* gyönyörû * elöl kényelmes * az 1.4 TSI lehet gyors is, lehet spórolós is * nagyon feltûnõ
Ellene
* nem praktikus (mi ez, családi egyterû? ott rossz pont, de itt???) * nem olyan erõs, mint papíron (160 LE kevés????) * normál használatban sokat eszik (Egy sport coupé mennyit egyen??) * nagyon feltûnõ (?????)
A vezess.hu nem volt elájulva a Scirocco-tól...De hát mit várjunk olyanoktól, akik szintén nem túl VW barátok...
Nagyon meg lehet bánni, ha az ember eladja, mert nagyon nehéz újra jót találni. Ezért nem fogom sosem eladni az enyémet...inkább mennék a híd alá akár...
Hát igen, de a Bogár az nagyon hiányzik. Akinek egyszer már volt Bogara, az szerintem elõbb-utóbb újra Bogár-tulaj lesz. Én legalábbis nagyon-nagyon hiányolom a régi kis '74-esemet....
Hát, érthetõ...És biztos lesz még jó vétel, legrosszabb esetben külföldön kell körbenézni, ott még lehet olykor szépet/jót találni nem is olyan drágán...
Áhh, nálam reménytelen... :( Iszonyat megemelkedett a lakáshitel + az esküvõre is félre kell tenni ami szintén idén lesz. Egy lottó nyeremény azért segítene rendesen. :)
Az jó, ha olyanok vannak körülötted, akik vagy ingyen, vagy szívességbõl megcsinálják és nem kérnek munkadíjat. Így sokat lehet megspórolni. Én ilyen téren peches vagyok :( Nekünk még a családban sem volt soha senkinek köze bogárhoz semmilyen téren...
Jó vétel ez a fekete-piros ennek tudatában. Szerintem hívd fel az eladót, sosem lehet tudni. Talán megtudtok beszélni valami olyat, ami neked is és neki is jó. Lehet nem sürgõs neki a pénz...
Hasonló volt az én bogarammal is. Nem volt meg minden pénzem rá, de felhívtam és mi lett az eredmény?! :D Ez:
Tudom, hogy lesz vele munka (mivel már volt egy Bogim, amit felújítottam), de mindent mi csinálnánk rajta. Ismerõsömék is így raktak össze egy Bogit - saját maguk -, és valami hihetetlen gyönyörû lett. Csak utána nemsokkal eladták 800k-ért... :(
Az vígasztaljon, hogy már hónapok óta hirdetik és senki nem vette meg. Ha tényleg olyan jó, akkor már rég elvitték volna...Úgyhogy élõben biztos más. Lehet a hibáival együtt is megérné, de szinte 100, hogy élõben nem olyan jó, mint a képeken...
Ez sem olyan álom vétel hidd el...Igen, sokak szerint megéri, és ha azt vesszük, hogy jó állapotban van, és az évjáratot, akkor igen, megéri, de ha szép autót akarsz csinálni belõle, akkor még 300-400, akár 500 ezer is rá fog menni, mert a fényezése már nem a legjobb, a kárpitozását is meg kell csinálni plusz sok apróságot. Lehet 290-be kerül, de még vizsga rá, átírás, s már 380-ban lenne és még semmit sem csináltál vele. De tény, hogy alapnak nem rossz, mert ennyikért romokat árulnak általában...
Árban is nagyon jó, és többen látták, azt mondták ennyiért ajándék, nagyon egyben van. Viszon lakásvásárlás / hiteltörlesztés miatt anyagilag kb. a béka segge alatt vagyok. :((( Szétvet az ideg. :((
Ja és még azt akartam leírni, hogy az új Golf annyira még nem tetszik, mint az 5-ös, de annak idején ugyanez volt az érzésem az 5-ös megjelenésekor is. Akkor még a 4-es volt a legszebb Golf a számomra. Szóval kell egy kis idõ, amíg beérik a design, de utána igazán idõtálló marad. A Fiat Bravo designja sem rossz, de 1-2 év alatt úgy meg lehet unni, hogy csak na.
