszabályokkal.
A Cosworth készen áll arra, hogy 2012-tõl motorokat szállítson, viszont partnert keres a projekthez: legkésõbb októberre alá akar írni egy olyan autógyárral, akinek márkásított motorjait gyárthatják. A részletes szabályok ahhoz kellenek, hogy pontosan fel tudják mérni az érdeklõdõ gyárak, megfelel-e nekik az IndyCar nyújtotta platform.
A Cosworth a pletykák szerint két gyárral folytat megbeszéléseket, a Lotusszal és a Mazdával. Vizsgálódtak, hogy melyik platform lenne a megfelelõ, de az I4 és a V6 verzióból is tudnak versenyképes erõforrást gyártani, a Cosworth számára ez nem gond. A két erõforrás kiegyensúlyozása is megoldjató, lásd ALMS és Grand-Am, emiatt nem aggódnak.
HÉTVÉGI MENETREND
SZOMBAT
19:30 - 20:15 Indy Lights szabadedzés
20:30 - 21:30 IndyCar szabadedzés
22:30 - 23:15 Indy Lights idõmérõ edzés
23:30 - 01:00 IndyCar idõmérõ edzés
VASÁRNAP
17:40 - 18:00 Indy Lights bemelegítés
19:15 - 19:45 IndyCar bemelegítés
21:00 - 22:15 Indy Lights verseny (40 kör)
23:45 - 02:00 IndyCar verseny (Indy Grand Prix of Sonoma / 75 kör, TV: VERSUS)
WWW.INDYCAR.COM RACE CONTROL MINDENT KÖZVETÍT KÉPPEL-HANGGAL-KOMMENTÁRRAL!!!
· A.J. Foyt Enterprises (Vitor Meira) · Conquest Racing (Francesco Dracone) · Dale Coyne Racing (Milka Duno, Alex Lloyd) · De Ferran Luczo Dragon Racing (Raphael Matos) · Dreyer & Reinbold (J.R. Hildebrand, Justin Wilson) · Fazzt Race Team (Alex Tagliani) · KV Racing Technology (Mario Moraes, Takuma Sato, E.J. Viso) · Panther Racing (Dan Wheldon) · Target Chip Ganassi Racing (Scott Dixon, Dario Franchitti) · Team Penske (Will Power)
Kicsit olyan F1-es fílingje volt ennek a versenynek, nehéz volt elõzni, a fontosabb dolgok a pitben dõltek el. Persze azért volt elõzés, meg nem volt olyan rossz derbi:-)
Graham 25. lett, azt mondta, rohadtul rossz irányba indultak el szombat délelõtt és mindent sikerült elrontani, ami pénteken még jó volt. Ma próbálnak majd játszani a stratégiával is.
Kanaan volt az, aki megszervezte a péntek esti versenyzõi meetinget, amirõl Franchitti azt mondta, azért jöttek össze, hogy különbözõ ügyekben mindenki egységes álláspontot képviseljen a széria felé, és a felmerült dolgok 80%-ában sikerült is egyvéleményre jutniuk.
A Castroneves-féle blokkolás kapcsán azt mondta, mindenki egyetértett abban, hogy a brazil blokkolt, "csak egy valaki nem". :)
3 versenyzõnek lesz elõnye a pit lane-en a saját helyére való behajtásnál: Wilson, Briscoe és Caroll.
5 versenyzõnek lesz elõnye kihajtáskor: Power, Hunter-Reay, Hildebrand és Sato.
Ez a pit lane kialakítás, ill. a pit lane kiosztás következtében alakult így.
Hétfõn elkezdõdött Baltimore-ban egy 5,5 millió dolláros útfelújítás-projekt, hogy rendberázzák az infrastruktúrát a jövõ évi versenyre.
egyébként az egész szabályrendszerben az a abszurd, hogy nem nyílvános. (ha valaki megmutatja hol található a neten ne habozzon linkelje be) nem ismeri senki aki nem bennfentes vagy versenyzõ.. verseny elötti eligazításon hangzanak el dolgok amikrõl az egyszerû nézõ nem tud semmit.. errõl a szabályról sem tudtunk semmit..de legalább rávilágított, hogy szar elkell töölni.
