Na 3 hete vettem egy ilyen kis csodat, szepr dolog amikor megvettem tisztaban cvoltam vele hogy karcolodik mint allat, ezert a selyemtokot ajanlom , idegesit hogy nem vaghatom csak ugy sebre :D de nem is ugy kezelem mint egy playert hanem mint egy kis ekszert, kijelzo tokeletes, az en akum 1 1,5 napig birja es sokat hasznalom nagy fulessel , az alap fules az nem tetszik , recseg ropog benen a folia hiaba szivom :D szoval most egy nagyobb hangcuccot hasznalok hozza es a minoseg tokeletes. Szep munak Apple, csak az zavar hogy tul hamar dobtatok piacra,, ha karacsonyi akcioba dobjatok mindenki joljar ez teny .. ti kaszaltok minekunk meg nincs bajunt a cuccal :D ja bejonnek a jatekok rajta :D es ami a legszimpatikusabb az az hogy az usaban vettem es van rajta magyar nyelv... nem a legjobb a forditas :D azon rohogok de egyebkent szuper imadom Pisz
s
"Az viszont tény, hogy sokkal olcsóbban sokkal nagyobb tudású, és jobb készülékek is vannak a piacon" ezek is relativ dolgok, amiket irsz, de azert mutathatnal 1-2 ilyen keszuleket
Rádió elég sok készülékben van, a használhatósága már más kérdés. "Az említett lejátszóban viszont az egész váz antennául szolgált" - ez számomra új. Általában a fülhallgató kábele funkcionál antennaként.
"Nem lehet, hogy a gyorsabb amortizáció oka az ólcsobb technológiákra való átállás, a fogyasztói igények kielégítése végett?"
Ha az fogyasztói igény, hogy tuti lecseréld garancia lejárta után 1-2 évvel akkor igen.
Fogyasztói gondolkodásmódot változtatnak.
könnyebb mondani, veszek egy újat mert elromlott, mint veszek egy újat, mert mûködik de meguntam. pedig nincsen az újra szükségem.
"és nincs benne rádió" Hát én nem tudom, de sokan mondják, hogy egy ezer éve nem gyártott Rio lejátszón kívûl, még semmilyen MP3 játszóban nem volt használható rádió. (Mozgás közben el-eltünnek a csatornák, nagy az alapzaj, stb. Az említett lejátszóban viszont az egész váz antennául szolgált ...)
Nem lehet, hogy a gyorsabb amortizáció oka az ólcsobb technológiákra való átállás, a fogyasztói igények kielégítése végett? Például mikor egy kisebb vagyon volt egy TV vagy hûtõgép, akkor picit több (és fejletlenebb de drágább) alkatrészbõl álltak, igaz mûködtek is 10-20 évig jól.
Ja és ráadásúl beépített akkuval rendelkezik! Tök gáz!
Egyébként ez a beépített akkus dolog a többi mp3player gyátónál is - tugyafranc miért - kedvelt dolog. Csak ha útközbe lemerûl akkor cumi van! :) Én meg berakok egy másik AAA elemet vagy akkut és megy tovább a zene...
Na a gagyi iPod! Én mindig is mondtam, hogy gagyi! :)
Na jó csak egy csúnya vicc volt részemrõl, de az tény hogy sosem komáztam ezeket az iPod-okat mert drágák és nincs benne rádió pedig azért az jó amikor egy kis friss infóra vágyik az ember útközben.
Amúgy meg ez a viselkedés az Apple-tõl elég szokatlan! De hát õk tudják, hogy a sunnyogás vagy a beválalás a jobb út?!
csaknehogyaterroristákkezébekerüljön
Naivitás. Ezzel a mesével etetnek minket, de sokkal inkább kartellekrõl van szó, mint egymás ellen küzdõ cégekrõl.
