4 GB-os SDMMC kártyát akartam tenni a DMC-LZ1 masinába, de azt mondta, hogy nem jó. Nem egy mai darab. Elképzelhetõ, hogy csak 2 GB-ig tud kártyát kezelni?
Sziasztok valaki nemtudna küldeni scannelve egy megyar nyelvû leírást fz30-hoz (esetleg fz50hez) vagy egy linket ahonnan leszedhetõ mert sehol se lelek
Szewa kishell! Nálam fuji szóba se jöhet. Szar képe van. Torzít, és tán még több zajt termel mint az zf30. Ja a durva, hogy ha már csak az optikából indulunk ki...a fuji s9500: mûanyag lencse, vs. Lumix: Leica üveg... nem mind1... :D
Szewasztok! Ez a kemény nem a rush! Ezen az alábbi honlapon látjátok, hogyan kell profin rászerelni a tcon-17 elõtétlencsét egy FZ-5 -re. A lényeg h mivel az eleje ugyanígy néz ki az fz30-nak is úgyhogy dettó... Nagyon komoly... Nézzétek meg a szerelés lépéseinek a meneteit az illusztrált képekkel.. :O
a dilemmám óriási! Két gép versenyez értem, a vásárlóért! (Valójában két vásárló van, de ez most lényegtelen.)
Az egyik a Fujifilm Finepix S9500 a másik a Panasonic DMC-FZ30.
Az a kérdésem, ha te vásárló lennél, és szeretnéd megvenni azt a gépet, amit sokáig használhatsz arra, amit te akarsz, de nincs akármennyi pénzed, melyik mellett döntenél
Néhány példa, amire használnám -természetfotók -városi fotók (épületek, emberek, jármûvek, stb.) -mûvészfotók (szürkeárnyalatos és színes!) -koncertfotók, éjszakai felvételek, rendezvényfotók -családi fotók -portrék
Valamelyikért ki fogom adni a pénzt, de nem tudom, melyikkel járok jobban. Esetlegesen elõfordulhat, hogy szeretnék magazinban is képet megjelentetni, tehát nem mindegy, hogy egy sorozat képbõl van-e jó kocka, vagy nincs.
Kérlek, meséljetek, elolvastam a tesztleírásokat, de a döntés nehéz.
Nos nekem sajnos nem volt sajnos lehetõségem kipróbálni sajnos a KM A2-t és A200-at, de netszerte fellelhetõ források akkor arról cikkeztek, hogy sokkal jobb a zajszûrése, mint az összes másik 8Mp-s természetsen úgyszíntén sony érzékelõs gépnek. De ha neked már ott sok volt a zaj, akkor itt sem lesz szerintem másként, a gyártástechnológia nem változott sokat, csak ezúttal a pana gyártja, szerintem itt már fizaki problémákba ütközi jelenleg ez a dolog. Nekem igazat megvallva az fz20-as zaja sem volt meggyõzõen kicsi, de átlag fotózásra nagy zoomal teljesen jó gép, a kényelmetlen használatán kivûl, meg azon kivûl, hogy az amúgy sokkal szerényebb z1-esem hamarabb fókuszál és nagyobb tallati aránnyal, és gyorsabban is zoomol. Nem mondom, a helyes út szerintem az egy jól átdolgozott gép lenne max 6mp-vel és nagy nagy szép és okos hibátlan és gyors optikával. Ezt a kategóriát szerintem ez támasztaná fel. Persze sok sok extrával. Persze aztán felébredünk és azt látjuk hogy még kétévet gyûjtögethetünk, mert nincs pénzünk dslr-re, ebbe meg nem "feccölnek" eleget. Egyébként ha utána néztek akkor nagy mázliuk van azoknak akik nem másodkézbõl szereztek ilyen gépet, mert az A1 A2 A200 és a 7H 7Hi valamint talán még az ezek elõdjének is most valami közös sony-KM akció keretében lecserélik elméletileg inygen a ccd-jét. bár lehet hogy igyekezni kell már vele.
