Az egy dolog, hogy mennyire tudják bõvíteni az országos autópálya hálózatot (persze kellene gyoresabban, olcsóbban és jóval többet), de amit az M0-val mûvelnek, az már több mint durva.
Mit is mondtak, mennyi autó megy be BP-re csak mert nincs körgyûrû: 13 millió ( /év, vagy /hó ?)
Szóval a zöldek nem szeretnék az M0-át, mert közel menne egy budai lakótelephez, a környék falvai meg zsarolják az államot, hogy akkor engedélyezik, ha kapnak sportpályát meg hidat ..... meg toronyórát láncostul Na engem ez dühít igazán
kéne kamionos sztrájk :)
ezt nem hiszem el. mi ilyen nehéz megépíteni azt a hülye m0-st? és miért kell ebbe beleszólni a zöldeknek? szvsz sokall tisztább lene bp ha lenne m0-ás mert akiknek nem kéne bemennie azok elautózgathatnának az m0-son.
Tudod, mennyivel tisztább BP levegõje most, hogy az a 13 millió autó lassan araszolva átmegy rajta, minthogy 80-al körbeszáguldana :)) A zöldek sztem nem a természetrõl, hanem a DJ utáni rókáról kapták a nevüket :p
De engem inkább a környék polgármesterei dühítenek, hogy merik megzsarolni az államot ?!?
Sajnos ez a fejetlenség uralkodik mindenhol, sosem jutunk sosem egyrõl a kettõre. Mi csak egy táblát szerettünk volna az üzlet felett elhelyezni, de nem is merem elmondani, hogy mindez mennyi idõbe és pénzbe került volna.. Az egész rendszer egy csõdtömeg.
Ja, fejetlenség, de amit az autópályákkal/autóutakkal mûvelnek, az már kriminális
M0: tizenegypár éve nem épül meg, mert ez+az zsarolgat valakit (undrító) M1: csak nekem tûnik úgy, hogy iszonyú sokat újítgatják?? M3: van benne 1-2 kanyar, amit piszkosul elszúrtak. A tervezõjét kellene ott télen 130-al körbezavarni. Egyszer majdcsak elér a határig is M5: ezzel az autópályával teljesen meg vagyok elégedve. Minõségileg kivitelezésileg teljesen jó. Hosszra persze kevés, de egyszer talán ... M7: hál isten felszedték a betonlapokat, olyan volt mintha vonatozna az ember. Egyszer talán majd megépül
Ugyabár van 2 fõútja kis hazánknak, a 4-es és a 6-os (halálutak !), amiket állítólag fejlesztgetni kezdtek. Eddig ugyebár azért nem, mert nem volt elég nagy rajtuk a forgalom ?!? No és mi épül: 4-es autóút: Elkezdõdött talán 5-6 éve. Tavaly (elõtt?) átadásra került egy 3,6 Km-es 4 sávos szakasz Alertirsa után. Ha valakiben felmerült, hogy hova is tûntek az M7-esrõl a betonlapok, nos egyrésze ide. Idén az Abonyt elkerülõ szakaszt adták át, de csak 2 sávos. Szóval évi 1 Km-nél többet nem sikerült építeniük (nevetséges) M6: jól tévedek, autópálya lesz, és nem autóút ?? Nem tom tévedek-e, de ha igen, akkor megkérdezném, hogy M4-es mégis miért nem lesz ??? Akinek van infója M6-os állapotáról, jöhet.
És mi az, ami abszolúte hiányzik ????? Nos, az autópályákat összekötõ autópályák. Bp központtal koncentrikus köröket terveztek talán 100-150 Km-enként (talán kettõt?). Végülis ha valaki Pécsrõl szeretne Kecskemétre menni, akkor miért kellene felmennie pesre, majd onnan le ??? (Persze lehet fõúton is, de az lassú, és veszélyes.) Ezekrõl az összekötõ autópályákról még csak hírbõl sem hallani
akkor szerinted 4 km készült??? Jártál már mostanában szeged fele? Dec. 10-én adnak át mintegy 50 km-es szakaszt az M5-bõl, márciusig a szerbe határig ér el, vagy Polgár fele jártál már? Hallottál az M6-ról? Esetleg az M7 meghosszabbításáról? Akkor elõbb nézz utána, azután lökjél be ilyen értelmetlen demagóg dumákat.
Egyébként a dolog rákfenéje szvsz a levegõ munkacsoport.
