Quentin Tarantino minden gyengébb idegzetû nézõt óva int legújabb filmje megtekintésétõl. QT a contactmusic.com-nak nyilatkozott legújabb vérben tobzódó mûvérõl, a Hostel-rõl (Szálló): ”Tessék óvatosnak lenni a filmmel, mert a végén egy kórházban fejezed be az estét, és ez nem vicc. Volt olyan vetítés, ahol emberek lettek rosszul, s ki kellett hívni a rohammentõket.”
Eli Roth (Kabinnyomás) alkotásáról a nyugati sajtó úgy tudósít, mint az elmúlt évek egyik legdurvább és legsokkolóbb filmje. Eme izgatóan bizarr mûrõl (mely potom 5 millió dollárból készült) maguk a készítõk is nyilatkoztak a nymetro.com-nak.: ”Az egyik legizgalmasabb dolog a Hostel-lal kapcsolatban, hogy egy újfajta horrorfilmet képvisel: ultra-erõszakos, csontig hatoló alkotás. Igazából ez az elsõ újabb hullám a nyolcvanas évek slasher filmjei óta – még a Sikoly-szériák is abból a korszakból építkeztek” – tette hozzá a zsigerelõs mozikért élõ-haló Quentin. Arra a kérdésre pedig, hogy honnan is jött ennek az ötlete, az egykori videótékás néhány nagy ázsiai bálványát hozta fel példának: ”Ember, az egész Takashi Miike-kal (Ichi, the killer, Gozu) kezdõdött. Õ a keresztapa. És Seijun Suzuki (A szörnyeteg ifjúsága), és természetesen Kinji Fukasaku Battle Royale-ja. Ez igazából hat évvel ezelõtt kezdett bemelegedni Japánban, és már Amerika is kezd begyulladni. A Fûrész 1- 2., Wolf Creek, ezek mind a szubzsáner darabjai (...) Azon gondolkodtam, hogy azok az al-Kaida-videók milyen szûrnyûségesek - az az ötlet, hogy nem számít mit mondasz, õk csak jönnek, megkínoznak, majd megölnek." Forrás: Mozinet (Iván István)