Ma voltunk Tesco-ban és ki volt állítva egy új Golf a bejáratnál :) Egy tök alap verzió, mégis nagyon jól nézett ki, élõben még a Touareg hátsó lámpa sem gáz rajta, sõt...Végülis nem rossz, csak a képeken furcsa volt elsõre...
Az ehavi AutoBildben már közölnek egy fotót a Golf VI GTI-rõl. Eszméletlen jól néz ki, talán még a Golf V GTI-t is felülmúlja, ami az egyik kedvenc autóm mostanság.
Sziasztok! Most hétvégén nyitott napok lesznek,lehet már ki lehet prószálni a GOLF VI-ostis?
Az olasz szalonokban már van bemutatódarab a Golf VI-ból. Sajnos megnézni nem tudtam, mert pont siettem, de távolról gyönyörû szépnek tûnik.
Folyamatosan mutatja be a hatos Golf változatait a Volkswagen, többek között legkésõbb 2009. nyarán megérkezik a kereskedõkhöz a Golf Variant újabb nemzedéke. Az autó az új Golf formavilágát örökli, és alkatrészeinek 60 százaléka is teljesen új lesz. Az autó megkapja kompakt testvérének új motorjait, ám még így is egy kiadós modellfrissítésnek állíthatjuk be az új Golf Variant érkezését. Az új puttonyos Golf elõtt azonban jövõ márciusban érkezik a Golf Plus és 2009 nyarának folyamán a Golf GTI is.
Még mindig a Volkswagen Golf a sláger
Idén októberben érkezik az új Volkswagen Golf, ám a jelenleg is futó ötödik generáció pályafutásának végéhez közeledve is Európa legkeresettebb autója. Az Auto Motor und Sport magazin információi szerint az elsõ félévben 9,5 százalékkal több, 367 700 Golfot sikerült értékesíteni, mint az elõzõ év hasonló idõszakában. Az ötödik generációs Volkswagen Golf sikere bevezetése óta töretlen, és csak a Peugeot 207-nek sikerült kis idõre letaszítania trónjáról. A wolfsburgiak az októberben debütáló új generációtól is minimum hasonló, de inkább jobb eladásokat remélnek.
Mégis visszatér a Volkswagen Microbus? Új szelek fújnak a gyártónál
A hírek szerint a márka gyártásba küldheti a 2001-ben bemutatott Microbus tanulmányt, amelyet akkor az erõs dollár miatt vetettek el. A Volkswagen vezetõsége hamarosan dönt a hippifavorit retróautó gyártásba kerülésérõl.
A Volkswagen hét évvel ezelõtt mutatta be a Microbus koncepciót, amelyet a hatalmas sikerû, hivatalosan Type 2 névre hallgató, a rajongók által azonban csak Microbusnak becézett autó kései utódjának szántak volna. A T1-nek és a T2-nek nagy szerepe volt abban, hogy a márkát a tengerentúlon is megismerték, sõt évtizedekig a Type 2 szállította az eladások nagy részét. A legendás farmotoros T2-t Mexikóban egyébként egészen 1991-ig gyártották. A Volkswagen vezetõsége a kilencvenes évek végén döntött úgy, hogy feléleszti a téglaformájú buszt, azonban a 2000-es évek elejének erõs dollárja és a magas németországi gyártási költségek hatására leállították a projektet. Azt, hogy most mégis ennek újraindításán gondolkoznak, a gyártó 2011-ben a Tennesse-i Chattanoogában megnyíló üzem teszi lehetõvé. A hírek szerint ugyanis az autó eladásainak legalább 50%-át a tengerentúlról várják, így kifizetõdõvé válna a gyártás, sõt Európába is eljuthatna az autó.
Egy, a Volkswagennél dolgozó középvezetõ arról számolt be egy ausztrál lapnak, hogy az Auditól tavaly érkezett új cégvezetõ, Martin Winterkorn hatására ásták elõ a Microbusos projektet, és néhány hónapon belül döntés is születik az ügyben. A hírek szerint egyébként Winterkorn jelentõsen átalakíttatná a koncepciót, de az alapstruktúrát változatlanul hagyná. A pletykák hatására az újság megkereste a gyártó amerikai szóvivõjét, Jill Bratinát is, aki sokat sejtetõen annyit árult el, hogy valóban megfontolás alatt áll egy, a Chattanooga-i üzemben összeszerelendõ második modell piacra dobása is. Mindenesetre ha a gyártónak szándékában áll 2011-ben bemutatni a modellt, akkor hamarosan lépnie kell, hiszen a tervezés legalább két-három évet vesz igénybe.