Szeged melletti vagyok, és mindennap átmegyek az épülõ autópályán + többször járok pestre, én már csak tudom. Dec. 10-én adják át a szegedig tartó szakaszt, mert már csak a felüljárókat kell átadni. Aki szegedi, az tudja, hogy mennyi építkezés van. Nem vagyok egy párt híve sem, de ez a pálya már kellett, az ellenzék meg ugye ezt nem veri nagy dobra :DDDD
A lényeg, hogy megépül. Egy idõben én is jártam le Szegedre, és annyira lehangoló volt lemenni az elsõosztályú autópályáról a fõútra Remélem minõségileg lesz olyan jó, mint az eleje, mert eddig az M5 a legjobb magyar autópálya
Igen, Pestrõl menet van egy komoly balos, ami lejt és kifelé dõl. Igaz, van sebességkorlátozás is és 100-zal már tényleg rendesen be lehet venni(na nem, mintha engem nem bosszantana). De visszafele is elég rázós ugyanaz fölfelé, viszont ott lehet csapatni bátran.
amúgy én nem értem mi a bajuk a lakóteleppel, például én káposztásmegyere lakom ahol megintsak szívosztak egy kicsit de sztem teljesen elfogadható távolságban van és semmiben sm károsultunk...
Jó., Akkor légyszíves add össze a már megépült és átadott szakaszok hosszát. (Ne a majd átadandókét.) Molgár után valóban elkészült néhány km. görbeházáig, de arra értelmes ember nem megy, mert ami utána jön az maga a káosz és inkább elmegy hortobágynak. Az M 7-es meg jelenleg nem vezet sehova, jobban jársz ha mész a régi úton. Szóval hány km. lett átadva a 800-ból?
Valahogy nem gondolnak arra, hogy bár közel menne el hozzájuk az M0, de 1) gyorsan haladnak az autók, így nem torlódnak és pöfögnek félórán át az ablaka alá 2) gyorsan haladnak az autók, így a keletkezett gázokat is rögtön oszlatják (nemúgy egy dugóban, ahol leülepszik) 3) globálisan a fõvárost nézve az egésznek a szennyezettsége csökken (gondolom ki is mozdulnak otthonról, esetleg belváros felé) 4) a város széle, tehát nem fogják fel tízemeletesek a szeleket, amik megintcsak oszlatják és elviszik onnan a gázokat
De a zöldek ezt nem érthetik, ehhez már IQ sem árt :)) A hangulatkeltéshez persze nem kell IQ, elég csak pár keresetlen hazugság, amivel fel lehet heccelni a jónépet :(
Egyébiránt meg az M0 kellene, de baromira, azt meg megint elhalasztották, pedig a pesti dugók nagy része a miatt van. De nem a mostani 2x2 szûk sáv variációban, ahol mindíg baleset történik, és minedki fél, hogy mikor dugul be rajta, hanem az eredetileg tervezett szélességben 2x3 sáv osztottpályán, ami autópálya. Ja és körbe.
most durva leszek, de ezek a fasz zöldek nem tudják fölfogni, hogy Pesten már lassan már három sávok vannak tele kamionokkal, akiknek 99%-a be se menne a városba, ha lenne végre egy elkerülõ út. És így ott állunk a dugóban, sokkal több benzint pöfékelünk el, ráadásul pont ott, ahol emberek tömege lakik és szívja egész nap ezt a szart. + ugye rengeteg idõt kell az embereknek unalomban tölteni, amikor a mai világban az idõ pénz. De nem, mert a békák vonulása, a növényzet számukra kurvára fontos. NO COMMENT (már csak az akasztás segíthet rajtuk...)
A környezetvédelemmel én is egyetértek, de az autókat megszüntetni a környezetvédõk sem fogják tudni, ha a fene fenét eszik, akkor sem. Namármost ha valóban védenui akarják a környezetet, akkor fel kell fogni, hogy olyan elkerülõ utakkal tudják ezt megtenni, ahol az autók mennek, nem pedig lezárásokkal, dukókkal, amitõl még nagyobb lesz a környezetszennyezés. Azonkívül a szennyezés 99%-át a jármûvek 1%-a bocsátja ki. Egy jól beállított modern autó századannyira szennyezi a környezetet, mint egy füstbe burkolózó öreg szar teher- vagy személyautó, amivel nem törõdik a tulajdonosa. Ezeket kellene inkább elllenõrizni, nem pedig azt, hogy a külvárosi úton, ahol a madár sem él meg jár, 70-nel megyek az 50 helyett.
