Nevetségesek vagytok komolyan. Szerintetek sok felesleges dolgot tanultok az iskolában - többnyire ugye általános- és középsikolások szóltak fitymálóan a tanulásról - , s jöttök azzal, hogy "ha értelmesebb", "ha hasznosabb" dolgokat tanulnátok, meg hogy nem veszitek sok hasznát a sok képletnek, meg vegyjelnek és miegymásnak... Nos, ébresztõ emberek!
Elõször is, a TUDÁS olyan megfoghatatlan massza, melynek nem a nagysága, hanem a minõsége a lényeg. A minõsége - érdekes és ebszurd módon pedig - attól függ, hogy mennyire treníroztad az agyad: olyan információkat is tudnod kell - értsd: el kell egyszer olvasnod! - , melyek haszontalannak tûnnek elsõ, vagy többed ránézésre is. Miért is? Mert az emberi agy közel 100 focipályányi területén ezek az információk elraktározódnak - igen, meglepõ mi? - és hihetetlen módon, akármikor elõbukkanhatnak a kis buksidban, amikor szükség van rájuk. Ez történhet a nagy történelmi összefoglaló dolgozat utáni napon is, amikor a haverral vitatkoztok azon, hogy mikor volt az elsõ világháborút lezáró Versailles-i béke, de akár 20 év múlva is, amikor ott ülsz egy izgalmas filmen a moziban és baromságot állítanak egy történelmi tényrõl s neked beugrik a pontos, és helyes válasz!
Sosem tudhatod, hogy mire van szükséged az Emberiség által kitermelt TUDÁS-ból! Minél inkább többet tudsz ebbõl a közös ismeretanyagból, annál értékesebb leszel az emberiség számára: ahogy korábban CSOCSO barátunk is írta, lehet, hogy a korábban utált tudomány- vagy mûvészeti terület kiemelkedõ tagja leszel... Einstein például megbukott matekból és fizikából...
Még valami: abban a pillanatban, amikor elkezded szelektálni a tudást butítod is magad! Hiszen, azt írod, a logikus, gondolkodtató matekto szereted... ehhez pedig alapok kellenek. Az alapok pedig számtani mûveleteket feltételeznek. A számtani mûveletek logikát és fordítva. Tehát, egy gondolkodtató matek nem képzelhetõ el képletek nélkül. Emberibb nyelven: ez olyan, mintha a magyar nyelvbõl csak a hétköznapi szavakat akarnád megtanulni és volnál hajlandó használni, melyek száma, valljuk meg, nem több 5 ezer szónál. De abban a pillanatban, amikor egy olyan szituációba keverednél, ahol egy idegen, jövevény, vagy ritkán [soha sem] használt szó, vagy fogalom használata lenne kötelezõ te csak bámulnál, mint Bálám szamara...
Másrészt, itt sírtok, miközben - korábban már elmondták - csak reggel nyolcra kell mennetek suliba [néha 7-re, ha van 0. órátok] és délután 2-kor már otthon lógtok, ha nem elõbb surrantok el a suliból... de közben ott van a 6-7x 5 perc szünet, plusz az ebéd / vagy uzsonna szünet a maga 20 percével [ez ugye már majdnem egy kerek óra!] - így gyakorlatilag 5 teljes órát vagytok iskolában, ahol közben és mellette csak a bulizáson, dumáláson, csajokon és a tegnapi CS-partin jár a fejetek... A munka világa nem errõl szól és ott bizony helyt kell állni, amihez kell a TUDÁS, és a VÉGZETTSÉG - akár tetszik, akár nem. Bizony reggel 6-tól délután 5-ig tuti nem vagytok otthon, után szellemileg, testileg ki vagytok merülve és örültök a közeledõ hétvégének! Szóval, nem rinyálni!
Na pont ilyenekrõl írtam a hozzászólásomban mint te, igen az ilyen primitívezésrõl. Ha valaki nem ismeri az x verset vagy x könyvet, az "primitív". Az nem érdekes, ha egy teljesen normális ember, és életben is használható tudományokból nagy tudása van, attól még "primitív" (ilyet már sok nagy tudású embernek mondott olyan ember, aki csak a szépirodalomban volt jártas, pedig az irodalomtól lesz jobb az élet, nem fejtjük meg a világ titkait). Na hát ez a szomorú, merthogy az õ tudása sokkal hasznosabb, mint mondjuk egy irodalomtanáré!
