azt még hozzáteszem hogy ez a fajta king long nagyon szar, mûanyagból van az egész, viszont vannak jó tulajdonságai pl.: tolatóradar, és nagyon jó a motor is
"Az interneten megjelent információk szerint (itt) meg(újra)kezdõdik hazánkban az IKARUS autóbuszok gyártása. A terveken szereplõ autóbusz és megnevezése kísértetiesen hasonlít az ARC ismert modelleire.
Az oldalon Ikarus V187 elnevezéssel egy 18,75 méteres városi csuklós, V134 névvel városi szóló (13,4 méter), E127 típusjellel pedig az elõbbi elõvárosi kivitelét találjuk."
Annyit már sikerült megtudnom hogy az Ikarusbus kft (ami Széles Gábor tulajdonában van) és az ARC (Auto Rad Controlle kft) kötött valamilyen megállapodsát, aminek lényege hogy az ARC fog buszokat gyártani inmáron ikarus néven. A buszok nevében a V betû a városi, Az E betû az elõvárosi buszt jelenti. Az Ikarusbus kft egyébként rendelkezik az összes eddigi ikarus busz licencével..Sok sikert nekik...
Városi csuklós busz:
Városi szóló busz:
Elõvárosi szóló busz:
Ezek a tervek már nagyon régóta vannak napvilágon Széles Gábor vezetésével! Nem akarok hangulat romboló lenni,de amíg az elsõ busz le nem gördül,én nem hiszek a sajtónak. Meg egy kis kitérõbe még csak annyit,hogy Széles Gábor vezetése alatt hanyatlott le és ment tönkre az Ikarus!
Annyit,azért had tegyek hozzá,hogy ezen típusok 2002-ig gyártásban voltak.Ugy hogy nem mindegyik veterán.A másik része meg az,hiába öregek,a megbízhatósága simán felveszi a versenyt a most futó Mercikkel,Volvókkal.
Ebben is igazad van. Ezért nem értem miért nem olyan buszokat vesznek amit magyarok gyártanak,magyar utakra! Ezek a külföldi buszok szépek,meg minden,de utakra tervezték,és nem ide.
Á, nehogy azthidd. Próbálkoznak független ill. merev elsõ felfüggesztésekkel, de az AP miatt egyik sem olyan strapabíró, mind1 hogy magyar vagy külföldi.
hehe. Ezzel utazok Sarkadról:) Ez az i4 egy nagy csalódás. Messzirõl azt hittem PB, aztán láttam, hogy újdonság. Az ülései pocsékak. Az majd 20 éves E95-ös Vogelsitze ülései kényelmesebbek. Az elõdje a járatnak nem Aipli buszos, hanem még Körös Volános MAN SÜ 313-as volt. Gyula-Budapest viszonylaton 230 km ...5 óra az nagyobb kínzás volt. De ezeknek az újaknak nagyon kemény a rugózása (kivéve pl.: a Marcopolo Saracakis)
Már a Van Hoolnak is van gyönyörû döntött-padlós gépe: T916 Astronef
Neoplan Megaliner 15m 4 tengely:
Mégis elvittek A ból B be. Ugyan a mostani buszok is elvisznek, de semmi varázsát nem érzem. Azok az új debreceni buszok a kukába valók. Mondták milyen jó lesz, klíma is lesz, kényelmes is, drága is. Ebbõl csak a drága jött be.
Azért heti 1x rákötik a LAPTOP-ot, hogy a Hübner csodálatos becsuklásgátlója ne csináljon meglepetéseket:) A szolók diagszoftja is szar. A csuklós pedig lengyelben kezdték el csak itt fejezték be.
Sofõr függõ, jah. Télen szar.á fûti a buszt, nyáron saját levükben fõnek az emberek, érkezik pár panasz az irodába, majd utána bekapcsolják. Miért kell minden évben eljátszani? Hátul különösképpen lehet izzadni, ahol a motor van.. nem tudom ki volt olyan nagyeszû aki oda tervezte. Kívánom, hogy ott üljön/álljon 30percet nyáron.
14 a végszám Amúgy se egy fudejó konstrukció, de ezek annyira fapadosak, hogy kerülöm ahol csak lehet. légkondi ezekben nincs:) 3 db új Regio is jön. Ezeknek a szokásos kemény rugózása van, de már sokkal jobb.
Nagyon pörög. 90-nél kéne 1400-1500-at nem többet. A leszabályzást meg ki lehet venni (ezzel most kezdtem ismerkedni, így nem tudom az Ivecohoz pontosan milyen szoftver kell), de ha az megvan akkor pár kattintás és röpülhetünk -Mondjuk errefelé 100-al nem tudsz haladni szinte sehol. -Meg a menetidõ miatt nem is szabad nagyon sietni. Valamikor a 60 is sok....
Mert az E95-ben van fantázia. Amit a Honvédségnek szállítottak az már annyira nem tetszett. Valahogy tompább volt a homlokfala. Körös Volánnál meg 3 tengelyes 14-15 méteres szóló buszról beszélni is bûn.
Jah, ez most jutott eszembe. Körös Volános sofõr mesélte, ment a Credoval Békés megye csodás útjain. Gondolom ismered a sofõrök által csak katapultnak nevezett ülést:) Egy nagyobb kátyúba belement. Ez eddig nem is gond, de az ülés légrugója a felsõ holtponton eleresztette az összes levegõt. A csávó csillapítás nélkül "zuhant" vissza. Azt mondja olyan volt a fejében, mintha elszakadt volna valami. 2 napig fájt a feje, mikor elment orvoshoz, aki megállapította, hogy agyrázkódást szenvedett. Már van is egy jó upgrade módszere a sofõröknek. Mûhelyben kurvagyorsan extra légrugókkal szerelik fel az üléseket.
Am az Alfa Regiok valóban csak B7R, B12B és B12BLE alvázon futnak a Hajdú Volánnál. Tévedtem
De ez ilyen faszul van megcsinálva. Száll le a sok nép, kinyitja hátul is, de akkor a hátsó csomagtartóhoz nem lehet hozzáférni. Alap hiba sok konstrukciónál.
Irány Polgár.. Szeptember 16. és 18. között negyedik alkalommal rendezik meg az Ikarus, Csepel és veteránjármû találkozót a Hajdú-Bihar megyei kisvárosban.