Gitárt még nem modelleztem, sõt valamikor megkell nézzem a hiluxot is, mert már elfelejtettem, hogy hogy csináltam... :S De dereng valami.. Mostanába inkább embereket modelleztem... Amúgy zenekarnak se hû kituggya milyen cuccokkal kell nekilendülni... Én is játszom egyben és nincs stúdióteknikánk.... :D
Mostanság én is embereket modelleztem, animáltam. De jött egy hülye haver és most közös erõvel csinálunk egy kb 10 perces kisfílmet. Én csináloma 3d-s dolgokat meg a renderelést õ meg a 2d-s dolgokat zenét, vágást... Bár mostanság még a gépemet sem tudom bekapcsolni mert a venti gyengélkedik és így túlmelegszik. Még jó hogy intel így csak leáll és nem lefüstöl :) A zenekarból nekünk már csak egy szintis meg egy énekes hiányzik. Van dobos, basszusos, szólós, én meg dalszövegíró vagyok (és a studiot is megtudnánk oldani ha lenne már mindenkink):D Jó is a régi osztály és iskolatársakkal bandázni XD
Nah jól szétoffoltuk a topikot
On:Most olvastam hogy az ati már a DX10 kártyákat célozta meg, bár nagyon titoktartó. És valszeg a CeBIT-en (vagy min) fogja leránta a leplet az újgenerációs holmiairól. Szerintem a Crysis lesz a tesztalany. Jóminõségû ingém videót nem ismer valaki? (linkelhetne mert én nem találtam)
Nem. Mert Mediumon fog menni DX9-re állítva. De ha többet vársz el akkor vegyél egy 180k-s videókarit aztán még 1-et és rakd össze õket. Ja és persze vegyél egy 4 magos intelt ha megjelenik, és hozzá egy alaplapot. Még veszel 3 giga DDR3-as ramot is. és mivel erre kell hûtést ezért egy olyan házat, hozzá hûtõket, akkor már a procit is hûtöd valami jóval, és mivel van egy atom géped hogy néz ki egy 17"-os CRT moncsin, ezért veszel egy 23"-os Plazmamonitort és egy komplett gémstation szettet hozzá amin 3d-be jelenik meg a téma. És akkor egy 15k-s játék miadt költöttél el félmillát, mert nem volt elég mediumon a graf
de az ien extrák hogy kidõl a fa meg elhajlik ez csak a dx10-be van?
na mos tha reálisságot veszük és nem DDR3 meg nem 4 magos proci hanem csak 2 meg DDR SIMA! akkor is a mostani csucsgép ezekkel kb. 5-6000 $... összeállitottam 1-1 AMD, nvidia, csucskonfigot Alienwarenal, meg Dellnél. Dellnél jobb mert jobb a kari + 4GB memot lehet belepakolni nem csak 2-t, de kötelezõ mellé monitor + 1-2t cucc de igy iy olcsobb 1000$-ral. na ezek kb. 1,2millában kerülnek. szal még ha 0,5 millát kéne rákölteni! amugymeg ugyis jön ki majd DX10es kariból középkategóriás ami mai szemmel felsõkategóriás + ha Far Cry felleing lesz... azt én idén jáccottam elõször. és egy mai közepes configon már maxbeállitások mellett elfut simán. tehát aki türelmes az jót fog szórakozni és pénzét sem fogja szórni. videókat tekintve: mapok nemtom hogyállnak. 1-2 bugfix még kell. de szerintem 2007 elején már kiadható lenne. de lehet hogy fognak várni hogy lemenjenek a hardver árak és akkor adják majd ki. hogy egy akkori átlag, esetleg felsõközép kategóriás gépen Mediumon fusson majd.
Ha az ATARI lenne a kiadó már tolnánk rég. De hogy .. lol
Sztem meg már kész a gém régóta,csak néhány bugot reparálnak meg gondolom optimalizálják,mert amennyi videó kijött már belõle!Igaz mind u.a-on a mapon van.Akkor meg csinálják csak hajrá.Ha úgy optimalizálják mint a Prey-t akkor jó lesz.
Ez nem egy új terepjáró neve, hanem az AMD által kitalált új megoldás fedõneve. Míg nemrégiben a pletykák az Ati-val hozták össze az AMD-t most bejelentették az új M2-es tokozású processzoruk tervezett high end alaplapját. A deszka attól lesz különleges, hogy két dual magos procit lesz képes magába fogadni, és az új generációs Nvidia Quad SLI (4 magos) VGA kártyáját is. A név így érthetõ, mivel 2x2 alaplapi mag az 4, így a VGA 4 magjával megvalósul PC-n is a 4x4-es megoldás (a magok tekintetében). Az emberben felmerülõ kérdés természetes és érhetõ is, hogy miért is van erre a nem éppen olcsó megoldásra szükség? A válasz pedig egy szó: Crysis!