Itt is írnak róla, hogy unalmas a Golf. Nem jó, ha ennyire megmondják a frankót egy szubjektív dologról, mert nekem pl. jobban tetszik, mint a "designbajnok" Fiat Bravo. A szerintem ocsmány konkureksekrõl (Toyota Auris, Focus stb.) nem is beszélve. Szóval ez szubjektív, jó, ha az embernek megvan a véleménye, de ezekben a cikkekben (fõleg a Totalcaron) olyan magabiztossággal jelentik ki ezeket a dolgokat, mintha a pápa mondta volna.
Az Új Bogár óta nem készült olyan típus a Volkswagennél, amely Észak-Amerikában is sikeres lett volna, de már készül az új német csodafegyver, az NMS.
A gyártó ugyan csak egy vázlatot mutatott a készülõ típusról, de így is egyértelmû, hogy hol támadnak a németek: megpróbálják megszorongatni az Egyesült Államok legnépszerûbb személyautóit. Odaát ezt a szerepet nagydarab szedánok játsszák: a piac legnépszerûbbje a Toyota Camry és a Honda Accord, két olcsó, de jó minõségû és tágas négyajtós. A Volkswagen eddig a Passattal próbált érvényesülni Amerikában is, de az európai slágermodell az Atlanti-óceán túlpartján túl szûknek és drágának bizonyult.
Ezt a problémát próbálják megoldani az NMS révén, amely méreteiben és árában is inkább megfelel az igényeknek. A vázlat alapján úgy néz ki, ismét jó arányú, de egyszerû formatervvel próbálnak a japán riválisok elé vágni, ami nem is meglepõ: Európában - különösen a Golf esetében - már többszörösen bevált ez a taktika. Új mûszaki tartalomról persze szó sem lehet: a VW korábbi gyakorlatához híven egy már meglevõ platformra építkezik. A pletykák szerint a Passat CC mûszaki alapjait használják majd, bár az NMS szélesebbnek és hosszabbnak ígérkezik. A motorválaszték közvetlen befecskendezéses benzinmotorokból, és egy vagy két tiszta üzemû turbódízelbõl áll majd - valószínûleg olcsón gyártható, de európai viszonylatban nagy hengerûrtartalmúnak számító motorokból, amilyenek a Transporterbõl ismert öthengeresek.
Az NMS bemutatója persze még odébb van: a premier 2010-re várható, elõbb már csak azért sem mutathatják be, mert addig még el kell készülnie a Volkswagen vadonatúj üzemének Észak-Amerikában, ahol a típust gyárthatják.
Használtteszt: Volkswagen 1300 (1972)- A legyõzhetetlen
A múlthéten vettem egy volkswagen golf 1.6 TD-t. Az lenne a kérdésem felétek, hogy van-e valakinek prospektusa illetve szervízkönyve egy 1983as kiadású 1 golfhoz?? Ja és Dieseles!! Köszi a segítségeteket!! Laci!! Ide küldjetek üzenetet légyszíves: [email protected]
Egetrengetõ baromságokat írnak ebben a cikkben. Az autó mindenesetre szép, de nekem még mindig a Golf GTI és R32 a non plus ultra.
Nem sokkal a hatodik generációs Golf bemutatása után debütált az új Golf Plus is, ám az egyterû esetében megelégedtek modellfrissítéssel is a tervezõk. Az autó ráncfelvarrott külsõt, módosított belsõt, új motorokat és váltókat kapott.
Három és fél évvel ezelõtt mutatkozott be a Golf tágasabb testvére, a kompakt egyterû kategóriában induló Golf Plus, ezért a hatodik generációs Golf bemutatása után a Volkswagen tervezõi megelégedtek azzal, hogy modellváltás helyett csupán ráncfelvarrásnak vessék alá az autót.
