hi all! mért van az, hogy én már csomó olyan VW-t láttam, ami úgy füstölt mint egy IFA, de komolyan, és ilyen jó fekete kormos füstöt nyomtak, meg 1et láttam ami olyat mint télen a lehet, szürkéset, de +23 °C-ban ájjjjájjjj ( a többi is melegben volt) na várom a választ!
VW Eos: évi 15 ezer a cél
"A Volkswagen éves szinten mintegy 15 ezer darabos eladással számol az Eos kupé-kabriójából. Az autó bevezetése egy kicsit csúszott, mert a hírek szerint a tetõ beázott, a problémát azonban sikerült orvosolni, így külföldön már több helyen ára is van a modellnek. A VW az újdonság varázsa mellett a márkahûségre is számít és reméli, hogy a Peugeot 307, a Renault Megane és az Astra Twintop mellett most már õk is labdába rúghatnak ebben a szegmensben" (www.a5.hu)
Itt az elsõ kép az új VW Sciroccóról Feltámadó legenda Azt már eddig is tudtuk, hogy hamarosan visszatér a Volkswagen Scirocco nevû kupéja, most azonban az elsõ hivatalosnak tûnõ kép is napvilágot látott a modellrõl. A 2008-ban bemutatkozó háromajtós ára a hírek szerint ötmillió forint alatti lehet. Az általában jól értesült német Auto Motor und Sport címû havilapban jelent meg az elsõ hivatalosnak tûnõ kép a Volkswagen közeljövõben bemutatásra kerülõ újdonságáról, a Sciroccóról. A hírek szerint 2008-ban bemutatkozó háromajtós modell a Golf alapjaira épül - mint annyi minden más a konszernen belül - és a pár hónapon belül már a kereskedésekben is megvásárolható Eos kupé-kabrió alá lesz pozícionálva. Ez reményeink szerint az árán is meglátszik majd, az AMS értesülései szerint 22.000 eurótól, vagyis ötmillió forint alatti összegrõl indul majd a 2+2 üléses ára. Korábbi hírek szerint a Scirocco alapmotorja a 170 lóerõs 1.4 TSI lesz, a csúcsmodellben pedig a Golf R32 250 lovas V6-osa dolgozik majd.
14 milliónál tart a VW Passat
A középkategóriás Volkswagent 1973 óta gyártják, igaz, ez már az ötödik generáció, amely ugyanezt a nevet viseli. A Passatot a VW jelenleg négy helyen állítja elõ a világon, a németországi Emdenben és Zwickauban, a kínai Sanghajban és Brazíliában. Emellett a típus régebbi változatait is gyártják még Kínában és Dél-Amerikában. A VW jelenleg napi 2900 darabot készít a típusból, amely Európában még mindig kategóriája egyik legkelendõbb típusa. Tavaly úgy 600 ezer példányt adtak el kontinensünkön, azaz úgy tûnik, a típus népszerûsége nem csökkent az elmúlt évek során.
Szevasztok VW Fanok! A hétvégén baráti körünk megtartotta 1. nagy találkozóját! Ha gondoljátok az oldalon megnézhetitek a képeket. Érdemes... Szabolcs VW B.K.
hát a Focus ST 225LE-s, 2,5 turbós az igaz, de 7 millió. De hivatkozhatnánk a Golf GTI-re is. Azt nem értem hogy plusz 50 lóért plusz 6 millát kérnek? Nem értem
csak hogy szemléltessük, egy 265 lóerõs (tehát 15 LE-vel több) Z4-es alapára 12,5 millió, tehát olcsóbb !!
Hát hogy ki miért vesz R32-t?
lehet, de annyi extra még nincs benne, meg talán kicsivel gyengébbek. Mondjuk egy 3-as BMW annyiból bõven kijön hasonló motorral, egy 5-ös meg 17-18 millió, ha felszereled
Ha azt veszed akkor egy jobb felszereltségû Liana áráért is lehet venni már egy Golfot, ami azért elgondolkodtató, akármennyire is jó vagy rossz kocsi a Liana......inkább rossz :(
Még erõsebb Golf a láthatáron Jön az R36? A hírek szerint nem a 250 lovas R32 lesz a legerõsebb Golf, hanem a németek kihoznak egy 300 lóerõ körüli kompaktot is. Az R36 jövõ év elején mutatkozhat be. Ugyan a Volkswagen már a Golf hatodik generációján dolgozik, azért a mostaniban is lát még potenciált. Legalábbis ezt a feltételezést látszik alátámasztani az a hír, hogy egy minden eddiginél erõsebb Golf készül a németek fõhadiszállásán. A brit Auto Express információi szerint a legerõsebb kompakt az R36 utónevet viselné, motorja ennek megfelelõen egy 3,6 literes V6-os lenne. A 280-300 lóerõ körüli R36 így némileg jobb menetteljesítményekre lenne képes, mint a 250 lovas R32, 0-100 km/órás sebességre például 6 másodperc alatt gyorsul fel, amivel fél szekundummal lenne jobb a jelenlegi legerõsebb Golfnál. A 19 colos kerekeken gördülõ, összkerék-hajtású Golf végsebességét természetesen 250 km/órában limitálná az elektronika. Az R36 az Auto Express információi szerint jövõ év elején mutatkozik be, míg a Golf hatodik generációjának tervezett premierje 2008 márciusában lesz.