Megértem, de hányszor volt már ilyen, meg ehez hasonló eset, mikor ütközés is lett a vége a dolognak. Akkor nem jutott eszébe a szabály? Pont ez a lényege a pozíció szerzésnek, h bemegyek belülre, azt kifékezem az elõttem lévõt. Aki meg nem akarja, h megelõzzék, ezt a vonalat védi, kockáztatva azt, h "mélyebben" fékezve, lassabban veszi a kanyart, ezáltal a kigyorsítás is rosszabb lesz, ami azt eredményezheti, h a mögötte haladó a jobb kigyorsítás miatt esetleg elmehet mellette az egyenesben.
Ez a szabály egy röhely, legalábbis ahogy alkalmazták. Mi az, h be kell magam mellé engedni a belsõ iven, aki meg akar elõzni? Akkor hogy védjem a poziciómat? Oké, h féktávon nem szabad "cikázni", de ez, ez vicc. Simán HCN-é kellene, h legyen a gyõzelem.
a legszebb az volt mikor ez a perverz náci aki Todt elött volt, kitalálta a champcar szabályzatának 70%-át átkell venni és utána azt leakarta védetni mintha az f1 találta volna ki..kicsit kiröhögték, hogy azért ez nem úgy van ám ;)
ha engedik indulni kb. 5-8 körön belül jön a szokásos "hidralika" hiba ;)
Sztem Duno egy mozgó akadály a pályán, ezt mindenki látja. Nem csodálom, h így döntöttek, múltkor is kiintették a versenybõl, igazuk is volt.
indycarnak semmi köze az FIA-hoz..ellenkezõleg minden szabályt ami a biztonsággal kapcsolatos az FIA vette át 10 évre visszamenõleg.
Aztán voltak olyan szabályok is amik baromságok F1-re átültetni..pl. az oválos kvali..4 kör amibõl 2 átlaga számít és hogy ne tudja a szélárnyékot kihasználni egyesével teljesitik. FIA mit csinált? ÁÉtvette azt a részét, hogy 1 mért kör és egyedül a pályán..road pályákon :DD
Elveszik a versenyzõi jogosítványát. Mint anno amikor Ide kilökte San Marinoban Alberst. Alkalmatlannak találták és elvették a jogsit ennyi. Hogy volt e más szankció azt nem tudom, csak olyan idióták az FIAnál hogy visszahozzák jövõre a 107%ot és ezzel kit fognak súlytani? Senkit mivel még a leggyengébb csapat is röhögve behúzza és szerintem ha jövõre jön 1 új csapat pluszba még õk is képesek lesznek az elsõ futamon megfutni az idõt...errõl ennyit.
Jó kis cikk:-) Már alig várom az esti versenyt, csak nehogy roncsderbit csináljanak a srácok. Mondjuk Edmontonban nagyobb hely van a pályán. Ahogy nézem agridet, lesznek meccsek:-)
Briscoe írt Twitteren. Most indulnak Edmontonba, illetve majd reggel...
Sok versenyzõ kibukott a Honda Indy Toronto vasárnapi leintése után, ki a médián keresztül, ki a Twitteren üzente meg véleményét riválisának. A hat sárga zászlót és számtalan ütközést produkáló versenyt látva ez nem is csoda. Arie Luyendyk és AJ Foyt még a hagyományos módon, néhány pofonnal rendezte a vitás kérdéseket annak idején, de az új korszak új módszereket hoz magával. Bosszú, elégtétel, reváns - a hétvégén Edmontonban valami ilyesmi várható.