Takarékos VW Golf tanulmány Párizsban 3,8 literes fogyasztással
A német gyártó is gõzerõvel készül a párizsi mustrára, hiszen az alap Golf VI mellett máris bemutatja annak takarékos változatát. Az 1,6 literes turbódízellel felszerelt Golf kevesebbet fogyaszt, mint a Toyota Prius.
A várakozásoknak megfelelõen a VI-os Golfból is készül takarékos változat, ám némileg meglepõ módon a gyártó most nem késik éveket a csökkentett étvágyú kompakt piacra dobásával. A Genfi Autószalonon bemutatott Golf GTI Hybrid koncepcióautóval szemben a most leleplezendõ új BlueMotion semmilyen elektromos segítséget nem kap, pusztán takarékos dízelmotorjának és egyéb, fõleg aerodinamikai trükköknek, valamint némi súlycsökkentésnek köszönhetõen fogyaszt ilyen keveset. Az új fejlesztésû, 1,6 literes dízelmotor a kétliteres alapváltozatnál 1,2 literrel, míg a jelenlegi Golf BlueMotionnál 1,1 literrel eszik kevesebbet száz kilométeren. Teljesítménye ennek ellenére nem szenvedett csorbát, hiszen 103 lóerejéhez 249 Nm társul, ami alig marad el a nagyobb gázolajos 108 lóerejétõl. A németek új üdvöskéje így 11,3 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet, bár a leendõ vásárlók számára valószínûleg nem ez lesz a legfontosabb adat. Az autó emissziós értékei is kiválóak, hiszen mindössze 99 gramm szén-dioxidot enged a levegõbe kilométerenként, ami megegyezik a lényegesen drágább Toyota Prius hasonló értékével, és 20 grammal kevesebb az alapváltozatnál.
A Golf BlueMotion sorozatgyártása 2009 nyarán kezdõdik, addig a belépõ gázolajos szerepét a kétliteres TDI butított változata kapta. A Volkswagen egyébként annyira biztos a BlueMotion sikerében, hogy világszerte forgalmazni szeretné az autót. A nagyon fontos piacnak számító Egyesült Államokban például hamarosan kampányt indítanak azért, hogy felhívják az emberek figyelmét arra, a kis dízelmotorral felszerelt autók fogyasztás és emissziós értékek terén is felveszik a versenyt a manapság odaát igen felkapott hibridekkel, sõt azoknál jóval olcsóbbak is.
Gyûjtõknek szánják a limitált példányszámú Golf VI-ost
Az idén bemutatott Scirocco Collectors Edition mintájára az új Golfból is limitált példányszámú sorozatot dob piacra a Volkswagen. Az autó a Párizsi Autószalonon debütál, forgalmazása pedig késõbb indul. A gyártó sajnálatos módon a képeken kívül semmilyen adatot nem hozott nyilvánosságra, az azonban könnyen megállapítható, hogy a Golf - különösen a beltér - igazán egyedire sikerült. Mind az üléseket, az ajtókat, sõt a kormányt és a váltót is bõrrel vonták be, a nagy felnik és a széles kerekek pedig erõs motort sejtetnek.
Szeptember végén érkezik az összkerékhajtású Volkswagen Caddy Hannoverben hull le a lepel
Jó ideje esedékes adóságát törleszti a Volkswagen a Caddy 4MOTION-nel, ebbõl a típusból ugyanis még soha nem készült összkerékhajtású változat. A sokak számára ideális többcélú autó a hónap végén mutatkozik be egy haszonjármû kiállításon a Robust pickuppal együtt.
A Volkswagen Caddyt még mindig elsõsorban kisáruszállítónak vásárolják, pedig a wolfsburgiak annyi különleges kivitelt mutattak be a közelmúltban, hogy a sátras túrázóktól (California) a nagycsaládosokig (Life) sokan megtalálhatják benne a számításukat. Egy apróság azonban hiányzott ahhoz, hogy igazi többcélú jármûként definiáljuk a Caddyt, mégpedig az összkerékhajtás. Jó hír azonban, hogy már erre sem kell sokat várni, hiszen szeptember 25-én hivatalosan, a nagyközönség elõtt is bemutatkozik majd a Caddy 4MOTION, Hannoverben, a haszonjármû kiállításon.