Hatmillió alatt a "csodamotoros" VW Golf
Már Magyarországon is megvásárolható a Golf GT. A hatmillió forinttól induló kis-GTI-t sem kell leírni, a kettõs feltöltésû, 170 lóerõs négyhengeres ugyanis tényleg sportos menettulajdonságokat kölcsönöz neki. Az immáron a Golfba is rendelhetõ, világújdonságnak számító TSI motor lényege az, hogy a közvetlen befecskendezésû benzines erõforráson egy turbófeltöltõ és egy mechanikus kompresszor is található. Ezzel a kombinációval az 1,4 liter hengerûrtartalmú motor 170 lóerõs maximális teljesítményre és 240 Newtonméter nyomatékra képes, miközben vegyes fogyasztása a hivatalos adat szerint mindössze 7,2 liter 100 kilométeren. A Golf GT ezzel a motorral 7,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetbõl 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 220 km/h. A kimagasló teljesítmény a hatásfok folyamatos és konzekvens javításának köszönhetõ: a kompresszor és a turbófeltöltõ egymás után sorban található. Míg az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban a mechanikus töltõ gondoskodik a nagyobb teljesítményhez szükséges többletlevegõrõl, addig a magasabb fordulatszám elérésekor a turbófeltöltõ lép mûködésbe. A magasabb fordulatszám-tartományban a kompresszorra már nincs szükség, ezért automatikusan, egy mágnes kapcsoló segítségével kiiktatja önmagát, és csak a fordulatszám meghatározott szint alá esésekor kapcsol be ismét. A ki- és bekapcsolások közötti átmenet alig észrevehetõ, ennek következtében még elõzéskor sem szükséges visszaváltani, az autó könnyedén gyorsít és élvezetes vezetést biztosít. A TSI motoros Golf különös ismertetõjegyei közé tartozik a V-formájú, az autó színére fényezett hûtõrács, a 17 colos könnyûfém kerekek és egy jól látható kettõs kipufogócsõ, valamint a GT-felirat. A sportos megjelenésrõl belül a csillogó fekete borítások, egy háromküllõs bõrborítású sportkormány, valamint a GT-dizájnú sportülések gondoskodnak. A Volkswagen a Golf GT-t kapocsnak szánja a Golf Sportline és a Golf GTI közé, éppen ezért a GT ára is a két modell között található. Az alapkivitelû TSI 5.912.000 Ft-tól kezdõdik. Nyár elejétõl pedig már a TSI motoros Golf GT-hez is rendelhetõ a DSG váltó.
A VW Touareg a netezõk kedvenc terepjárója A Volkswagen Touareg sorozatban negyedik alkalommal kapta meg az InternetAutó-díjat terepjáró kategóriában. A kitüntetést a Lipcsei Autószalonon adták át. Szavazni az AutoScout24 weboldal használói által, az újautó-konfigurátorban leggyakrabban kiválasztott 160 típusra lehetett. Ezeket nyolc különbözõ kategóriába sorolták be: kisautók; kompaktok; középosztály; felsõ-középosztály és prémium; egyterûek és kompakt egyterûek; terepjárók; kabriók; sportautók és kupék. A résztvevõk a múlt hét folyamán az internetautoaward.de honlapon adhatták le szavazatukat. Az AutoScout24 már 2002. óta osztja ki minden évben az InternetAutó-díjat. Egy-egy szavazás alkalmával több mint félmillió szavazat érkezik, ezzel a díj Európa legnagyobb internetes közönségdíjává vált az autóiparban.[origo]
VW Rabbit
Újra nyúlcipõben a VW Golf Észak-Amerikában Rabbit, azaz nyúl néven mutatkozik be a VW Golf ötödik generációja. Annak idején az elsõ generációs Golfokat forgalmazták ezen a néven, és a vidám névhez kedves nyuszifigura is járt az autó hátuljára. Késõbb úgy döntöttek a VW-nél, hogy komoly terveikhez nem passzol a kabalaállat, így késõbb a bevált Golf márkanevet használták az amerikai piacon is, meglehetõsen kevés sikerrel; odaát a legtöbb vásárló a lépcsõshátú Jettát részesítette elõnyben. Pedig a Rabbit márkanévhez kapcsolódik a világtörténelem legpikánsabb autós díszítõeleme, a befecskendezéses Rabbit változatok szerelmes nyúlpárja. Észak-Amerikában mindeddig nem cserélték le a négyes Golfot, az ötösbõl pedig csak a sportváltozatot mutatták be Volkswagen GTI néven, önálló típusként, de a régi modellt már nem lehet eladni, tavaly alig több mint 15 ezer példány fogyott belõle. A németek most azt remélik, hogy a száguldó nyúl újbóli feltûnése az ötajtós modellváltozatot is eladhatja Amerikában, feledtetve azt a tényt, hogy a Golf ötödik generációja épp olyan unalmas, mint az elõdje volt.
