Szerintem is menni fog nekik, csak egy ideig felmerült a Nov 24, + aki még nem hallott errõl infót. Ahogy hallom már leginkább csak az AI-t fejlesztik. Az hogy most már merik mutogatni a campaign mapet és egyre több infót jelzi, hogy a grafikai része már valszeg kész, nincsenek "placer"-ek az RTWbõl.
Összesen 21 "faction" lesz, ebbõl 17 játszható (2 ortodox, 3 muszlim, a többi katolikus), a maradék négy pedig késõbb jelenik meg a térképen (mongol betörés ill. az Új Világ felfedézeskor). A pápa pedig fontos szerepe miatt nem játszható.
Sõt! Igazán figyelmes szemlélõdõ azt is látja, hogy az a 11 igazából 12 :) Angol, francia, német, spanyol, aragóniai?, szicíliai, olasz, skót, lengyel, finn?, dán, magyar.
Figyelmes szemlélõdõ a vallásról és keresztes hadjáratokról szóló videóban felfedezheti a 11 katolikus (vélhetõleg játszható) faction címerét. Ha jól látom a sort a magyar címer zárja. Már csak az a kérdés hogy a fehér alapon világos kék kereszt kit takar. Az aragóniai címer lenne, vagy a finnek is játszhatóak lesznek:.)
vmi olyasmit hallottam, hogy akinek ment a rome maxon akadás nélkül, annak ez menni fog mediumon akadás nélkül
"Õk nem játéktervezõk akik képrõl láttak római páncélt hanem esetleg lementek múzeumba esetleg egy teljes történelmi adattár állt a rendelkezésükre az elkészítéshez."
Kérdés : Szerinted a CA hogy gyûjtõtte az anyagot? Lement a múzeumba vagy pedig felkért egy _elismert_ szakembert a korral kapcsolatban, hogy segítse a munkájukat vs. néhány lelkes, az átlagnál olvasottabb fiatallal?
Az elsõ néhány RTR mod egész használható ötleteket adott, hasznos fejlesztés volt, utána elszálltak az önjelölt zsenik és saját szájuk íze szerint írták át a dolgokat, eltünt a színt, savat borsot adó egységek fele, azok is amikrõl írott források vannak, jött helyette a csiga módjára a saját nyálán csúszó gyalogság, a CTD-k és a halmozottan nem mûködõ, bugos "újítások", miközben két pofára kritizáljuk a készítõket hogy most akkor miért van/nincs ott Tier és mi dekurváraokosabbak vagyunk, miközben két mentés nem mûködik két verzió között stb. A történelmi ismereteiket pedig néhány ponton megkérdõjelezném azért, legalábbis az általam olvasott irodalom alapján..
Tény hogy a CA csinált történelmi kompromisszumokat - lásd egyiptom - de én ezt valahogy nem bánom. Igazából a stratégia térképen az AI (vagy inkább hiánya), és a túlzott római-centrikusság irritált.
Mindenesetre ez kissé offtopic (abba is hagyom részemrõl), inkább azt fejtsd ki szerinted a MTW2ben az eddigiek alapján mi az ami ríalizmért kiált. ;)
Szerinted kiherélték szerintem meg csak helyére raktak mindent... És igen RTW-t szeretõ történészek akik ezzel foglalkoztak kezdeményezték a rome Total Realism mod készítését mert fogták a fejüket a sok faszságtól... (egyrészt a provinciáknak köze nemvolt a valósághoz a népek elhelyezkedésének és az egységeknek sem sok közük volt a valósághoz...) Õk nem játéktervezõk akik képrõl láttak római páncélt hanem esetleg lementek múzeumba esetleg egy teljes történelmi adattár állt a rendelkezésükre az elkészítéshez. Etc.
A CA tényleg sok munkát fektetett a kutatásba viszont egy játszható és eladható játékot akartak készíteni, amivel nincs is baj szal a végtermék elég sok részen eltért a "reálistól" amit a modkészítõk próbáltak korrigálni.
