A Dakar ralit helyettesítõ idei dél-amerikai versenyre a Mitsubishi mellett a Volkswagen is új versenyautót épített, azzal a szándékkal, hogy végre letaszítsa a trónról japán riválisát.
A versenygép továbbra is a megszokott kék színben pompázik, és ugyanúgy öthengeres, 280 lóerõs turbódízel motor hajtja, mint az elõdjét, de a Volkswagen Motorsport mérnökei alaposan átdolgozták a könnyû építésû, csõvázas versenygépet, amely csupán névrokona az utcai Touareg terepjáróknak. A változtatások nagy részére az új körülmények miatt lesz szükség: a Dakar-helyettesítõ, Buenos Airesbõl induló verseny ugyanis jóval nagyobb szintkülönbségeket, és keményebb terepet jelent: a bõ 9000 kilométeres útvonal egy része az Atacama sivatagon vezet keresztül, de a mezõny az Andok hegyei közé, 4600 méteres magasságba is feljut majd, ahol a ritka levegõ okozhat gondot.
A Volkswagen négy pilóta-párost szerzõdtetett, akik már korábban is bizonyították, hogy ameddig a technika kitart, igazán gyorsan képesek vezetni szinte bármilyen körülmények között. A gyári versenygépeket Carlos Sainz és Michel Perlin, Giniel de Viliers és Dirk von Zitzewith, Mark Miller és Ralf Pitchford, valamint Dieter Depping és Timo Gottschalk igyekszik majd célba juttatni.