Túl bonyolult rendszerre persze ne számítsunk, de a negyedik generációs, elektronikusan szabályozott Haldex-kuplungos rendszer jó szolgálatot tehet havas, jeges úton, laza talajon, esetleg könnyed erdõjárásnál. A Caddy 4MOTION-nek természetesen az alját is átalakították kissé, hogy kevésbé legyen sérülékeny, így áttervezték az üzemanyagtankot, és másképpen vezetik a kipufogót is, mint az elsõkerékhajtású kiviteleknél. A Caddy 4MOTION egyelõre csak egyféle motorral választható, az 1,9 literes, 105 lóerõs TDI-vel, melyhez szériában jár a részecskeszûrõ és a hatsebességes kéziváltó. A Caddy dobozos verziója így 6,6 liter gázolajat igényel 100 kilométeren, míg a személyszállító kivitel, a Life 6,7 litert fogyaszt átlagosan. A kocsi végsebessége 164 km/h.
Azt, hogy mennyi a négykerékhajtás felára, egyelõre nem árulta el a Volkswagen, de a jövõ héten a Hannoveri Haszonjármû Kiállításon természetesen ez is kiderül majd. Érdekesség, hogy ekkor mutatkozik majd be a márka vadonatúj pickupja, az Argetínában készülõ Robust is, ám az újdonság csak néhány európai piacon lesz majd kapható.
Kevésbé szennyezõ VW haszonjármûvek készülnek
A Caddy BlueMotion tavaszi debütálását követõen a Volkswagen az 62. Nemzetközi Haszonjármû Kiállítás keretei között bemutatta a Crafter BlueMotion tanulmányt is, amely nagyméretû zárt áruszállító változatában is jelentõs üzemanyag-megtakarítási lehetõségeket tartogat magában. A Crafter BlueMotion esetében az AdBlue-technológia nem csupán az akár egyliteres fogyasztáscsökkentés lehetõségét biztosítja, hanem segítségével a 2,5 literes dízelmotor teljesíti az Euro5 kipufogógáz-elõírásokat is. A Crafter BlueMotion 2009-tõl lesz megvásárolható hazánkban, addig is elõhírnökként hamarosan elérhetõ lesz a takarékos Caddy BlueMotion.
Elege van a bogarakból Mexikó Citynek
A mexikói fõváros utcaképének a mai napig meghatározó részét képezi a rengeteg Volkswagen bogár, köszönhetõen annak, hogy itt egészen 2003-ig gyártották. A kisautóból csak taxiként 80 000-et tartanak nyilván, ami egyáltalán nem tetszik a város vezetésének. A majd' húszmillió ember lakta város ugyanis fuldoklik a szmogtól, és ezen a bogarak elavult motorjaikkal egyáltalán nem segítenek. Az önkormányzat ezért most 250 000 forintos egyszeri támogatást nyújt azoknak a taxisoknak, akik régi bogarukat takarékosabb és újabb modellre cserélik. Sok taxis örül a lehetõségnek, sokan azonban a város arculatának elvesztésétõl félnek.
Készül a Volkswagen Golf GTD
A Volkswagen Golf GTI információi után a wolfsburgiak elismerték, hogy felélesztik a sportos Golf dízelváltozatát is. A hatodik generációs kompakt GTD változatába a gyár kétliteres, 170 lóerõs közös nyomócsöves dízelmotorja kerül, amely 350 Newtonméteres nyomatékot biztosít. A dízel sportváltozat a hétsebességes DSG váltó segítségével 8,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre, és teljesítményéhez képest remek fogyasztással rendelkezik majd. Külsõleg a Golf GTI sportosságát örökli majd, és nem kizárt, hogy már a jövõ heti Párizsi Autószalonon bemutatkozik a sportos dízel.
4,1 litert fogyaszt a Volkswagen Passat BlueMotion II Egyelõre koncepció formájában
A Párizsi Autószalon keretein belül mutatta be a Volkswagen minden idõk legtisztább és legtakarékosabb Passatját, a BlueMotion II-t. A kisebb-nagyobb átalakításoknak köszönhetõen mindössze 4,1 liter gázolajat fogyaszt száz kilométeren.