10 ezres? Én múlt héten még 180ezerért láttam valahol... Azt a húsz százalékos árzuhanást sokalltam, ha csak 10ezer Ft különbség volt, akkor visszavonom, annyit mindegyik gép esik idõnként...
Most olvasom a Fuji S9500 indexes topikjában egy viszonteladótól, hogy 150ezer alá (!!!) akciózta az árát a forgalmazó. A 180-valahány ezer-rõl... Na, AZ már tényleg kétségbeesett lépésnek tûnik... :)))
a belépõszintû DSLR gépek nagyon szorongatják már ezt a kategóriát
De miért is szorongatják? Hasonló áron csak olyan alapobjektívekkel tudsz DSLR-t venni, amelyek leginkább észrevehetõen vignettálnak, erõs a kromatikus aberráció, nem túl jó az autofókuszuk... Legalábbis én többnyire ilyen panaszokat olvasok a nagy átfogású Tamron, Sigma objektívekrõl. Természetesen lehet kisebb átfogású vagy jobb minõségû objektíveket venni, de akkor meg már jóval többet fizetünk, mint egy ilyen csúcskompaktért...
Tehát szerintem azért még nem kell aggódnia ennek a kategóriának, a DSLR-ek hasonló zoomátfogással egyelõre jóval többe kerülnek...
Ja, ez lemaratt: Igen, a Minolta A1-A2 az egyik legprofibb bridge kamerák voltak, nagyon frankó objektívvel (ámde az A2 obija 28mm-en vignettált keményen). Én is sajnáltam, hogy így alakult, de a belépõszintû DSLR gépek nagyon szorongatják már ezt a kategóriát. Nem lenne rossz, ha a KM kijönne egy A3-mal, egy hasonlóan frankó obival (28-300 mondjuk) és egy NEM SONY CCD-VEL! :-)
Õõõõõõõ. Minolt A2??? Legjobb ebben a kategóriában?
Most vagy én vagyok túl igényes, vagy az A2-nek van az egyik legzajosabb érzékelõje amit láttam. A lényeg, hogy csak ezért váltam meg kb. fél éve a szeretett A2-mtõl. Valami borzasztóan zajos volt, ISO64 fölött soha nem is használtam, lényegében értékelhetetlen képeket készített.
Az A200-ról nincs semmi infóm, de az A2-t ne említsük az élvonalba ha zajszintrõl van szó.
Kétségkívül így van. Ha ma valaki jól használható képstabilizátoros gépet keres, én is a Konica-Minoltákat szoktam említeni neki elsõsorban. De az A200, bár több téren továbbfejlesztették, pár területen ugye visszalépés az A2-höz képest (ott már készült a KM az 5D-re), így az sem tökéletes gép...
Kivéve ha fontosabb a nagyobb tele, mint a nagylátószög, mert akkor azért inkább az FZ30-at ajánlom - ultrazoomban nem nagyon van konkurrenciája. Az 5 megapixeleseket az FZ30 5 megapixelesre leméretezett képe lenyomja (ha már úgyis elég az 5mp), a 8 megapixeleseknek meg kisebb átfogású az objektívje...
Az FZ30 közel sem tökéletes gép, távol van még attól, de szerintem a jelenlegi ultrazoom kínálatban akkor is a legjobb. Ez persze szomorú is - mármint hogy nincs jobb... :)
Húú ezt nem is értem, hogy hasonlíthatjátok össze a képzajt 800-as iso és 400-as iso esetén? A pana szép a pana jó, de 400-as iso-val már elég gyengén muzsikál, KM A2, A200 messze legjobban szerepel ebben a ketegóriában, persze be kell látni azt, hogy optikában a legerõsebb talán a pana, ugye ha a samsung nem szerel képstabilzátort a p815 akkor ezzel semmire sem jut. DE szolgáltatások terén is KM A2, A200 ugyan csak 7szeres optika, de abbóül nagyon jó, és ugye nagylátószögû, lehet hozzá venni rengeteg kiegészítõt stb... bár én még mindig az A1-et preferálom jó lenne ha újragondolnák azt a gépet is mert a legjobb záridõkkel rendelkezik:)
Azok szerint, akiknek volt/van mindkettõ, ég és föld a különbség.