Amúgy azt nem írtam hogy nem kell olvasni. A lényeg az hogy nem kell olyan hülyeségeket olvasni amiket irodalom órán tanítanak. Azt kell olvasni amit az ember szeret, és ha valaki csak tudományos könyveket olvas, semmi szépirodalmat, attól még teljesen normális ember, és nem "primitív"! Tudom hogy van akit jobban érdekelnek a humán tantárgyak, de a humán tantárgyak közül, csak a történelemnek van értelme, persze mindenki azt csinál amit szeret, ezzel nincs gond. És hidd el nem az irodalom órán olvasott dolgoktól alakul ki a személyiség, és a gondolkodásmódja az embernek, hanem az életében megtörtént fontos dolgok változtatják a személyiségét.
huhh beszarok, micsoda értékes ember leszek már, ha tudom azt, hogy mikor volt a Versailles-i béke! De most komolyan: Mire megyek vele, ha tudok néhány évszámot? Az már megtörtént, kész, egyszóval le van zárva, és le van szarva. a múlt teljesen hidegen hagy, de nem ítélem el azt akit érdekel, csak legalább nekem ne faszságot kelljen tanulni, ha egyszer nem érdekel.
"de akár 20 év múlva is, amikor ott ülsz egy izgalmas filmen a moziban és baromságot állítanak egy történelmi tényrõl s neked beugrik a pontos, és helyes válasz!"
Huhh, micsoda öröm! álltalában nem azért megyek moziba hogy okoskodjak. Már most is elõfordul néha-néha, hogy észreveszem egy-egy filmben hülyeséget mondanak. Naés? Azért van hogy élvezzem,nem azért, hogy fényezzem az egómat, hogy én már ezt is tudom. Az ember értékét nem a tudása határozza meg. Az okos ember még lehet tapló fasz (mint amilyen én vagyok =) meg lehet kis pöcs. Pofánverik két oldalról és becsuklik, akkor mire megy a nagy tudásával. Az ember értékét inkább az ész, az erõ és a szaktudás kombinációja határozza meg.
Ha hiszed ha nem rengeteg képletet nem is kell megtenulni, mert kis gondolkodással ki lehet találni. Csak b*sznak megtanítani ezt a tanárok. Ráadásul egyetemen minimális "képletet" kell megtanulni.
És sokmindenre lehet haszálni még az életben a logikus gondolkodást...
"Az okos ember még lehet tapló fasz" ez igaz. "meg lehet kis pöcs. Pofánverik két oldalról és becsuklik, akkor mire megy a nagy tudásával." ez viszont nem valami okos szöveg. Ha szétversz pár embert miért leszel értékes? Elmehetsz boxolni. De akkor is csak pénzben lesz értéked, de igazából értéktelen leszel az emberiségnek, mert nem viszed elõre az emberiséget azzal, hogy agyonvered pár társad... Ugyhogy maradjunk annál, hogy: Az ember értékét inkább az ész és a szaktudás kombinációja határozza meg.
Az a baj a magyar oktatási rendszerrel, hogy túl sok részletet akarnak megtanítani. a keleti embernek egy environmentálisabb (nem jut eszembe a magyar szó:D) gondolkodásmódja van, míg az európai ember fejét infóval tömik, és az európai a részletekre koncentrál. És melyik a bölcs ember? A keleti. MO-n is azt a nyugaton elterjedt rendszert kéne bevezetni, hogy felvehet és leadhat az ember tárgyakat. Így teljesen érdeklõdési körének megfelelõen szakosodhat az ember.
