Amikor beküldesz egy képet, akkor arról kapsz egy üzit. Ha azt nem törlöd, akkor látni fogod, hogy mi lett a sorsa, amúgy nem. De abból úgyis látod, hogy jönnek-e rá látogatók.
merjem ne merjem.. merem. megint targyszeru. ize nincs utolagos szin manipulalas csak egy kis sharpness.
Hmm...nem mondom el neki, hogy lekozsóztad, mert darabokraszed..:D Am...próbálgatom a Portrait Professional Max nevû progit...ez is egy elõre tárolt "módosításcsomag". Az eredeti képet látnád, szerintem még jónak is találnád...annyira szar az eredeti!:D De kösz...mondom..nem vagyok portréfotós...talán még fotós sem nagyon..:S
A leghisztisebb csajoknak van így agyonszûrve a bõre, meg alexpós, meg a kompó se az igazi, vagy tágabbra kéne venni, és mutatni valamit a környezetbõl, ha érdemes, és valahova nem középre rakni a fejét, vagy ennél szûkebbre, hogy csak a kapucni keretezze a képet, ekkor talán a fekete-fehér is adja magát, csak úgy még zavaróbb a márvány arc. Lehet faszságokat mondtam.
sztem jó.. tetszik ahogy az arcot keretezi a sotét kapucnibelsõ, azt meg a fehér külsõ.. az arc kicsit ps-elt nek hat nekem, illetve a háttér a kép jobb felsõ részén kicsit bezavar, de amúgy nekem tetszik.. (full fehér vagy fekete háttér elõtt ugyanezt érdemes lenne kipróbálni sztem)
Elõre leszögezem...nézni jobban szeretem a portrékat, és néha magam is megpróbálok készíteni...több kevesebb sikerrel. Vélemény?
állványt amúgyis ha HDR-ezel? nem tone-mappingolsz? :P :) amúgymeg raw-ból is lehet ahhoz meg nem feltétel az állvány :):) nade.. ND filter+hosszú záridõ hogy függ össze a HDR-el vagy tone mappingal vagy a dinamikatartománnyal? ilyet még nem használtam, de korán reggeli puszta logikával nem gondolnám hogy összefügg :)
A HDR az jo dolog, hiszen a fotonak baromi nagy dinamikaja lesz ergo tobb a tonusreszletesseg. A HDR-t pl. hasznaljak renderelesnel is.
A Tone Mapping is jo csak ahogy a gazdank is mondá vala sokan kotelezoervenyuen es otromba modon hasznaljak. IMHO leginkabb a digitalis erzekelok dinamikaszegenysegenek a koNpenzalasara erdemes vagy egy ket kepnel ahol akar meg jol is nezhet ki :) Amugy meg ND filter, allvany (amit amugy is nvsz hasznalsz ha HDRezel) es hosszuzarido (meg kekora) :P
Segítséget szeretnék kérni tõletek. Mivel még csak tanulom a mûfajt ezért az lenne a kérdésem, hogy errõl a képrõl a barlang bejáratának jobb oldaláról a kromatikus aberrációt, hogyan lehetne ügyesen eltüntetni? Elõre is köszönöm a segítségeteket. (Lehet, hogy van ennek külön topik, de én nem találtam...)
Szándékosan nem éles,de nekem is így tetszik. Igaza van félig annak,aki azt mondja nem kell mindig HDR de szerintem néha kifejezetten szép mégha nem túl életszerû akkor is.
nem láttam az eredetit, de ilyen képnél azt gondolom simán egy megfelelõ expozícióval (és esetleg némi fényerõ/kontraszt/szaturáció állítgatással) is lehet szépet kihozni belõle
Valamit kevertek. A HDR != tone_mapping, csak mindenki rosszul nevezi. Ugye a lényeg az lenne, hogy a nagydinamikájú képet úgy alakítjuk át, hogy a kontraszt tartományt összenyomjuk, és a kontraszt információt színinformációba kódoljuk bele. Már csak ezért sem lehet egy fekete-fehér kép "HDR", márminthogy tone-mappelt kép. A film meg a RAW elbírja a nagy dinamikát, és onnantól a tone curve-el meg fill-light-al be le lehet tömöríteni a nagy dinamika tartományt, hogy kiférjen a monitorra (filmnél lágy papírra nagyítva). Csak ez nem az, amit "HDR"-nek hívnak.