Az FZ20 exponálógombja... Hehe.
Ehhez nem tartozik ugyan szorosan, csak eszembe jutott, hogy én (most már) több év kompaktozás után azon akadtam ki, amikor egy olyan gép került a kezembe, ahol a ki/bekapcsolás van az exponálógomb körül, egy jobbra-balra mozgatható kapcsolóval, ami pont olyan mint nagyon sok kompakton a zoom... Na, ott sikerült zoomolás helyett párszor reflexbõl kikapcsolni a gépet... :)))
Az FZ20 exponáló gombja valóban nagyon rossz helyen van. Néhány óra erejéig volt alkalmam kipróbálni, állandóan a markolat elején kapirgáltam az ujjammal, ahol megszoktam, hogy az exponáló gombnak ott kell lenni normális esetben. A többi modellnél jó helyen van. Képek alapján szerintem az FZ30 rendben lévõnek tûnik ergonómiailag, szívesen kipróbálnám.
Húú egy kérdés, remélem valaki megválaszolja nekem. Szóval mi az a bridge kategóriás gép? És, hogy miért kérdem? Mert én még mindig értékesebbnek tartom az fz30-nál az fz 20-ból kiindulva a minolta A1, A2, A200 -as gépeket bár lehet hogy más kategóriába tartoznak. Az A2 és az A200 volt az egyetlen amelyek zajszûrése az összes addigi 8mp-s sony érzékelõre építve készült gépek közt elismerést kapott. Tudom, hogy a 12szeres optika sokat dob a gép értékén, de hol a 800-as iso használható formában a panából, amin ezek a gépek még jól teljesítenek, meg az 1/4000 (A2) és 1/3200 (A200). Az ergonómiáról nem is beszélve. Az fz20-as pana kiesik akezembõl bármely óvatlan pillantban, és az elsütõ gomb na hülyébb formában és helyen nem is lehetne. Én drukkolok a panának, mert a minolta lassan elhagyja ezt a piacot, de figyeljenek oda ezkre is.:)))
SG.hu ügyelet által a link törölve, ott van(nak) a #46-ban. Érdemes megnézni a képeket, ez alapján például egyáltalán nem kell "leírni" az FZ30-at, a gyakran szinte etalonnak tekintett Olympus C8080-nal szemben sem...
Ja igen, angolt (vagy oroszt) bíróknak az orosz videozona.ru egy nagyon alapos FZ30/FujiS9500 összehasonlítást készített, letölthetõek a tesztképek (a RAW is). Itt jól látszik a RAW fájlokból, hogy a Fuji képzaja sem kisebb, csak jobban szûr.
És ez teljesen igaz. Az FZ20 esetében mondjuk érdekes volt, hogy kihozták az azonos méretû érzékelõvel, de kevesebb képponttal rendelkezõ FZ15-öt, de csak Amerikában, itthon (és Európában) nem árulták, pedig kicsit zajtalanabb az FZ20-hoz képest (és gyorsabb is állítólag). Sokan lecsaptak volna egy ugyanolyan tudású, de kisebb felbontású FZ25-re is... Sajnos erre hiába vártunk...
A régebbi Panáknál kisebb volt a CA, persze a nagyobb méretû érzékelõ újratervezett optikát is kíván, na meg több megapixelen jobban kijön a CA. Szerintem ez a gép remek volna 5-6 megapixelesnek, persze csak ha maradna az 1/1.8"-as érzékelõ. Tulajdonképpen minden benne van, mi szem-szájnak ingere, csak hát a marketing több megapixelt követelt.
a CA-t nem célprocesszorral illik csökkenteni, hanem jó minõségû optikával Ahamm. Mondj már még egy - elfogadható árú - tizenkétszeres átfogású zoomoptikát, amely nem aberrál...
Nagyon erõs a képzaj. Néhol erõs kromikus aberácio elõjön.
