Csak egy valamit nem értek .... mi a lósz*rnak váltották le az ikarust a manra :SS Kérdeztem az egyik sofõrt azt mondta hogy az nem felel meg az eus elvárásnak és leváltják egy eusra.....de kérdem én .... minek abba a szjbab***ott buszba biztonsági öv ?? senkise használja!!!! láttam olyat is asszem a 383as megy ezen a vonalon hogy LEVÁGTÁK HÁTUL A BIZTONSÁGI ÖVET gondolom valami cigó tag....de ha nem felel meg akkor mér nem egy új E95öst raknak a helyére :S az már megfelel van rajta biztonsági öv , ja meg KÉNYELMES nem úgy mint a Man....
Én ezt mind aláirom,és igazad is van,de ugy gondolom a modernizációt késõn lépték meg.Az igaz,ezt a gyár átmeneti tipusnak szánta,de a körülmények ne tették lehetõvé,egy teljesen uj busz kifejlesztését.
Jó kis széria ez,nem véletlenül lett népszerû.Bár azt mondják,hogy tartosság szempontjából,nem a legjobb müszakilag,mert a vázra én tudok róla,hogy panasz lenne.
Én nem ebben látom az okot.A valódi ok,csak is az ár.Az Ikarus drágább a török összeszerelésûeknél enyi.Biztonsági öves ülést bármelyikbe lehet rakatni,ha olyan ülésekkel rendelik.
Pontosan az a baj,hogy ennek az akciónak semmi értelme.Eddig se foglaltak nem tudom mennyi helyet,eladhatták volna a roncsokat ugy ahogy voltak,és biztos lett aki felújitja.Igy viszont eltüntek a magyar iapr egy jelentõs korszakának jármúvei.
Akkor a pusztulás után egy kis megújulás. Ilyen állopatotú 435-öst sztem tizen pár éve nem lehetett látni Bp-n. :)) Szerencsére ez mostanában egyre gyakoribb látvány lesz, ugyanis megkezdõdtek a felújítások.
Szép! Ahhoz képest hogy nem egy sikermodell elég szép kort kibírtak felújítás nélkül. Ez csak külsõ felújítás vagy a motort és egyéb alkatrészeket is érinti? Gumikat azokat újra cserélték? A TV-ben láttom hogy mutogattak fényképeket amin eléggé szörnyû állapotban voltak a gumik.
Pécsett is megkezdték rendberakni a 400-as Ikarusokat (eddig kb 3-5 darabot újramázoltak viszont a 3 zöld csíkot már nem festették rájuk újból).
Evileg full felújítás (váz, utastér, lakatolás-fényezés). Sajnos a szûkös keret miatt nem minden firkás/karcolt ablak van cserélve ezekben sem. Motort, váltót inkább a garázsokban csinálgatják. Gumi csere ezen spec volt, ha jól tudom.
Az ok, hogy hamar dzsuvásak lesznek újra, de legalább kívülrõl jól néznek ki még egy darabig, meg váztörésük sincs. :)
Ezzel párhuzamosan még 280-asok is újulnak meg, ami sajnos 2007-ben már túlzásnak mondható, amennyibe egy olyan felújítás fáj, már inkább el kéne gondolkodni használt buszok beszerzésén... Oké szép-szép, csak már lejárt a típus ideje.
Egy jármûvet se lehet csak hajtani,azt idõnként karban is kell tartani. Már a 400-asokra is ráfér egy kis felújítás,de az is igaz,hogy tartosan nem fog látszani,mert kedves honfitársain fognak róla tenni,hogy ne nézzen ki sokáig ilyen szépen a busz,meg hát az évszak is megfogja tenni a magáét.
Én ugy halottam,hogy az a gumi historia is kacsa volt,amit a tv-ben az egyik soför nyilatkozott.Biztos futnak olyan buszok amiknek a gumijai cserére,vagy futozásra várnak,de nem erre kéne általánosítani a médiának,mert kezdik ugy beállitani mintha ez mindenhol igy lenne!
Amit én láttam ott magasabb beosztásu emberke mutatott fényképeket! Igaz kb 5-8 ilyen volt de ott tényleg teljesen(100%-ben) el volt kopva a futófelület. És ha netán egy ilyennel karambolozik a sofõr, gondolom nem hivatkozhat arra hogy "bocsi de nem volt futófelület a gumin" hála Istennek a BKV sofõrjei értik a dolgukat, mégha 1-1 idõnként bunkó is.