Nem feltétlenül arra gondoltam, hogy verd meg embertársaid és értékes leszel. Lehet, hogy nem egy elsõdéleges érték, de fontos, hogy az ember meg tudja védeni magát. Az is lehet, hogy csak az én értékrendemben van így, de a gyenge és ügyetlen ember nem értékes =)
ugyanis eggyik reggel nem volt elsö óra,és amig vártuk a másodikat,elmentünk egy kocsmába cigizni,nem vettünk semmit,csak ott bagoztunk! jön a pultos a hogy vegyünk vmit különben spuri kifelé,eközben jön azt oszttársunk,hogy jön oda az ig.helyettes,mert tudja hogy oda járnunk! És akkor a pultos(ill kocsma tulaja)a mi sulinkat fel akarja jelenteni,hogy mi oda járunk randalirozni,a többi vendég elöl foglaljuk a helyet,aki venne is vmit,mi meg akkor feljelentsük a kocsmát hogy 18 éven aluliaknak ad ki piát és cigit,bár mi nem ott vettünk cigit,de 100 hogy adnak el 18 éven aluliaknak
Én szakközépbe járok (bár már ötödévenm, úgyhogy érettségin már túlvagyok) és én annak a híve vagyok, hogy ált iskola után mindenki induljon el keményen a saját szakmája irányába(vagyis ami neki bejön). Pl. nálunk csak 1 évig volt kémia, 2 évig földrajz, 2 évig fizika, 1 évig biosz. És sztem ez teljesen elég, nem kell ezeket a szarokat négy évig tanulni ha egyszer úgysem lesz rá szüksége az embernek. Csakhát a gimik nincsenek szakosítva.
Rajtad meglátszik a lexikális tudás, sokmindent tudsz,választékosan írsz DE HATALMAS NAGY BAROMSÁGOT ÍRTÁL. Nem attól leszel értékes ember hogy be tudsz magolni sokszáz képletet,nem attól leszel okos hogy sok fölösleges információ van a fejedben.Csak a józan paraszti ész ami számít az pedig veled születik. Sanyix írta: "nem viszed elõre az emberiséget azzal, hogy agyonvered pár társad...".Én a saját életemmel foglalkozok nem az emberiséggel az úgyis elpusztítja magát amcsi és iraki barátaink majd tesznek róla.A cél hogy én jól éljek.Az pedig sosem árt, ha meg tudod magad, vagy esetleg a családoda/barátnõdet védeni.Kémiát meg tanuljon az aki kémikus akar lenni.Én még nem tudom mi akarok lenni de kémikus, fizikus és matematikus biztos hogy nem úgyhogy azok mehetnek a levesbe.Szorzótáblát vágom elsõfokú egyenleteket is vágom, sõt még a másodfokút is de az már tökfelesleges.Viszont a baj az hogy Csocsónak is igaza van ez tényleg csak szarabb lesz dolgozni meg muszáj különben éhenhalsz szarul élni pedig még mindig jobb mint a föld alatt rohadni mert onnan már nincs visszaút.Sajnos ilyen ez a rendszer dolgozol vagy meghalsz.Modern rabszolgatartás roxxx.
Senki és semmi sem jogosított fel arra, hogy CAPS LOCK-al írj nekem - ergo, hogy kiabálj... szerintem, kicsit gondolkozz el azon, amit én és mások írtak, s jöjj már rá arra, hogy ebben a témában nincs csak fekete és csak fehér...
[Nem Lehrer-nek, hanem mindenkinek, aki a tanulást rühelli:] Ha hülye akarsz maradni, az a te dolgod, de ne bántsd azokat, akik nem akarnak osztozni a sorsodban és a tanulást - nem a magolásra gondoltam az írásomban, látszik, hogy nem Herr Lehrer nem értett meg - az Életben való elõrehaladáshoz szükséges "rosszként" el tudják fogadni... Tudod, azok az emberek - értsd, akkor tehát Mi, akik magoltunk, tanultunk, néha igen csak fölösleges(nek hitt) dolgokat is - fognak olyan pozíciókba kerülni, amirõl te és a hozzád hasonló felfogású - "iskola pfuj", "tanulás suxxx" meg ilyen baromságok - emberek csak álmodoztok: vezetõ állású szakemberek, fõnökeitek, gazdag ismerõseitek, elismert tudósok, sikeres bankszakemberek, jég hátán is megélõ alkalmazottak stb. Élvezd hát az intézményesített lúzerség állapotát... Ha pedig a másik oldalhoz akarsz tartozni, akkor igenis fogd fel, hogy azt kell tanulnod, amit a Világ, a tanulmányi rendszer és a kulturális beállítottság - igenis, kell József Attila, kell Versilles, kell kénsav, kell az Arkhimédész-törvény, kell a természetes logaritmus, kell Himnusz stb. - elvár tõled ahhoz, hogy elfogadja, hogy be tudsz illeszkedni, el tudod majd látni azt a feladatot amit rád ró! Ha nem vagy képes erre, akkor úgyis kocsma- és munkanélküli töltelék leszel.
