Az általad low poly-nak mondott modell nekem jobban bejönne, csak el kéne rendezni a poligonokat rendesen.
Ne azért legyen pofás egy modell, mert 6 millió poligonból áll! Nem az a lényeg. Teljesen felesleges megszerkeszteni egy sík lapot 200 poligonból, mikor egybõl is ugyanúgy meg lehet csinálni! Nem utolsó szempont az sem, hogy valószínûleg be szeretnéd majd tenni valamilyen játékba, a géped pedig majd nem gyõzi számolgatni a poligonokat és az elsõ megmozdulásnál lefagy a game.
Írom még egyszer: csak oda tegyünk sok poligont ahova tényleg kell, vagyis ívekre, gömbölyû felületekre.
Ne érts félre, nem kioktatlak, csak szeretnék tanácsot adni, hogy ha nem muszáj, ne dolgozz feleslegesen!
Blueprint, igen. Ha van, az nagy segítség. Úgy tûnik, nekem már csak a fényképek maradtak. ( valahogy mindig olyan szerkezetre kattanok rá amirõl nincs nyomat )
Jelenleg ÍGY áll az újra kezdett Boxer. A régi eléggé low poly volt, talán már megsincs. Itt még polygononként csináltam és nem úgy hogy egy síkból alakítva.
Blueprint alapján kicsit könnyebb mintha magamtól kéne kitalálni hogy mi hova megy.
Úgy kell megszerkeszteni, hogy majd külön lehessen választani a két részt. Ha az megvan akkor az átlátszó búra alá beteszel egy króm textúrával ellátott lapot.
Vertex módban persze, hiszen a poligonokat legtöbbször a csúcsoknál fogva helyezgetjük, méretezzük. Míg idáig eljutottam, kb.: 2 hét.
Láttad már Garth Tátra-ját? Írj neki, dobjon róla képet. Na, azon egy centiméter egyenes vonal nincs, és sarkokat sem lehet rajta találni! (Ez dicséret volt felé, úgyhogy jön nekem egy sörrel)
Vertex módban csináltad? Kb. mennyi idõbe fájt eddig megcsinálni? Eléggé durva, én a Boxerrel nem nagyon haladok. Az elejét annyira borzalmas megcsinálni. Sok az ív, de épp ez teszi széppé számomra. :)
Ez nálam is így van, de csak AMD/ATI VGA-nál áll fenn a probléma.
Én már hozzászoktam, alapból 4 paneles megjelenítéssel dolgozom, ha szükséges, átváltok az egy panelesre. Ha nézetváltás szükséges, visszaváltok a 4 panelesre, megcsinálom a nézetváltást. Annyi elõnyöm van, hogy 1680x1050-es a képernyõfelbontásom...
Janó: jó lesz, + 1 a Blum véleményéhez, én is úgy látom, ahogy õ.
Ilyen jelenség akkor szokott elõfordulni mikor a Vertex processing mode software, és nem hardware-e van állítva, állítsd át. ( persze nem biztos, hogy ez a baja )
Van egy kis problémám a 2.2.2-esnél nagyobb verziószámú Zmod-okkal. Ha megnyitom a zmodot, importálok egy kamiont és utána ha nézetet váltok (pl.: 3D-bõl Front nézetre) akkor elkezd szaggatni a Zmod (ha a gépet 3D nézetbe körbe akarom forgatni) és az élsimítás is eltûnik. Légyszi segítsetek, fontos lenne. Elõre is köszi.
A collision az ütközõzónája az autódnak. Ha nem lenne, ( elsõsorban is kidobna a játék töltésnél ) bárminek ha nekimennél át tudnál rajta menni, "belefolynál" a másik autóba, modellbe. Általában 2 részbõl áll, az egyik az autó fülke része, a másik az alváz. Ezeket a piros vázakat is lehet mozgatni, skálázni úgy mint a többi alkatrészt. Ha jól emlékszem akkor a v2.2.2-tõl õ adja az árnyékot is az autó, pót alá, úgyhogy már csak ezért is érdemes jól elhelyezni, méretezni!
A collision mihez kell ? Csak mert két részbõl áll a kocsimnak és az asztal egyik részét is boxnak hívják így az egyik részét felül írja így csak az alsó része van meg a collisionnak :D
Csak spoilereket, asztalt, névtáblát, lámpákat kell újra betenni vagy éppen levenni. :) Ez már nekem is talán gyorsan megvan.
Mivel most a mentettrõl átírtam a dummykat és még mindig nem jó, így elkezdem elõröl 2.2.4-el. Csak közben azért váltottam, mert mindenki írta, hogy az már még egyszerûbb, vagy érdemesebb azt használni így váltottam.
