Kérdezhetek valamit mindenkitõl? Ti most sofõrök vagytok,hogy ennyire vágjátok a buszokat,vagy,csak ennyit olvastok a buszokról,esetleg autó/busz szerelés? Én azt a keveset amit tudok azt mind a sofõr bácsiktól hallottam.
jah, fõként 256osok meg MANek vannak és kék VOLVOk, de ezek távolsági járatokon a városban fõként ikarus 280asok, meg néhány 415ös és 435ös van jah, meg 5 db volvo alfa localo
Azt nem mondtam,hogy az állam nem ad bele pénzt,persze,hogy ad,de mindegy menyit,és hogy hogyan hasznosúl.Egyébként a BKV veszteségét nem csak a bliccelõk okozzák,hanem hogy magát az egész vezetést kéne ujra szervezni,mert egy hatalmas "vizfej" az egész.A transmann is ugy van vele,minnél olcsobban hozájutni a buszokhoz,igy került pestre a pécsi 284-es is.De szerintem a localo is kifogja dobni a csuklost,hiszen a padlóvázak volvok,igy könnyen megoldható végülis,De egyenlõre ugy tünik inkább szoloban gondolkodnak,hiszen,ha annnyira akrnának csuklost,ott a credo,ARC,és nem is drágák.
Ez nem kigyulladt, hanem egy villamos seggbepuszilta. :S Motor kiszakadt, motortartó váz sérült, meg pár utas is...
Bence: Már régebben is lehetett hallani a garázs bezárásáról szóló pletykákat, de idáig szerencsére túlélte. :) Egyébként abban az esetben fogok teljesen leszokni a bkv-ról, ha mindenhol megjelennek a Transman buszai. Majd a 3, 7, 139gy-re is vesznek fasza leselejtezett pécsi buszokat, vagy gyártatnak csuklós Localót? Lol... Ja, egyébként a 28-128-as meg átköltözött Óbudára; buszokkal együtt (bár gondolom errõl Te is tudsz :) ).
Abban a TV-ban amely arra buzdította a biciklistákat, hogy nyugodtan menjenek a buszsávban mert holnaptól lehet? Azóta is isszuk a levét. De elég nehéz ezt az utakon lekommunikálni egy bicajossal. Szóval a TV szerintem kicsit másképp fogalmazhatott, mivel a városi tömegközlekedést minden európai városban államilag dotálják, mivel ilyen árak mellett nem lehet nyereségesen üzemeltetni egy céget sem. Vagy azt hiszed, hogy a 200.000 HUF-os gumiabroncsra a jegyárakból telik? Szóval a Transman csak egyre jött rá. Hogy vannak vonalak ahol kevesebb a bliccelõ. És ezt a számlázásnál figyelembe veszik. Ergo arra a vonalra több pénzt kap az eladott jegyek és bérletek függvényében. És milyen jó is lesz a kis cégekkel teletûzdelt buszhálózat. Frankón összejátszanak, hogy a béreket lent tartsák, amibõl egyenesen következik, hogy még több kiöregedett kamionos fog csak melózni náluk, meg a nyugati példára bevándoroltak. Akkor aztán majd panaszkodhatsz, hogy állatok nyomják a pedált elõl, mert annyi pénzért épkézláb ember nem fog ekkora felelõsséget a nyakába venni.
TV-ben hallottam,hogy rajtunk kivül szinte mindenhol nyereséges a városi tömegközlekedés.Valoszinüleg a Transmann is rájött,hogyan lehet ezt megoldani,ezért vesz át egyre több vonalat.
Jó a meglátásod! Többen jelezték már, hogy 2008.12.31.-ével a VT Transman tulaja veszi át a telepet. Érdekes dolgok fognak nálunk még történni addig. Eddig is volt már több forgalmi amit a VT adott ezeken a vonalakon.
Errõl jut eszembe: Kelenföldnek ez a hét sem telt valami mesésen...
A Vt-trans meg tovább terjeszkedik. :( Holnaptól a 13-asok és a 41gy Man, ill. 263-assal megy, hétvégén meg a 40-es Localo-kkal (pár 412-es azért maradt). Így akarják szépen lassan felszámolni a kelenföldi gar.-t? :(
Olyan járatot felesleges is lenne közlekedtetni,amin senki sincs,illetve nincs rá igény.Hát igen,jó lenne ha versenyképessé tennék a volános különjáratokat,de ugy látszik vhogyan nem érdekük.
egy szétzúzott busz a háttérben is egy meg becsült ik 280-as 1/4-es ablakokkal
nem a spóroláj jövõje, de kevésbé környezet szennyezõ (szerintem megéri)
Van benne igazság. Azt hogy a volán társaságok különjárataikat túl drágán adják azt nem csak a privatizációval lehet megoldani hanem pl úgy hogy az illetékest kidobják a bársonyszákábõl, és valaki olyant ültetnek a helyére aki ért is hozzá. Az én MAGÁNVÉLEMÉNYEM viszont az marad hogy egy esetleges privatizációval nagyobb mértékben ritkulnának a járatok (ha nem is drasztikusan), mint egy sima racionalizációval.
Ha privatizálnak egy céget(pl.:bánya,gyár) az teljesen más. Én ugy gondolom,hogy ha ezt egy volánnál teszik,jó lehet hogy elbocsátanak pár embert,de biztos nem tömegesen,hiába van magánkézben a társaság,a személy szállitásra nagyon sok jogszabályi elõirások tartoznak,amiket nem lehet felrugni.Meg ahogy hallom,igy is a minimum létszámmal dolgoztatnak a volánok,igy az elbocsátás veszélye is kisebb.A msáik része,hogy egy válalkozó töb hangsukyt feketetnea menetrendi közlekedés mellet a különjáratokra,amire a mostani volánok ezt nem teszik.Drága tarifával dolgoznak,és igy alul maradnak a versenyben.
