A németek is elkészítik saját kisteherautójukat, elsõként az európai autógyártók közül. Az RPU, azaz Robust Pick-Up néven emlegetett típus fejlesztését a VW haszonjármû-gyártó részlegére bízták, és a tervek szerint a típus Európában, Dél-Amerikában és a Távol-Keleten is forgalomba kerül.
Az új kisteherautó állítólag méreteit és felépítését tekintve is a Toyota Hilux, a Ford Ranger/Mazda BT-50, a Mitsubishi L200-as, a Nissan Navarra és a többi hasonló típus ellenfele lesz, és bár a részleteket egyelõre nem ismerjük pontosan, több mint valószínû, hogy a Transporter sorozat alvázas változatainak mûszaki megoldásait örökli. A gyártás legalább három helyszínen folyik majd: a VW Hannoveri haszonjármû-gyárában, valamelyik dél-amerikai leányvállalatnál – vagy Brazíliában vagy Argentínában – és Dél-Afrikában, ahol a jobbkormányos változtatok készülhetnek. Úgy tudjuk, ezek mellett egy negyedik gyártósor felállítását is fontolgatják a Népi Kínában.
A Volkswagen korábban már próbálkozott ezen a piacon: a Golf/Jetta sorozat elsõ generációjára épülõ VW Caddy 1980-tól igyekezett megnyerni a közönséget, az 1989-tõl pedig Németországban gyártott Toyota Hiluxokat forgalmaztak VW Taro néven. Az 1990-es évek vége óta azonban nincs igazi VW pick-up, így a piacot ebben a kategóriában ma már szinte kizárólag japán termékek uralják.