A crysisnak 4 magos processor kell majd hát beszarok!!
Megyek én is!Durva cucc....Csak nem értem mirõl van benne szó.Milyen kari/proci/alaplap kell akkor bele például?
Szerintem valami olyasmi hogy azt a 4 magos procit összelehet kötni majd a 4 magos nvidia kártyákkal és így nagyobb teljesítményt ad majd le. 1 gpu-hoz 1 cpu jár majd vagy valami ilyesmi.
Hat ha ez igy megy tovabb azzem nem fejlesztem tovabb a pcmet inakbb veszek majd egy ps3at az biztos kihuzza vagy 5-6 evig anlekul hogy le kene cserelni.
4x4-es gép szerintem kibírná 3-4 évig vagy még tovább. Gondolj csak bele egy 3000-es dualos meg még 1. Ha van olyan progi ami ki is használja akkor az egy kicsit több számítás per másodperc mint egy átlag DC-s procinál. ha 4 VGA karit is kötünk egybe akkor az... iszonyat egy gép lenne. De ehhez már kell is minimum 4 giga ram hogy szinkonban legyen (meg hogy nézne ki 1 512/333-as rammal). És egy ilyen erõmûvel már nem 2 évente kellene lecserélni a berendezést hanem bírná 3-4-5 évig is. Akkorra meg kijönne a dx11 és egy új alaplap/processzor/vga típus aminek teljesen más a foglalata és vághatnád a kukába az egészet
Azért igazán az orrunk alá tolhatnának egy minimum rendszerkövetelményt. Hogy ne hidegzuhanyként érjen mikor minimum system requirements:p4 3,4Ghz DC, or AMD xyz(nem értek az amd-khez), VGA GF7900GTX 256MB or better (ATI not supported(paff))2Gb 533MHz Ram or more. És esetleg odabiggyesztik hogy Win Vista erõsen ajánlott, vagy XP dx10-es kiegészítés (amit még nem csinált meg a Mikroszoft). Szerintem káromkodnék egy nagyot aztán meg hagynám a fenébe, majd 4 év múlva talán lesz ilyen gépem. De reméljük hogy azért optimalizélik egy pöttyet hogy a mostani középkategórián fotkosson röccenésmentesen esetleg medium szinten dx9-en.
Amúgy meg szerintem kb ilyen lesz az ajánlott/minimum gép: 3Ghz-z proci minimum lesz a fizikai számítások miatt. meg az a 2 giga ram is reálisnak tûnik a nagyfelbontású textúrák megjelenítése végett. A VGA-meg majd meglássuk, de abbol is kelleni fog legalább 256 megás. És szerintem nVidia logós játék. A Vista meg csak a dx10 miatt lesz lényeges, de ha csak dx9-es VGA-d van akkor elég lesz az XP is. de az biztos hogy egy nVidia 7600/7800-is minimum kelleni fog.
Hát én kíváncsi leszek mikor lesz hozzá gépem... Nem azér, de a mostani gépemen sztem még az install se indulna el... Elég harmat szegény... Doom meg source engine-es dolgok is már csak min graffal mennek, nomeg az FC is..
A Far Cry lett még érdekesen optimalizálva. Miután megvettem az új vasat felraktam hogy megnézzem hogy megy. Reflex szerûen mediumra állítottam. Elkezdek játszani és szaggat nem kicsit. Anyáztam egy sort. Elkezdtem levenni a beállításokat, de még mindig szaggat. Kb 3 órán keresztûl finomhangoltam de folyton csak szaggatott és egyre jobban. Tiszta ideg lettem mondom "k*rva anyád! Akkor very high, minden max! Ehhez szójjá!" (vagy ultra high?). Erre röccenés mentesen futott. 5 percig nem tértem magamhoz hogy minimumon szaggat mint a veszedelem fullon meg egy röccenés sincs a legnagyobb csatában. Hát ennyit az FC optimalizálásáról. Ha van egy jó vasad akkor csak maxon érdemes játcani mert minimumon nem megy. Ha kijön a Crysis az tuti hogy én elõször maxra állítok mindent (csak a dx10-et nem).
hát mindent maxon kell kiprobálni és szépen levenni a graft amig jó nem lesz.