Ha értette volna a dolgát reggel nem viszi ki a buszt a garázsból. Ha meg szarik a mûszaki állapotára, legalább vezessen úgy, hogy bármire felkészült. Megfogadtam, hogy mindent papír szerint csinálok, pedig ezért kikezdhetnek a cégnél. Igazából leszarom, mert van hova mennem. De szeretem ezt csinálni. Biztos szeretni fogom az újat is. De szánalmas, hogy az év végi csoportértekezleten azt a kolegát magasztalják az egekig aki minden hulladékkal, még akár talicskával is képes utast szállítani pedig mindig más busszal van, mert neki van a legkevesebb menetkimaradása múûszaki okból. A másik meg kap egy leharcolt szekeret amit nem tud megcsináltatni, mert minden beírásra csak láttamot tesznek, vagy pecsétet, hogy "javítva, rendben", és 2.5x annyi menetkimaradást csinál mint a 2. helyezett. Egyrész semmi köze a busz mûszaki állapotához azért mert nyáron felforralja a vizet. A vízpumpáját hónapokig nem cserélték ki, mert nincs raktáron. Azért nincs mert a pénz kellett az éhes zsebekbe. A szerelõ meg aki ha egyáltalán megteszi, kimossa a hûtõbordák közül a szutykot. Persze a 6 általánosával azt is csak úgy ahogy a józan paraszti eszével elgondolja. Szépen elhajtogatja a hûtõbordákat a gõzborotva vízsugarával. Azért ez az ember, mert ezt tudjuk csak megfizetni, mert valakinek éhes a zsebe. Na egy ilyen busszal élj túl egy napot. A kolléga leadta a busz, már nincs a nevén. Most megkaptam én. De qrvára leszarom, hogy hány órát állok félre mûszaki hibával és hogy év végén mennyi "jól megérdemelt" (?) prémiummegvonást kapok, mert másnak éhes a zsebe. Szóval a históriák a gumikról igazak. Ahogy az is, hogy 1.5 hónapja nincs tükör a garázsban, mert éhesek a zsebek. De ez nem újkeletû dolog. Augusztusban is 1.5-2 hónapig törött tükrökkel jártunk. Az utasokon és a dolgozókon spórolnak ezzel. Idén nyáron már nem is locsoltam a végállomáson a busz hûtõjét ha felforrt. Én nem. Azért nem, hogy a középvezetõség és onnan fölfele több pénzt tudjanak hazavinni. Nemrég belinkelt vki egy cikket a Veke-s srác interjújáról. Megfogott a citromleves rész. Na így mûködik ez mindenhol. A ruházatot egy valláskárosult idegentõl vesszük méregdrágán. Természetesen Õ is valakinek a valakije a bkv-n belül.
pfff.... nem irigyellek öreg... de sajnos ez szinte mindenhol igy van...û bele kellene ültetni a fejeseket az ülésbe egy napra... megtudnák hogy mi a Magyarok Istene >(
Nehéz élet a soförök élete.Persze a légkondis iródából könnyen magyaráz bmelyik fejes.Az meg máshol is igy van,hogy addig sporolnak a javítással,amig javithatatlan lesz a busz.De azt hiszem ez a rendszer egyhamar nem változik.
Ehh..... Most beszéltem szomszédommal. Felvették a Volánhoz. Budapest - Bag - Tura vonalon fog járni. 200000 nettóval kecsegtetik, de azt mondták neki, hogy csak 2 jeggyel fogják meg vagy levegye a gázoljat, panasz legyen arra hogy nem fût vagy nincs nyáron légkondi és megy a picsába....fasza... 200 ért már nem venném le én sem a gázolajat(ha buszoznék)
http://vilniustransport.mylivepage.com/file/index/prev_1393.0.2007_06_20_20_46_24 ezt is bedobtam ide, hogy ha hazamek meg tudjam nézni... ,ert most nem ottnon vok
ez egy nagyon rossz játék :@ nincs belsõ nézet asszem...nincs jóhíre ennek a játéknak...(szerk.: bár ahogy megnéztem a képeket .... háát ... nemrossznemrossz)
hát nem tom majd ha haza megyek, akkor megnézem, mert itt a suliban enm tom. kiváncsi vok rá hogy milyen...elvileg 18 wheels of steal....so nem lehet olyan nagyon rossz
Javits ki ha tévednék,de senki se mondta,hogy a tankból vennék ki,az már régi módi megoldás.Nem akarok tippet adni senkinek,de van egyéb megoldás is rá.
Nem tudom, ezekhez a dolgokhoz én nem értek. Van egy buszsofõr jóbarátom, aki ennek a típusnak a kisebb testvérén van, õ mondta, hogy nem lehet levenni, mert számítógép ellenõrzi az üzemanyag mennyiségét, és ha hirtelen csökkenést észlel, letiltja az egész buszt. De mégegyszer mondom, nem értek hozzá.
Max, ha lassan megy, akkor tud megspórolni egy kicsit. :) Ezeknél az új(/újabb) buszoknál már millió kütyü van, ami ezt megakadályozza. A bkv- s Volvóknál pl. a fedélzeti mindent computer naplóz, illetve a kútba is van építve vmilyen jeladó. A régebbiekben meg átfolyásmérõ van.
