a merci buszokban a váltó hogy müxik? mert az ikarusban hallani meg érezni ahogy vált rendesen, de azokon meg olyan szép sima, mintha midnvégig 1-esbe menne, vagy automata váltó lenne benne ( bár sztem dízelmotoros, de fogalmam sncs, mert nem látni a sofõrnél váltót jobb oldalt!)
A pécsi merci helyijáratokban nem mondhatnám hogy simán müködne az automata váltó.Igencsak össze vissza kapcsolgat. Utaztam már a Volánbusz merci távolsági buszain az elég pontos és hangtalan volt.
Probáltam rákeresni,de neten semmi nincs róla,kép meg sajnos egyentalán nincs.Müszaki paramétereiröl most sajna nem tudok irni,mert nincs nálam az újság amiben olvastam. Remélem nemsokára neten is fent lesz róla vmi.
Egy hét alatt legalább 2-3 buszbaleset történik :(
Én most valamelyik nap trolin utaztam, solarison. Debrecenbe már van belõlük jópár darab, és valamikor láttam majdnem ugyanolyan kasznival buszt is. Szerintem nem lennének rosszak ilyesmi buszok.
A Zala Volán Setra buszai se rosszak. De láttam már a Bakony Volánnál is.
Tettem fel pár MAZ busz képet
Ez az Ikarus 293-as dupla csuklós autóbusza. 1988-ban gyártották,pesten,és pécsen volt próba futáson.nem lett sorozat gyártott.(sajnos)Az autóbuszt Iránba értékasítettek,brazilia pedig s licencet vásárolta meg.Napjainkban a Van Hool gyárt duplacsuklós buszt.
Arról már nem beszélek, hogy autósként milyen lehet egy ilyet elõzni... a fara gyakorlatilag külön életet él, tehát a két autónyi oldaltávolság ajánlott, és nincs az az útszakasz, amelyiken biztonságosan lehetne megelõzni. A szabvány buszöbölbe befér egyáltalán? 22 méter hosszú, 24 méteren fordul (ez dícséretes), és 229 fõt tud szállítani! Pesten áldás lenne :)
Remélem ez a veterán busz is megfog az utókor számára maradni. Kiváncsi vagyok milyen lesz felujítva. Efyébként nem hiszem hogy az Ikarus dupla csuklósa elférne a mostani büszöblökbe,és akkor busz fordulóról nem is beszélek. A Zala Volánnak vannak 14,5-15 méteres Setra buszai és azokkal is nehezen tudnak közlekedni.
Na végre találtam errõl a MAN-ról képet, ami nálunk is közlekedik helyi és helyközi járatban is. Szerintem megéri a pénzét, megbízható busz.
ilyenbõl is volt régebben a hajdú volánnak, lehet hogy még most is
Thx Pheel :)
Nem is lett olyan rossz ez a banner :)
Két ilyen van Tarjánban is. Meg egy majdnem ilyen, aminek préselt falemezbõl vannak az ülsései, párnázat nélkül. Nem rossz, kényelmesebb, mint amilyennek elsõre látszik, de egy hirtelen fékezéstõl kiesel belõle.