A kinaiakat ne szidjuk, rendes emberek. Az meg, hogy az ocska cipot ratok sozzak, az az o kepessegeik dicsoitese, es sajat magatok lesajnalasa. Nekik is meg kell valamibol elni...
A cikkhez meg annyit, lehet, hogy elore nem jelentettek be, mikor lovik fel a Shenzhou V-ot, de amikor vegulis fellottek, eloben kozvetitette az osszes kinai csatorna...
nagyfel=Nagyfal. Bocsi. Elírtam. :)
A kínai nagyfel sem "hosszú életû" és még nem is hosszú. :) Igaz?
Amúgy hajrá a kínaiaknak, ha ettõl fejlõdik a tudomány, az ok.
Csupáncsak annyi, hogy van elég saját - jelenleg munkanélküli - munkaerõnk, aki nyomorog, és hidd el, nem minden magyar lusta. Ám jön a keleti munkaerõ, elviszi a munkát. Plusz a tõkét kiviszik az országból. Plusz gyakran gagyi dolgokat sóznak ránk ellehetetlenítve a hazai/már-már EUs ipart. Pl textil dömping. Plusz már 50000-en vannak, ez már erõs kisebbség, iskolát építenek nekik, szaporodnak.... elitélem a raszizmus, nem is errõl van szó, de menjenek haza a kínaiak. Bár, elismerem, a bambusz öntetes kajájuk eredeti, finom :)
Azért ez az orbitális egység nem egy rossz dolog...
Kb. 9 méter hosszú, tömege 8 tonna. Hasznos belsõ térfogatát nem tudom, a Szojuzé kb. 10 légköbméter, ezé is hasonló lehet. Ha budapesti vagy, vagy erre jársz, érdemes megnézni a Közlekedési Múzeumban a Szojuz 35 visszatérõ egységét, akkor tudsz viszonyítani a méreteket illetõen.
hol lehet azt latni, hogy mekkora ez a cucc ?
Az oroszok egy nagyjából ekkora kabinba három embert ültetnek be. Azért van az orbitális modul (a neve is utal rá, hogy a keringési pályán ebben tartózkodnak az ûrhajósok), hogy kicsivel tágasabb helyük legyen és a munkához szükséges berendezések is elférjenek valahol. A kis kabinban pedig csak fel- és leszállásnál tartózkodnak, akkor pedig minek a nagy hely, nem viháncolnak, örülnek, hogy lyuk van a hátsó felükön. Az elsõ ûrrepülésük kivétel volt ez alól, ott végig a visszatérõ egységben ült az ûrhajós, de nem ez az üzemszerû mûködtetés rendje. Ami a kabin állapotát illeti, gondolom a visszatérés után láttad. Ne csodálkozz, hogy a légköri fékezés után kívülrõl elég pocsékul néz ki.
A 14 jelölt közül azokat választották ki akik még a többieknél is kissebbek voltk, és csak egész apró levegõvétellel életben tudtak maradni. Legalábbis az elsõ manus csak cipõskanállal fért be a járgányba, és meglehetõsen szarul nézett ki mikor visszaért. Most ugyan abba a kabinba 2 kínait préselnek be. Bár persze ugye mint tudjuk sok jó kínai kis helyen is elfér. (Gondolom Ti is jártatok már olyan kínai étteremben, ahol vagy 10-15 kínai dolgozott felváltva, és a konyha hátuljában lévõ kis szobában laktak (persze amelyik már elég adót elcsalt az már mercivel jár)) Egyébként az elõzõ kabin tisztára úgy nézett ki, mintha a sufni hátuljában rakták volna össze roncsokból, vagy mint (ha valaki emlékszik még rá) a Pirx kapitány címû magyar scifi remekmû, ahol a kávéfõzõ volt az ûrhajó, és az iskolai menza kenyereskosara a kilövõállomás.
Azért nem egészen. Az önálló mûködésre képes orbitális modul több dokkoló egységgel mindenképp a kínaikat dícséri.
szerintem azaz ûrállomás nem lesz túl hosszú életû
Kiváncsi vagyok mire jutnak!
Adjatok kölcsön Jüan-t!!!
hmmm, különös. a világ 30 országa azon fáradozik, hogy egy nemzetközi ûrállomást hozzon létre, ezek meg csinálnak maguknak egyet. hmmm. különös. mintha ellentét lenne a világ és kína között. vagy csak én állok negatívan a dolgokhoz?
Ahelzett hogy rakétákat épitenek, inkább javtitanának a belsõ területek élõk nyomurúságos életviszonzaikon.
Hát kommunizmus gyakorlata miatt nem sokat tudunk a Kina belsö ügyeiröl. Például Kina nyugati határánál polgárháború van, a muszlimok ellen. Nem is részletezem tovább....
A sárkány hamarosan uralni fogja az egész világot, ..reméljük hogy békésen, és nem erõszakosan fogja tenni.)