Ez az Ikarus 293-as dupla csuklós autóbusza. 1988-ban gyártották,pesten,és pécsen volt próba futáson.nem lett sorozat gyártott.(sajnos)Az autóbuszt Iránba értékasítettek,brazilia pedig s licencet vásárolta meg.Napjainkban a Van Hool gyárt duplacsuklós buszt.
Tettem fel pár MAZ busz képet
A Zala Volán Setra buszai se rosszak. De láttam már a Bakony Volánnál is.
Én most valamelyik nap trolin utaztam, solarison. Debrecenbe már van belõlük jópár darab, és valamikor láttam majdnem ugyanolyan kasznival buszt is. Szerintem nem lennének rosszak ilyesmi buszok.
Egy hét alatt legalább 2-3 buszbaleset történik :(
Probáltam rákeresni,de neten semmi nincs róla,kép meg sajnos egyentalán nincs.Müszaki paramétereiröl most sajna nem tudok irni,mert nincs nálam az újság amiben olvastam. Remélem nemsokára neten is fent lesz róla vmi.
A pécsi merci helyijáratokban nem mondhatnám hogy simán müködne az automata váltó.Igencsak össze vissza kapcsolgat. Utaztam már a Volánbusz merci távolsági buszain az elég pontos és hangtalan volt.
a merci buszokban a váltó hogy müxik? mert az ikarusban hallani meg érezni ahogy vált rendesen, de azokon meg olyan szép sima, mintha midnvégig 1-esbe menne, vagy automata váltó lenne benne ( bár sztem dízelmotoros, de fogalmam sncs, mert nem látni a sofõrnél váltót jobb oldalt!)
most jutott eszembe, hogy a szép merci buszok sárgák mint a McLArenek is voltak mostanáig! :D
Valamikor ekkor kezdték el átalakítani az Ikaruszokat gázmotorossá.
A kísérleti üzemeltetés 1986. év nyarán kezdõdött meg. Már a kezdetekkor lehetett látni, hogy a földgáz kiváló tulajdonságokkal rendelkezik és megbízható, (akkor relatíve) olcsó hajtóanyag, ami a motorban tökéletesen elég. A diesel motorú jármûvek ún. duel-fuel (kettõs üzemanyagú) rendszerre történõ átalakítása akkoriban világújdonságnak számított.
A 19 db jármû a több mint egy éves próbaüzem alatt kiválóan vizsgázott mûszaki és környezetvédelmi szempontból egyaránt.
Az olasz Landi-Renzo rendszer - mint elsõ generációs fejlesztés - ma is üzemel néhány autóbuszban, ám, mint elsõ fejlesztésnek, nyilván megjelentek a hiányosságai - a továbblépés indokolttá vált.
Társaságunk 1990-ben vette fel a kapcsolatot a holland DELTEC céggel, majd az IKARUS, valamint a RÁBA Motorgyár támogatásával kifejlesztésre került egy korszerû, második generációs rendszer, mely lényegesen többet tud, megbízhatóbb.
Úgy mint B-kat.-nál. Az nem sokban különbözik a b,c-tõl.
Az Ikarus Rt. székesfehérvári gyárában újra beindult a buszgyártás.
Széles Gábornak - a társaság tulajdonosának - eddig 200 jármûre van megrendelése, amelyek várhatóan júniusban hagyják el a gyártósorokat. A buszok Hungarian Bus néven kerülhetnek piacra.
A tervek szerint a gyártást az Ikarus leányvállalatai végzik majd, míg a Széles Gábor tulajdonában lévõ Mûszertechnika Rt. Hungarian Bus nevû Kft.-je a jármûvek fejlesztésével és kereskedelmi tevékenységgel foglalkozna.
Az elképzelések szerint idén mintegy 400 busz gyártására kerülne sor, amelyeket elsõsorban a FÁK országokba, Észak-Afrikába és a Közel-Keletre szállítanának.
Szombathelyen uj autobusz gyártásába kezdtek.Egyenlöre csak csuklós változat létezik.Érdekessége hogy a 2. és a 3. ajtó közvetlenül egymás mellett helyezkedik el.Tipus neve:ARC 187.01
ha már így betértél, megkérdezhetem, hogy a 19 leszek hamarosan, B kategóriás jogsival, mennyi pénz, és milyen követelmények vanak ahoz, hogy én is buszsofõr legyek?
Igen,magyarországon az Ikarus a rendszer váltás elött egyed uralkodó volt a magyar piacon,és nincs a világnak olyan pontja szerintem ahol nem futnának Ikarus buszok.Azért van viszonylag kevés külföldi busz mert,olcsobb felujítani egy Ikarust mint új buszt venni.Remélem ha ujra beindul a buszgyártás,ujra az Ikarus lesz a vezetõ márka magyarországon.
Az Ikarus anyagból épitett buszt.Kár hogy a mai buszgyárak nem ezt a vonalat követik.Nekik a mennyiség számít inkább,és sok mindent kisporolnak,ki könnyítenek amitõl,a minõsége nem olyan jó.Föleg ha kicsit rosszabb uton közlekednek.
Szerintem nagyon jó busz
Ja, szólni is akartam hogy nézze mindenki az aktívot :)