Az FZ20-hoz képest nem erõsebb a képzaj, az is nagyon hasonló 100%-ban nézve... A CA-t pedig szûri az FZ30 célprocesszora, így elég gyanús hogy nem lehet erõsebb, mint más gépeken...
RAW használatával (ahol a processzor nem dolgozik a képen) látszik hogy a CA-t mennyire szûri a jpeg készítésekor.
És itt azt is hadd tegyem hozzá, hogy más ultrazoom gépekkel hasonlítsd (Olympus esetén az a C-7xx sorozat) az optikáját...
Ezért akciózák sok helyen már 155.000 ért.
Ezzel sem értek egyet...
...ezt a gépet úgy tûnik elszurták.
És ezzel sem. Szerintem az ultrazoom kategóriában (vagy akár a "csúcskompakt" kategóriában) ez a ma kapható legjobb gép. Ismétlem, szerintem. Az alapján mondom ezt hogy elég sokáig próbáltam felmérni a kínálatot, sokat hasonlítgattam a konkurrensnek tekinthetõ gépeket... (Ld. #4)
Én az FZ20 és az Olympus 8800 között vaciláltam. Vártam, hogy jöjjön a 8MP-es Pana. Nem jött. Igy az Oly8800 lett a kiválasztott (föleg a hosszú aksi idõ miatt) Most, hogy látom a Pana FZ30-as képet ugy érzem nem döntöttem rosszul. Nagyon erõs a képzaj. Néhol erõs kromikus aberácio elõjön. Ezért akciózák sok helyen már 155.000 ért. Sajnálom, mert én mindig Pana párti voltam, de ezt a gépet úgy tûnik elszurták.
jó gép! marha jó... nekem egy fz20-asom van, ahhoz képest is marha jó gép, csak egy baja van, az a képzaj... nekem eddig csak mondták, de ezeken a képeken marhára látszik... az iso200 is elég elszomorító minõséget adott... ebben jobb az fz20
"A Panasonic jó szokása, hogy logikai játékot is mellékel a csomaghoz egy kínai mesterek által hajtogatott kartonlap formájában"
Arról lehet szó, hogy zoomolás után a gép nem képes újrafókuszálni. Én példám:http://deniboj.uw.hu/fz30/P1000707.MOV (most töltöm felfelé, kb 15 perc múlva elérhetõ lesz)
Ennek viszont egyszerû oka volt az én esetemben, a menüben be kell kapcsolni a folyamatos autófókust, most esett le :)
Képzaj: Igen, van, de szerintem a felbontás, az optika kárpótol. Ha van rá igény, töltök fel néhány tesztképet holnap.
Videófelvétel, a végén jól látható a fókuszálási probléma
Hát most nem azért, de ezt az én videokamerám se tudná befókuszálni 2 (azaz kettõ!) másodperc alatt... Merthogy a videón ez van: maximális sebességgel bezoomol a szerzõ, majd két másodperc múlva kikapcsolja a felvételt, és rámondja hogy "jól látható a fókuszálási probléma". Ja, persze.
Ja, jön a tél, a fagy, akkor már csak a sz*r lesz, galambok nem... :))
Ja igen, a "kis érzékelõ toleránsabb" alatt arra gondolok, hogy számos, a korábbi DSLR-eken tökéletesen megfelelõ objektívet most ki kell cserélni, nagyon sok beszámoló van arról hogy a sarkokban vignettálnak pl.
Ez természetesen a full frame velejárója, de azért nagyon sok ember számára az 5D hátránya is: lehet objektívparkot is intenzíven cserélgetni, mintha a gép ára nem lenne elég...
