A Dark Avatar kiegészítõ aranyba ment, megjelenés február 14-én. A galciv2-õn van pár kép afféle "ilyen volt - ilyen lett" formában, meg rengeteg preview.
Legalabb benned ne csalodjak mar!:D
Én azért még néha elõveszem!;)))
Eddig tartott az orulet...:(
Akkor lehet patchelni v. az eredeti kell hozza valamint hol lehet modokat leszedni hozza
A magyarítással kapcsolatban bizonyos technikai problémák adódtak, még filózok, mi lenne a jobb megoldás rá. Mûködik, de nem akarom felülverni az eredeti angol szövegeket, mert akkor a késõbbi patch-ek nem mennek fel. Lehetséges más könyvtárba helyezni a magyar fájlokat, de ez esetben bele kell piszkálni az exe-be, ami megintcsak gátolja a patch-ek felrakását. Egyébként kb. az ötöde van kész, de idõhiány miatt idén már biztosan nem fog elkészülni.
Az approval es az influence tipusu parcellakra mit erdemes epiteni?
Tegnaptól tölthetõ az 1.40X (final) patch, fõként bugfixekkel, de van pár módosítás is. Changelog itt, a patch a galciv2.com-on.
Egy kis állapotjelentés: haladok, haladok, most kb. 15%-nál járok. A képernyõk, menük jelentõs része kész, de vannak már fordítások a diplomáciai részhez is. Ígértem két hete egy preview változatot, ezt most hétvégén igyekszem kirakni. Lesznek még benne tördelési, kilógási hibák (amiket elfelejtettem javítani), de egyéb probléma nem hiszem, hogy elõfordul (több tucat órányi játék után sem volt gond a magyarítás miatt).
Két hír a GalCiv2.com-ról: -A Dark Avatar jövõ februárban jön, de elõtte public beta tesztelés is lesz. -A készítõk összeálltak az Ironclad Games-szel és új, GalCiv - Homeworld - Total Annihilation elemeket tartalmazó RTS (!) ûrstratégiát készítenek "Sins of a Solar Empire" címmel. (<i>"In terms of what the game play is like, probably the best analogy would be that it plays quite a bit like Homeworld meets Galactic Civilizations meets Total Annihilation. It has a truly epic feel like Galactic Civilizations, has a visual and game play feel like Homeworld but allows the player to queue up commands and build a strong strategy ala Total Annihilation. It's not about how fast you can click, it's about how good of a strategy you can put together."</i>) Várható megjelenés: 2007 augusztus. Hát, nemtom'...
Magyarítás: A játék jól kezeli az ékezeteket, de nem képes felismerni õket olyan helyzetben, amikor be kell tördelni több sorba a szöveget, ezért aztán szívfájdalom nélkül szétdarabolja a szavakat az ékezeteknél is, ha kell... Érdekes módon az általános kisbetûs scrollos panelben ezt nem csinálja, de bármilyen gomb/menü/címsor feliratnál már igen. Egyébként a fordítás kb. 13%-nál jár, de a fenti hibák miatt jópár helyen még szétesik, ezeket vadászom és javítom, ha tudom (átfogalmazással, vagy kényszerített sortöréssel, ha lehet).
Nincs benne olyan rohadt sok szöveg, mint mondjuk a Torment-ben volt (az 5 mega volt, ez kb. szûk 1 mega, a kampányok nélkül), egyedül is megbírkózom vele. Remélem... ;) Egyébként szabadidõm nem sok van. A fordítás nagy része is munkaidõben zajlik. :P
Elkezdtem a játékot magyarra fordítani. :) A hét végére talán már lesz belõle egy publikus változat, ami pár helyen már magyar lesz, aztán majd idõnként frissítem, ahogy haladok.
nekem 1 gb ram és nem swapolás meg erölködés miatt lép ki hanem mintha program hiba lenne :C
Nekem Radeon 9550/128 és 512MB memória (és Athlon XP 1700, semmi húzás) mellett nem fagy, viszont egy bizonyos idõ múlva (úgy 1-2 óra, térképtõl, zsúfoltságtól függ) némileg akadozik és csatában / robbanáskor nagyon gyûri a vinyót. Ha be volt kapcsolva a 4xAA, akkor már a legelsõ robbanás effekttõl kezdve csinálta, folyamatosan, gyakorlatilag élvezhetetlenül lelassulva. Az AA-t kikapcsoltam, azóta sokkal jobb a helyzet. Sztem swapol, mint állat, és nálam azért nem fagy ki, mert egy 1 gigás partíció van a swap-nak odaadva fullosan, max. kezdõmérettel, hogy azon garázdálkodjon, ne máshol. :) Feltételezem, valahol még mindig van benne egy kis memory leak, ezért allokál folyamatosan memóriát, aztán egyszercsak elfogy. De ez csak tipp.