Újabb taggal bõvült a Volkswagen BlueMotion flottája, ugyanis a Párizsi Autószalonon bemutatták a Passat BlueMotion második generációját. A motorelektronika és a sebességváltó átdolgozása mellett a BlueTDI technológiának is köszönhetõ a fogyasztás-, és a szén-dioxid kibocsátás csökkenése.
A Passat Variant BlueMotion II-t maga a márka vezérigazgatója, Martin Winterkorn leplezte le, aki kihangsúlyozta, hogy a most bemutatott modell minden idõk legtakarékosabb és legtisztább Passatja. A cég eddig hivatalosan nem közölte, hogy melyik közös nyomócsöves dízelmotorjuk rejtõzik a motorháztetõ alatt, ám a szintén Párizsban debütáló Audi A4 Concept e-bõl kiindulva a wolfsburgi modellben is a kétliteres, 120 lóerõs és 290 Newtonméternyi nyomatékú erõforrás dolgozik. A mérnökök átprogramozták a motorelektronikát, megváltoztatták a sebességváltó áttételeit, módosították az autó aerodinamikáját, és a második generációs BlueMotionbe már start-stop rendszert is szereltek. Az eredmény magáért beszél, ugyanis a kiállított Passat Variant 4,1 litert fogyaszt vegyes használat esetén, míg szén-dioxid kibocsátása is mindössze 109 gramm kilométerenként. Az elsõ generációs Passat BlueMotionhöz hasonlítva a második széria 0,8 literrel gazdaságosabb, és 20g/km-rel kevesebb szén-dioxidot juttat a levegõbe. Takarékosságának köszönhetõen a Passat BlueMotion II akár 1700 kilométert is megtehet egy tanknyi üzemanyaggal. A fogyasztáson kívül fontos szempont volt a környezetvédelem is, így a BlueMotion II megkapta a BlueTDI technikáját, így az AdBlue technológiának és az SRC katalizátornak köszönhetõen a nitrogén-oxidok kibocsátása is jelentõsen csökkent.
Az új Volkswagen Passat BlueMotion II szedán és kombi változatban is elérhetõ lesz 2009-tõl. Áráról még nem nyilatkoztak, de remélhetõleg nem lesz drágább a jelenleg is futó BlueMotionnél.
Három sportmodell is készül az új VW Golfból
Egyenesen három sportváltozatot készít a Volkswagen a Golf hatodik generációjából. A Párizsban debütáló újdonság elsõ sportos változata a hagyományoknak megfelelõen a GTI lesz, amely a jelenlegi 200-ról 210 lóerõre erõsödik. A Golf VI GTI 7,2 másodperc alatt éri majd el álló helyzetbõl a 100 km/órás tempót, végsebessége pedig 239 km/h lesz. A Párizsban már megmutatott modell elsõ darabjait 2009 nyarán kezdik el kiszállítani a megrendelõknek.
Régóta hallani pletykákat egy dízel GTI-rõl, ami a Golf hatodik generációjánál meg is valósul. A GTD néven emlegetett kivitelben a kétliteres TDI 170 lóerõs változata dolgozik majd, gyártása pedig már jövõ áprilisban megkezdõdik. Ennél azonban izgalmasabb a harmadik sportos kivitel, ami jelenleg R-változat név alatt fut. A hírek szerint az összkerékhajtású modell legalább 270 lóerõs lesz, és megjelenésében is lekörözi majd a GTI-t. Az R-kivitel egyúttal azt is jelenti, hogy az új Golfból nem készül V6-os benzinmotorral hajtott változat, hiszen a legerõsebb orrában is négyhengeres turbómotort találunk majd.
Négy liter alatt a VW Jetta
Alacsony fogyasztásuk hatékony reklámozásával kíván piacot szerezni a Volkswagen a TDI motoroknak az Egyesült Államokban. Legutóbb egy házaspár hajtott keresztül 48 államon egy Jetta TDI-vel; John és Helen Taylor autója a bõ 15 ezer kilométeres út során 3,99 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként. Teljesítményükkel a Guiness Rekordok Könyvébe is bekerültek, az eddigi csúcs ugyanis 4.56 l/100 km volt. A Jetta 1.9 TDI hivatalosan megadott vegyes fogyasztása egyébként 5,2 liter. Az akció mindenesetre tökéletes arra, hogy felhívja az amerikaiak figyelmét a takarékos dízelekre, melyek gyakran a hibridekénél alacsonyabb fenntartási költséget jelentenek.