Nem vagyok a fejlõdés ellen, sõt. De ez tényleg így van. Jó vannak kivételek. pld autógyártásban. , de az informatikai és elektronikai eszközök 1-2 évre készülnek, ezért szarnak a minõségbiztosításra. mindegyik ezt csinálja. A szoftvernél például ha 80%-ig kész akkor megy a piacra. a maradik 20% mire befejezik, már úgysem használod a terméket, mivel ez ugyanannyi idõt venne el, mint az elõzõ 80%. ergo lejár az 1-2 éves ciklus
nem éri meg!
ennek oka, a határidõ, a profitorientáltság,és a marketing.
továbbá ha hagynak hibát lehet mire építeni a következõt.
nézd meg mondjuk a fogkrémreklámokat, nagyon jól példázza ezt. Amióta van fogkrémtévéreklám azóta bizonyítgatják, hogy az elõzõ fogkrém nem is volt jó.
"egyébként ha az adott gyártó egyedül lenne".
egyedül is van majdnem. többnyire ketten versenyeznek. amd -intel windows -linux ati- nvidia
#7: akkor miért van az, hogy mondják hogy 5 számjegyû összegbõl le tudnák gyártani pl. az erõsítõket, csak senki nem venné meg, mert nem elég drága? Meg miért van az, hogy egyre hamarabb megy tönkre minden (autók, stb.), nem hallottál még arról hogy mindenki beépíti az elhasználódást a termékeibe? És egyre kevésbé cél hogy sokáig jó legyen valami. Ilyenekben mindenki nagyon jól együtt tud mûködni.
(Az erõsítõset csak azért mondtam, mert nagy baromság(nak tûnik), mégis az összes gyártó csinálja, és ebben mi segítünk nekik, akik nem vagyunk képesek megvenni a 100000 Ft alatti termékeiket.)
Te ezt a tömény hülyeséget komolyan is gondolod?? Igaz lehetne amit írsz ha az adott gyártó egyedül lenne a piacon és nem kellene keményen megküzdenie a piaci részesedésért.
ez is csak a korai XXI sz. felgyorsult gazdasági folyamatok terméke, ahol, cél, hogy minél hamarabb vegyél egy újat. Nem éri meg stabil hosszútávon mûködõ dolgokat gyártani, ami mondjuk jó 10 20 évig. mert akkor: kereslethiány-munkanélküliség-gazdasági spirál lefelé-válság. Ezért vesznek körül minket mûanyagok, szoftverhibás telefonok, windowsok, stb
Azon nevettem nemrég, hogy egy ismerõsöm azt mondta hogy csúnya az iPod, fõleg az a nagy kör alakú kezelõszerve. Fogalma sem volt, hogy miért kör alakú, és hogy az valójában egy touchpad. Aztán kipróbálta az enyémet, rájött milyen egyszerû kezelni, hogy csak tekered a kezed és gyorsan a 34232. szám közepére tudsz tekerni, stb. Azóta tetszik neki a design, akar venni egyet.
Design-ban nem nehéz felülmúlni, mert szerintem ronda. Bár az ilyesmi erõsen szubjektív. Az viszont tény, hogy sokkal olcsóbban sokkal nagyobb tudású, és jobb készülékek is vannak a piacon. Az egész ipod piac sikeressége kb. 20%-nyi készülék-tudás, és 80% marketing eredménye. Kb. ez van a ms esetében is.
A sima mikro HDD-s iPod is sérülékeny, igaz nem a kijelzõje, hanem "csak" a HDD ... szerintem meg ráférne az Apple-re, hogy ne arégi hírnávbõl éljen meg, és ne csak a design számítson a termékeiknél! Más, nem kevésbõ márkás, sõt sokkal jobb MP3 lejátszókat sokkal ólcsobban meg lehet venni. És van köztük már olyan, ami még design-ban is ráver pár kört az iPod szériára. Szerintem kellenek az ilyen kis problémák egy cég életében, hogy el ne kényelmesedjenek, és legyen már egy kis (r)evolóció a termékpalettán :)