Ha elkezdted v2.2.2-vel aztán szerkesztés után mentetted, majd a Z3d-t megnyitottad v2.2.4-el akkor is kéne ott lennie valaminek. Elõfordulhat, hogy nem ugyanazokat a neveket használja a két verzió, de akkor is kéne ott lennie valaminek, szerintem.
( A hasonló problémák kizárása miatt is meg kéne állapodni egy verziónál.)
Nem tudom mi történt :O Mindennek megvolt a neve, régebben azért is kérdeztem, hogy a nevétõl függ-e a "fény típusa" Mert a szúrómba még másoltam két dummyt. Meg kicseréltem a normál fényszórót és a reflektort mert az igazihoz képest fordítva voltak.
Megnéztem. Elõször is a dummy-kat el kéne nevezni megfelelõen, hiszen így a játék nem tudja, hogy mi micsoda.
Itt most megint azt mondom, hogy az a legegyszerûbb ha megnyitsz egy eredeti autót párhuzamosan ezzel és szépen átmásolgatod a megfelelõ dummy neveket a megfelelõ helyekre.
Újra exportáltam a kocsit, új dds-ek nélkül. Az új dolgokra a meglévõkbõl tettem rá. Aztán ismét átírtam matokat bemásoltam dds-eket és mégis kidob. Nézegettem a log fájlt de nem találtam semmi olyat ami mondana valamit. Semmi hiba részt vagy ilyet nem találtam benne :/
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG] Kérdésem lenne hogy tudom visszakapcsolni a traktor alkatrészeit??? véletlenül kiixeltem. És hogy itt hogyan tudok szkinezni mert a kamion fájlai között nem találtam a globrészt fent a (fülke tetején) és igy nem tudom átskinezni :(
Ha a modellemhez hozzá adtam új dds-eket és exportálotam, bemásoltam azokat a dds-eket is, de honnan tudom milyen matra kell azokat átírni ? Nincs elõzõ most. Nem tudom számít-e de egy asztalról van szó.
Szerintem valószínû hogy ez lesz a megoldás.! Mert hiába átraktam diffuse color-ra akkor is eltér játékba.:S De zmodelerbe nem:S Majd megpróbálom délután megcsinálni.
#5209: Most így akartam mozgatni egy alkatrészt de nekem nem lehet kijelölni õket jobb klikkel. Akár hova kattintok vagy húzom csak a kis ablakot adja be a funkciókkal.
#5209: Most használni akartam ezt a tippedet, de mikkor írod hogy jobb gombbal ráklikkelve és húzva kitudom jelölni nekem nem csinálja. Csak a sima kis ablakot adja be az opciókkal.
Ha jól értem te elmentetted, egy z3d fájlban és kérdezed hogy lehet úgy elmenteni hogy látszódjon a játékban ? Ahhoz exportálni kell, amirõl tudsz olvasni segítségeket. És ha most kezdted a Zmodelerezést teljes akkor lehet még bonyolult is lesz :D Még nekem se mindig sikerül :)
hali mindenkinek! belekezdtem a modelerezésbe, és hát kész is lett a kamion rá 3órára csak az a baj ha mentem a játékban nem jelenik meg nem tudjátok véletlen hogy hol kellene elmenteni és milyen formátumban? válaszokat elõre is koszonet és hála!(:
Szia!
Ilyen problémával még nem találkoztam.
Nyisd meg a:
..Dokumentumok/Euro Truck Simulator/ controls.def fájlt és nézd meg ezt, mire van állítva!
Nekem erre:
def grave { command:"ui t console:system_02" privileged:"true"
Sziasztok. Be raktam egy kamiont és ez a baj a logban :// valaki help
11:53:21 : c:\distro\eurotrucks_1.00\prism\src\p3core\collections/arrays/arrays_base_impl.h(446): ??A?$array_t@V?$resource_tie_t@Vmaterial_u@prism@@@prism@@@prism@@QAEAAV?$resource_tie_t@Vmaterial_u@prism@@@1@I@Z: I
sipi80: Az 5247-es hsz-ban feldobott problémádnak mi volt a megoldása? Oszd meg velünk légyszíves, hátha más is belefut hasonlóba, ne kelljen már másnak is szivattyúznia rajta!
Az hogy egy dummy hogyan világít az mitõl függ ? Csak a flare nevétõl ?? Mer megakarom cserélni a fényszórót és a reflektort, és a név átmásolás egyszerûbb, mint helyezgetni õket.