és PolgárIG szerinted melyik ciklusban készült el? az M5 hidd el, nem átadásra vár, készen van, mindennap keresztben átmegyek rajta szegednél, fel is van festve. Mellesleg amit tavaszig átadnak, az nem számít bele??? Azzal együtt át lesz adva kb. 300 km Itt nem az ígéreten van a hangsúly, hanem hogy végre valami történik, építkezés van rengeteg helyen.
Én a 2x2 sávval (+ leálló) is megelégednék az M0-nak, csak tényleg normális méretûek legyenek már azok a sávok! Néha az jut róla eszembe, amikor osztrákoknál útfelújítás volt, és a belsõ sáv alig több, mint félsáv széles lett. Kamion elõzése kész infartus volt. Volt talán 20 centi játéktér (balról betontömb, jobbról kamion)
m0-shoz még, h minden második hétvégén megyünk a város másik végébe, na azt megtesszük szerencsés esettben 45 perc alatt, és ha lenne m0 akkor sztem fele ennyi lenne.......
Az igazi gyorshajtókat úgysem kapják el, vagy van ismeretsége. Ez csak ellenünk van, nem értünk.
Szabad az út az M0-ás elõtt Magyarország 284 millió eurótól eshetett volna el, amennyiben a Fõvárosi Bíróság helyt ad a SZIKE Környezet- és Egészségvédelmi Egyesület kérelmének ... Az unió egyébként azzal a feltétellel nyújtja a 85 százalékos vissza nem térítendõ támogatást, hogy az utat 2007. november 30-áig átadják a forgalomnak Alig 60 Milliárd Ft-ot akartak kihúzni a zsebünkbõl eme tiszteletlen emberek, ami még meg is történhet, ha 1,5 év alatt nem sikerül elkészíteni ezt a 26 km-es szakaszt (mivel >4 éve folyik az Albertirsa-Szolnok 50 Km autóút elkészítése, és eddig mindössze 4 km-en 4 sávos, nos, fennáll a veszélye, hogy ez se lesz meg idõre)
A SZIKE-seket meg kötelezném, hogy a Blahán a földszinten lehessen csak az irodájuk, hogy érezzék a "bûnük" súlyát
Olvastam sok apróságról, de egyetlen tényleg értelmes érvrõl sem soha. Az önkormányzatokat még megértem (a f-szt!), hogy zsarolgattak extra dolgokért (saját híd, sportpálya, toronyóra láncostul...), node a (sötét)Zöldek mégis mit szeretnének elérni ezzel az egésszel? Félnek, hogy ha megépül hirtelen olyan tiszta lesz BP levegõje, mint amilyen már 20 éve nem? (és akkor értelmüket vesztik?) Megélhetési Zöldek
Az M1 és M3-on már qva sok helyen kivan javítva, de nem ám úgy, hogy rendesen megcsinálják hanem mintha valami mellékutat foltoznának. Az M1-en Pest fele van egy rész ahol azt hittem valami alsóbrendü úton haladnánk olyan rossz volt!
Amit felszedtek betonlapokat a régi M7-esen, (gondolom) annak egy részét letették a 4-esen. Felemelõ, mintha vonaton ülne az ember
szánalmasak ezek a zöldek!!!!! biztos nagyobb kárt okoz.... csak pest levegõje lenne sokkal tisztább, járhatóbb lenne pest és nem lennének ennyire feketék a házak!! amúgy télleg nem ártana ültetni fákat, a természet is fontos dehát... ja és lehet egyszerübb lenne fizetni annak aki az utban áll! olcsobban kijönne, mint lekésni a határidõt....
Az összes útépítõnek egy nagy lóf*szt a szájába aki a 35-ös fõúton dolgozik!!!
Ma hajnali 3:30 körûl jövünk haza szakadó esõben, alig látni valamit, az autópályáról lejövet Debrecen felé van egy olyan 2-300m-es szakasz ami jelzõ lámpával volt irányítva mert ott még nem fejezték be teljesen az utat. Lényeg, hogy 60ról fékezve egy 20cm-es gödõrbe mentünk bele ami olyan 2,5x4m hosszú volt, táblával nem jelõlték még véletlenül sem!! Szerencsére nem lett baja a kocsinak, sem nekünk(bevoltunk kötve).
Ennyire nem képesek, hogy egy sz*r táblát kirakjanak!!
Vasárnap adják át az M6-ost Aki arra jár majd mondhatna róla pár szót, mint milyen hosszú, milyen minõségû, mire kell figyelni ...