Kinek mi jön be, nekem sem tetszett annyira a total realism viszont egy két kisebb modot felraktam én is, fõleg térlép és reális szkin modokat, formáció és AI erõsítõket meg ilyesmit.
Azt hiszem egyet kell értenünk abban hogy nem értünk egyet. :) Nekem nem nagyon jöttek be a Realism modok, az elsõk még csak-csak, aztán felraktam a RTR60-ot és fogtam a fejemet hogy elbasztak/kiheréltek mindent, már elnézést...A megindokolásról meg annyit, hogy mindent meg lehet indokolni, de amit én láttam tõlük az leginkább annyi volt hogy "szerintünk meg nem így volt" stb.. Én hajlamos vagyok az egész eddigi Totalwar sorozat alapján azt gondolni, hogy lényegesen több kutatási munkát fektetett be a CA, mint a forumokon õket ész és érdemi utánajárás nélkül kritizálók. A fórumokon amúgy is hajlamos mindenki mindent jobban tudni, sajnos nekem ez a tapasztalatom.
Nem tudom milyen mod lesz a MTW2-hoz, van egy MTW2-Auctoriso project, majd megnézem milyen, mondjuk abban egyetértek hogy elsõ dolgaim egyike lesz az ágyús elefánt és az egyik trailer alapján taktikai nukleáris töltet jellegel mûködõ, nagy oszmán bombárda kíírtása.
Szerintem meg a hadszervezéssen volt a különbség. Róma az ókori világ legjobban szervezett és legprofesszinálisabb hadserege volt. Olyan állandó és jól képzett katonai erõvel rendelkezett, amivel egyetlen egy akkori birodalom sem. Hiába voltak többen a gallok nem voltak egy színten a római légiók profizmusával.
Sokadrészt a CA-s fiúk elég sokmindent feláldoztak a "balance" oltárán ami történelmi hûséget tekintve kár volt... Egyébként ha lecsekkolod a realism mod fórumai minden változtatás meg van indokolva. Szóval nem légbõl kapott dologként kerültek elõ olyan dolgok, hogy Most akkor a germánok gallok szart sem érnek.... Nem beszélve arról, hogy a germánok igazán labdába sem rúghattak a rome ûáltal felölelt idõszakban lévén fénykorukat pont a birodalom összeomlásának /meggyengülésének idején érték el. idõszámításunk szerint 300-400 körül.
HA kicsit utánanézel ceasar hogy osztotta meg a gallokat és gyõzte le õket egyenként rájössz arra hogy mi volt pont az amit az Ai egyáltalán nem kezelt. mégpedig a törzsek különállása. ez volt ad1:
Ad2: A kelta fémmûvesség állhatott magasszinten nem a szintjével volt baj. A mennyiségével. Ahogy ezt a gall s a german lovasság bizonyítja is. ha sok van belõlük nagyon ütõs ki egységek (fõleg a könnyûlovasságukat szerettemn használni.) de ez nagyon offtoopic.
Hmm, azért szerintem kicsit nézz utána hogy a kelta fémmûvesség milyen magas szinten állt.. Az, hogy a barbárok viszonylagos szervezetlensége és fegyelmezetlensége nem igazán érvényesült, inkább az AI hibája. A germánokkal pl én például elég biztos vagyok benne hogy a hadszervezet a clubmen és variánsain (lsd RTW "realism") túl is mutatott egy két dolgot, a barbár törzsekkel persze megvan az a baj hogy ugye forráshiány, amivel a CA tudott dolgozni azok mondjuk Tacitus, Caesar stb. leírásai a hadjáratokról vagy amiket hallottak, dombormûvek ábrázolásai.. a középkorral kapcsolatban nincs ilyen. Megjegyzem, nézegettem az "Osprey - Men at Arms 129 - Rome's Enemies : Germanic and Dacians" könyvecskét, leletanyagok stb. alapján rekonstruálja a katonatípusokat, ránézésre a Creative Assembly is forgatta ezt a mûvet.. Ezeket beépítették, szerintem az egységek elég jól el voltak találva ilyen téren, a screeching women nekem pl. kedvencem volt.