FC óta ezt csinálom. Mert lehet hogy mondjuk 4x AA-val jobban megy egy játék mint 0-val(pedig a logika pont az ellenkezõjét diktálja). egyedül csak a felbontást hagyom 1024x768-on.
Azt nem lehet tudni, hogy mikorra várhatóak az újgenerációs hardverelemek? (dx10-es kari, új procik, alaplapok... 2007-ben)mert ha megjelennek veszek "régebbi" gépet. Még egy kérdés: A RAM-nál érvényes a lefele kompatibilitás szabálya? Tahát egy mostani alaplapba bele lehet tenni 2x512/400-as DDR-t?
SF-os?? 386-os megy még vagy 486-os kell?? Haver aszonta commodor-on tolja...
én iPod on nyomom.....
Nem is nagy a gépigény. Anyám hajszárítóján is fut mediumban. Nem nem kellett crack: bedugtam a kéket a zöldhöz átírtam a 3-at 4-é és aztán két klikk balra, indiántánc és ment is. Nem tudjátok hogy kell tovább menni ott ahhol tartok? Na lécciléccilécci
hííí a képek nagyobb lettek mint gondoltam :S itt egy videjó is http://www.gamestar.hu/downloads.php3?op=visit&lid=5413
Hát öcsém... Ez ultrahalábrutál.... :S Már csak az a kérdés, hogy mikor, és honnan lesz pénzem gépre... Lehet kihúzom 2007 karácsonyig, de akkor egy igazi gyilkos gépet veszek majd.... :D
Amúgy sztem ha így haladnak, a következõ engine-jükön futó játékok már télleg fotórealisztikusak lesznek...
Ez is az lett volna,úgy tervezték,csak visszaléptek ettõl az ötlettõl.
A Dx10-ben van fantázia. Gondoljatok csak bele. Ez lesz az elsõ Dx10-es játék. Nemtudom emlékeztek-e az elsõ Dx9-es játékra mekkora szám volta akkoriban. És ma nézd meg modnjuk a Prey-t, vagy esetleg egy Hl2-t. Mekkora grafikus fejlõdés? Irdatlan nagy. Akkor most képzelj el egy játékot mondjuk 2010-ben. Szerintem már a Fuji S5600-as gépemmel csinált képeket nem lehet majd megkülönböztetni egy játékból kilopott szkrínsáttól.
10 percig nézegettem a képeket és az állam még mindig a padlón van. No remélem azért hogy minimumon legalább a "fizika" normális lesz benne és szaggatás nélküli.
javítás: ...fizika "normális" lesz benne...
Étred.Ki tudja mióta tudnák már ezt a fotorealisztikus technikát alkalmazni.Már rég igaziból csinálnánk mindent,verekszünk,lövünk,megyünk,látunk...Csak a technika nem tartott ott hogy tökéletesen futtassa ezeket gémeket.
Sztem az lesz... Az a legkevesebb... Mert végülis meglévõ fizikai engine-el dolgoznak, csak belekell építeni a játék engine-jébe... Sztem ebbe is havok lesz..
Na jah ez igaz... Jólenne már ha csinálna valaki egy igazi városi zombi-survivor gamet... Olyat mint a holtak hajnala film... Csak nem olyan gagyit mint a land of the dead... Lennének npc túlélõk is meg ilyenek... :D Meg kíváncsi vagyok stalker-be télleg megcsinálják e azt az AI life dolgot.. Mert ha igen, akkor a következõ cry-tech játékba is lesz olyan, mert ahogy látom elég maximalisták.. Szal egy olyan engine-el lehetne egy ultra brutál kinézetû nem lineáris játékot készíteni... :D
Havoc a legjobb?Melyik gémbe volt elõször,meg ki csinálta?
Hát a havoc alapból csak valami fizikai engine ha jól tudom, semmi mást nem tartalmaz, 3ds maxhoz is van... Egyébként nem tudom, de nem rég óta csinálnak részletes fizikát a játékokhoz...
városos zombi túlélõs heleyett városos démontúlélõs kéne.Pokol kapui megnyíltak,mert vmi gyerek valahogy kinyitotta,oszt utána írtás,de nem ilyen hiper lövök 1et fekszik mind fegyó,hanem amik léteznek.Meg sok legyen benne a kis bejátszás,meg amikor nem kell csináln demmit csak követni vkit,meg nézni mit csinál.