Az új Golf Plus, bár külsõre immár jobban emlékeztet a hatos Golfra, mégis az ötödik generáció alapjaira épül, ám számos technikai részlete már a hatos szériát idézi. A karosszéria hasonlóságait az új fényszórók és hûtõmaszk hivatott erõsíteni, de áttervezték a hátsó lökhárítót és a tetõsíneket is. Ahogyan modellfrissítésnél szokásos, a Golf Plus új rajzolatú könnyûfém kerekeket, valamint igényesebb utastéri anyagokat kapott. A hatos Golf néhány újdonsága is megtalálható benne: kicserélték a mûszereket, új a kormánykerék, valamint a klímaberendezés kezelõfelülete is. A kínálat is változott, az adagolófúvókás dízelmotorokat már az új, közös nyomócsöves dízelekre cserélték, amelyek teljesítménye 90 és 140 lóerõ közötti lehet, fogyasztásuk mintegy 8 decivel kisebb elõdjük étvágyánál. Elhagyták a hagyományos automataváltókat, helyettük a dupla kuplungos DSG automatizált váltó hat- és hétfokozatú kivitelei rendelhetõk, akárcsak a hatos Golfhoz. Olyan extrákat találunk a Golf Plus választékában, mint az adaptív tempomat, a tolatást segítõ kamerával ellátott Park Assist rendszer, de a felszereltségi szinteket is átvariálták. Az extralista különlegességeit a fekete és fehér színû Collectors Edition kivitelen szemléltetik a gyáriak.
Ugyan a bemutatót már decemberben megtartották, a Golf Plus felfrissített változata csak 2009 márciusában érkezik a Volkswagen kereskedéseibe.
Egymillión túl a Volkswagen Touran
Hat évvel bemutatása után a Volkswagen Touran átlépte az egymilliós példányszámot. Az egymilliomodik egyterût egy hamburgi család rendelte, akiknek a wolfsburgi központban a Volkswagen értékesítési vezetõje adta át a fekete színû autót. A Touran egyébként hazájában és több európai országban is piacvezetõ kategóriájában, az eladott modellek több mint 50 százalékában pedig az 1,9-es PD TDI motor dolgozott, míg a második legkedveltebb erõforrás a 2,0 TDI motor a németek egyterûjében.
Ennyit arról, hogy megjelenésekor fikázták egyfolytában...
Jól tetted, hogy visszaléptél. Én igaz csak 3-as Golf-ot vettem, de ott is voltak cifra példányok, amikbe belefutottunk. Nagyon meg kell nézni mit vesz az ember.
na kocsi minusz... :( elöl hátul törött volt, és huzopadon is volt. hátszo gumik teljesen minusz, csere, fékek mind, és eddig nem vettem észre (mindig este láttam) de a hátso lökhárito valami gusztustalanul volt lefényezve. szal kivertem belõlük a foglalomat, és hagytam a faszba... :(
remélem nem havazik be köv hétre mert olyan szép, szörös nyári papucsok vannak rajta hogy ihaj... :) ha kicsit is esik leteszem és átnyergelek öcsi jettájára :P az lenne a legnagyobb kínzás...
na ma viszek 100k foglalót, a szerviz-km parát tisztáztuk, a svájci szervizt ami már nem vw volt lenyomoztam, ugy tünt sok vw-vel foglalkoznak :) a galéria tele volt tuningtörpékkel :) gyanitom ott chippelték meg. miután ez nagyjábol tisztázodott, péntekre kaptam idõpontot a porsche budába állapotfelmérésre, oda visszük, valami nepper hoz probarendszámot rá. akkor legalább meg tudom majd kicsit rendesebben hajtani. ha a szervizesek azt mondják hogy nincs para, akkor köv héten megvan a kis piros... utána nagyszerviz, folyadékcserék, meg a szerelömmel belemászatok hogy tényleg minden okés-e. a mai foglalós szerzõdésbe pedig az eladó beleirta hogy ha fény derül bármilyen gondra az átvizsgálásnál, õ állja a teljes javítási költséget. szal eddig ennyi. folyamatosan tudositok :) már 3 napja nem alszok és csak a folyamatos lábremegés és az adrenalin tart ébren, mielött elhoznám, elötte este rászivok egy baszottnagy viccescigire és kialszom magam... :)
Nem tudtam róla, hogy a teljesítmény is módosult ennél a kiadásnál.