Pár virtual tunningos VW: http://hvtm.totalcar.hu/index.php3?ID=9000&carID=1723 http://hvtm.totalcar.hu/index.php3?ID=9000&carID=2899 http://hvtm.totalcar.hu/index.php3?ID=9000&carID=2494
Az összes autógyártó cég közül a németek a Volkswagenben bíznak a leginkább. Ez az eredménye annak az Európa-szerte végzett kutatásnak, melyet a Reader�s Digest végzett. A Volkswagen az elsõ helyen zárt, az összes szavazat 20%-ával, így méltóan elnyerte a - Pegasus Award 2004-et az autó kategóriában. Ausztria, Svájc és Belgium olvasói is a Volkswagen-t választották a legmegbízhatóbb autómárkának. Ez már a Volkswagen második Pegasus díja. A legnagyobb olvasottsággal rendelkezõ magazin 2001 óta kérdezte meg olvasóit 14 európai országban arról, hogy melyik márkában bíznak a leginkább. Közel 30.000 olvasó válaszolt. Az ügyfeleknek arra a spontán kérdésre kellett válaszolniuk, hogy melyik márka érdemli a legtöbb bizalmat. Annak ellenére, hogy idén az említett autómárkák száma 46-ra emelkedett, a Volkswagennek sikerült elhódítania Németországban az elsõ helyet.
"A Passat megnyerte az egyik legrangosabb és legfontosabb olvasói választást: az AutoBild csoport 24 európai magazinjának több mint 40 millió olvasója vett részt a szavazásban. Az ezt követõ végsõ döntõben azután – amelyben 13 típus maradt – a fõszerkesztõkbõl, mûszaki- és autósport szakemberekbõl álló zsûri a Passatot tartotta az elsõ helyre érdemesnek. A Volkswagen márka igazgatótanácsának elnöke, Dr. Wolfgang Bernhard, és a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke, Dr. Bernd Pischetsrieder szerda este a Genfi Autószalon kapcsán rendezett ünnepségen vették át az öt kilogramm súlyú Auto1 trófeát. „Az Auto1 díj egy sikersorozat megkoronázása” – mondta Dr. Bernhard, megköszönve az olvasók és a zsûri döntését. Emlékeztetett arra a számos díjra, amit a Passat a közelmúltban kapott, és amelyek egyben a Passat „kiváló koncepciójának” bizonyítékai. Dr. Bernhard hangsúlyozta továbbá: „A dicsõség és a hírnév igen jó alapot szolgáltat. Az igazán fontos mérce azonban, amivel értékelni kívánjuk magunkat, a vevõk elégedettsége és a tartós gazdasági siker.” Az ötödik generációs Passat már 1997-ben elnyerte az Auto1 díjat. 2005. márciusi (Variant, 2005. augusztus) piaci bevezetése után röviddel az új Passat folytatta az elõd sikersorozatát. A középkategória vezetõ típusaként többek között elnyerte az ADAC „Sárga angyal” díját és a Bild am Sonntag „Arany kormánykerék” kitüntetését. Sok európai országban a Passatot választották az év autójává. A Német Szövetségi Autóközlekedési Hivatal (KBA) 2006. januári regisztrációs adatai szerint 10 625 darab Passatot helyeztek forgalomba (piaci részesedés Németországban 26,1 %), s ezzel a Passat kategóriájában az elsõ helyen áll (2005: 98 136 darab autó, piaci részarány 17,6 %)." (www.vw.hu)
az ilyen kezek letörése, na az örökre megoldaná... rohadt anyjukat.,..