A Volkswagen a legértékesebb autógyártó a világon
Az Egyesült Államokból indult jelzálogpiaci válság ugyan a legtöbb autógyártóra kihatással van, ám mégis van egy olyan autóipari szereplõ, amelyik kimondottan jó formában van a rossz pénzügyi környezet ellenére is: ez pedig nem más, mint a Volkswagen.
A német óriáskonszern azután vette át a vezetést a Toyotától, mikor a japán márka részvényei 4,9 százalékkal zuhantak egészen 3710 jenre, amire 2004 márciusa óta nem volt példa (2007 februárja volt a csúcs 8340 jennel). Ezzel a Toyota piaci értéke 124,3 milliárd dollárra esett, míg a Volkswagen értéke részvényárfolyama emelkedésének köszönhetõen 127,5 milliárd dollárra nõtt. A Toyota esése fõleg az amerikai eladásainak csökkenése miatt következett be (a Tundra pickup és a Sequoias gyártása augusztus óta szünetel), míg a Volkswagen-papírok szárnyalása annak a hírnek köszönhetõ, miszerint a szupersikeres Porsche még az idén többségi tulajdont szerez a német mamutvállalatban.
Dízel Volkswagenek Amerikából
Az Egyesült Államokban még nem olyan elterjedtek a dízelmotorok, mint Európában, de a gyártók a gázolajos erõforrások rohamos terjedésére számítanak. Ezt támasztja alá, hogy a Volkswagen észak-amerikai vezetõje, Stefan Jacoby egy helyi lapnak adott interjúban elárulta, a Volkswagen hamarosan dízelmotorokat fog gyártani a tennessee-i üzemében. Olyan tiszta üzemû dízelek lesznek ezek, amelyek megfelelnek az USA szigorú elõírásainak, és amelyeket a VW újonnan fejlesztett modelljeibe szerelnek majd. Ilyen lesz az a típus, amelyet a Passat alapjain készítenek, különösen az Egyesült Államok számára: ez az autó nagyobb és olcsóbb lesz az európai piacon kedvelt középkategóriásnál, hogy felvehesse a versenyt az olyan piacvezetõkkel, mint a Honda Accord helyi változata, és a nálunk nem forgalmazott Toyota Camry. A késõbbiekben egy dízel-hibrid hajtáslánc amerikai gyártását sem zárta ki Jacoby.
A 2009-es Év Autója szavazás döntõsei
Szokás szerint hét típust válogattak ki a gyártók által benevezett új autók közül, amelyek egy második fordulóban mérkõznek meg az elsõségért.
Az idei mezõny nagyon erõs, nagyrészt olyan tömegmodellek mérkõznek az Év Autója címért, amelyeknek a korábbi változatai is meghatározó szerepet játszottak az európai autópiacon. Többek közt ilyen az új Ford Fiesta, a VW Golf VI, a Renault Mégane III, a Vectrát felváltó Opel/Vauxhall Insignia vagy a Citroën C5-ös. Ezen kívül két, szintén igen ígéretes típus került fel a hetes listára, az Alfa Romeo Mi.To, és a Skoda Superb második generációja, amely elõdjével szemben már teljesen önálló típusnak tekinthetõ.
Az 59 tagú zsûri, amely 23 európai ország újságíróiból áll, november 17-én hozza nyilvánosságra a hét típus sorrendjét, és ezzel az Év Autója 2009 díj nyertesének nevét.
Rövid életû lesz az új VW Golf?
Szinte még meg sem érkezett a VW új kompaktja, máris temetni kezdte a nyugat-európai szaksajtó, néhány Wolfsburgból kiszivárgott dokumentumra hivatkozva. Ezekben állítólag az áll, hogy a Golf hatodik generációjának gyártását már 2011-ben leállítják, azaz alig több mint három évig marad piacon a típus, ami még a ma jellemzõ rövid termékciklus mellett is elképesztõen kevésnek tûnik.
A Volkswagennek azonban - legalábbis az eddig kiszivárgott információk szerint - jó oka van rá, hogy megrövidítse a Golf VI pályafutását. A vállalat mérnökei állítólag egy új, az eddigieknél sokkal rugalmasabb és gazdaságosabban gyártható platformot - egyfajta autóépítõ készletet - terveznek, és a hetes Golfot már erre az új alapra szeretnék építeni. Az MBQ kódjelû platform segítségével a kisautóktól a nagy családi limuzinokig mindenféle méretû típus kialakítható lesz, így akkor hozhatja a legnagyobb megtakarítást, ha egyszerre számos modellben alkalmazzák. Ezért érheti meg a VW-nek feláldozni a most bemutatott Golfot.