Sziasztok! Az isten mereszze meg a f**szát holnap suli!:(((((
"Senki és semmi sem jogosított fel arra, hogy CAPS LOCK-al írj nekem - ergo, hogy kiabálj" Én a CAPS LOCKOT nem kiabálásra használom hanem azért hogy KIEMELJEK dolgokat. a "senkis nem jogosított" fel dologon jót röhögtem de inkább nem írok rá semmit emrt megsértõdnél.
"Ha hülye akarsz maradni, az a te dolgod, de ne bántsd azokat, akik nem akarnak osztozni a sorsodban és a tanulást - nem a magolásra gondoltam az írásomban, látszik, hogy nem Herr Lehrer nem értett meg - az Életben való elõrehaladáshoz szükséges "rosszként" el tudják fogadni..." Mondta itt valaki hogy én nem tanulok?Tanulok mert muszáj,tanulok mert az életem múlik rajta, de nehogy már jó képet is kelljen vágnom hozzá.Kínszenvedések közepette megtanulom amit muszáj de nehogymár örüljek is neki.Azt felfogtam már régen hogy tanulnom kell ahhoz hogy ne süllyedjek el a szarban de szerintem ez így kurvára nincs rendben.Szakadjak meg tanulásban/munkában vagy eltûnök a szarban?Rendben van ez így?Kurvára nincs.Megpróbálok tanulni/dolgozni keményen mivel õk az erõsebbek(tanárok, fõnökök) de a véleményem ettõl még ugyanaz: kinyalhatják a seggemet.Benyalni nem fogok nekik. ja és ugye "ne bántsd azokat, akik nem akarnak osztozni a sorsodban " Tudtommal te jöttél ide ebbe a topikba és fikáztál le mindenkit aki nincs belebolondulva a tanulásba + a tudásba.
"Élvezd hát az intézményesített lúzerség állapotát" Az effajta szöveg amitõl a gyomrom kifordul nem is reagálok rá ennél többet.
...semmit emrt megsértõdnél. ... erre meg én nem írok semmit, mert megsértõdnél... Tudod, az elgépelés nem egyenlõ a helytelen magyarsággal!
Nekem meg a szövegedtõl és a hozzáállásodtól, tõled fordul fel a gyomrom: sajnálatos, hogy egy ilyen kisgeneráció fog minket majd eltartani öreg korunkra... ezt bizony baszhatjuk.
nekem volt oylan is, hogy felszáltam a vonatra elértem abba a városba ahová járok suliba aztán a bemondóba elhangzott a visszafelé irányuló vonat a többi egyértelmû....:)
"...semmit emrt megsértõdnél. ... erre meg én nem írok semmit, mert megsértõdnél... Tudod, az elgépelés nem egyenlõ a helytelen magyarsággal!"
Ezt kifejtenéd bõvebben?Itt szerintem valamit félreértettél...
mindenben egyetertek!!! foleg a vegevel. de ezt mar elmondtam. .ha iksolaundorod van.. akaszd fel magad mert a valo vilag meglepoen szarabb lesz!
amugy neha tenyleg nem az fontosm hogy azert tanulj mert ugy okosabb leszel es megtalalod eleted celjat. Neha csak ugy tok jo okosnak lenni.. mikor mondjuk elmentek partiba majd valamirol szo van es a beszelgetes kozben te is hozza tudsz szolni a dologhoz.
de csak gondolj bele mennyivel tobb eselyed van egy ertelmes es legyen akar gyonyoru csajnal ha jo a beszeloked ( sok nyelvtan es irodalom ora) vagy tegyuk fel hogy a csaj imad utazni.. te meg olyan dolgokat tudsz neki meselni hogy hova erdemes utazni .. mondjuk bahamak? meleg es magas paratartalom? vagy legyen valami hegyi levego es mondjuk hol es ott milyen dolgok vannak ( foldrajz) es annyi ilyen dolog van hogy azt el se tudod kepzelni. vagy csak indulj ki abbol mennyivel jobban bejosz a csajoknak ha egy kozos tobbemberes beszelgetesben tudsz valami okosat mondani. mondjuk nem azt hogy jajj mikor volt ez meg az a parasztfelkeles vagy ki az a kalapos kiraly hanem mondjuk ha hulyultok es petardabol nyert puskaport osszekeveritek sutoporral es kretaval akkor mergezo gaz lesz belole ( most csak mondtam egy hulye peldat.. fogalmam sincs mi lenne a dologbol:D
a tanulas szemelyiseget formal. hidd el... lehet szar kepu.. ha vicces vagy es okos lesz csajod es legjobb baratod is akire szamithatsz mindig. ha jol is nezel ki de csak a gettoduma megy es csak azt tudod meselni a csajnak meg a haveroknak hogy 99 nyaran milyen autot nyomtatok fel az autoval.. vagy hogy tegnap ejszaka mekkora WOW parti volt a neten.. haat.. mindegy. nem tartom magam butanak.. de szeretnek sokkal okosabb lenni. jelenleg egy 33 eves baratnom van. okos, inteligens es O azert van velem mert olyan vagyok amilyen. ( belsoileg )
nah.. ennyi..bocs ha hulyesegeket irtam.. mar fel ketto.. nem latok ki a fejembol.