Ja, és a válasz a kérdésemre (mi van, ha kilépünk az United Planets-bõl?): -Többé nem érvényes ránk semmiféle U.P. verdikt, szavazati jogunk sincs. -Viszont megszûnik mindenfajta kereskedelmi bevétel, illetve valószínûleg a diplomácia is kis mértékben hátrányt szenved.
Mérlegelni kell, megéri-e. Azt nem tudom, hogy vissza lehet-e lépni, de nem találtam ilyen lehetõséget.
Nem vagyok trekker, nem tudom, milyen a DS9. :)
Közben ellentámadást tudtam irányítani, és a terran-ellenes szövetség egyik tagját már majdnem lenulláztam. Erre a második leggyengébb azonnal békét ajánlott vmi olyasmi szöveggel, hogy "tudjuk, hogy meggondolatlanok voltunk, és hát... a fene se gondolta volna, hogy feltörlöd a padlót velünk". :D (Persze pár körrel késõbb az alliance miatt mégiscsak újra hadat üzent.)
Tegnap új játékot kezdtem: large méret, common bolygó és csillagszám, terran nemzet, 5 ellenfél, simple intelligencia, Kryo mod + SW pack, szokásos beállítások (#407). Már az elején hátrányba kerültem, mert szélen kezdtem, három másik nemzettel körülvéve, de szerencsére a saját szektoraimban elég jó bolygók voltak, ez valamennyire ellensúlyozta azt, hogy késõbb nem tudtam terjeszkedni. Ráálltam a research + economy-ra, de fejlesztgettem a haderõmet is. Közben kitört a háború, két nagy nemzet megette a legkisebbet, aztán gondolom kellett vmi indok, hogy engem is sorra vegyenek, ezért jött egy olyan "véletlen" esemény, amelyben a nagykövetem "véletlenül" összetévesztette a legnagyobb nemzet vezetõjét vmi nulla pasassal, mire megsértõdtek és hadat üzentek. Pár körrel késõbb már hárman rontottak rám karöltve. Hát, meleg helyzet volt... Jobbak voltak a hajóik, mint az enyémek, de nekem erõs bázisaim vannak, és azokkal sokáig szórakoztak, aztána beértek a fejlesztéseim is, és végre közepes méretû hajókkal is védekezhettem ellenük. Volt pár kör, amikor eléggé ingatag lábakon állt a fennmaradásom, a tanácsadóim is kiabáltak, hogy vesztett helyzet van, de mégis sikerült talpraállni (bár pénzügyileg erõsen megviselt). Idõnként elõfordult az is, hogy vmelyik fél békét kötött egy-egy nagyobb vereség után, de mivel alliance-ben voltak, pár kör után újra hadba álltak. Az eddigi tiszta játékidõ kb. 90%-ában folyamatos háború zajlik, 4-5 körönként ûrcsatákkal 5-10 hajó között... Már-már megfordult volna a helyzet, amikor újabb "véletlen" esemény történt: a fõellenfél talált vmi cuccot, amitõl a fõ szektor és a szomszédos szektorok összes lakatlan bolygója 6-os lett. Két szektorban én is érintett voltam, de "véletlenül" csupa olyan csillag volt bennük, ahol csak 1-2 bolygó akadt... Mindegy, megindult a kolonizálási harc, most kicsit áttolódott a háború az új telepek környékére. Jelenleg igazi állóháború zajlik, õk (még) nem tudnak olyan erõt felvonultatni, amit vissza ne vernék, nekem viszont nincs (még) annyi tartalékom, hogy átmehessek támadásba. Ráadásul a fõellenfél - láthatóan megviselve - nekiállt influence-szel az egyik haverját bekebelezni, hogy új erõforrásokat nyerjen. Kíváncsi leszek, mikor ugranak egymásnak. :) Mindegy, nekem pár körön belül már három csillagrombolóm is lesz, és készülnek a továbbiak is, no meg a jó kis Trooper 5K1 szállítóim (5000 katona egyszerre) is szépen sorakoznak a hátország biztos védelmében, aztán nekiállok támadni, hogy ne érezze már olyan jól magát - no meg, hogy lelassítsam, mert hiába fejletlenebbek, sokkal több bolygójuk van és idõvel biztosan utólérnének. ;)
Kérdés: az U.N.-bõl lépett már ki valaki? Mik a következmények? Késõbb vissza lehet térni?