Éppen ez az... realitás.. A germánok kurva sokan voltak mega gallok is. De a Rómaiakkal vagy makedónokkal csakis számbeli fölénnyel vehették fel a versenyt minõségivel nem nagyon. ÉS ha kivettek dolgokat aminek semmi köze volt a valósághoz azt abszolúte nem bántam.. nem beszélve a kb 2-szer annyi provinciáról aminek következtében sokkal több csata volt és sokkal hosszabb egy "Go for the unified Europe" hadjárat:D Nekem nagyon bejött:D
Az ágyús elefántokat leszámítva mi a baj a rializmmal? Nekem spec a RTW Realism modok rohadtul nem jöttek be, a srácok jobbat szeretnek kivenni dolgokat mint berakni, a legutolsó RTW realism kipróbáltam a "valósághû" germánokat - hát igen, Clubmen és variánsai, és úgy másznak mint a csigák, a vesztes csata után pedig ugyanolyan tömegmészárlás az egész mert az egységek szánalmasan lassan menekülnek.
Speciel nekem az oroszok egységlistája kifejezetten tetszik...
például azt, hogy akkoriban még nem voltak ruszkik :)
Annyit, hogy a készítõk nem a kiegyensúlyozottságot tartják szem elõtt hanem a valósághûséget. Ez azt jelenti, hogy teljes mapot átszabják vásárolható egységek listáját textúráját modelljeit értékeit épületek funkcióit és hasonló apróságok:) Én már a Rómában is imádom:)
Asszem erre az egész játékra rá fog majd férni egy alapos realism mod. Még jó, hogy a realism srácok az elején bejelentették, hogy azon nyomban átkonvertálják a gamet.
Megjelent egy komplett leírás a ruszkikról, az összes egységükrõl és van egy videó is amiben a szovjet csatabárdos elvtársak a bizánci gyalogságot aprírtják irgalmatlanul...
http://pc.ign.com/articles/731/731089p1.html
A bónusz jó hír, hogy valamennyi factionrõl hasonló leírások és videók várhatók a következõ hetekben!
Az Mtw2-ben még nem lesz multi kampány ,de mint irták is alant a kiegészitöjében valoszinüleg már bele rakják.
Volt mégy anno egy olyan ötletem is, hogy van egy honlap ahova valaki bereggel. Népet választ, kap mondjuk 5000 pízt, és épületeket, elsõnek mondjuk a tech fa 2. szintjérõl indulna. Ez azt jelenti, hogy használhat hastatust, equitest, harcikutyát, ha római. Ebbõl a pízbõl összerakhat egy csapatot, amivel kihívhat más, regisztrált játékost. Mivel a kihívott fél a megtámadott, ezért õ választ csatateret, a népének megfelelõk közül. A csatáról track készül, amit beküldenek. Az iletékesek megnéznek, és a gyõztesnek jutalom pénzt adnak. A vesztesnek meg marad amennyi volt. A gyõztes a jutalompénzt a sajátjához hozzátéve választhat, hogy épületekbe fekteti, vagy nagyobb hadseregbe. Ugyanis én úgy véle, hogy a kovácsmûhely megvásárlása után lehet csak ilyennel tuningolni az embereket, de csak a mûhely fejlettségének mértékéig. Ezt lehetne futtatni egy sima honlapon is, de ez meg nagyon emberigényes, és a tuningolás mrtéke nem ellenõrizhetõ, mert ezt a visszajátszásból ugye nem látod.
Remélem az MTW2-ben lesz valami multikampány, és nem kell böngészni a Bellum forráskódjait, amihez nem értek....
Sztem a jugoszláv tengerpart dolog Velence miatt lehet, sokat háborúztunk/tak mások velük a dalmát tengerpartért, szóval valahol érthetõ, így a harc a szerb-horvát tengerparti városok/szárazföldi uralom feletti lesz, ami történelmileg korrekt, mégha kicsit hülyén néz is ki.