rosszul fogod fel a dolgokat, es ne kapaszkodj a kimondott szavakba.. az csak egy pelda volt.... nem kell eminensnek lenni... mind lattunk es ismerunk eminenseket. baratok es vidamsag nelkul akik a tanarok kedvence es ejjel-nappal bujjak a konyveket.
de ha okos vagy akkor sokra viheted .. es nemcsak karrierileg... ( csajok, haverok...) de az elet nem errol szol.. maradjunk mondjuk a mozinal... elmentek haverokkal moziba.. nem kell normalis gyereknek lenned.. legyenek a haverok es te is valami kis gettos non stop szivunk szarunk a vilagra sracok. elmentek meglesni a matrixot.. kifele jovet meselitek egymasnak hogy fuudezsir film volt.. majd beszartatok.. erre te elkezdesz meselni arrol hogy a filmkeszitoknek honnan jott ez az egesz NEO, Zion meg stb.. merthat ezeknek es sokminden masnak is komoly gyokereik vannak.. persze ahhoz hogy ezeket a dolgokat megertsd es tudd sok tanulas kell. es ez csak egy dolog a sokmillio helyzetbol ahol okosabbnak tunhetnel..csaladod..haverok es baratnod elott... es megegyszer megkerlek ne arra gondolj hogy eminensnek kell lenned. nem arrol beszelek hogy a haversracok majd kicikiznek mert de tudalekos vagy.. mert nem.. tudod mit??????? ez az egesz kicikiznek mert tudalekos vagy ez mind ilyen also meg felsotagozatos bullshit..egy 25-30 eves tarsasagban ha okos vagy mert tanultal akkor nem fognak kicikizni az emberek hanem felneznek rad... PUNKTUM..
es az ilyenekrol be is beszeljunk hogy mondjuk hol es mikor ki hogy bassza at a fejed mert basztal tanulni a suliban.. kozben meg masok lehuznak es csobehuznak
Vegyétek már észre, hogy nincs értelme annak, amit csináltok! Én a hozzászólásomban is írtam, hogy sokáig gondolkodtam, hogy leírjam-e. Itt nekünk nem lesz meggyõzõ erõnk soha. Azért írtam le a saját példámat, hogy tanuljon belõle aki tud, de itt nem akar senki tanulni. Ebben a topicban csak az a menõ, hogy suli így szar megy úgy szar. Majd amikor elérik azt a kort amit mi akkor máshogy fognak gondolkodni, még fiatalok ahhoz hogy ezt felfogják! Ebben a korban én is fiatal voltam, késõbb aztán rájöttem. Most már ...-hatom, oda az életem egy jelentõs része.