Szerintem természetellenes, hogy kifele sötétedik az árnyék. Nyilván van jó HDR, a megjegyzésem kb. annyira volt primitív, mint amennyire otromba a sok elkúrt HDR. 100-ból egy ember használja normálisan, a többi 99 meg azt hiszi kötelezõ.
egy ilyen utcarészlethez sem? nekem eléggé kontrasztosnak tûnik irl, nem hiszem, hogy ilyen szépen ki lehetne exponálni, nagy a dinamikatartomány ahhoz, nem?
hozzátenném a saját véleményemet ha megengeded.. "Az ilyen fotóknál adott a téma, és azt kell úgy lefotózni, hogy visszajöjjön az aktuális hangulat"
szerintem... aktuális hangulat = amit a fotós az adott téma kapcsán láttatni/közölni szeretne..
ha megnézel egy képet, meghallgatsz egy zenét, elolvasol egy verset, akárhogyan is de valamilyen érzést ki fog váltani belõled.. vagy pozitívat vagy negatívat, vagy erõset vagy gyengét, de mindenki más, ezért a legtöbb dolog másképp csapódik le mindenkiben..
Na jó, nem a saját fotóim védelmében (mert ezek tényleg nem olyan jó képek), de elmagyarázom... A fotózás nem olyan dolog, hogy minden képben fíling van, mint a zenében. Az ilyen fotóknál adott a téma, és azt kell úgy lefotózni, hogy visszajöjjön az aktuális hangulat. Ha az nem fílinges, akkor nem fílinges, attól még a fotónak jól kell megörökítenie.
mennyi hasonló témájú/megoldású kép születhet a világon ami után azt mondhatjuk hogy elcsépelt? (mert gondolom a hajléktalan fotózás nem a formai kötöttsége miatt elcsépelt törvényszerûen)
lehet rossz oldalról közelítem meg a fogalmat, de az elcsépelt szó nálam kb azt jelenti hogy már semmi újat nem tartogat, lejárt lemez stb.. lehet egy fotó újszerû a megoldása miatt, a "kategória" illetve a téma miatt.. szerintem elég kevés kategória van amiben, vagy téma amit már ne fotóztak volna le rengeteg megközelítésben.. igazán újat, amit még senki nem csinált, egyre nehezebb alkotni.. nem mondom hogy nem lehet, de nem könnyû..
és amúgymeg.. aki nem tud merõben újat, vagy nem elcsépeltet alkotni az ne is fényképezzen? kétlem hogy a folyamatosan új ötletekkel elõálló fotós zsenik itt írogatnának ezen a fórumon..
csak a jéték kedvéért a gugliból: landscape: 88 100 000 találat portrait: 39 000 000 találat homeless: 18 600 000 találat
Hát csak próbálkozz, aztán majd a megmondók megmondják. Amúgy ez érdekes kérdés, hogy mikor mi számít nem elcsépeltnek. Nyilván ha nem tájképet készítesz, ahol nincsen túl sok helye a variálásnak - legfeljebb annyiban, hogy milyen messzire mész el nyakig érõ hónap az éjszaka közepén - akkor bele kell vinni valami kreativitást, és a legtöbb fotósnál itt áll meg a dolog. Pl. én is szeretnék szép portrékat fotózni, de nincsen modellem az ismerõseim meg nem hagyják magukat, grimaszolnak stb. Szóval én maradok egyelõre a tájképeknél.