Persze nem szabad a szó szoros értelmében érteni amit mondtam, de ha máshogy nem is szépen lassan le fogják építeni. A pécsi bányák pl elég hamar bezártak, de más privatizált gazdasági egységeknél is volt leépítés csak tudtommal mindegyikban megállapodtak a dolgozók elbocsátásának mértékérõl. Legalábbis én így tudom.
Ez nem ugy müködik,hogy fogom magam és mától nem inditok ide vagy oda buszt.Attól,hogy õ közlekedteti a buszokat,még jelenti azt,hogy nem megy vhova busz.
Ha egy volán társaság 100%-ban privát tulajdonba kerül akkor az a veszteséges volak megszûnését jelentené ami a kistelepüléseket csak még inkább elehetetleníti.
Egyenlõre tény,hogy a vonalak privatizációjáról van szó,de szerintem ennek az lesz a vége,hogy az egész ugy ahogy van,befektetõk kezébe kerül.Ha az meg igy lesz,akkor végre ujra szervezik a menetrendeket,és mindjárt csökken a veszteség.Az a gond a mai rendszerrel,hogy nem követi nagyon az igényeket,igy persze,hogy senki sincs rajta.meg ahogy hallotam,nem olyan nagy ér vágás ez a vonal dolog a volánoknak,majdnem,hogy jól járnak vele,hiszen aki megkapja a vonalat,nem csak egyszeri összeget fizet a volánnak.Én legalábbis igy tudom.
Bocsi hogy témát váltok.De aki Érden lakik,vagy közelébe és Érdrõl mennek oda buszok akkor milyen fura már az hogy tiszták a buszok :D Ezene múltkor nagyot csodálkoztam :)
Én nem tartom valami jó dolognak ezt a privatizációt: elsõsorban azért mert szinte mindig a nyereséges járatokat privatizálják (veszteségeset ki venné meg??) Itt van pl a kapos-volán: A kaposvár BP, Kaposvár Szhely és Kaposvár Gyõr járatait akarja "kiadni" 2012-ig. Ha ez így folytatódik akkor az lesz hogy a volánoknak nem marad egy nyereséges járatuk ami eddig valamelyest kompenzálta a veszteségeket, ez pedig ugye az államkasszát is mégjobban megterheli. Ezen felállás szerint lennének a magánkézben lévõ járatok modern buszokkal, és a veszteségesek állami kézben olyan buszokkal amiknek a múzeumban lenne a helye.
Én azt mondom,inkább a válalkozók fektessenek be uj buszokba,mint az állam,önkormányzat.Ugyis az a terv,hogy magán kézbe adják át a komplett személyszállítást.meg azért sokszor egy magán kézben lévõ cégnek nagyságrendekkel jobb buszai szoktak lenni.
Semeddig. :) Már így is volt olyan, hogy nem volt hajlandó elindulni tömegnyomorosan Volvo, a computer azt mondta, hogy stop... Egyébként már próbáznak az ex genfi Volvo 7000A-k, aug 21-tõl fognak közlekedni a 47-49V-n by Nógrád Volán, illetve újabb Localo-k álltak forgalomba Dél-Budán. Azért valahol vicces, hogy az alvállalkozóknak köszönhetõen frissül a jármûpark. :S
Na ez a tömeg közlekedés! Mondja nekem vki,hogy pesten zsufoltak a buszok!:) Azt megnézném egy volvo,ezt meddig birná,ilyen üzemeltetési körülmények között.
Lehet hogy kicsit módosítani kéne az ajtóelrendezésen, 2 ajtót áttenni a bal oldalra :P. Egyébként ez melyik országban lehet, talán valamelyik Dél-amerikai szocialista államban? Ha jól tudom pl Kubába is került egy-két darab. Köszi a képet
Azért, mert a MAN-ok nem a bkv buszai, hanem az alvállalkozé; (de gondolom ezzel a lépéssel eltûnnek az Ik263-ak Bp. útjairól) A bkv meg biztos nem veszi át/meg a MAN-okat, mert nem automata váltósak.
Akkor hogyhogy nem az Ikarusokat cserélik? :S Azok mégis csak öregebbek és strapásak. Persze én örülök hogy maradnak az IK-k csak nem látom a döntés logikáját.
Legutóbb 17 db volt donornak állítva. Mélységes mély ponton van a garázs. Nincs pénz. Illetve ez így nem igaz. Nem lehet igaz. Arra nincs pénz amire kellene. Több kollegának - köztük nekem is - megvonták a szabadságát. Már a múlt hónapban rengeteg buszvezetõ kapott 3 elvont szabadnapot.
Ez így nem igaz... A Vt-transmannak vannak ilyen MAN-jai (kb. 30 db.), de már nem sokáig, mert azokat is Localo-ra cserélik az õsz folyamán.
Bence! Mi van a 412-esekkel Kelenföldön? A vonalaik tele vannak 260-asokkal, meg 415-ösökkel (40-esen valamelyik nap 2 volt az 5 helyett, meg 16-oson is 2 db 260-ast láttam, és sorolhatnám a többit...). Ráadásul most még nyári kiiktatás van, mi lesz itt szeptembertõl?! :O 40gy-n és 40E-n meg 415-ös (is) volt. :)