Ami igazán izgat, hogy mi lesz a magyar unique unit. :)
Ez lesz a zöldségek háboruja :) Majd Bizáncal gyorsan unlockolom a magyarokat, ugyis az elözö részben is velük kezdtem. Nekem a bizánciak jöttek be a legjobban
Itt is ugyanaz az unlock rendszer lesz mint a rome-ban ahol csak a 3 római volt elsõre játszható, elsõre csak pár néppel lehet nyomni de szinte az összes nép unlockolható. Gondolom lesz hozzá rögtön egy minimod vagy egy .ini átírás ami az összes népet játszhatóvá teszi :)
Én inkább azon csodálkoztam hogy a magyarok végül zöld színûek lettek, de a törökök is! Elég béna hisz ez a két nép szinte 100% hogy ütközni fog A két zöld összecsap a balkánon és végül a zöld gyõz!
Dalmácia meg Magyarország között mi az ott??? szerb-horvát-szlovén királyság?? vagy már maga jugoszlávia tengerpart nélkül?? LOL... biztos nem tudták két régióra bontani...
Központi parser által generált csata mapok? és tulajdonképpeni stratégiai rész meg egy honlapon menne ami legenereálja a csatához a missiont? Jó ötlet. vállalja valaki, hogy megírja?
Talán az IL-2 online warrokhoz hasonló féle képpen. Bucser tudja, mirõl beszélek.
hmm nem is rossz ötlet! akár a limitált térkép se kell... (vagy 2v2 és mindkettõ minden egységet irányíthat, ilyen cooperative stílusban... vagy fele-fele)
Valamelyik mTW2 forumon olvastam, azt hiszem a GCn mondta valakinek az egyik fejlesztõ.A november eddig is fix volt, az amazon és hasonló internetes áruházak addigra ígérik a szállítást, és úgy hírlik a program jórészt készen van, már csak a bugfixelés és bétatesztelés zajlik.
Egy lengyel oldalon pedig azt olvastam, hogy a CA "komolyan fontolja egy késõbbi kiegészítõt, amivel a multiplayer campaign is megoldhatóvá válik".
A Tutorial valszeg az 1066os Hastingsi csata lesz, nagyon hasonló szituval mitn az RTWben.
Két történelmi csata, a százéves háborúból Agincourt, és a 1525ös Páviai csata, franciák a német-spanyol koalíció ellen, a puskapor és pikák kora!
Érdemes itt szétnézni kis videjóért és szkrínsotért : http://www.4players.de/4players.php/screenshot_list/PC-CDROM/7867/Screenshots/13323/1686823/Medieval_2_Total_War.html
Ne nagyképûsködj, hogy milyen jókonfigod van. El fog menni a mienken is, nyugi...
Juj de várom már!! Vajon ezen a gépen elmegy: P4, 3Ghz, 1Gb RAM, Geforce 6600GT 256Mb? Vagy már megint rákölthetek egy vagyont?
Hát 512 mellé mindenképpen legalább még egy (v két ha sok pénzed van) 512-es blokkot... sokat javít és úgyse romlik meg gyorsan. :)
Akkor csak ramot vagyek? Mediumon remélem menni fog.
Kieg? Mármint BI? Asszem a fû miatt van, azt le kellett nekem is venni mediumra v valami hasonlóra (-> grafkártya), gyakorlatilag nem lehet észrevenni, ja és az épületek is mediumon van, mert az is eszi a dolgokat (nagy poligonszám, -> grafkártya és procit eszik).
RAM az bizti kell hozzá rohadt sok, rengeteg textúra lesz az egységek miatt, nagyobb méretûek is, remélem azért az egy giga még megteszi..
Hát ez érdekes... Nekem hasonló gépem van (A64 3000+, 1Gram, X800GT) és nekem a kieg óta brutálisan akad a játék, de a vicces az, hogy még apám gépe (A2500+, 1G ram, FX5600) is jobban viszi. LOL mi? :D Ezek után kíváncsi leszek a medieval2re...