A Golf hatodik generációja az elõdmodell átdolgozott padlólemezére épül, az épp leköszönõ ötössel viszont épp az volt a baj, hogy túl drága gyártani. A problémát az okozta, hogy a korábbi Golf IV-est elavult szerkezetûnek bélyegezték, ezért a VW mérnökei, hogy kompenzálják a korábbi kritikák hatásait, sokkal igényesebb megoldásokat használtak az ötös tervezésekor. Ettõl viszont megugrottak a gyártási költségek, és csökkent a VW nyeresége, bár kétségtelen, hogy az autó mûszaki színvonala is sokat javult. Az új cél nyilvánvalóan egyfajta középút megtalálása: az MBQ architektúrával úgy csökkenthetik a költségeket, hogy közben a hetes Golf ne érzõdjék rosszabbnak elõdeinél.
A hosszabb távú nyereségért persze rövid távon komoly áldozatot kell hozni: a hároméves modellciklus miatt állítólag a VW is csupán 1,6 millió Golf VI eladására számít, míg a búcsúzó generációból 2,3 millió példány fogyott 2003 és 2008 között.
A Porsche a VW háromnegyedét akarja
A stuttgarti sportkocsigyártó még erõsebb kontrollt szeretne a Volkswagen csoport felett, így tovább vásárolja annak részvényeit. A Porsche vezetése szerint jelenlegi céljuk a VW 75%-ának megszerzése.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a Volkswagen-papírokat szinte teljesen kivonják a tõzsdérõl: mivel Alsó-Szászország tartomány a részvények 20%-át tartja a kezében, így ha a Porsche betartja ígéretét, akkor alig 5% maradhat külsõ befektetõk kezében. A Porsche célja a mûvelettel nem csak a VW felügyeletének megszerzése. A részvények háromnegyedével a kezében a cég a Volkswagen eredményeit is feltüntethetné saját pénzügyi mérlegében, ami megerõsítené a stuttgartiak helyzetét a bankokkal való tárgyalásokban, ami az aktuális hitelválság közepette komoly elõnyt jelenthet.
A Volkswagen részérõl pozitívan fogadták az újabb részvényfelvásárlási terveket, viszont a német autóipari dolgozókat tömörítõ szakszervezetek határozottan ellenzik, hogy a Porsche irányítson Wolfsburgban. Attól tartanak, a sportkocsigyártó vezetése a profit növelése érdekében a gyártást Németországon kívülre telepítheti, a helyi dolgozókat pedig tömegesen bocsátaná el.
Elkészült a VW Race Touareg második kiadása
A Dakar ralit helyettesítõ idei dél-amerikai versenyre a Mitsubishi mellett a Volkswagen is új versenyautót épített, azzal a szándékkal, hogy végre letaszítsa a trónról japán riválisát.
A versenygép továbbra is a megszokott kék színben pompázik, és ugyanúgy öthengeres, 280 lóerõs turbódízel motor hajtja, mint az elõdjét, de a Volkswagen Motorsport mérnökei alaposan átdolgozták a könnyû építésû, csõvázas versenygépet, amely csupán névrokona az utcai Touareg terepjáróknak. A változtatások nagy részére az új körülmények miatt lesz szükség: a Dakar-helyettesítõ, Buenos Airesbõl induló verseny ugyanis jóval nagyobb szintkülönbségeket, és keményebb terepet jelent: a bõ 9000 kilométeres útvonal egy része az Atacama sivatagon vezet keresztül, de a mezõny az Andok hegyei közé, 4600 méteres magasságba is feljut majd, ahol a ritka levegõ okozhat gondot.
A Volkswagen négy pilóta-párost szerzõdtetett, akik már korábban is bizonyították, hogy ameddig a technika kitart, igazán gyorsan képesek vezetni szinte bármilyen körülmények között. A gyári versenygépeket Carlos Sainz és Michel Perlin, Giniel de Viliers és Dirk von Zitzewith, Mark Miller és Ralf Pitchford, valamint Dieter Depping és Timo Gottschalk igyekszik majd célba juttatni.
Egy-két szépség :)
Tehát ismét sikerült egy hibátlan gépjármûvet prezentálniuk...