4-es autóút (M4-nek ugyan senki ne merje nevezni ) fronton csak annyi elõrehaladás, hogy elkészült az Abonyt elkerülõ út 2 (AZAZ KÉT) sáv (szóval még ott sem 4 sávos) vagy egy fél éve, ráadásul fõútnak teljességgel használhatatlan a folyamatos kanyar miatt (egy nagy kanyar az egész szinte egyenes szakaszok nélkül). Ennek meg is volt az ára, most hétvégén 5 autó karambolozott, 2 halott (hülye elõzés miatt, bár kanyar az egész, szóval szar). Ja, és hogy tetézzék a hülyeséget a keresztezõdésekbe (ahol az út egyenesen megy tovább, de van oldalról becsatlakozó út) a 4-esen kis fekvõrendõröket tettek le mindenféle sebességkorlátozás nélkül ami csodás érzést kelt a 90-100-al ráhajtó emberekbe
Röviden: 6-7 év útépítéssel még mindig csak 3,8 Km-en 4 sávos a 4-es Szolnokig
Na mentem az M6-oson.. szinte végig érdig.. Dunaújvárosnál nagyon meg vagyok elégedve vele, van néhány szakasz, ami kicsit "hepehupásabb", de még 160-as tempónál is bõven jó. Nagyon szép hosszú kanyarok vannak benne, nekem nagyon tetszik. 1-2 elég jó emelkedõ/lejtõ is fellelhetõ. NA meg persze egy k.va hosszú egyenes :D Alapjába véve sztem jó lett. A fel/le járókat néhol nagyon megvariálták, ami szvsz felesleges pénzkidobás volt, de még így is állítólag ez "az eddigi legolcsobban és legrövidebb idõ alatt megépült autópálya". Már csak az MO-ásig kéne eljutni, ha minden igaz nemsokára ez is sikerül.
Ui: sajnos holnaptól már matrica kell, ugyhogy még van 4 percetek!
Na, hát ez jó hír. Szóval csak tudnak azért magyarországon autópályát építeni ha akarnak (kit kellett ehhez valyon segberugni?). Ahol meg nem akarnak (6-7 év alatt sem megépíteni annyit, ami kevesebb mint az itt 2 éven belül elkészült) ... nos nállunk már szólás, hogy ez olyan mint a 4-es
én is jártam rajta. jó csak sztem túl sok rajta a felesleges le ill felhajtó valamint az a rengeteg híd! szinte nincs olyan szakasz a pályán hogy ná látnál egy hidat, vagy egy hídon mennél felmész az 1ikre és már látod a következõt. volt olyan rész ahol 2-3 km belül 3db híd volt!!! mind olyan ahol egy út halad át. de szép jó (igaz csak 135km/h volt a max) valamint ez a sok híd nagyon látványos nem olyan unalmas mint az m7
igen, csak sztem is felesleges.. ugyan nem értek hozzá ( mármint ehhez a közlekedés-szervezés részéhez..) , de ennél láttam már egyszerûbb megoldásokat is.. gondolok itt pl: Érdi tetõnél 4 körforgó 200m -en belül
Ugyebár nem az aszfalt és alapozás kerül sokba, hanem a sok felesleges kiegészítõ bizbasz egy autópálya építésénél. 1-1 felüljáró építése horribilis összegekbe kerül, szóval ugyan mennyivel lett volna olcsóbb, ha a sok felüljáró forgalmát szépen összehozták volna 1-2-re?
A körforgalmaktól herótom van (fõleg lakott területen belül), azzza csóringer keresztezõdés
Hát igen, azt kellene fõbelõni aki azt kitalálta. Osztrákoknál van 3 sávos is, de az inkább spirál mint körforgalom (minden sáv máshova megy, szóval a külsõ az elsõ keresztezõdésnél fogy el, a középsõ a 2. keresztezõdésnél ...)
hát jah. kb 1/3 áron meg lehetett volna úszni, legalábbis eszt hallottam. de legalább szép... a körforgalom meg jobb mint a sima igaz városban szar de kint közúton sokkal inkább balesetentes. a 2 sávos meg úgy ahogy van szar, de csak nálunk mert a birkák nem tudnak benne menni és ezért veszélyeztetnek mindenkit. régebben voltam egy olyan körforgalomban ahol a külsõ sáv mindig kiment az elsõ kifordulónál (zaáróvonal volt). egy hihetetlen jó kis körfori volt de azóta sem láttam ilyent...
jaja! és az jó is! franciáknál 8 (igen nyolc!!!) sávos is van
A 4-es meg még mindig épül ... és még mindig ... már a 3. kormány építi ... istenbizony ez lesz az újkori végtelen történet :( És ugyanekkora szakaszt felhúztak 2 év alatt sok felüljáróval ... gondolom feleannyiból ... szóval vagyokdühös
4-es felé nem járok, de nekem azt mondták, hogy egész jó. én nem tudom.. Gondolom azért az M6-os színvonalát nem üti meg, mert akkor az is autópálya lenne :) Így meg érthetõ, ha feleannyi volt...