Az igaz,hogy tele nyomják mindenféle elektronikával,de egy örök igazság ide is érvényes: csak az ellen lehet védekezni amit már ismerünk! Ja és az emberi leleményesség meg határtalan!
Uhh, ez azért nem semmi, így már érthetõ hogy miért is sztrájkolnak, és hogy jogos a korkedvezményes nyugdíj, mert ez lelkileg is nagyon megterhelõ lehet. Akkor most végülis még a BKV-nál vagy vagy már nem?
Még a BKV-nál vagyok. A nyugdíjkorkedvezményrõl meg annyit, hogy a szerelõktõl tudom, hogy évente 2, azaz kettõ darab vezetõülés érkezik évente (!!!) a garázsba. Szóval hamarabb kerül egy öreg buszba ülés mint egy fiatalabba. Az üléseket pedig lelakjuk hamar. 100-120 kilós kollégák napi 8-9 órát nyüstölik. Bõven van olyan busz ami napi 20 óránál is többet megy. Az ülõlap szivacsai hamar elöregszenek és elporladnak. Még a legutoljára vásárolt 412-esek közül is van amelyiken a keresztfeszítõ drótokon ülsz egész nap. Szóval a hivatalos mentegetõzés, miszerint komfortosabbak, sehol sem igaz. Arról már nem is beszélve, hogy az ülésmagasság fel-le állíthatósága hamar odalesz és a szintezõ meghal, mert nem tartják rendesen karban. Ilyenkor az ülésed álló nap fel-le jár. Ezellen úgy tudsz védekezni, hogy lecsavarod csutkára (és akkor nem látsz ki), vagy fel teljesen. Ez utóbbi a jobb megoldás, de vedd figyelembe, hogy ilyenkor semmit se csillapít. Magyarán utasülés komfortot kapsz. Szóval az üléseket kellene ellenõrizni legalább a tahográffal megegyezõ szinten, mert ez így hazugság, hogy egy fiatalabb busz komfortosabb.
A szegedi buszok közül nem sokára kijön a dud-271-es rendszámú autódusz mej teljes felújításon esett átt. (Apukám is szokitt vele dolgozni) Algyõ és Szeged közt jár.
Nagyon durva dolgok mennek a BKV-nál. Ma halottam egy csatornán a következõt: "Budapest közlekedésének megbénításához nem kell sztrájk,elég egy polgármester is" Az ülések élettartama meg nem arányos a busz beszerzésével.X vezetési óra után,az ülések szétmennek.
Nem akarok gerinces lenni de az ülésekrõl csak annyi a véleményem hogy fogyjanak le a sofõrök és már nem is lesz sok ülés pazarékolás... [saját véleménye]
ez aztán szép.... eddig is tudtam hogy nem vagy teljesen 100as, de most... Hogy mondthatsz ekkora hülyeséget??? Ha egy ember nem ropi és nem tud lefogyni pl, akkor már ne melózhasson ott, ahol szeret??? áhhhh.... nem tom mit szólnál, ha zat mondták volna neked, hogy csak akkor mehetsz dolgozni oda ahol dolgoztál a nyáron, ha tudsz kézen menni 30m-t....ez ugyanolyan mint amit te mondtál...
A bkvrõl meg csak annyit, hogy a szombaton fuvarba voltam herceghalmon, és ahogy mentem át pesten két buszt is láttam elakadásjelzõvel az út szélén, úgy, hogy az eggyiknél a sofõr kabát+ing kombinációban könyékig túrt a motorban....áhh...még a mobilszervíz sem jut el oda???? (ha egyáltalán van olyan)
Ennél sokkal súlyosabb a helyzet. Az egyik belinkelt videón Vitézy Dávid, a Veke-s srác jól rávilágított a lényegre. Budapesten a 2000 buszhoz napi 1000 (!!!) riasztást kérnek. Míg Bécsben azt sem tudják, hogy mi az a szerelõkocsi, mert ami meghibásodás létrejöhet, az legfeljebb olyan mértékû, hogy beküldi a forgalomirányító központ a garázsba. Nálunk a forgalomirányító be se küldhet amíg a szerelõkocsi ki nem jön és azt nem mondja, hogy nyomás a garázsba. Szóval nálunk olyan hibák dögivel vannak amivel nemhogy csak a végállomásig szállíthatsz utast, vagy súlyosabb esetben nem is szállíthatsz utast, hanem azonnal félre kell állj és el sem indulhatsz. És visszatérve a hibákra meg az elhízott sofõrökre, a legnagyobb baj az, hogy minden eszközzel próbálja rávenni a cég az alkalmazottat, hogy ha hibás is a jármû, menjen vele tovább. Megvannak az eszközök amikkel lehet szívatni egy buszvezetõt. És a régi jó