Gyengébb kihozatal alatt azt értem, hogy az 5D CCD-jének gyártásakor több selejt keletkezik - ez persze az árban jelentkezik. (Ne kérdezd, most kerestem de nem találom hol olvastam erre vonatkozó spekulációkat, gyakorlatilag ezt is - a marketing mellett - a magas árral kapcsolták össze. Példaként vetették fel hogy az új technológiájú (vagy/és nagyobb alapterületû, több áramkört tartalmazó) processzorok vagy GPU-k általában gyengébb kihozatallal jelennek meg elõször, magyarul több a selejt.) De ehhez nem igazán értek, példaként hoztam csak fel, ha kell vissza is vonom... :)))
Hát az ára az ok, bár ilyen alapon minden minõségi és jobb teljesítményû terméknek van ilyen "hátránya" :-)
Hát az lehet, hogy a kis érzékelõ toleránsabb, de ezt nehogymár a full frame hátrányának tekintsük! Ha minõséget akarsz, meg kell fizetni, ez vonatkozik az érzékelõ méretére és a vele használt objektívre is.
Pont ezért fogok még várni azzal egy jó darabig, hogy egy komolyabb gép vásárlására rászánjam magam. Addig talán még fényképezni is megtanulok valamennyire.
Ugyan már, ha lassan is, de még a DSLR-ek is mennek felfelé a pixelszámmal, pedig nem biztos hogy annyit fejlõdik ott is a CCD-technológia...
És a több pixel mellett a marketing szempont a DSLR-eknél a nagyobb érzékelõ... Elõnyei mellett minden hátrányával. Mekkora 'hype' a Canon 5D: teljes érzékelõs, hú! Ja, csak ezzel lehet eladni annyi pénzért, pedig az új Nikon 200D sokkal többet tud, nagyon sokak szerint jobb is. Csak nem full-frame, és lehet hogy valaki pont ez alapján választ majd rendszert, hogy a full-frame biztos jobb...
A mai világban nehéz lenne. Azért az ember azt gondolná, hogy a haladóbb fotósokat megcélzó gépnél már nem a pixelháborúnak kellene döntõnek lennie.
Azért valahol szomorú dolog, hogy a marketing diktál és nem a józan ész. Na, mondj már példát hogy hol nincs így... Nem csak fényképezõgépekre gondolva, bármire. Mindenhol ez van.
OK! Akkor az élvezhetetlent visszavonom. Minden esetre szembántó. Azért valahol szomorú dolog, hogy a marketing diktál és nem a józan ész... :o/
"Szóval lehet az FZ30 jó gép, de csúcsnak azért nem nevezném."
A kategóriájában, összevetve mindent pedig csúcs. Még csúcsabb lenne ha csak 4mpx lenne, ez tény, de magyarázd ezt meg az átlag vásárlónak (nehéz, én már próbáltam) :/
jelen esetben pont a pana zaja a legkevesebb (bár 100 körül még az S9500 veri, ha minden igaz), de a többi 8 megás top-bridge mellett (A2, A200, 8080, 828, Pro1) jól teljesít
Azzal kapcsolatban meg hogy ez mennyire általános jelenség, ott van a dpreview.com fõoldalán a (jelenleg legfrissebb) hír: http://www.dpreview.com/news/0511/05110201sharp10mp.asp
"We always kind of hope that the next compact sensor announcement will have some real innovation like higher sensitivity and lower noise but it appears as though market forces just want 'more megapixels'."
Azaz "Valahogy mindig reménykedünk hogy a következõ kompakt érzékelõ bejelentésekor valami igazi újítást is felmutat majd, mint a magasabb érzékenység vagy az alacsonyabb zajszint, de úgy tûnik hogy a piaci erõk csak "több megapixelt" akarnak."
A panasonicnál ez általános problémát jelent, végülis tökmindegy milyen febontásról van szó, a képzaj lényegében minden esetben erõsebb mint a konkurenciának. De az "élvezhetetlen" jelzõ azért szvsz nem áll meg a lábán.
Na, én viszont ezt érzem túlzásnak vagy csúsztatásnak. A 8 megapixeles képek (akár az FZ30-é, akár más 8 megapixeles gépé) mind az átlagos méretekben (10x15, 13x18, akár A/4-es vagy nagyobb is) elõhívatva, mind háttérképként, képernyõvédõként tökéletesek. Persze ehhez tényleg nem kellene 8 megapixel, ebben teljesen egyetértek, ez már a marketing átka, ami mindegyik gyártót sújtja.