Autópályánál ugyebár megmarad a fõút, és mellé épül egy M-es út. A 4-es esetében úgy tûnik megszûnik a fõút, kiegészítve lesz belõle autóút (de legalább matrica nélkül lehet majd menni rajta .... állítólag)
Ha már drága autópályát építünk, miért nem készül betonból az útburkolat, mint az Mnulla új szakszánál? Nem lenne hullámos, kátyús, nyomvályús a 4 egymás seggébe ragadt IFA és túlterhelt kamion kerekeitõl.
Ausztriában, Németországban, Kanadában már többnyire így készül. A kezdõ költség nyilván nagyobb, de a felújításon megspórolható.
SEHOLSENKI?
Volt szerencsém megint a 4-es halálúton közlekednem, no meg az M5-ösön is. M5: megnéztük neten, azt írták nincs semmi építkezés meg hasonló lezárogatás, na mondom legalább ez gyors lesz. Aztán nem lett az. Egyszer csak 0-ra lassított az egész forgalom, és leállt. 30-40 percig néha 1-1 méter haladás ... aztán mentünk vagy 7 kmh-val 10 percig, ócsai leágazás, mindkét sáv lezárva és átterelve az 1 sávos szervízútra. Hogy aztán itt mégis mi a halál faxát b-sztak el nemtom, de 60-as tábla mellett alig haladt rá a forgalom. Persze volt még egy félpályás lezárással egybekötött szembeforgalom odazavarás is, szóval ennyit az információikról Aztán 4-es. Ceglédig semmi extra (õrült elõzõk, kintfelejtett 40-60-as táblák de legalább nem mért most egy fakabát se ... remélem), aztán ott az a szerencsétlen (f-szfej k-csög által odaálmodott) körforgalom. Röhögtem, hogy azzza hülye teherkocsi mié megy 1+1/4 kört és megy Cegléd belvárosa felé?? Aztán még nagyobbat röhögtem amikor odaértem a körforgalom Szolnok felöli leágazásához, és ama le volt totálisan zárva, szóval nekem is 1+1/4 kör lett belõle, irány be Cegléd belvárosába. De legalább volt egy kis országjárás a (nagyon öreg) 4-esen. Már el is felejtettem miért is utáltam annyira (na most felötlött) Szóval deimádom én ezeket a magyar utakat :P
Ja, el is felejtettem, a 4-esen továbbra is 4 km 4 sávos (7 év nagy idõ, Pécs felé ennyi idõ alatt nem 50, hanem 200 km autópálya fog épülni)
Errõl beszélek. Ausztriában az aszfaltozott utakat 12-15 évente újítják fel, mert elõbb nem szükséges. Ennyi idõ elteltével viszont teljes réteget cserélnek, nem úgy, mint itt: foltozgatás, kátyúzás. Betonos szakaszokat még ennyire sem kell reparálni.
Azért ne szidd az aszfaltot, nincs azzal baj, csak rendesen kell leteríteni, hengerelni, stb. Lásd, ahogy mondod -Ausztria. Ha ott kibírja ennyi ideig, akkor mégiscsak tartós és jó burkolat, nem? Meg aztán jóval olcsóbb is.
Jaja..csak tudni kéne azt, hogy hogyan kell profi munkát csinálni:D, nem csak a kamionokat tiltani ki innen is meg onnan is, ha lenne normális út, akkor nem lennének kátyúk, meg nyomvályúk, meg egyéb kellemetlenségek...
A kanadai kamionok (farönkök 2 pótkocsin) kiröhögnék az itthoni kis kamionocskákat, az ottani utak mégis bírják. Beton felület, nincs kátyúsodás, pedig valamivel keményebbek a telek is.
Azért ausztriában sem úgy van, hogy 12 évig nincs semmi építkezés, és akkor 1év alatt minden út le van zárva... Felújítások folyamatosan vannak ott is.. PL. nyáron állíndóan le vannak zárva az autópályáik, össze-vissza terelgetnek... Ettõl függetlenül sokkal jobb utjaik vannak az biztos..