najo nekem igy is lefagy kevés a 128 mb video ram? vagy az egy giga ram?
Normal szint alatt az ellenfél AI panaszkodik, ha ráállok a bolygóira pár transporttal (készülõdvén az egyszerre, egy kör alatti lerohanásra). Szól, hogy ez nem túl szívélyes lépés, és ha minimum "intelligent" szintûek lennének a hadvezérei intelligenciája, akkor nem úsznám meg ennyivel. De egyébként nem mer megtámadni. :)
Úgy vettem észre magasabb szinten az ellen AI-je hatékonyabb döntéseket hoz, építésben fejlesztésben, miegymásban. Én mostanában challenging szintre szoktam a nehézséget állítani, de random AI-szinttel. Szal vannak tök hülyék is, meg szuperek is.
Igyekszem a tök hülyéket az elején kiütni és így növelni a birodalmamat, aztán nekimenni a nagyeszûnek, bár valszeg fordítva jobb lenne, mert az okos Ai-k is pont így csinálják.
Hú, nálam a multkor hullottak így a politikusok mint a legyek. Kiba mérges voltam, mert éppen a bolygóimat akartam fejleszteni inkább, meg már egy csomó influance bázist építgettem, hogy úgy hódítsam el szép lassan a kiszemel áldozat bolygóit.
Épp hogy befejzeztem egy háborút, már is lelõtték a következõt. Elég gáz volt, mert közben a többiek a térkép másik végén, meg elkezdtek elhúzni.
Besz*rok, ilyet még nem láttam ebben a játékban: egy szomszédos nagyobb birodalom vezetõje baráti kapcsolatokat ápolandó meglátogatta egy bolygómat, de egy helyi paraszt lelõtte, mire persze rögtön kitört a háború. A poén az, hogy az ellenfél emellett valami titokzatos forrásból kapott egy csomó hajót is ingyen (mondjuk elég gyengék voltak), amelyek a térképen random szétszóródva jelentek meg. Nem vele akartam kezdeni az irtást, de ha már így alakult... ;)
Ja, és sikerült elérnem a csillagrombolókat. Négyet is építettem a birodalmi változatból, a legutolsó volt a legerõsebb (psyonic shredder-ek, plazmaágyúk, fotontorpedók, stb.) - és a legdrágább (kb. 1000 kredit), de a fõ gyártelepem 10 kör alatt összerakta. Többre már nem jutott idõ, az utolsó nemzet is feladta. :)
Passz, nem tudom, mennyiben jelent többet. :) Feltételezem a beállított intelligencia súlyozott paraméterekkel dolgozik, és átlagos üzemmódban azt a taktikát választja, ami a paraméterek alapján neki ideális. Extra számításokkal esetleg kipróbálhat több verziót is, és lehet, hogy jobbat talál. Mint mondjuk egy sakkprogram, ami több lépéssel elõre gondolkozik. De ez csak filozofálgatás a részemrõl, fogalmam sincs, pontosan mit csinál az a kapcsoló. :)
-Nem, az "extra AI" azt a beállítást jelenti, ami üresjáratban több CPU idõt engedélyez a gépi ellenfelek számítgatásaihoz. Vhol ott van a beállítóképernyõn ezt is ("extra CPU time for AI", vagy ilyesmi). -A kis fajokat meg persze, hogy engedélyezni kell. :) -Normal-nál magasabb intelligenciát még nem próbáltam, de vannak itt olyanok, akik tudtommal igen, majd õk válaszolnak. :)
Koszi szepen ezt az informacioban gazdag hozzaszolast!:)
Extra AI alatt a kissebb fajokat erted? En szeretem oket, mindig ok kapjak tolem az elso pofont, rajtuk gyujtenek "tapasztalatot" az invazios hadtesteim!:))
A tobbi faj inteligenciajat hanyas szintre allitsam, hogy kicsit tobb legyen a kihivas?