Golf GTI-bõl egyébként szerintem csak 200 lovas létezik.
Ettõl függetlenül lehet jó az autó, de sajnos félõ, hogy nem a legkorrektebb a kereskedõ. Gondold át az egészet, mert ezekután az a fõ kérdés, hogy bízhatsz-e bennük.
na leinformáltam és ugy döntöttem hogy vagy engednek minimum másfél misit, akkor elhozom, ha nem akkor bukta. történés: a check szerint svájcban lett forgalomba állitva 2004 végén. utolso szerviz a rendszer szerint 2006közepe, akkor 28000 km volt benne. azóta semmi. ha ugy nézem ez egy átlagos futásteljesitmény, és ha a gondolatmenetet folytatom még reális is lehet az 52 ezer km amit kiir. másik bukta dolog amit kideritettem: azt mondták valami jubileumi kiadás, ugyhogy utánanéztem. valóban van jubileumi kiadás belõle, az Edition 30, ami valóban így néz ki, de "apró" hiányosságok is felmerültek :) pl az edition 30 felirat a hátuljáról, a belsõ fekete-piros bõr kárpit, fekete-bõr kormány, és a lóerõ se stimmel, amit mondtak mert papiron az 230 loerö, ezek meg 250-rõl magyaráztak nekem. slusszpoén: hacsak nem utaztak az idõben, akkor ez az autó nem létezhet, mert ezt az Edition 30-at 2006-ban adták ki valamikor... szóval bukta vagy nemtom. még agyalok kicsit rajta.
na elkértem az alvázszámot, ezt most lecsekkolja haver nekem a mátrixban, fater jön ma fel pestre õ is megnézi a kocsit, és még ráteszünk az önerõre, ugyhogy másfél misi 3 évre casco-val 54 körül lenne kb. nem is vészes. na ma este még több dolog fog kiderülni és az alvázszámcsekkolásra is kiváncsi leszek.
Én is a használtat tartom elõnyösebb választásnak. Ezzel szemben egy pár éves sokkal többet állt kint az utcán hóban/fagyban, mint egy új Suzuki. Ráadásul valószínûleg a VW-k és az Audik is kint állnak a telepen Németországban. Én eddig csak használt autót vettem, tehát gondolhatod, hogy mennyire egyezik a véleményünk.
mindenesetre megprobálok intézni valami probarendszámot vagy nemtom, mindenképpen akarok vele menni. nehogy nagy fékezésnél az ároknak vegye az irányt az odaqrt futomü miatt, vagy mondjuk ráz 130 felett pl. aztán mindenképpen elviszem bevizsgáltatni, a porsche budánál az arc elég készségesnek tünt, és 15k-t mindenképpen megér egy ilyen autonál... uristen rengeteg pöcsölés lesz már látom...
Én õszintén bevallom, vadi új autót nem vennék, még ha sok pénzem lenne, akkor sem...Nem csak az értékvesztés miatt, hanem egyébként sem.
Itt, pl.: a Suzuki gyárban a kocsik kint állnak, hóban, fagyban, kánikulában, elég sokáig. Ez már eleve nem új. Nem is tesz jót nekik, az biztos...
Sokkal biztosabb egy pár éves nált haszautót venni, amirõl tudni lehet, hogy nem volt semmi baja és megfelelõen használták, ráadásul semmivel sem rosszabb az újnál, ráadásul olcsóbb...