Ja,ja,de ez jobban vigyáz a gyerekekre és a gyalogosokra.
Na, ennek örülök. Bár az V-ös Golf sem volt rossz.
Sziasztok valaki tudna nekem abban segíteni honnan tudom letölteni a Golf IV 1,9 PD TDI 2002 es évjárathoz a egy használati útmutatót a mûszerfalon megjelenõ hiba kijelzésekhez?
Én sajnos nem értem a német szöveget, a videóból meg olyan sok nem derül ki számomra.
Sziasztok! De lecsústunk! Akit érdekel a www.adac.de oldalon meglesheti a GOLF VI töréstesztjét!
Köszi a válaszokat!
Jaja, az új rendszám nem jó jel. Mondom én, akinek az utóbbi két autója "új rendszámos" volt (=németországi), de azért egy 10-12 éves autónál már ez nagyon nem jó jel.
Asszem:a váltószoknyát leszorító mûanyagot/fémet körbe felpattintod,teljesen felhajtod a váltószoknyát,és a váltógomb alatt van egy fémgyûrû.Azt csavarhúzóval v vmivel szétfeszíted,és lejön a váltógomb!Ugy tudom igy kell!
Hello!Golf IV-en szeretnék váltószoknyát és váltófejet cserélni.A baj hogy nem tudom hogyan kell levenni a váltófejet mert nem olyan egyszerû.Aki cserélt már ki ilyet az írjon pls!!Elõre is Köszi!!
Golf 3-as vásárlás elõtt vagyok. Kinéztem néhány lehetséges autót, kíváncsi lennék a véleményetekre: Egyeske. Ketteske Hármaska
Tudom, nehéz így csak képrõl megállapítani, de azért mégis szeretném tudni, hogy Ti melyiket mellett döntenétek. Elõre is köszi!
Hali van nekem 4 Volkswagenes kék hátterü szelepsapkámés 2 szürke majdnem fekete hátterü akit érdekel iirjon privátat !
Hello! B6-os passat-ba szeretném kicserélni a sebváltófejet és a szoknyát. Kis próbálkozás után rájöttem hogy ez nem is olyan egyszerû... Nem tudtok mutatni valami szerelési útmutatót? Vagy esetleg ha már valaki csinált ilyet az is elmondhatja, mit hogyan kell csinálni.
zsír az oldal... Ennyiért fényezni komplett autót meg ajándék!
Tetszik! 100-ért biztosan megérte, látszik rajta, hogy nem az a tipikus lelakott munkásautó.
Mostanában nagyon érdekelnek a T2-T3-as buszok és lakóautók, imertebb nevükön Westfaliák. Van valakinek ilyen esetleg? Tapasztalatok? a Totalcar népítéleteit olvasgattam.
Sziasztok! VW szerelési tanács kellene: Van 1 2002 1.9 diesel borám. Vettem pár ezer forintért 1 tempomatos kormánykapcsolót. Azt szeretném kérdezni lehet e a szekérbõl tempomatost csinálni nagyobb átalakítás nélkül? Értem azon hogy elég e a computert tanítani vagy szükség van e vmi másra is. Köszi ha tudtok segíteni
nem igazán. a felesége használta úgyhogy a váltót egy-az egybe kicseréltük benne, nem mintha az õ hibája lenne, de mégis csak az a baj, hogy a km óra spirál elszakadt és 130ezer km-nél megállt a mutató. jut eszembe, mennyibe fáj egy ilyen spirál csere? nem tudja vki?
Az komoly! Elõzõ tulaj is hajtotta?
benne :) söt! tegnap egy 2es golfot aláztunk a budaörsin egy piros lámpánál!
100 rongyért? A motor benne van?
Ezt vettem 100000 ft-ért de vár rá még egy olajcsere. megérte?
Nekem nagyon,az V-sé nem tetszett,a VI-sé a III-ra és a IV-re hajaz,de az igazi halálom a Passat,Jetta és Eos krómozott orra,szerintem az nagyon gagyi!
Hát, ennyiért nem fogják elkapkodni, persze nem azért, mert nem ér ennyit, hanem azért, mert nem mindenért adják meg azt, amit ér...És kevés "bogaras" van, aki egy ilyen nyári autóra kiad ennyit...
Nem tudom a link címét per pillanat...A modellvételt valahogy mostanában lezavarhatnád :) Ott az 1600 Tl...Komoly modell. Pont neked való árkategória :)