Tracy és Scheckter Twitteren megbeszélték a Tagliani incidenst:
PT "örülök hogy ezúttal nem én voltam, pedig évente egyszer megtaláljuk egymást... Tag-gel háborúzni mindig jó móka... TESÓ!"
Tomas "lehet hogy bukósisakban jön a drivers meetingre ;)"
de miért gondolja mindenki hogy jobban ért a tervezéshez, mint a mérnökök?
Ha az elsõ kép a "mag", akkor nincs mit szépíteni, ez egy gané. Mit keres a hátsó kerék mögött az a vacak? Mint ha a Michele Vaillantból szalajtották volna.
Ez az alap Indy autó, a "mag". Az összes kiegészítés, kezdve a motortól egészen a legutolsó szárnyprofilig szabadon választható, fejleszthetõ, legyártható és kötelezõen elérhetõ mindenki számára, természetesen azután, hogy az IndyCar jóváhagyja.
ezek fantázia dolgok milyen lehetne a különbözõ aero csomagokkal..
OK, sorry. Csak leragadtam a régi kasztniknál amik legalább OW kinézetüek voltak.(DP1-nek adtam volna még egy-két továbbfejlesztést, akár egy IRL öszvérként is.) Csak amikor megláttam a képeket abban a hitben voltam, hogy ez egy végleges állapot ami szerintem nem pályára való. Még egyszer sorry a vakságomért.
A kocsi enyhén szólva is röhejes, a köré épített know-how meg lazán viszi az amerikai töketlenséget. Szvsz az egész egy hülyeség. A régi kasztni formát lehetett volna tovább fejleszteni, nem képregény kinézettel játszani. Jó tudom a pénz beszél... Azért kiváncsi lennék, hogy van e belõle prototípus, ami már futja e a teszteket.
Hát lehet, ebbõl az lesz, h ahol több lesz a lóvé, azok a csapatok jobb autókat tudnak kifejleszteni, ezért kiszámíthatóbb lesz a futamok végeredménye sztem.
Banrhart kérdésra a Q&A-n ezt mondta (amit lelõttek az indycar.com-on, fákk újra):
In response to a question, Barnhart says that the cars will be branded as "Indy Car" until a manufacturer submits and gets their car approved. Once approved, it will be branded by the intellectual property owner. He also clarified, teams can build their own aero packages. There could be a "Penske Indy" a "Lola Indy", a "Lockheed Indy", etc.
VAGYIS: az autók "Indy" néven lesznek brandelve, amíg egy gyártó meg nem jelenik a saját márkás cuccával, amit a szériának jóvá kell hagynia. Amint ez megtörtént, a gyár intellektuális tulajdonát képezi. A csapatok is építhetnek saját aero cuccot. Ebbõl következõen lesz "Penske Indy", "Lola Indy" vagy "Lockheed Indy" vagy AKÁRMI!
Mai autó ára: 700 000 dollár
Új autó ára (safety cell): 349 000 dollár
Új autó ára annak a csapatnak, melynek székhelye Indianapolisban van: 235 000 dollár
Mindenesetre a döntés megszületett... az elvet nehéz elmagyarázni, de ez gyakorlatilag egy autó mag (alváz+cockpit), amit a Dallara gyárt majd. Minden egyebet (motor és aero) a csapatok szerezhetnek be (önállóan legyártva, vagy összevásárolva)... kemény szabályokkal kordában tartott fejlesztések mellett. így sok év után újra fabrikálhat Penske akár ;)
De miért kell mindig újítani? Szépek a mostaniak is.
A héten döntik el melyik kasztniformulát választja az IRL!!!
Akik gép elõtt ülnek majd szerdán este fél7-kor, azoknak jó hír, hogy az indycar.com élõben közvetít képpel-hanggal a sajtótájékoztatóról, amit az Indianapolis Museum of Art-ban tartanak majd.
Lesz live blog, és folyamatosan tájékoztatás Facebook-on és Twitteren is.