Azt nem tudja valaki, ha van egy kis csikarás a fényezésen (hogy a jó k**** éd** anyját a mocs*** g*** fajtájának, aki megcsikarta) avval lehet valamit kezdeni? Annyira nem mély, csak ha bizonyos szögben esik rá a fény akkor látszik. Már probáltam korábban sok szart, de egyik se vált be, max ott, ahol semmi gond nem volt eddig se,és szép fényes lett.
Volkswagen pick-up 2008-ra A németek is elkészítik saját kisteherautójukat, elsõként az európai autógyártók közül. Az RPU, azaz Robust Pick-Up néven emlegetett típus fejlesztését a VW haszonjármû-gyártó részlegére bízták, és a tervek szerint a típus Európában, Dél-Amerikában és a Távol-Keleten is forgalomba kerül. Az új kisteherautó állítólag méreteit és felépítését tekintve is a Toyota Hilux, a Ford Ranger/Mazda BT-50, a Mitsubishi L200-as, a Nissan Navarra és a többi hasonló típus ellenfele lesz, és bár a részleteket egyelõre nem ismerjük pontosan, több mint valószínû, hogy a Transporter sorozat alvázas változatainak mûszaki megoldásait örökli. A gyártás legalább három helyszínen folyik majd: a VW Hannoveri haszonjármû-gyárában, valamelyik dél-amerikai leányvállalatnál – vagy Brazíliában vagy Argentínában – és Dél-Afrikában, ahol a jobbkormányos változtatok készülhetnek. Úgy tudjuk, ezek mellett egy negyedik gyártósor felállítását is fontolgatják a Népi Kínában. A Volkswagen korábban már próbálkozott ezen a piacon: a Golf/Jetta sorozat elsõ generációjára épülõ VW Caddy 1980-tól igyekezett megnyerni a közönséget, az 1989-tõl pedig Németországban gyártott Toyota Hiluxokat forgalmaztak VW Taro néven. Az 1990-es évek vége óta azonban nincs igazi VW pick-up, így a piacot ebben a kategóriában ma már szinte kizárólag japán termékek uralják.
Ezen csodálkozom. Úgy értem, hogy ez abban a gyárban a másfélmilliomodik, összesen több van. A Peugeot 206 nemrég érte el az 5 milliót, ez a Passat pedig alig 1 éves modell.
Spacefox: apró egyterû a VW-tõl Egyelõre csak Dél-Amerikában lesz kapható az alaposan felhizlalt ötajtós Fox, de az európai bemutató sem kizárt. A Spacefox igazi átmeneti járgány: nevezhetjük magas kombinak, vagy a megszokottnál egy picivel nyúlánkabb, hosszú orrú buszlimuzinnak is. Az autó 4,18 méter hosszú, azaz vagy 13 centiméterrel lóg túl legnagyobb vetélytársán, az Opel/Chevrolet Meriván, de a hossz nem minden. A 2,464 méteres tengelytáv határozottan kisautós, így nem valószínû, hogy az 1,66 méter széles és 1,576 méter magas jármû utastere túlzottan kényelmes volna; összehasonlításképp a Meriva tengelytávja 2,63 méter. A csomagtartó ugyanakkor meglehetõsen tágas, övvonalig pakolva 430 literes. Az autót egyelõre egyféle motorral készítik: az 1,6 literes, nyolcszelepes TotalFlex motor 101 lóerõs, és egyaránt használható benzinnel, illetve alkohollal. A SpaceFox így 11,1 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, a végsebessége 173 km/h, átlagfogyasztása pedig 7,2 liter benzin vagy 10,8 liter alkohol 100 kilométeren. A típus április végén kerül a dél-amerikai VW-kereskedésekbe, de egyáltalán nem biztos, hogy a típus eljut Európába is, bár a VW-nek ebben a kategóriában egyelõre nincs egyetlen más típusa sem.