A Kryo mod alapfeltétel a legtöbb ship pack-hoz, önmaga nem tartalmaz plusz hajókat, tehát igen, külön kell letölteni. :) A galciv2.com-on három SW hajócsomag van, ebbõl kettõ Kryo-s, a harmadik azt hiszem, Omega mod-ot kér (azt még nem próbáltam). A Kryo-hoz valók vmi "Star Wars ship pack vol 1" és "... vol 2" néven vannak. Ha rákeresel a letöltéseknél minden kategóriában (all category) a "star wars" szavakra, tutira kidobja õket. A Kryo is ugyanitt van vhol (a Mod-ok között).
jön a kieg Galactic Civilizations II: Dark Avatar The year is 2226 and the Drengin Empire reigns supreme across the galaxy. But something utterly evil is devouring the Drengin Empire from within.
Általában medium galaxy (nem szoktam sokáig nyújtani), normal számú rendszer + bolygóminõség, scattered vagy tight clusters, normal tech rate (igen, a fejlesztési idõt befolyásolja), normal AI, influence / alliance victory és tech trade kikapcsolva, extra AI kikapcsolva, többnyire terran faj (módosított tulajdonságokkal) és industrialist vagy technologist párt. Így is elég könnyû, de én általában a research-ra és az economy-ra gyúrok, másodsorban morálra és gyártásra. Gyorsan kifejlesztem az alapdolgokat, aztán amint lehet, evil-re váltok (ingyen starbase upgrade-ek :) ), és rögtön nekiállok az inváziós fejlesztéseknek (amit lehet, mindent max-ra). Amikor kész, olcsó cargo hull-okra pakolok advanced troop modulokat, így egy hajóról egyszerre 5-7000 katonát tudok ledobni egy bolygón, ami 6-7 pontnyi soldiering elõnynél (+mini-soldiers tech állandó használata) már bõven elég 3-5-szörös túlerõ ellen is. :) Eddigre már vannak medium hadihajóim is, ezekkel pucolom le az ócska defender / escort védelmeket, aztán jöhet az invázió. Igyekszem egy nép minden bolygóját egyetlen kör alatt letámadni, mert ha hirtelen sokat buknak, hajlamosak átadni a maradék bolygóikat a második legerõsebb ellenfélnek. És még engem tartanak mindig gonosznak az egész galaxisban... ;) Ahol már kicsit erõsebb technológiájú hajókat látok, oda le szoktam tenni egy military bázist, hajósegítõ modulokkal, ez általában elég az erõviszonyok kiegyenlítéséhez (a gép szinte mindig rááll egy fegyver + páncél kombóra és azt nyomja az égig, a többivel kevésbé foglalkozik).
Egyébként tegnap kipróbáltam a Kryo-féle Ship mod-ot a két Star Wars hajócsomaggal (elérhetõk a galciv2.com-ról). "Természetesen" csak birodalmi hajókat építek, teljesen új élmény mondjuk TIE-ket, vagy Sith Infiltrator-okat upgrade-elni, mint a szokványos modelleket. :) Még csak kb. félúton járok a gyõzelem felé, a csillagrombolókhoz még kell pár kör, mire kifejlesztem a szükséges tech-eket, de már nincs sok hátra. :)
Az lenne a kerdesem, hogy ti milyen beallitasokkal szoktatok kezdeni uj jatekot? Mennyi bolgygo, lakhato bolygo, csillagok szama, suruseguk meg hasonlok? Most egy huge mapon jatszom normalis AI inteligenciaval es szerintem ez igy eleg konnyu, mert alig tamadnak meg, szinte nem is akarnak ellenallni ha megkezdem a terjeszkedest:) A technology rate-nel mit lehet allitani, az miben befolyasolja a jatekot, kevesebb idobe telik kifejleszteni egy uj technologiat?
