Tegnap délután, 1 óra körül kigyulladt Dunaújvárosban egy 280as Ikarus. Ha valakit bõvebben érdekel, az nézze meg a helyi híradó elsõ hírét: http://dunaujvarositv.hu/?q=node/759
szerintem a Volvo az elsõ a szépség listán,aztán jön a Merci és utána a legalsó...szerintem a legalsó esztétikailag nem a legjobb......egyébként valami adat róla? :)
Úristeen. Ezt kár volt barátom. :( Nagyon hülye vagy. :(( Egy Ikarus-t Maz-nak hívni (a kocsin ráadásul MZA matrica van)... Bazzeg ez egy Ikarus 435, és a Volánbusznak is az van, meg a bkv-nak is, meg sok másik volánnak.
hát ez tényleg nem MAZ 435 ,fõleg Budatétényre nem megy olyannal szoktál menni, bár az országban szerintem sehova sem (de most lehet hogy tévedek) Mindenesetre én a listád elsõ, na jó, a második helyére mindenképp odaraknám az Ikarusokat. Igaz, sok szebb busz van náluk, de az is fontos szempont hogy ne csak 5 vagy 10 évig bírják a gyûrõdést a buszok, hanem akár 30 évig is.
lapaly barátunk belinkelte a #2175 hsz-ben MAZ buszok tipus listáját! Ha tényleg MAZ-zal járnál,és megnézted volna a linket rájöhetnél,ilyen tipus szám a MAZ gyártósorán NINCS! Ha nem tudod pontosan tipusát linkeld be a képet és segítünk a tipus azonosításában.
Sajnos vagy sem,de alapvetõen megváltozott a gyártás stratégia. 20 éve ugy adtak el egy pl Mercedes személyautót,hogy kiszolgálja a tulajdonosát szinte amig él.Most már arra törekednek,minnél több autót adjanak,a legrövidebb idõ alatt. Egyébként a 200-as forma terve több nemzetközi dijat kapott!
Egy érdekes összeállítás Tblisi (grúzia fõvárosa) lakóinak közlekedési szokásairól, és arról hogy mit kéne tenni annak érdekében hogy többen használják a tömegközlekedést! Úgyvélem magyarországon is hasonló reformokra lenne szükség mint amit ez a tanulmény megjelenít! KATT
Jött egy új busz a körös volánhoz...állítólag abból a tipusból ez az elsõ mo-n...egy Irizar...képet nem tudok róla , nemtaláltam de majd lefényképezem a 7végén:)
Én ugy gondolom megállják a helyüket,de azt gyorsan tegyük is hozzá,ez a márka folyamatosan fejleszti még a konstrukciót,az esetleg hibák,hiányosságok javítása érdekében.
Az E91-bõl kiindulva nemhiszem hogy Magyarországon olyan sok gazdára fog találni belõle, de talán az igényesebb (pl Finn) piacokon biztos sikeres lesz. A design sokkal jobban tetszik, mint bármely más volt EAG terméknél!
A magyar ipar gyöngyszemei egy csokorban!:) Sajnos csak mult idõben beszélhetünk,ezen remekmûveket megalkotó cégrõl! Talán a kitartó munka meghozza gyümölcsét,és ujra éled a legenda!
srácok, ez a Berkhof szerintetek hány éves lehet??:) én 15-20-ra tippelek http://www.halkidikitours.hu/images/full_busz05.jpg
najóó nem 15...:D:D: inkább 5 és 10 között:D:D
na már megvan...'92 -'97
mit találtam...:D:D:D http://www.minibox.webz.cz/eab.html lehet h már ismerik néhányan...ezzel fogom elcseszni a szabadidõmet:D:D
kár hogy csuklós nincs ismerõsök közul
dedurvaaaa:O:D:D:D amugy lehet h ez egy kicsit off, de:D hogy lehet ugy kinyomtatni vmi képet(jelen esetbe ezt a buszos alaprajzot), hogy a méret ne változzon, szal h valós méretbe tolja ki a nyomtató, mert az enyém az egy közepes képet is A4-es méretûre próbál formálni:S:S segítsen vki lécci:D:D amugy az eredeti rajzokat nem lehet kinyomtatni...senkinek nincs olyan nagy nyomtatója:S:S lekicsinyitettem, és igy külön raktam az alvázat, a vázat meg a többi kerekeket meg ilyesmit, és igy kéne egy méretbe kinyomtatni
Elkezdtem montázsokat csinálgatni szabadidõmben. Szerintem elsõ próbálkozásra nem is lettek rosszak. Várom a véleményeiteket
Egy erdeti, ha jól tudom, a pontos típusa Ik 280.33F ->
és egy plusz ajtó a harmadik helyére ->
Egy második generációs (szóló a harmadik ajtó) volvo alfa localo ->
és 4 ajtóssá nyújtva ->
Egy Ik C83as aminek a második ajtaja a motor miatt gyárilag elõrébb van ->
és már a második ajtó nélkül ->
Végül pedig egy egyszerû Ik 280as eredeti ->
és a második ráncajtó helyén már sárga színû bolygóajtóval ->
És még ezek kimaradtak:
Egy helyközi festésû buszt "átfestettem" dunaújvárosi helyi színekbe ->
Egy elsõ generációs volvo alfa localo (csak a Dunaújvárosi Alba Volán tulajdonában van ilyen típusú busz (csak itt vesznek ilyen szarokat) eredeti ->
Ezen az elsõ ajtót cseréltem ki egy 200as Ikarusoktól megszokott ajtóra ->
Egy második generációs volvo alfa localo (egy fokkal jobb) a Route 66-en ->
És végül, de nem utolsó sorban ugyan ez (az elõbbi) busz eredeti kinézetében ->
Majd elsõ két ajtó nélkül. Így elvesztette a lapospadlós mivoltának elõnyeit, sõt még a kassza címke is a hátsó ajtóhoz került. Szerintem ez sikerült a legjobban. Íme ->
Na már el is készültem vele. Remélem ilyenre gondoltál. Inkább BKVs busszal készítettem, mert úgy találtam csak két olyan képet, amelyikeken a buszok ugyan abban a szögben állnak.
ha szükség lenne az eredeti méretû képre, szólj, e-mailben elküldöm ha kell.
A kép nem látszik, de azt hiszem, te nem Ikarus 55-öst, vagy 66-ost montázsoltál. Én arra gondoltam!
Valóban félre értettelek, de már rájöttem. 55össel csináltam, remélem tetszik.
Nagyon jók lettek! A 4ajtós nyújtott localot megpróbálnád úgy "megrajzolni" hogy a 2 ajtó közt egy minicsukló legyen és a kerekek közelebb kerüljenek egymáshoz?
Egyetértek. Rondák lettek volna így az 55ösök és szerintem is jól áll a 435ösnek a bolygó ajtó. Na itt a feljavított localo (tényleg jobb a csuklós változat mint a szimpla 4 ajtós)
Nem látok belõle semmit! :(
Nem tudom mit tanulsz,vagy milyen végzettséged van,de elmehetnél busz tervezõnek!:) Amugy szerintem jó,hogy nem létezik csuklós Localo,mert nem lopta be magát a szivembe!:D