Világrekord: 24 tankkal a Föld körül Egy angol házaspár mindössze 24 tank, összesen 1303 liter benzinnel autózta körbe a Földet, ezzel pedig egy csapásra be is kerültek a Guiness-rekordok könyvébe. A különleges üzemanyag hozzánk is megérkezhet. 2006. április 4-én John és Helen Taylor 78 nap folyamatos autózást követõen megérkezik Londonba, és ezzel véget ér a Shell Üzemanyag-takarékossági Világrekord-kísérlet. A motor leállításával, az embert próbáló kísérlet befejeztével, a Shell-lel együtt új Guinness világrekordot állítanak fel: egy átlagos autóval, a legkevesebb üzemanyag felhasználással járó világ körüli út rekordját, mindössze 24 tanknyi Shell benzin ? az új üzemanyag-hatékony Formula ? felhasználásával. A Taylor házaspár január 17-én indult útnak, és 78 nap alatt 25 országon áthaladva 28 970 km-t tett meg. Az út legjelentõsebb számadata azonban minden bizonnyal az út során felhasznált üzemanyag- mennyiség: mindössze 1303 liter üzemanyagra volt szükségük, amely azt jelenti, hogy 22,2 km/l átlagos fogyasztást sikerült elérni! A VW hivatalos kombinált ciklusra (városi és országúti ciklusok kombinációja) vonatkozó adatait tekintve, - amely egy Volkswagen Golf 1.6 FSI esetén 7 liter/100 km, azaz 14,3 km/l - ez az eredmény egyaránt meglepõ és rendkívüli. Az út során a házaspár szélsõséges idõjárási körülményekkel és útviszonyokkal találkozott. Autóztak mínusz 15 Celsius fokban Macedóniában, plusz 46 Celsius fokban az ausztráliai vadonban. Vezettek jégesõben, trópusi viharban, ciklonban, felhõszakadásban, szélviharban, hóesésben és árvizes területen egyaránt. Áthajtottak síkságokon, hegyvidéken és hepehupás ösvényeken. Azonban a nehéz körülmények ellenére is sikerült teljesíteni a rekordot a Shell innovatív Üzemanyag-hatékony Formulájának és a "jóval - messzebb" vezetési technikának köszönhetõen. A házaspárt miniszterek köszöntötték, táncoló tevék, rapsztárok és maori harcosok szórakoztatták. Indiában majmokkal, Bangkokban szélsebes tuk-tukokkal (motorizált riksa) találkoztak. Bármerre is jártak, a média és az emberek ünnepelték õket. Az út során gyönyörû tájakat és számos világhírû látnivalót láttak: a svájci Luzerni-tótól kezdve a havas cseh hegyvidékig, a Sydney-i Operaháztól kezdve a San Franciscó-i Golden Gate hídig. A rekord felállítást követõen a Shell a világ több országában is bevezeti az üzemanyag-hatékony Formulát
Másfél millió Volkswagen Passat A Volkswagen-konszern zwickaui üzemében elkészült a másfél milliomodik Passat típusú járgány, amit egy kis felhajtással ünnepeltek a dolgozók. A Golf után az egyik legnépszerûbb VW-modell a Passat, ami nem is csoda, hiszen egy megbízható, nagydarab családi batár, errõl egyébként mi is meggyõzõdhettünk a gyakorlatban.A jeles típust számos VW-gyárban szerelik össze a világ számos pontján, és - minõ véletlen - az egyikben március végén pont elértek a másfél milliomodik példányhoz. A jeles alkalomból kifolyólag behúzták a fékkart, leállították a szalagokat, elõkerült néhány pezsgõ és az ilyenkor elmaradhatatlan virágcsokor. A nõi dolgozók felbokrétázása még csak érthetõ, ám abban már az olvasóink ötleteit is várjuk, hogy az ünnepi autó orrára miért kell vágott virágot ragasztani.A jubileumi modell egyébként egy 3,6 literes, V6-os motorral szerelt szedán, amit az Egyesült Államokban fognak értékesíteni. (origo/MTI)
Volkswagen Beetle Forever!!!
meg amugy is, a 8v az mélyebbröl huz, a 16v-t pedig jobban kell pörgetni.
Az 1.4-es az 16V az 1.2-es a 8V.
Nincs beleírva. Hát ha mennék egyszer 16 majd 8V vel biztos megtudnám állapítani, de így nem. Hol?
Csak lehet érezni, hogy mennyire húz, vagy ilyesmi. De valahol, a motor burkolatán ott kellene lennie szerintem, hogy milyen a motor, s ált. a szelepszám is ott szokott lenni...
De ma már, ha bütykölnek a motoron, akkor tudnak még néhány le-t kipréselni belõle, úgy hogy a szelepszám nem változik. De ez már nagyon bonyolult, hogy mikor, melyik hogy volt...
Van 1.4-es 100 le-s motor a vw-nél, s régebben volt 1.6-os is ami anno 75, késõbb 100 le-s lett. Az 1.4-es pedig 60 le volt, ma már vna 75 és 100 lovas is...