közmondás szerint egy fecske nem csinál nyarat. Most végre történt valami, de véleményem szerint ez sem elég. A saját érdekvédelmisünk 2 nap után jelezte a diszpécsernek, hogy fékhibás a busza. A 3 db külsõ ajtó vésznyitó meg évek óta hiányzik a buszáról. Szerelõktõl tudom, hogy ilyen nyitógombot még sosem rendelt a cég. A fékhibájáról meg annyit, hogy az üzemifék az kifogástalan volt, de sebessségben behúzott kézifékkel és bekapcsolt parkfékkel elgurult a busz. Én is jártam már így, de én azonnal félreálltam. De mosolyogtam rendesen amikor ez a mókus osztogatta a leghevesebben a szórólapokat a sztrájk elõtt, mert amikor lehetett/kellett volna, Õ sem állt félre. Leírtam itt is talán már többször, hogy buszt a telephelyrõl csak úgy hozhatunk ki, hogy ha benne van a mûszaki könyv. Ha benne van akkor a mûszak kiteszi a tárolótérre és a busz forgalomba mehet. Történt egyszer, hogy gyakorlott kolega el sem bírta indítani a buszt. Rögvest szaladt az aksishoz, hogy jöjjön, bikázza be. Próbálgatták, de se kép se hang. Hosszas tûnõdés után gondoltak egyet és benéztek a motortérbe, (az aksik oldalt vannak) és láss csodát a buszban se motor, se váltó se semmi! A garázs érdeke, hogy a bsuz kimenjen a garázsból, mert onnantól fogva a szerelõkocsié és a forgalomirányító diszpécseré a meló. Szerintetek mennyire van szarban a cég ha a vontató csacsival húzatták ki a garázs kapuin a járgányt, csahogy papíron meglegyen a napi kiadott buszmennyiség?!
Nem akarom isteníteni a VEKE embereit,de õk szinte az egyetlenek ebben az országban szerintem,akik nyiltan mernek beszélni ilyen "eltitkolt" dolgokról. A BKV-nál a müszaki részleg külön üzletág? Mert ha igen,akkor persze,hogy mindent bevetnek csak azért,hogy minnél elöbb a tárolótérre tegyék a buszt,õk felvegyék a javítás után a pénzt.Aztán kutyát-macskát nem érdekli,hogy lehet másnap megáll a soför alatt a busz(feltéve,hogy reggel eltudta e hozni)!
"Németh Károly szerint a helyközi buszközlekedés jól szervezett, de rosszul finanszírozottak. A kormány azonban ahelyett, hogy ezt helyre tenné, szétveri a mûködõ rendszert. Az érdekképviseleti vezetõ úgy véli: a magyar privatizáció tipikus elõkészítése, hogy majdnem mindegyik társaság veszteséggel zárja az évet.
Mint ismeretes Kákosy Csaba leendõ gazdasági és közlekedési miniszter bejelentette: a volán társaságok magánosításával javítani lehet a szolgáltatások színvonalán.
(Lánchíd Rádió)"
Nem tudom hogyan akarják privatizálni, ha már a legtöbb volán egy csomó járatot így is kiadtak alvállalkozónak. Lásd: VT-Transman, Regiobus kft stb
Na látod,akkor mirõl beszélünk.A baj nem ott kezdõdik ki hány kiló,hanem a megvett ülések se tartoznak a minõségi kategoriába mindig.Füleg ha olyat vesznek ami nem forditható ki.De pl.: Svájcból behozott Setrában Sparco ülés van!Na az biztos birja a strapát.
Egyzser arról beszélnek,hogy régioba szervezik a volánokat,utánna privatizálni akarnak,érdekes dolgok ezek.Még egy pár év eltelik mire eldöntik,már ha döntésre jutnak valaha.
Nem a javítás után veszik fel a pénzt. Hanem a lejárt menetekért. Busz nélkül pedig nem tudják lejárni a buszvezetõk a menetet. De a kérdés az, hogy miért nincs busz. Azért mert a garázs nem tudott reggel eleget kiadni, vagy mert kiadás után az úton lerohadt. Ha az úton rohadt le, akkor nem foghatják rá a garázsra egybõl, hogy Õ adott ki rossz buszt. Hiszen a buszvezetõnek kell kiindulás elõtt átvennie a járgányt. Tehát ha kiment vele és kiállás után 10 perccel lerohad akkor Õ a hibás. Csak nem tudják rábizonyítani. Meg röhelyes is lenne. Tehát nincs felelõs. Ha a garázs nem tud kiadni buszt akkor a mûszak a hibás. Ha a mûszak tudja bizonyítani, hogy nem Õ a hibás akkor a pénz "fogyott el", mert nem volt alkatrész a raktárban.