Dum di dum di dum di dum... a dallam, amire a gyerekek gerjednek a szülõk pedig rohannak az ablakhoz a páncélököllel, hogy kilõjjék a sárga autót vezetõstül mindenestül. A GameSpot a Crysis-ról készített nekünk egy szép nyálcsorgató cikket, s mint kiderül az idegenek fagyasztott állapotban szeretnék elszopogatni a Földet. (Thx Jodakapista!) Az eredeti GameSpot cikk... (brutális jégkrémmel!)
A történet szerint egy titokzatos meteor zuhan az ûrbõl egyenest a Spratly szigetek kellõs közepébe. Egyedül az nyugtalanítja a világ államait, hogy ez a meteorit nem semmisült meg becsapódáskor. Valószínûsíthetõ, hogy inkább leszállt a szigeteken. Az Észak-Koreai katonaság érkezik elsõként a helyszínre, s rögtön le is zárják a szigetcsoportot. Természetesen az amerikai speciális erõktõl is odaküldenek egy csapatot, hogy szaglásszák ki mivel is állnak szemben. Hõsünk eme csapat egyik embere, s a játék elején fõként a helyi katonai erõkkel kell kakaskodnia, majd a "jön még kutyára dér" fázisban kinyílik az idegen objektum és azon nyomban szétcsapja az idõjárást - befagyasztják ugyanis a fél világot. A játék utolsó harmadáról egyelõre nem beszélnek a fejlesztõk. Annyi bizonyos, hogy fel kell készülnünk némi zérógravitációs hentelésre. (Lehet, hogy elég lenne egy 110-es High Explosive-ot bedobni az ajtón, ahogy az XCOM-ban is csináltuk a kisebb ufóknál...)
A Crytek-et három játékmániákus fivér - Faruk, Avni és Cevat Yerli - alapította. Elsõ próbálkozásuk az X-Isle nevû techdemo volt. Csudaszép növényzettel, dzsungellel megfejelt szigetet mutatott be, telis-tele dinoszauruszokkal. Vettek egy nagy levegõt, hónuk alá csapták a demot és kimentek a 2000-es E3-ra, kifizették a belépõt és Cevat - aki angol nyelvtudását játékokból és filmekbõl szerezte, azokból is fõként a káromkodások maradtak meg - nagy nehezen rávette az egyik Nvidia alkalmazottat, hogy vessen egy pillantást a mûvükre. A nagy 3D szörnyellának tetszett, amit látott, s végül a GeForce kártyák képességeinek prezentálására, techdemoként felhasználták. Innen már csak egy lépés volt megállapodni az UbiSoft-tal, s a Far Cry már készült is gõzerõvel. A cégnél közel 120, a világ minden tájáról toborzott, alkalmazott dolgozik - többek között - a Crysis-on (vannak magyarok is a fedélzeten).
Szokatlan táj tárul elénk. Fagyba borult trópusi szigeten mászkálunk, melynek partjainál még a hullámok is merevre fagytak. Az alapötlet 2004-ben, a Far Cry fejlesztésének vége felé fogalmazódott meg Cevat fejében. A bossz azt kérte a csapattól, hogy hûvös paradicsomi állapotokat teremtsenek, azaz fagyasszanak le egy szeletet a dzsungelbõl. Az ötlet mindent felborított volna és a kivitelezésre sem volt elég idejük, mivel mind a Doom 3, mind a Half Life 2 ott lihegett a csapat nyakában. Eredetileg a Far Cry-ban két idegen faj, sõt dinoszauruszok borzolták volna a kedélyeket, de az idõ szorítása végül a mutánsokat hagyta életben.
A Far Cry kiváló tapasztalatgyûjtés volt a csapat számára, s már kezdettõl fogva tudták: ahhoz, hogy a két vetélytárs elõtt léphessenek piacra, meg kell nyesniük a tartalmat. Egy feltörekvõ stúdiónak esélye sem lett volna a gorillák árnyékában. Az elfojtott kreativitás így a Crysis-ban fog megnyilvánulni mélyebb történet és kifent technológiai megoldások képében.
Több apró motívum befolyásolja a késõbbi eseményeket. Egyik csapattársunk idõ elõtti eltávozásakor például nem lesz ki tanácsot adjon szorult helyzetben, s kénytelenek leszünk a nehezebb utat választani. A játékmenetnek pedig adtak egy kevés taktikai töltetet is. Az általunk viselt nanopáncélzatot például felkeményíthetjük, így több skulót tudunk majd benyelni, viszont lassabbak leszünk és fordítva. (Tiszta X-Wing nem?)
A játék kimondottan PC-re érkezik még idén télen, támogatja a DirectX10-et és a grafikusok jamaikai dzsungeltúráztatásának hála a dzsungel sem fog plasztikus hatást kelteni.