ne haragudj, de aki nem tudja magát kifejezni, mert a szókincse kimerül 100 szóban, az igenis primitiv és aki nem olvas szépirodalmat, annak nincs is szókincse (még ha nem is annyira sarkosan kevés van neki mint elöbb említettem) nem tud fogalmazni, stb ezek nem úgy mennek, hogy beleszületnek a fejedbe
a PISA felmérés szerint a 14 évesek több mint a fele nem érti amit olvas éppen ezért nem is olvasnak semmit és nem, hogy szépirodalmat nem olvasnak, hanem könyvet, újságokat sem
és véleményem szerint az irodalom épp olyan fontos mint a matematika vagy fizika
másrészrõl nem mindenki a matematikában jó van aki például kitûnõen énekel, de egy másodfokú egyenlet elõl sikoltozva menekül de nem is ez a lényeg, az olvasás, kultúra, tájékozottság mindenki beszûkült szakbarbár, ha csak a saját érdeklõdési körében rendelkezik információkkal
pl. egy gimnázium is arról szól mint az ált. iskola általános tudást ad, és onnan indulhatsz el vmi felé és mivel az itt megjelent 14-20 éves korosztály általában igazi kocka :) sajnos fel nem tudják fogni mi értelme van az irodalomnak, vagy más egyéb, humán tárgyaknak na majd ha publikálni kell rájönnek miért is jó Illyés meg Babits
a tanulásban nem az a lényeg, hogy az ember marhaságokat is atnaul mert igen, tanul olyat, amit soha többé nem fog használni, és szépen el is felejti szvsz tanulni magáért a tanulásért kell. Hogy ebben legyél jártas. Ha kell bármit meg tudj jegyezni egyszeri elolvasásra. Tudd az információkat rendszerezni, megtalálni. Ésatöbbi, ami a napi életben kell. És ezek a képességek nem a semmibõl teremnek, elõzmények nélkül
tanulni lehet kínszenvedés nélkül is a tanulás is lehet szórakoztató, nem kell fogcsikorgatva görcsölni
arról nem beszélve, hogy a középfokú oktatás az utolsó hely az életedben, ahol ingyen adnak neked információt ezekért késõbb már keményen fizetni kell te dolgod, hogy mit kezdesz a lehetõséggel
naja, de a kocsmapultot támasztva a helyi késdobálóban, nem kell a Matrix mélységeiben vizsgálódni és még az alkeszeknek is vannak nõik, igaz olyanok, de hát istenem, bizonyos szinten már nem számít, hogy a nõdnek mondjuk csak két foga van :))
Nem az a baj, hogy kell tanulni matekot, magyart, törit, kémiát, fizikát, éneket, rajzot, hanem, hogy mindenbõl mindent kell tudni. Mért nem úgy csinálják, hogy tanítanak egy alapszintet mindenbõl, és akit mondjuk érdekel a matek, az elmegy matekfaktra, ahol megtanulja azt a számomra sok hülyeséget, és akkor majd õ megy egyetemre matekot tanulni. de nem ez megy. Vki magyarázza már meg nekem, hogy minek kell tudnom azt, hogy xy költõ 1600ban szakított júliával, ezért mély letargiába esett, mire megírta a bánatom címû versét, melyben a ketrec szó többször is szerepel és több jelentéssel is bír, egyszer a költõ bezártáságát, elszigeteltségét jelképezi a kinti, számára idegen, primitív világból, máskor pedig az derül ki, hogy mindig is szeretett volna egy papagájt. Kb ilyet tanulunk sima órán. ez egy versnek kb. 2 sora és ennyi szarság van benne. el se merem képzelni, hogy irodalom fakton mit tanulnak. szerintem erre még egy leendõ újságírónak sincs szüksége.
Azt meg tudnád mondani, hogy mit vélsz alapszintnek? Persze, hgy anélkül nem, ha nem tanulod meg az egészet...
De szüksége lehet, mert az irodalom megtanít arra, hogy végülis egy nagy semmirõl hosszan beszélj választékos nyelven :) szóval egy újságírónak szüksége lehet rá.
mai nap jo szar volt. egyik osztálytársam karo. a köcsög tanár miatt pedig tudta a leckét 3-asra. csak azért adott neki 1-est mert nem tudott válaszolni az egyik kérdésre. BERTÁNNÉ BÍRÓ JUDIT
Méghogy tudta 3-sra... Volt egy remek, igazán jó fej tanárom középiskolában, aki azt mondta: A tanár tudása minimum 5-ös, tehát a diáké sosem lehet olyan jó. S hogy ez mit jelent? Azt fiacskám, hogy többet kell olvasnod, tudnod és szebben kell elõadnod, mint egy tanárnak ahhoz, hogy bebizonyítsd, hogy képes vagy elsajátítani azt, amit kell.
Te sosem tudhatod, hogy mi az a hármas szint - azt csak a tanárod tudhatja!
