Dum di dum di dum di dum... a dallam, amire a gyerekek gerjednek a szülõk pedig rohannak az ablakhoz a páncélököllel, hogy kilõjjék a sárga autót vezetõstül mindenestül. A GameSpot a Crysis-ról készített nekünk egy szép nyálcsorgató cikket, s mint kiderül az idegenek fagyasztott állapotban szeretnék elszopogatni a Földet. (Thx Jodakapista!)
Az eredeti GameSpot cikk... (brutális jégkrémmel!)
A történet szerint egy titokzatos meteor zuhan az ûrbõl egyenest a Spratly szigetek kellõs közepébe. Egyedül az nyugtalanítja a világ államait, hogy ez a meteorit nem semmisült meg becsapódáskor. Valószínûsíthetõ, hogy inkább leszállt a szigeteken. Az Észak-Koreai katonaság érkezik elsõként a helyszínre, s rögtön le is zárják a szigetcsoportot. Természetesen az amerikai speciális erõktõl is odaküldenek egy csapatot, hogy szaglásszák ki mivel is állnak szemben. Hõsünk eme csapat egyik embere, s a játék elején fõként a helyi katonai erõkkel kell kakaskodnia, majd a "jön még kutyára dér" fázisban kinyílik az idegen objektum és azon nyomban szétcsapja az idõjárást - befagyasztják ugyanis a fél világot. A játék utolsó harmadáról egyelõre nem beszélnek a fejlesztõk. Annyi bizonyos, hogy fel kell készülnünk némi zérógravitációs hentelésre. (Lehet, hogy elég lenne egy 110-es High Explosive-ot bedobni az ajtón, ahogy az XCOM-ban is csináltuk a kisebb ufóknál...)
A Crytek-et három játékmániákus fivér - Faruk, Avni és Cevat Yerli - alapította. Elsõ próbálkozásuk az X-Isle nevû techdemo volt. Csudaszép növényzettel, dzsungellel megfejelt szigetet mutatott be, telis-tele dinoszauruszokkal. Vettek egy nagy levegõt, hónuk alá csapták a demot és kimentek a 2000-es E3-ra, kifizették a belépõt és Cevat - aki angol nyelvtudását játékokból és filmekbõl szerezte, azokból is fõként a káromkodások maradtak meg - nagy nehezen rávette az egyik Nvidia alkalmazottat, hogy vessen egy pillantást a mûvükre. A nagy 3D szörnyellának tetszett, amit látott, s végül a GeForce kártyák képességeinek prezentálására, techdemoként felhasználták. Innen már csak egy lépés volt megállapodni az UbiSoft-tal, s a Far Cry már készült is gõzerõvel. A cégnél közel 120, a világ minden tájáról toborzott, alkalmazott dolgozik - többek között - a Crysis-on (vannak magyarok is a fedélzeten).
Szokatlan táj tárul elénk. Fagyba borult trópusi szigeten mászkálunk, melynek partjainál még a hullámok is merevre fagytak. Az alapötlet 2004-ben, a Far Cry fejlesztésének vége felé fogalmazódott meg Cevat fejében. A bossz azt kérte a csapattól, hogy hûvös paradicsomi állapotokat teremtsenek, azaz fagyasszanak le egy szeletet a dzsungelbõl. Az ötlet mindent felborított volna és a kivitelezésre sem volt elég idejük, mivel mind a Doom 3, mind a Half Life 2 ott lihegett a csapat nyakában. Eredetileg a Far Cry-ban két idegen faj, sõt dinoszauruszok borzolták volna a kedélyeket, de az idõ szorítása végül a mutánsokat hagyta életben.
A Far Cry kiváló tapasztalatgyûjtés volt a csapat számára, s már kezdettõl fogva tudták: ahhoz, hogy a két vetélytárs elõtt léphessenek piacra, meg kell nyesniük a tartalmat. Egy feltörekvõ stúdiónak esélye sem lett volna a gorillák árnyékában. Az elfojtott kreativitás így a Crysis-ban fog megnyilvánulni mélyebb történet és kifent technológiai megoldások képében.
Több apró motívum befolyásolja a késõbbi eseményeket. Egyik csapattársunk idõ elõtti eltávozásakor például nem lesz ki tanácsot adjon szorult helyzetben, s kénytelenek leszünk a nehezebb utat választani. A játékmenetnek pedig adtak egy kevés taktikai töltetet is. Az általunk viselt nanopáncélzatot például felkeményíthetjük, így több skulót tudunk majd benyelni, viszont lassabbak leszünk és fordítva. (Tiszta X-Wing nem?)
A játék kimondottan PC-re érkezik még idén télen, támogatja a DirectX10-et és a grafikusok jamaikai dzsungeltúráztatásának hála a dzsungel sem fog plasztikus hatást kelteni.