Nézd meg az új Canon kompaktokat (csak és kizárólag azért hozom fel példának, mert nekem jelenleg Canon A60 van, és gondolkodom egy újabb gépen az A sorozatból): 7 megapixelt zsúfoltak bele, aminek már abszolút semmi értelme, csak a marketing örül neki, mint majom a farkának...
Én csak azt a költõi kérdést tenném fel, hogy mi értelme a 8 mpixel felbontásnak, ha a képek olyan szinten zajosak vagy éppen a zajszûrés miatt homályosak, elmosottak, hogy csak lényegesen kisebbre méretezve válnak használhatóvá? Hiába jó egy gép kezelhetõsége, ha a készített képek élvezhetetlenek... Szóval lehet az FZ30 jó gép, de csúcsnak azért nem nevezném.
Hát azért a Panasonicot meg a Sonyt ma már szerintem nem lehet elintézni azzal hogy filmes gépeket nem gyártottak, ezért nem jók... Mindkettõ csinált már jópár normális digitális fényképezõgépet. Szerintem.
Így persze lehet majd a Samsungnak is jó gépe pár év múlva (fõleg ha összeállnak a Pentaxszal DSLR gyártásban, és tudják kamatoztatni az ott szerzett tapasztalatokat)...
Hol? Mert árlistákon már régóta fenn van ugyan, de "csak rendelésre", "majd érkezik", stb. megjegyzésekkel...
Tesztek sincsenek még sehol (bár a dpreview Fuji S9500/S9000 tesztjében a felbontástesztben már szerepel a 815 is, ami azt jelenti hogy tényleg van nekik egy példány, tehát tényleg lesz elõbb-utóbb teszt is).
Ja igen, én is teljesen úgy gondolom hogy ma a "csúcskompaktok" között nincs jobb választás az FZ30-nál. Illetve ha annak tekintjük a Sony R1-et, akkor az már DSLR képminõséget hoz, de egyrészt DSLR áron, másrészt elég limitált a zoomtartománya...
A konkurrensként számbajöhetõ gépek mind kisebb felbontásúak és funkcionalitásúak (Canon S2 IS, Sony H1, Pana FZ5/FZ20, Kodak P850, Olympus gépek) vagy kisebb átfogásúak (KM A200, Fuji S9500, Nikon 8800, Canon Pro1, Kodak P880), egyetlen kivétel talán a Samsung Pro 815. Ami viszont egyrészt Samsung, másrészt egyelõre még csak papírgép, majd kiderül hogy milyen lesz...
Mosmévagyilyenellenséges?
Hallod, az a gáz, hogy a többi cikknél nagyon érezni, hogy ott nem volt kedved. Mondjuk ha csak kedved nem lenne, az még a jobbik eset volna.
Szerintem nem igaz, én csak a Pana LZ2-nél éreztem ezt, a Sony H1 tesztjénél egyáltalán nem. Többre meg most nem emlékszem, amelyet Orosz Miklós készített...
Ez a leírás, "teszt", szerintem már egész jó lett, kiemelte a gép hátrányait, de nem elõítéletekkel telve.
És nagyon úgy érzem hogy a szerzõ a DSLR-jéhez hasonlította (ergonómiailag fõleg), márpedig ez nem DSLR, úgyhogy akkor jól teljesített... :)))
"már a külsejével felkeltette az érdeklõdésemet, és nagy kedvet csinált a teszthez."
Hallod, az a gáz, hogy a többi cikknél nagyon érezni, hogy ott nem volt kedved. Mondjuk ha csak kedved nem lenne, az még a jobbik eset volna.
"(a második kép a hatás kedvéért meg van vágva)"
Aham. na akkor innentõl kezdve akár PS-elheted is. Mi az hogy hatás kedvéért? Itt a gépet kéne bemutatni nem a gyenge fotós képességedet. De azért biztató, hogy galambszart végre nem kaptál lencsevégre.