Én nem tudok tanácsot adni :( Ez egy nagyon nagy lutri. Mindenképp vállalsz kockázatot. A németországi származás ebben az esetben szerintem sem pozitívum, legfeljebb a futómû állapota miatt. Eddig két németországi autóm volt (most is az van). Soha nem volt velük probléma, de lehet, hogy ez annak tudható be, hogy korrekt kereskedõktõl vettem õket. Szoktam sokat olvasni autós jogi témában, de ebben az esetben nem nagyon tudok tanácsot adni sajnos.
na neked se kell szégyenkezni! meg azok a bogarak nem igazi bogarak csak tréleren viszik azt az agyonrestaurált "vackot", te meg élvezed a kis Kaefer-ed társaságát
Ráadásul egy ilyen autónál nagy a veszélye, hogy az elõzõ tulaj száguldozott vele, így túl volt hajtva, esetleg törött is volt, de kijavították, szóval vigyázni kell...Fõleg, ha az elõzõ tulaj egy 18 éves taknyos kölyök volt, aki apucitól kapta és csak vagánykodni tudott és ezerrel menni vele...
Mindenképpen ki kell próbálni, ha van rendszám rajta, ha nincs...
A külföldrõl behozott autókkal én nem mindig vagyok kibékülve. Nem tudom miért, több az esély, hogy az a kocsi nem is olyan, mint amilyennek mondják. Ha valami gyanúsan jó/olcsó, akkor ott óvatosnak kell lenni. Körbe kell nézni, kb. mennyit kérnek azonos modellért itthon, és külföldön is és ahhoz kell az árát hasonlítani.
Én abszolute nem tudom, laikus vagyok ebben a témában. De csak józan ésszel én azt mondom, hogy amikor a szalonban is átbasznak és törött autót veszel újként, vigyázni kell.
A km óra kb. egy 60 mp melóval annyit mutat, amennyit akarsz, nem úgy mint régen, hogy még tekerned kellett.
Pl. én most kis kutatás után jöttem rá a szervízkijelzõ nullázására. Én naív azt hittem elektronika kell hozzá. Hát 3 mp és csak a kezed kell hozzá. :D
Ha nekem lenne egy 200 lovas gépem, nem hiszem, hogy ne használtam volna ki, szóval adtak neki gondolom. 4 év alatt 52k km. Necces. Évi 15 km, mert lehet hogy csak 3,5 éves.
De lehet tényleg nem használták és minden hiperkirály szóval ehhez hozzáértõ ember kell, de lehet, hogy még az is kevés.
De így képrõl nagyon szép, meg a felszereltsége is. Nagyon király!
na hát az a szituu hogy megnéztem... és szerelmes lettem. valami jubileumi kiadás vagy miarák, kinti szervizkönyvvel, behozatta apuka a gyereknek, de felvették valami durvafizetõs iskolába ugyhogy vagy auto vagy iskola. ugyhogy eladják a kocsit. namármost amivel bajom van. volt rajta probarendszám, de lejárt, nincs forgalomba helyezve, de ki van rá fizetve a regadó. ez létezik? elvileg én lennék az elsõ magyarországi tulajdonos. ránézésre a kilométer annyi lehet amennyit mondanak, 52 ezer van benne. mivel nincs rajta rendszám nem lehet nagy probakört menni vele sajnos... a telepen azért elég meggyözö volt... mondjatok nekem okosat pliz. meg milyen papirokat követeljek, hogyan, stb minden tanácsot örömmel fogadok :)
Hát a magyar ürge simán visszapörgethette, ha akarta. A németek nem hiszem, ott állítólag nem szokás ilyet.
erre van a legnagyobb esély. meg ott talán kicsit megbizhatobbak a használtauto árulok, nagy mokolással jár egy ilyenben visszapörgetni a kilométerorát? mekkora az esélye?