És a tanárod mihez viszonyítja az 5-ös szintet, ha a szeretett tudásodnak felsõ határa nincsen? És a hülyeségnek sincs alsó határa. Szóval akkor, nincs az a tanár aki mindig igazságosan osztályoz :P
Pont ez a lényeg, erre hoztam a keletiek példáját, a nagy képet kell megérteni, hasznavehetetlen részletekbe merülni minden téren értelmetlen. Nem magával a tanulással van a baj, hanem azzal, hogy KELL tanulni, és más szabja meg, hogy ezen és ezen a téren kötelezõ tömni a fejemet. És ezt nem bírja Imike barátunk sokadik nekifutásra sem megérteni. Lefogadom, hogyha nem úgy állítanák be már a kisgyereknek az egészet, hogy tanulni kell, és szabad kezet kapna teljesen választható tárgyak között, hogy beállítottságával együtt érvényesüljön, mindenki szívesebben tanulna. Én pl. sokmindent szívesen csinálok, a zenét és a harcmûvészeteket szeretem. De lefogadom, ha nap mint nap kötelezõ lenne eljárnom kungfuzni, azt is megunnám, megutálnám. Elõször nem azért, mert nem jön be már, hanem pusztán azért, mert kötelezõ. Aztán a következõ szint az, amikor ebbõl kifolyólag elvesztem az érdeklõdésem, és teljesen megutálom, mint egy kötelezõ szart, amit belémdiktálnak, hogy márpedig csinálni kell.
Szóval a probléma nem azzal van hogy nem tanulunk mer pf iskola szux kemények vagyunk és megyünk kocsmázni, hanem az elbaszott oktatási rendszer a problémás.
De egy általános tudással rohadtul nem érsz semmit az életben...Ez olyan, hogy ezt is tudom meg azt is tudom, de konkrétan egyiket sem tudom nagyon komolyan. Pl. ott az egyetem, az külön szakokra oszlik. Na én a gimikben is indítanék különféle szakokat, az egyik erre a tantárgyra megy rá, a másik arra. Mert most mi értelme van annak, hogy pl. 4 évig tanulsz kémiát vagy bioszt, pedig téged a töri érdekel. Elég bõven 1 év is az ilyenekbõl, én is csak 1 évig tanultam ezeket (bár én szakközépbe járok) Jó, persze a magyar meg az alaptantárgyak azok maradjanak meg a teljes 4 év alatt, de az ilyen semmitmondó tantárgyak, mint a kémia vagy a földrajz bõven elég 1-2 évig is.
kedvencem az eminens csajok voltak gimiben mindig mondták matek tanárnak hogy az egész kurva oldalt aggya föl hf nek :D
"A tanár tudása minimum 5-ös, tehát a diáké sosem lehet olyan jó."
Jaj ez olyan rossz duma.Akkor a Nobel-díjas matematikus sem tudja ötösre az anyagot, mert biztos van olyan része a matematikának, amit õ sem tud 100%-osan.Ezt most nem neked mondom, hanem azoknak az idióta tanároknak, akik ilyen közhelyes vicceket puffogtatnak és azt hiszik milyen eredetiek.
Hali! Na tudod erre van a szakközép...,bár magyarból ott is gimis szinten akarják megtanítani az egész könyvet,v. még jobban is -kinek milyen tanára van-, mert "ez az elvárás érettségin".Kapják be!!! De ne a tanár, hanem az a sok barom aki még életében nem tanított, de ott fenn ül,és össze-vissza keveri...
Általában már elsõ évben kiderül, hogy ki az akit egy adott tantárgy érdekel és ki az akit nem. A kémiát megszerettetni meg se próbálják, elferdítik a gyerekeket a sok baromsággal :D Ma pont azon röhögtünk egy jót, hogy kémiatanár mondta, hogy régen azzal szórakoztak a kémikusok, hogy próbálgatták felírni a benzol helyes szerkezeti képletét... háááát micsoda hobbijuk volt =))) Egész nap ezen gondolkodtak néhányan, míg egy kémikus megálmodta végre a helyes szerkezeti képletet.. kva anyjukat ezek már errõl is álmodtak, micsoda beteg emberek agyszüleményét kell nekünk tanulni :D
nekem semmmi bajom se a tanárokkal, se a tanulással, de az mondjuk elgondolkodtató, hogy arra trenírozzák az agyunkat, hogy nagymennyiségû érdektelen dolgot tároljunk benne, majd 3 nap alatt elfelejtsük az egészet. mármint nem ez a cél a témazáró dolgozatokkal, érettségivel, zh-kkal, vizsgákkal kapcsolatban, de ezt érik el.
egy vizsgára átmagol az ember egy jó esetben 3-400 oldalas jegyzetet, és egy hónap múlva már csak a legalapvetõbb kérdésekre tudja a választ (ha tudja egyáltalán).