Elore is koszi!
Ja, vannak érdekes véletlen események. Nekem egyszer vagy 20 lakhatatlan bolygóm átváltozott lakhatóvá, de még milyenné!!! 15-36-os szintûvé.
A kolonizálásukba majdnem bele rokkantam, de attól kezdve nem igazán voltam rászorulva, hogy kicsit is izgasam magam a többi faj miatt.
Az 1.31 miatt újra elõvettem a játékot, és "sajnos" újra elkapott a "csak még egy kört"-betegség is, ami munkanapokon a másnap kora reggeli 6 órás kelésnek egyáltalán nem kedvez. :)
Szóval nálam az 1.2 kimaradt, az 1.1-el játszottam utoljára, így újdonság volt, hogy pl. egy régi sirámom (terv upgrade esetén leszedett mindent a hajókról) már megoldódott, de egyéb kirívó dolgokat még nem vettem észre. Kivéve az alábbit... Elkezdtem egy free játékot, öt + egy saját nagyhatalom, közepes méret, minden más default, én a terran-okat választottam (mint általában). Szóval teltek-múltak az évtizedek, lassan persze én lettem a legnagyobb hatalom, két másik játékos már ki is esett (egyik az én "kezemtõl" ;) ), plusz kisebb fajok is elõbukkantak, de gyorsan eltûntek a történelem színpadáról :) - kivéve egyet. Akkor tûnt fel a dolog, mikor az utóbbi negyedéves jelentésekben rendre õ szerepelt az elsõ helyen. Kicsit jobban ránéztem a központjára, és akkor láttam, hogy négy iszonyat brutál battleship-je van, egyenként vmi 150 körüli támadó- és védõértékkel (lézer + rakéta + lövedék összesen). A mostanság épülõ legnagyobb (huge), legerõsebb, saját tervezésû hajóim talán ha a harmadát-felét el tudják érni ezeknek. Igaz, az én vesszõparipám általában elsõsorban a diplomácia és a miniatürizáció :), de a fegyverrendszereim is (már) a legjobbak az egész galaxisban, szinte minden téren, mégis messze vagyok még ettõl a szinttõl. Nem csoda, hogy mindenki tojik ettõl a kis néptõl (én mondjuk nem, hamarosan le is teszteljük, az önbizalom nagyobb-e, vagy a stratégiai tudás ;) ). Mondjuk emlékszem, egyszer jött egy hír arról, hogy kiástak egy idegen hajót, de azért nem gondoltam volna, hogy ilyet és ennyit... :)
Az 1.2-re is marha sokat kellett várni. A cracker dudezek elég szolidárisak ezzel a céggel.
Nem védik le a terméket igazából, ezért egy kis gyakorlattal rendelkezõ crackernek nem is jelent igazi kihívást. De valszeg pont ezért nem is igazán próbálkoznak.
pedig sok fix van benne nekem pont az volt a bajom hogylefagyott
Nekem egyébként nagyon tetszik, sajnálom, hogy ilyen kevesen játszanak ezzel a játékkal. A grafikája is szép, bár nem a legmodernebb, de szerintem a gamehoz tok megfelel és a hajóépítõ rész tényleg példátlanul jó.
AMI SZERINTEM A LEGNAGYOBB ELÕNY: Ha túl tudsz lépni azon, hogy nincs értelme mindent kifejleszteni - mert ez nem az a játék - akkor rendkívül nagy szabadságot biztosít. Csak érdemes elõre eltervezni, hogy milyen jellegû civilizációt akarsz kialakítani.
Ja: Kijött az 1.3 patch, nem tud valaki serialt esetleg?
Az ûrhajó tervezõ rész különösen vezér!
Csak az a baj, hogy a legutóbbi ujratelepítéskor elfelejtettem kiszedni a c: rõl a mentéseket. Szal lõttek a rocket-scientist karrieremnek.;)
Nos, ennyi? Másfél hónapja senki? Én most találtam rá, csak még nem látszanak a bolygók és a hajók is csúnyák. Olvastam, hogy másnak is probléma volt, de asszem megoldás nem íródott. Talán új videokártya kéne.